eitaa logo
نشریه معارف
2.8هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
349 ویدیو
603 فایل
ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطالب به‌روز آرشیو غنی (117ش) مقاله،گفتگو،اخبار علمی و صنفی،تازه‌های معارفی... امور مشترکین 02532919219- داخلی 115 ادمین: @aminalla_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ سوشيانس ✍ موعود گرايي در آئين زرتشت؛ در ديدار نشریه معارف با موبد پدرام سروش‌پور(1) 🖌 نشریه معارف در تلاش است در گفتگوهايي چند، موعودگرايي را از ديدگاه اديان آسماني و فرقه‌هاي اسلامي، بررسي کند. خيابان 30‌ تير (تهران) و ادامه آن با ميرزا كوچك خان (تقاطع جمهوري) و كوچه‌هاي اطرافش را بايد «محله گفتگوي اديان» ناميد. آدُريان، كنيسه، كليسا و مسجد، با جماعتي از پيروان آنها، نمايشگاهي جذاب از همزيستي مسالمت آميز اديان الهي را در سايه عنايت حكومت ديني، به نمايش مي‌نهند كه چشم و جان هر بيننده اي را به خود مي‌گيرد. آدُريان(آتشكده) انجمن زرتشتيان تهران، تنها ارگان رسمي اداره كننده بخش مينوي و مرجع صدور فتواهاي ديني جامعه زرتشتيان ايران، مكان گفتگوي ما بود. آتشكده اي پيشاني به پيشاني «كليساي مريم مقدس» كه بر تارك آن «گفتار نيك، پندار نيك، كردار نيك» ثبت است؛ و حوض آبي در دل آن ديده مي‌شود كه نماد يكي از آخشيج‌هاي چهارگانه (آب، هوا، آتش و خاك) مي‌باشد. ميزبان ما موبد سروش پور، مدير جوان آدريان و عضو برجسته و هموند انجمن موبدان تهران، برداشتهاي ايرانيان را از حقيقت اديان، بسيار نزديك به هم مي‌دانست و به تقدس عدد 72 در آئين زرتشت اشاره كرد كه به شماره رمزگونه شهداي كربلاست. 📚 گزیده سخنان موبد سروش پور: 🔹اعتقاد دارم درك ما از مفاهيم الهي به دليل فرهنگ مشتركمان، خيلي به هم نزديك است. پيروانِ اديان مختلف در دل يك فرهنگ خيلي بيشتر به هم نزديكند تا پيروان يك دين در فرهنگهاي مختلف. 🔹سوشيانس، از ريشۀ «سو» گرفته شده كه در فارسي به معناي «سود رسان» مي‌باشد؛ كساني كه به جهان هستي سود ميرسانند. در گاتها واژه «سوشيانس» شش بار استفاده شده است؛ سه بار به صورت مفرد و سه بار به صورت جمع. 🔹پايۀ اعتقاداتمان روي «گاتها» است و از «اوستا» كمك ميگيريم براي درك آن مفاهيم. به عبارتي اوستا تلاش پدران ما بوده براي درك همين مفاهيم گاتهايي؛ ولي اصل به خود گاتها برميگردد. البته به غير از اوستا، متون ديگري هم داريم كه به وسيله نويسندگان مشخصي نوشته شده اند، نظير «بُِندَهِش»، «دينكرد»، «زند بهمن يسن». 🔹سوشيانس از ديدگاه اشوزرتشت، انسان كامل است. از آنجايي كه رسيدن به چنين جايگاهي و طي اين مراحل هفتگانه بسيار سخت مي‌باشد، در اوستا، افراد معدودي نام برده شده اند كه مي‌توانند به جايگاه سوشيانس دست يابند. ما اعتقاد داريم هر كسي مي‌تواند به مراتبي از سوشيانس بودن برسد. 🔹اشوزرتشت خود را به عنوان يك سوشيانس معرفي كرده و آرمانش اين بوده كه سوشيانس‌هاي ديگري بيايند و راه او را ادامه دهند و جهان آرماني او را محقق نمايند. در نگاهِ گاتهايي، سوشيانس يك نفر نيست، سه نفر هم نيست، مشخص هم نيست چند نفرند و مهمتر از همه، هركسي مي‌تواند به يك جايگاهي از سوشيانس برسد. 🔹در دوره 12 هزار ساله اساطيري اوستا، سوشيانس‌ها به فاصله سه هزار سال ظهور مي‌كنند. پس از اشوزرتشت در پايان هزاره اول، نخستين سوشيانس به نام «اشيدربامي» ظهور خواهد نمود كه برخي بر اين باورند كه همان كوروش هخامنشي مي‌باشد. «اشيدر ماه» دومين سوشيانسي است كه با صفت گستراننده نماز و نيايش ظهور مي‌كند كه برخي گمان كرده اند اردشير بابكان است. سوشيانس سوم، كسي است كه در حقيقت به عنوان آخرين سوشيانس ميآيد و جهان را دوباره گاهاني مي‌كند؛ يعني همچون خودِ اشوزرتشت عمل مي‌كند. لینک متن کامل گفتگو : http://maarefmags.ir/node/953
مصاحبه با موبد سروش پور
گزارش تصویری جلسه 74 گفتگوهای نوین پژوهشی با موضوع : « اجبار اجتماعی بر نفی حجاب» ♦️ارائه کننده: حجت الاسلام دکتر یوسف غلامی (پژوهشگر برتر کشوردر حوزه جوانان) 🔶زمان: چهارشنبه 97/2/5 ساعت 10 صبح الی 12 🔶مکان: قم، بلوار جمهوری اسلامی، ابتدای کوی 4، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم ، سالن علامه طباطبایی(ره)
نشریه دانشجویی پرسمان را در ایتا دنبال کنید https://eitaa.com/porsemanmag نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها معاونت آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
سوشيانس ✍ موعود گرايي در آئين زرتشت؛ در ديدار نشریه معارف با موبد پدرام سروش‌پور(2) ✅ هيچ جا مدركي يا سندي نداريم كه كسي خودش را به دروغ سوشيانس معرفي كرده باشد. پيش آمده كه كساني از اديان ديگر آمدند و گفتند كه ما همان سوشيانس زرتشت هم هستيم، اما در روايات و نوشته‌هاي خودمان چنين چيزي وجود ندارد؛ حتي كوروش كبير و اردشير بابكان كه مطرح گرديد، برداشت برخي از محققين است و در متون گذشته زرتشتي نيامده است. ✅ سوشيانس از ديدگاه گاتها، يك جايگاه مينوي است. جايگاه مينوي هم نسبي است. كسي كه به اوج آن جايگاه مي‌رسد، سوشيانس است، ولي هر كسي مي‌تواند به مراتبي از اين جايگاه دست يابد. پس به عبارتي تك تك انسان‌ها مي‌توانند سوشيانس يا سودرسان باشند. ✅ كساني هم هستند كه در مقابل نيكان و راستكردان قرار گرفته و با ناآگاه كردن مردم، «آشموغي» (بدعت‌هاي ناراست)، دروغ، خشم و كينه، آز و نابودي، در مقابل تكامل و پيشرفت بشريت قرار مي‌گيرند. ايشان همان كساني هستند كه شما از آنها به عنوان موانع ظهور اسم مي‌بريد. در دين زرتشت بعضي از ايشان به صورت نماد مي‌آيند؛ مانند «ضحاك» كه نماد اهريمن‌خويي و «پشوتن» و «بهرام ورجاوند» كه نماد آزاديخواهي و نجات دهندگي نيكان و اشوان مي‌باشند. ✅ اولين ويژگي گاتها اين است كه در كلِ آن، به غير از دو مورد، هيچ رد پايي از احكام يا دستورالعمل ديني نمي‌بينيد. آن دو مورد هم يكي منع قرباني كردن همراه با آزار و اذيت حيوانات است و ديگري دستور به استفاده نكردن از سلاح مي‌باشد. ✅ زبان گاتها در عين حال كه به صورتي فلسفي و رمزگونه است كه درك حقايق آن، تلاش زيادي را مي‌طلبد، اما كاملا شفاف و صريح بوده و از روشني خاصي برخوردار است؛ در حالي كه زبان اوستا زباني اسطوره‌اي است. ✅ در گاتها، هيچ نامي از معجزات اشو زرتشت نيست؛ بلكه معجزه به آن شكلي كه بعضي از متفكرين ما بيان مي‌كنند، با انديشه‌هاي اشوزرشت مغايرت دارد. در اسطوره‌هاي ايران باستان به معجزاتي منصوب به او برمي خوريم كه يكي از آنها قدرت پيش‌گويي است كه اشو زرتشت به جاماسب، وزير خردمند شاه گشتاسب كياني، داده بود. به همين دليل، كتاب‌هايي را كه به قصد پيشگويي نوشته مي‌شد، «جاماسب نامه» مي‌ناميدند. ✅ انساني لياقت بهشت را دارد كه اين راه را با خرد و آگاهي كامل طي نمايد. به عبارتي، اديان نيامده‌اند كه بر عقول آدميان حكومت كنند؛ اديان آمده‌اند كه بر قلوب انسان‌ها حكومت كنند. ملاصدرا هم مي‌گويد آن يقيني ارزش دارد كه از بوته شك بگذرد. آن يقيني كه اين مسير را طي كند، يقين واقعي خواهد بود. ✅ من همواره از نظرات انديشمندان ساير اديان، بهره برده‌ام؛ يكي از اين انديشمندان استاد مطهري مي‌باشد. در يكي از نوشته‌هاي ايشان در مبحث فلسفه انتظار، سه پرسش بنيادي مطرح گرديده بود كه پاسخ‌هاي ايشان به اين پرسش‌ها، راهگشاي بسيار خوبي براي من در جهت درك مفهوم واقعي سوشيانس بود. 👈لینک متن کامل گفتگو http://maarefmags.ir/node/962
🌻"ماشیح"منجی موعود یهود 🌺 ✍ در گفتگوی نشریه معارف با خاخام يونس حمامي لاله زار 👈 اشاره: دکتر يونس حمامي لاله‌زار، پزشك، خاخام، محقق ديني، از صاحب‌نظران فرهنگي ـ مذهبي و رئيس اسبق انجمن كليميان ايران است؛ پزشكي كه بيش از طبابت، دغدغه تدريس «تلمود» و آموزه‌هاي دين يهود را دارد. كتاب «فرهنگ و بينش يهود» ويژه كليميان، ترجمه «نيايش‌هاي روزانه يهود»، تكميل و تدوين فرهنگ سليمان حيّم با عنوان «فرهنگ فارسي به عِبري»، مقالات متعدد در نشريات ديني کلیمیان و مسلمانان، تدریس «درس يهود» در دوره دكتري دانشگاه اديان و مذاهب و تربيت مدرس قم، نمونه‌اي از کارهای علمی پژوهشی اوست. ✂️ گزیده سخنان خاخام حمامی لاله زار: ✅ اعتقاد به وجود منجي موعود و انتظار براي ظهور آن حضرت، انديشة مشترك بين اديان توحيدي و حتي اديان غيرتوحيدي است. اعتقاد به منجي و حتي انتظار براي ظهور آن، جزء اصول اعتقادات يهوديت است. اصول پايه اعتقادي دين يهود از سيزده اصل تشكيل مي‌شود؛ يكي از آنها اعتقاد به منجي و ظهور آن است و اين اعتقاد را حتي در كنار اعتقاد به خدا در نظر مي‌گيرند؛ بر اين اساس كسي كه به ظهور منجي معتقد نباشد در واقع به نبوت حضرت موسي و ساير پيامبران هم بي‌ايمان مي‌باشد؛ چرا كه در واقع اجراي كامل و اعتلاي آن نبوتي كه از قبل وجود داشته، وابسته به ظهور منجي است كه شرايط را فراهم كند تا اصول شريعت الهي به بهترين شكل در دنيا اجرا شود. در توارت آيات مختلفي در اين‌باره وجود دارد. ✅ در متون ديني يهود، اسامي مختلفي براي منجي در نظر گرفته شده و معروف‌ترين آنها كنيه‌اي است كه براي ايشان وجود دارد و آن لقب «ماشيح» است. ماشيح در واقع به معني «محوشدن» و «تطهير شدن» مي‌باشد. اين لغت از اينجا گرفته شده كه پادشاهان يهود، مثل حضرت سليمان و داود و ديگران، با يك عطر روغني خاص تدهين و تطهير مي‌شدند و چون اعتقاد براين است كه منجي موعود، از يك طرف از فرزندان حضرت سليمان و داود و از طرفي ديگر خود پادشاه بوده و حكومت تشكيل مي‌دهد، با لقب «ماشيح» از او ياد شده است. ✅ خود كلمة ماشيح اسم خاص نيست؛ چون براي افراد ديگري مانند حضرت داود و حضرت هارون به كار رفته؛ همچنين براي كاهنين بزرگ هم كه با آن عطر روغني خاص تدهين مي‌شدند لقب ماشيح به كار رفته است؛ حتي به شكلي در «شهريار نبي» براي كوروش پادشاه ايران اين لقب ماشيح به كار مي‌رود. اما به صورت خاص زماني كه اسم ماشيح مي‌آيد اين يك كنية خاص است كه ديگر اشاره به آن منجي موعود دارد. @maarefmags_ir ✅ منجي يهود از نظر اصل و نسب به حضرت داود و سليمان برمي‌گردد. و اعتقاد بر اين است كه در هر دوره و عصري فرد يا افرادي از نسل حضرت سليمان و داود وجود دارد كه از نظر مقام روحانيت، تقوا، ايمان و علم الهي در درجه و مقامي هستند كه اگر تقدير الهي باشد و انسان‌ها لياقت داشته باشند، آن فرد به مقام ماشيح خواهد رسيد. ✅ ديدگاه يهوديت اينگونه نيست كه منجي ساليان قبل متولد شده باشد و زنده باشد. البته گفتيم در هر دوره و عصر ممكن است يك يا چندين نفر داراي اين شايستگي باشند و عبارتي كه «تلمود» بكار مي‌برد چنين است: «هميشه قبل از اينكه خورشيدي غروب كند، خورشيدي ديگر طلوع كرده.». از اين رو هر لحظه امكان ظهور وجود دارد و آن فرد لايق هم حتماً در اين دنيا وجود دارد؛ اصلاً جزء نمازهاي روزانة يهود، ارتباط با منجي است و بخشي از عبارت آن اين است كه: «ما به ظهور آن منجي اعتقاد داريم انتظار مي‌كشيم تمام روز». لینک متن کامل گفتگو : http://maarefmags.ir/node/630
گفتگوی نشریه معارف با خاخام يونس حمامي لاله زار @maarefmags_ir
🌺بازگشت مسيح 🌻 ✍ در گفتگوی اسقف رمزي گَرمو با نشریه معارف 👈 معمولاً اين مسئله به شكل كلي مطرح مي‌شود كه اعتقاد به منجي موعود جهاني، يكي از اشتراكات اديان ابراهيمي است. نشريه معارف در اين شماره و در راستاي تبيين دقيق‌تر مسئله، افتخار دارد نظرات جناب رمزي گرمو اسقف اعظم كليساهاي ايران را درباره «منجي‌ موعود در آيين مسيح» تقديم مخاطبان فرهيخته خود نمايد. رمزي داوود يوسف گرمو، اسقف اعظم كليساي آشوري، كلداني و كاتوليك ايران و مقيم تهران است. اسقف رمزي در اطاق كار خود در كليساي حضرت يوسف(ع) و در ميان انبوهي از كتب ديني با چهر‌ه‌اي گشاده در انتظار ما بود. زبان فارسي، ته لهجة عربي و چهرة غربي اسقف، خاطره‌اي به ياد ماندني برای ما به يادگار گذاشت. ✂️ گزیده سخنان اسقف رمزی گرمو: ✅ اگر پيروان اديان الهي در انتظار يك منجي هستند كه در آخرالزمان ظهور خواهد كرد، اين بدين معناست كه احساس مي‌كنند جهان امروز نمي‌تواند آرمان‌ها و آرزوهاي مردم، مخصوصاً صلح،‌ آرامش، دوستي و محبت را برآورده كند و به يك نجات‌دهنده نياز است. ✅ ابداً هيچ‌كس تاريخ و زمان ظهور را نمي‌داند. البته شايد شنيده باشيد بعضي‌ها سعي كردند وقتي كه به سال دوهزار(2000میلادی) نزديك شديم، بگويند در همين سال مسيح مي‌آيد! ولي اين گفته بر ضد تعاليم انجيل است و اين را مسيحي‌ها قبول نمي‌كنند. ✅ عيسي مي‌فرمايد: «بسياري به نام من آمده، خواهند گفت من مسيح هستم، ولي دنبال آنها نرويد» و اين اتفاق‌ها در تاريخ مسيحيت افتاده است؛ يعني مسيحيانِ دروغگو، كاذب و فريبنده. بله ما هم داريم، مسيحِ دجال، مسيحِ كاذب كه كارهايي بسيار بسيار زشت مي‌كند. خودش را جاي خدا قرار مي‌دهد به طوري كه مردم فريب مي‌خورند؛ اما مسيح با آمدنش او را از بين مي‌برد. ✅ بايد بدانيم كه براي ما ظهور آخر مسيح، زياد قابل وصف نيست و نمي‌شود توصيفش کرد. ما معتقدیم این ظهور جنبة راز دارد. کلمة «راز» را در ادبیات مسیح خیلی به کار می‌بریم؛ مثلاً می‌گوییم «خدا راز است» چون معتقدیم انسان با عقل و علم و فطرتش نمی‌تواند راز خدا را کامل بشناسد. ظهور مسیح فرا مکانی است؛ یعنی نمی‌توانیم بگوییم مثلاً‌ در بیت‌المقدس ظهور خواهد كرد، چون با ظهورش مکان دگرگون خواهد شد. حتی ما ایمان داریم با ظهور مسیح، خلقت ـ خلقتی که در آنیم ـ‌ دگرگون خواهد شد. ✅ هرگز نبايد غرب و مسيحيت را يكي دانست. در ذهن بعضي‌هاست كه غرب يعني مسيحيت؛ اما اين طور نيست. ما بر روي زمين، كشورِ مسيحي نداريم؛ من به عنوان اسقف كليسا اين را به شما مي‌گويم و تعجب نكنيد. مع‌الاسف بعضی قوانين كه مستقيماً برضد تعاليم مسيح و انجيل مي‌باشند مانند قانون هم‌جنس بازي و سقط جنين، در كشورهاي غربي تصويب و اجرا مي‌شوند. ✅ كساني كه مي‌گويند بايد هيكل سليمان بنا شود تا اينكه مسيح آنجا ظهور يابد، اين اصلاً ربطي به تعاليم انجيل و مسيح ندارد. كجا مسيح چنين گفته است؟! اينها حركات سياسي هستند و ظاهراً هم پول دارند و به خودشان اجازه هر كاري را مي‌دهند! ✅ البته شايد بعضي‌ها از آيات انجیل كه دربارة جنگ و اغتشاش آخرالزمان آمده، برداشت سياسي كنند و اين درست نيست؛ هر چند متأسفانه برخي چنين مي‌كنند، ولي ما هرگز اين طور فكر نمي‌كنيم. توجه داشته باشيد كه، آيات كتاب مقدس را نبايد تحت‌اللفظي ترجمه كرد، بلكه تفسير دارد؛ چنانچه قرآن هم تفسير دارد. كلاً تمامي آياتي كه راجع به جنگ‌، اغتشاشات، قحطي‌ها و زلزله‌ها داريم براي اين است كه انسان بيدار باشد و بداند در اين دنيا مسافر و مهاجر است، پس اين دنيا نمي‌تواند انسان را نگه دارد. منتظر زمينِ جديد و آسمانِ جديد هستيم كه براي ما مسيحيان با ظهور مسيح تحقق خواهد يافت. 👈 لینک متن کامل گفتگو : http://maarefmags.ir/node/645
untitled.bmp
664.7K
گفتگوی اسقف رمزي گَرمو با نشریه معارف @maarefmags_ir
کتاب سبک زندگی علمی قرآنی نویسنده: دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی ناشر: دفتر نشر معارف نوبت چاپ: اول1396 قیمت:15000تومان
📗 سبک زندگی علمی قرآنی ✍ نویسنده: دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی ناشر: دفتر نشر معارف نوبت چاپ: اول1396 قیمت:15000تومان ✂️ سبک زندگی، مقوله‌ای فراگیر است که هر فرد و جامعه‌ای خواسته یا ناخواسته به آن پای‌بند بوده و به تناسب خاستگاه آن، به سبک زندگی وحیانی یا غیروحیانی تقسیم پذیر است. سبک زندگی اسلامی و وحیانی، مورد نیاز امروز جامعه فرهنگی و دینی ماست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است. کتاب «سبک زندگی علمی قرآنی» که از چهار فصل و هر فصلی در چند نوشتار با 328 صفحه تدوین یافته، در پی آن است که مباحث سبک زندگی مطلوب قرآنی را ساختارمند و موضوعی به مخاطبان عرضه کند تا زمینه‌ساز شکل‌گیری تفسیر موضوعی در حوزه سبک زندگی عام و سبک‌های خاص باشد. سرفصل‌های این کتاب عبارت است از: فصل اول: کلیات معناشناسی علم در سبک زندگی علمی قرآنی؛ ✅ فصل دوم: مبانی خاص سبک زندگی علمی قرآنی، الهی بودن علوم و اولویت‌بندی آن، اقسام علوم و احکام آن، مراتب علم و اعتبارسنجی از طریق دریافت علم، جهل؛ گستره و نشانه‌ها، رابطه قرآن و علم، قلمرو قرآن و علم، تعامل قرآن و علوم؛ ✅ فصل سوم: مؤلفه‌های سبک زندگی علمی قرآنی؛ ✅ فصل چهارم: ویژگی‌های سبک زندگی علمی قرآنی معلمان بشر و آداب تعلیم و تربیت، حقوق شاگردان و آداب شاگردپروری، بایسته‌های تحصیل و محتوای آموزشی. @maarefmags_ir
موعود از نسل فاطمه(س) است 📚 گزارشی از گفتگوی شهید ماموستا شيخ‌الاسلام مفتي برجسته شافعي با ✍ از بدو ورود تا ختم گفتگو، تكّیه كلامش «وحدت» و «پرهيز از تفرقه» بود؛ ماموستا دكتر سيد محمد شيخ الاسلام كردستاني، مفتي برجسته شافعي، دبير شوراي افتاء كردستان، منتخب اول مردم استان در مجلس خبرگان رهبري و عضو شوراي عالي مجمع تقريب بين مذاهب اسلامي. وی رأس ساعت مقرر در مجمع تقريب بين مذاهب اسلامي با آغوشي باز پذيرايمان شد تا از "امید" و "آینده" بگوید؛ چه ميزبان امیدوار و شايسته‌اي! 🖌 ماموستا شيخ‌الاسلام بيش از پنجاه سال به امر تدريس و تبليغ آموزه‌هاي علمی و ديني مشغول بود؛ از جمله 6 سال در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، 20 سال در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، نزدیک به 15 سال در دانشگاه‌های استان کردستان و نیم قرن تربیت طلاب علوم دینی در غرب ایران. این منادی بزرگ وحدت، که عهده‌د‌ار امامت جماعت مسجد سيدقطب سنندج نیز بود، در 27 رمضان (مهمترین شب قدر به روایت اهل سنت) سال 1388 بعد از اقامه نماز مغرب و هنگام خروج از مسجد، به‌دست عوامل گروهک تروریستی ضد وحدت اسلامی، به فیض شهادت نایل آمد. گزیده سخنان ماموستا شيخ‌الاسلام: ✅ وقتي كلمة «منجي» را مطرح مي‌فرماييد، اگر منظورتان حضرت مهدي(عج) است، بايد قيد «بعد از رسول‌الله»، را اضافه كنيد؛ چون منجي مطلق بشريت، يقيناً حضرت رسول اعظم(ص) است و كساني كه پس از ايشان مي‌آيند و ما هم به درستي ايشان را منجي مي‌دانيم، به اين خاطر است كه اين بزرگواران اعتقاداً و عملاً در خط حضرت رسول(ص) گام برمي‌دارند. ✅ من معتقدم ايمان به منجي و ايمان به اين مسئله كه در آخرالزمان كسي مي‌آيد كه مكتب اعتقادي و عملي رسول‌الله را زنده و احيا مي‌كند و با ظلم و ظالمين مبارزه مي‌نمايد، اين خود يك قوة‌القلب ايماني است در هر مقطع زماني براي مسلمانان؛ يعني آثار يأس را از زندگي مسلمين مي‌برد. از نظر ما، فلسفة ايمان به منجي اين است كه ما استمرار وجودي اسلام را اعتقاداً بپذيريم تا اسلام رو به نابودي نرود. به عقيدة من ايمان به منجي اميد را در قلب‌هاي ما مي‌پروراند تا خوب بدانيم هميشه پشت سر اسلام و قرآن كسي هست كه دوباره اسلام را زنده خواهد كرد. ✂️ در مورد تولد ايشان شما مي‌دانيد كه علماي اهل سنت معتقد نيستند كه به دنيا آمده‌ است؛ يعني معتقد نيستند كه حضرت مهدي(عج) فرزند بلافصل حضرت امام حسن عسكري(ع) باشد. شخص بنده معتقدم مسئلة‌ مهم در بحث مهدويت، ولادت نيست، بلكه مسئله مهم «ظهور» آن حضرت است؛ حال اگر عده‌اي از مسلمين معتقد باشند كه فرزند بلافصل حضرت امام حسن عسكري(ع) است، چه مشكلي پيش مي‌آيد؟! يعني اگر اين مسئلة تحقق خارجي پيدا كرده باشد نه مشكل عقلي پيش خواهد آمد و نه امر محالي است و نه اصطكاكي با اصول اعتقادي ديگر فرق اسلامي دارد. اصولاً مشكلي نيست و حتي با اصول اعتقادي اهل سنت نه تصادم دارد و نه تضارب. مسئله اصلي در احاديث ما «ظهور» آن حضرت است كه در يك مقطع زماني، شخصي به نام «محمد» از تبار حضرت فاطمة زهرا(س) قطعاً ظهور خواهد كرد. در مورد نسب آن حضرت هم باز قدري اختلاف است؛ بعضي از اين احاديث مي‌گويند مهدي موعود از نسل امام حسن مجتبي(ع) است و بعضي تصريح مي‌كنند كه از نسل امام حسين(ع) است! آن هم براي شخص بنده و براي دنياي اسلام زياد مهم نيست. اگر حضرت مهدي(ع) آمد قطعاً ايشان مي‌فرمايد كه آنچه مهم است قيام من است، بياييد پشت سر من و در قيام شركت كنيد انشاءالله. لینک متن کامل گفتگو 👈 http://maarefmags.ir/node/674