eitaa logo
نشریه معارف
2.8هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
335 ویدیو
593 فایل
ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطالب به‌روز آرشیو غنی (117ش) مقاله،گفتگو،اخبار علمی و صنفی،تازه‌های معارفی... امور مشترکین 02532919219- داخلی 115 ادمین: @aminalla_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاملات رمضانی ۸ 💢تفسیر تاریخی و غیر تاریخی ✍دکتر محمدحسن احمدی؛ دانشیار دانشگاه تهران 🔹لزوم تفکیک تفسیر قرآن به دو سطح تفسیرتاریخی و غیر تاریخی، را باید از ضرورت های مباحث نظری تفسیر برشمرد. برای روشن شدن این مسئله باید به تفاوت ماهیت عملیات تفسیری در عصر نزول و دوره های بعد به ویژه دوران معاصر اشاره کرد. 🔸بخش مهمی از عملیات تفسیری ما، به واکاوی قرائن نزول برمی گردد(تفسیرتاریخی)؛ چیزی که در عصر نزول، تا حدود زیادی بی معنا به نظر می رسد. این تفاوت، شبیه تفاوت جامعه شناس و مورخ است. یک مورخ خوب _در بهترین حالت_ شرایط تاریخی را برای شما بازسازی می کند؛ اما ضرورتا تحلیل گر اجتماعی خوبی نخواهد بود. 🔹به هرحال تفسیر تاریخی، پیش نیاز عملیات تفسیری است. نه می توان با اجرای اصل هایی چون اصالت الحقیقه و اصاله الظهور و ....، تفسیر تاریخی را _به اصطلاح_ دور زد و نه می توان تفسیر تاریخی را هدف و مقصود عملیات تفسیری دانست. از این جهت هم خاورشناسان و هم مفسران بومی قابل نقد اند. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
تاملات رمضانی ۹ 💢قرآن کریم و حذف فاصله زمانی و مکانی ✍دکتر محمدحسن احمدی؛ دانشیار دانشگاه تهران 🔹قرآن کریم هم از افراد زمان خود به گونه ای نقل می کند که گویا در میان اقوام گذشته بوده اند(حذف فاصله زمانی) مثل: و اذ انجیناکم 🔸و هم از اتفاقاتی می گوید که گویی محل تحقق آن، با مکان نزول فاصله ای ندارد.(حذف فاصله مکانی) مثل: و انکم لتمرون علیهم/ و لقد اهلکنا ما حولکم 🔹این حذف فاصله زمانی و مکانی، را باید در فضای زبان خاص قرآن تفسیر کرد. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
04 نقش تربیتی واقع_نمایی 1402.11.17.pdf
1.41M
🌓«واقع‌نمایی» به مثابه روشی تربیتی در سیره پدرانه امیرمؤمنان ع (با محوریت نامه 31 نهج‌البلاغه) ✍️ دکتر محمدهادی منصوری /علیرضا نبی لو 🔻درآمد «واقع‌نمايي» از روش‌های تربیتی است که امروزه جامعه به‌آن نیاز مبرم دارد. بر خلاف جبهه کفر و نفاق که هماره با ترفندهاي گوناگوني همچون آوازه‌گري و جوسازي‌هاي رسانه‌اي، نيرنگ‌بازي و طرح شعارهاي فريبنده، تظاهر به آزادانديشي و آزادمنشي و ... به دنبال وارونه‌سازي حقايق، فريب افکار عمومي و در نتيجه همسو ساختن آنان با اهداف و برنامه‌هاي شوم خود هستند، اسلام ناب، همواره در پي آن بوده تا حقايق هستي را همان‌گونه که هست، براي بشر هويدا نمايد. روش تربیتی خدای سبحان مبتنی بر بیان واقعیت‌هاست. از این‌رو پیامبران^ مأمور واقع‌نمایی بوده‌اند. به عنوان مثال، قرآن کريم واقعيت حيات دنيوي را بر آدميان نمايان ساخته: «اعْلَمُواأ َنَّمَاالْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَينَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلاد» و او را به رستگاري در سراي ديگر بشارت داده است 🔸ادامه مطلب در فایل pdf 📚نشریه معارف، شماره 121، اسفند 1402 . 📍👇کانال نشریه معارف:👇📍 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📣درس گفتارهای «فلسفه اسلامی در مدار توحید» 🗓 از ۲ تا ۱۲ فروردین، ساعت ۲۰:۰۰ 🔗 لینک اسکای‌روم: https://vc.isu.ac.ir/ch/theology-sci-assn ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📙 کتاب بانوی اول؛ روایتی تاریخی داستانی از زندگانی ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) ✍🏻 اثر سید محمد تقی موحد ابطحی ویراست دوم، چاپ سوم، جهاد دانشگاهی، ۱۴۰۲ کتاب بانوی اول در قالب چهارده فصل تدوین شده و هر فصل از زبان یکی از نزدیکان حضرت خدیجه، مقطع و ابعادی از زندگی و شخصیت آن حضرت را در قالب داستانی کوتاه روایت می‌‌کند. طبیعی است از آنجا که زندگی و شخصیت حضرت خدیجه در فصل‌های مختلف از زبان شخصیت‌‌های متفاوت روایت می‌‌گردد، برخی موضوعات در فصل‌های مختلف به ‌گونه‌‌های متفاوت روایت شده است. ⭕️ معرفی تفصیلی 👈🏻 کلیک کنید ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir