eitaa logo
نشریه معارف
2.8هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
337 ویدیو
594 فایل
ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطالب به‌روز آرشیو غنی (117ش) مقاله،گفتگو،اخبار علمی و صنفی،تازه‌های معارفی... امور مشترکین 02532919219- داخلی 115 ادمین: @aminalla_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌗استقبال از پیشنهاد پارلمان مستقل بین المللی قرآنیIQP حجه الاسلام و المسلمین استاد فاکر میبدی، قرآن پژوه معاصر در خصوص طرح پیشنهادی پارلمان مستقل بین المللی قرآنیIQP، از ضرورت اجرای این پیشنهاد استقبال کرد و ورود انجمن قرآن پژوهی حوزه را ظرفیت خوبی برای تحقق این پیشنهاد برشمرد. وی با اشاره به وجود تجربه هایی چون مجمع جهانی تقریب، مجمع جهانی اهل بیت، مجمع جهانی بیداری اسلامی و مجمع جهانی شیعه شناسی، از وجود این خلا بین المللی در خصوص کتاب مقدس مسلمانان یاد کرد. وی با تاکید بر استقلال و عدم وابستگی این مجموعه به دولت ها، از لزوم تنظیم اساس نامه و تخصیص سهمیه به مذاهب، ملیت های مختلف و مراکز علمی پژوهشی قرآنی سخن گفت. لازم به توضیح است که به دنبال هتک حرمت اخیر و مکرر قرآن کریم، پیشنهاد تاسیس پارلمان مستقل بین المللی قرآنی در روز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ در نشستی با مشارکت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و مدرسه عالی علوم قرآن جامعه المصطفی العالمیة مطرح شد. این امیدواری وجود دارد که این پارلمان در سه حوزه: آکادمیک، ترویجی و سیاسی فعالیت کند و بتوان برای برگزاری دورنخست اجلاس بین المللی آن ۲۰۲۴ در یکی از کشورهای اسلامی برنامه ریزی کرد. https://farabi.ut.ac.ir/fa/news/36265 ✳️ المجلس الدولية القرآنية الحرة کانال تاسیس پارلمان مستقل بین المللی قرآنی Free Int. Quranic Parliament (IQP) @IQP2024 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
شاخصهای تدریس موفق 6.pdf
703.3K
🌗تدريس با نشاط 🌱 شاخص‌هاي تدريس موفق (6) ✍️اداره ارزشيابي معاونت امور اساتيد 🔸6‌ـ‌ حفظ توجه و انگيزه دانشجويان با تغيير محركها انگيزه، وسيله‏اى است در دست استاد تا با آن ميل به يادگيرى را در فراگير برانگيزد. بنابراين مى‏توان گفت: ايجاد انگيزه در فراگير قبل از شروع درس جديد، از مراحل ايجاد آمادگى است و تأثير زيادى در تحقق علاقه به موضوع درس در فراگير و بالا رفتن كيفيت يادگيرى او دارد و استاد مى‏تواند براى رسيدن به اين مهم از روش‌هاى متعددى از قبيل: بيان هدف و فايده درس، ايجاد ارتباط درس با زندگى روزمرّه يا رشته تحصيلى نوع فراگيران، تنظيم مطالب و مفاهيم درسى بر اساس نيازها و انتظارات آنها، تشويق به موقع فراگيران در موفقيتهاى نخستين آنها و ارج نهادن به فعاليت‌هاى پژوهشى آنان، ايجاد رقابتى دوستانه در كلاس و.... استفاده كند. با توجه به اين نكته مهم و اساسى يادآور مى‏شويم كه يكى ديگر از مهارت‏هاى استاد فكور و با تجربه اين است كه بتواند اين توجه و انگيزه را تا پايان درس و كلاس حفظ كند. استاد براى رسيدن به چنين امرى ‌ـ‌ علاوه بر رعايت مسائلى كه در شاخص‏هاى قبلى بيان شد ‌ـ‌ مى‏تواند از امورى كه ذيلاً به آنها اشاره مى‏شود نيز كمك گيرد: 🔹👀 الف)‌ ارتباط چشمى اين ابزار، اهرم مهم براى جلب توجه فراگيران است. استاد بدين وسيله توجه آنان را به خود معطوف نموده و با نگريستن در چشمان آنها است كه مى‏تواند ارتباط بين خود و آنها را از آغاز تدريس تا پايان درس حفظ كند. ❇️ ادامه مطلب در فایل pdf 📚منبع: نشریه معارف 58. 🌐 کانال نشریه معارف| عضو شوید🔻 https://eitaa.com/maaref
✳️ گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با همکاری دبیرخانه حمایت از کرسی‌ها برگزار می‌کند 🌑 موضوع: آراء تعلیمی و تربیتی شهید مطهری(ره) 👤 ارائه‌کننده: حجت الاسلام و المسلمین 👤 ناقد: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر 👤 مدیر کرسی: حجت الاسلام و المسلمین آقای 🗓 یک‌شنبه 29 مرداد 1402 ⏰ 10 🏢 مکان: بلوار جمهوری اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، طبقه پنجم، سالن اندیشه 🌐 حضور مجازی👇 🌐 iki.ac.ir/live 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🌗 غرب به قرائت فردید 🎥 دو فیلم کوتاه و کمتر دیده‌شده از دکتر سید احمد فردید (۱۲۸۹ – ۱۳۷۳ ش) متفکر بخصوص و مشهور منتقد غرب. 1️⃣ غیبت خدا در 500 سال تاریخ غرب 🔹گلایه هایدگر [فیلسوف بزرگ مکتب اگزیستانسیالیسم] این بود که خدا در ۵۰۰ سال تاریخ غرب، غایب است. و تنها خداوند متعال است که شما را از این نیستنگاه ظلمات نجات می‌دهد. 2️⃣ غربزدگی و راه نجات از آن 🔸 اگر ماهیات مسائل (مثل مسئله دموکراسی غربی) را برای جوانان و مردم تفسیر نکردیم، دیگران تفسیر خواهند کرد. 🔸بزرگترین مشکل در دوران دموکراسی‌خواهی، "فتنه الدهماء" است. برخی طوری دموکراسی را تفسیر می‌کنند که مردم [به قول امیرالمومنین (ع)، در حالت] همج رعاع باشند. 🔸غربزدگی نتیجه غور نکردن در ماهیات [و عدم پرسش از شعارهای روزمد و ظاهر فریب است] و همچنین موجب افتادن در دام پدیده‌ای به نام مارکسیسم اسلامی است! 🔸راه نجات از غربزدگی، خودآگاهی است و راه خودآگاهی، غور در ماهیّات اشیاء است. 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🌗در ضرورت یا ✍️ 📚جمع خوانی کتب محوری متفکرین انقلاب ایده ای بود که در ایام کرونا که کلاس ها و جلسات حضوری محدود شده بود به صورت مجازی پی گرفتم. حاصلش مطالعه و ارائه کتب محوری مرحوم صفایی، شهید مطهری، رهبر انقلاب و... بود. هدف توامان ترویج کتاب خوانی و بازخوانی و ترویج اندیشه متفکرین انقلاب بود. 📚 و تعبیر رساتر ایده نابی است که هرگز تکراری نمی شود. بخشی از مشکلات ما این است که نه تنها عموم مردم که حتی حلقه سخت انقلاب با کتابهای متفکران انقلاب عمیقا بیگانه اند! یکی از لوازم تحقق آرمان های۵۷ باخوانی آن مباحث در قالب مطالعه-گفتگو است. 📚اخیرا این فضا در سطح اساتید بزرگ جبهه انقلاب کشانده شده؛ حاج آقای میرباقری کتاب طرح کلی رهبر انقلاب و حاج آقای قنبریان نظام اقتصادی اسلام و مبانی قانون اساسی شهید بهشتی را ارائه کردند. ان شالله سایر اساتید هم اضافه بشوند و حلقات کتاب بحث در بین فعالین جبهه انقلاب گسترش بیاید. 🔻ما باید به سمتی بریم که در هر شهر ده ها حلقه مطالعاتی جدی ترجیحا به صورت حضوری شکل بگیرد. بارها گفته‌ام بخش جدی از مشکلات میدان و ضعف نیروها ناشی از ضعف در مطالعات گفتمانی است. دوره های معرفتی و حلقه‌های مطالعاتی چنین خلائی را پر می کنند. 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔰کارگاه آموزشی" اخلاق حرفه ای" ویژه اعضای هیات علمی و متقاضیان جذب دانشگاه‌های سراسر کشور 30 و 31 مرداد ساعت 8 صبح الی 13 🔹استاد دوره : دکتر احد فرامرز قراملکی 🔸به صورت حضوری و مجازی 🌐لینک ثبت نام: https://education.shirazu.ac.ir/eth 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔺سلسله نشست‌های علمی "روایت اخلاقی از قیام حسینی" (انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی و آکادمی اخلاق‌پژوهی روشمند) 🌑عنوان: هرمنوتیک فهم اخلاقی از واقعه عاشورا 👤دکتر علی‌رضا آزاد؛ استادیار معارف دانشگاه فردوسی مشهد 🕔زمان: دوشنبه ۳۰ مرداد؛ ساعت ۱۷ (جلسه دوم) 👈لینک ورود: https://webinaronline.ir/Link/S2331137627 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🌗 دومین جلسه از سلسله نشست‌های عاشوراپژوهی ۲ مرکز پژوهش‌های تاریخ اسلام ارائه‌دهنده: استاد حسین قاضی‌خانی 🌑 موضوع: کاوشی درباره نخستین منزلگاه مسلم در کوفه دوشنبه ۳۰ مرداد، ساعت ۱۷:۳۰ قم، خیابان دورشهر، کوچه ۱۵، پلاک چهار شرکت به صورت حضوری و مجازی 📱لینک شرکت مجازی در جلسه: https://aparat.com/CHSIQS/live 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
صلح و جنگ 2.pdf
2.45M
🌗صلـح و جنـگ در اسلام (قسمت دوم) ✍️ دکتر حميدرضا شاكرين 🔻اشاره: نويسنده محترم در قسمت پيشين، صلح و مدارا را از ديدگاه قرآن و سيره معصومين(ع) بررسيد و خشونت را از منظر عهدين واكاويد؛ اينك و در واپسين بخش از آن نوشتار، مفهوم، مصداق و انواع جنگ و دفاع در اسلام تقديم شما استادان ارجمند مي‌شود. معارف 🔹جنگ در اسلام پيش‌تر گفتيم كه در اسلام صلح، «قاعده» است و جنگ، «استثناء». بنابراين جنگ در موارد خاص و در حد ضرورت مجاز يا لازم شمرده مي‌شود. به طور معمول موارد جواز يا موجبات جنگ در اسلام را به دو نوع دفاعي و ابتدايي تقسيم نموده و سپس به بيان جزئيات و موارد آنها مي‌پردازند. 🔸1ـ جهاد دفاعي جهاد دفاعي جنگي است كه در برابر تهاجم دشمنان و متجاوزان به مسلمين، سرزمين‌هاي اسلامي، دين مقدس اسلام و ارزش‌ها و مقدسات آن، افراد و جمعيت‌هاي تحت حمايت دولت اسلامي و يا به منظور عدالت‌گستري و حمايت از ستمديدگان صورت مي‌پذيرد. ❇️ ادامه مطلب در فایل pdf 📚منبع: نشریه معارف 56. 🌐 کانال نشریه معارف| عضو شوید🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📢 هم اندیشی از ✅گواهی حضور اساتید صادر میشود ✅ در تمدید مجوزها موثرخواهد بود. 🕖دوشنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۰ صبح مکان: رحمتیه دانشگاه علوم پزشکی سالن ابن سینا دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان 📎https://eitaa.com/skumsnahad 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir