eitaa logo
معارف الثقلین
103 دنبال‌کننده
117 عکس
356 ویدیو
31 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️مراقب تهمت زدن به مومنین و مومنات باشید ❗️❗️ 🔹بِالْأَسَانِيدِاَلثَّلاَثَةِعَنِ اَلرِّضَا عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ قَالَ، قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَنْ بَهَتَ مُؤْمِناً أَوْ مُؤْمِنَةً أَوْ قَالَ فِيهِ مَا لَيْسَ فِيهِ أَقَامَهُ اَللَّهُ تَعَالَى يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ عَلَى تَلٍّ مِنْ نَارٍ حَتَّى يَخْرُجَ مِمَّا قَالَهُ فِيهِ. ◽️ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: هر کس به مرد یا زن مؤمن بهتان زند یا درباره او چیزی بگوید که از آن مبراست خداوند در روز رستاخیز وی را بر تلی از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره او برگردد. 📘بحار الانوار ج ۷۵، ص ۱۹۴. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
شبیه ترین افراد به رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله فرمودند: آيا شما را از شبيه‌ترين‌تان به خودم با خبر نسازم؟ گفتند: آرى اى رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: 1⃣ هركس خوش اخلاق‏‌تر 2⃣نرم‏‌خوتر 3⃣به خويشانش نيكوكارتر 4⃣نسبت به برادران دينى‏‌اش(شیعیان امیرالمومنین)دوست‌دارتر 5⃣بر حق شكيباتر 6⃣خشم را فرو خورنده ‏تر 7⃣با گذشت ‏تر 8⃣و در خوشحالی و غضب، با انصاف‌تر باشد. 📔كافى ج۲ص۲۴۱ ح۳۵ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
آیا رفاه و پول در آوردن به هر قیمتی⁉️ ●عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: ... فَقَالَ عِیسَی علیه السلام: إِنَّ النَّوْمَ عَلَی الْمَزَابِلِ وَ أَکْلَ خُبْزِ الشَّعِیرِ خَیْرٌ کَثِیرٌ مَعَ سَلَامَةِ الدِّینِ. ●امام صادق علیه السلام: حضرت عیسی فرمود: به راستی که خوابیدن بر زباله دان‌ها و خوردن نان جو اگر همراه با دین داری باشد بسیار خیر است. 🍃بحارالانوار/ج۱۴/ص۳۲۲ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💫حضرت علی بن حسین علیه السّلام فرمود: چون روز قیامت شود، دو تخت آراسته و فاخر از بهشت آورده و بر لبه جهنم قرار داده می‌شوند. سپس امیرالمؤمنین علیه السّلام آمده و بر روی آن‌ها می‌نشیند. و چون نشست، می‌خندد؛ و چون خندید، جهنّم زیرورو می‌گردد. سپس آن دو بیرون آورده می‌شوند در حضور امیرالمومنین علیه السّلام قرار داده می‌شوند و می‌گویند: یا امیرالمؤمنین، یا وصیّ رسول الله، آیا به ما رحم نمی کنی؟ آیا نزد پروردگارت برای ما شفاعت نمی کنی؟ راوی گوید: پس علی علیه السّلام به آنان خندیده و برخاسته وارد بهشت می‌شود و آن دو تخت برداشته و به جای خود بازگردانده می‌شوند و مقصود از آیات: «فَالْیَوْمَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ مِنَ الْکُفَّارِ یَضْحَکُون... » همین است. (آیه ۳۴ سوره مطففین) 📚بحارالانوار-جلد ۳۶-صفحه ۶۶- حدیث ۸
💠 شکر و توبه 🔹 امام باقر (علیه السلام): خداوند از مردم دو چیز می‌خواهد. 1️⃣ به نعمتهای خدا اقرار کنند تا بر آنها بیفزاید 2️⃣ و به گناهانشان اعتراف نمایند تا آنها را ببخشد. ✨ لاَ وَ اَللَّهِ مَا أَرَادَ اَللَّهُ مِنَ اَلنَّاسِ إِلاَّ خَصْلَتَيْنِ أَنْ يُقِرُّوا لَهُ بِالنَّعِيمِ فَيَزِيدَهُمْ وَ بِالذُّنُوبِ فَيَغْفِرَهَا لَهُمْ. 📚کافی/ج2/ص426/ح2 ✍🏼 یکی از مهمترین عوامل و برکت یافتن مال انسان، سپاسگزاری کردن در مقابل نعمت‌های خداوند است. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
شیخ صدوق رحمه‌الله به سند صحیح از شفیعۀ روز جزا، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها روایت می‌کند که فرمودند: در عهد ابوبکر زلزله‌اى (در مدینه) آمد و مردم ناله و شیون‌کنان به نزد ابوبکر و عمر آمدند و دیدند آن دو نیز با جزع و فزع به محضر امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه آمده‌اند! مردم نیز خود را به درِ خانۀ حضرت رساندند؛ سپس امیرالمؤمنین علیه‌السلام با آرامش و متانت خاصی از منزل خارج شده و به طرف مردمِ وحشت زده و مضطرب آمدند. امام علیه‌السلام حرکت کردند و مردم هم به دنبال ایشان به راه افتادند؛ حضرت رفتند تا به تپّه‌اى (در خارج از شهر) رسیدند و بر بالاى آن نشستند و مردم، اطراف تپّه قرار و آرام گرفته و چشم به دیوارهاى شهر مدینه دوختند و وحشت‌زده مى‌دیدند که دیوارها مى‌جنبند و در حال رفتن و آمدن هستند! حضرت به آنان فرمودند: «گویا از آنچه مى‌بینید به هول و وحشت افتاده‌اید؟!» عرض کردند: چگونه هول و وحشت نداشته باشیم، حال آنکه هرگز مثل این صحنه را ندیده‌ایم! امیرالمؤمنین علیه‌السلام لبان مقدّس خود را حرکت داده و سپس دست بر زمین زده، فرمودند: «تو را چه مى‌شود؟! آرام باش!» در همین لحظه، زمین آرام گرفت و زلزله متوقّف شد؛ مردم بیشتر از وقتى که حضرت با آرامش از خانه خارج شده و به طرفشان آمدند، شگفت‌زده شدند! حضرت به آنان فرمودند: «از این عمل و حرکت من تعجّب کردید؟!» عرض کردند: بله! 🌿 آنگاه فرمودند: «من کسى هستم که خدای تعالی راجع به او فرموده است: "إِذا زُلزِلَتِ الأَرضُ زِلزالَها؛ وَأَخرَجَتِ الأَرضُ أَثقالَها؛ وَقالَ الإِنسانُ ما لَها" (هنگامى که زمین به سخت‌ترین زلزلۀ خود به لرزه درآید، و بار سنگین اسرار درونش را از دل خاک بیرون ریزد، در آن روز انسان گوید: زمین را چه مى‌شود؟! سوره زلزال، آیات ١ تا ٣) من همان "انسان" هستم که به زمین مى‌گوید: تو را چه مى‌شود؟! "یَومَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخبارَها" (در آن روز، زمین مردم را از اخبار بزرگ خویش آگاه می‌کند؛ سوره زلزال، آیه ۴) منظور از "أَخبارَها" من هستم که زمین از من خبر می‌دهد.» علل الشرائع (شیخ‌صدوق)، ج۲، ص۵۵۶ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۴۱، ص۲۵۴ 📝 با توجه به دو قرینه: یکی اینکه این اتفاق در زمان خلافت ابوبکر رخ داده است و دیگر اینکه راوی حدیث، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها هستند، در نتیجه این واقعه و عقوبت الهی در همان روزهای ابتدای غصب خلافت و در فاصلۀ ۷۵ یا ۹۵ روز پس از شهادت رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله رخ داده است که راوی حدیث حضرت زهرا سلام الله علیها ، هنوز در قید حیات بودند. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
🔰عقوبت دنیایی دفاع نکردن از آبروی یک مومن شیعه در دنیا ✍روزی عقربی یکی از دوستان امیرالمومنین عليه السلام را نیش زد، و سریعا نزد امیرالمومنین عليه السلام آمد... حضرت به او فرمود: «بر اثر این نیش نمی میری برو» او رفت و پس از مدتی آمد و عرض کرد: یاامیرالمومنین بر اثر آن نیش عقرب دوماه زجر کشیدم. حضرت به او فرمود: «میدانی آن عقرب چرا تو را نیش زد؟ » عرض کرد: خیر حضرت فرمودند: «چون یک بار در حضور تو سلمان را به خاطر دوستی ما مسخره کردند و تو هیچ نگفتی و از سلمان دفاع نکردی، این نیش عقرب بخاطر آن است.» ✅آری نیش و کنایه زدن به محبین و موالیان حضرات معصومین(علیهم السلام) اینقدر مهم و حساس است.دفاع نکردن از سلمان این عقوبت را داشت. 📚مستدرک الوسایل،ج 12،ص 336 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
و همۀ مردم(با ديدن او)تمام مردم از روى تعجّب (به هم)مى‌گويند:خدا پاك و منزّه است!اين بنده حتّى يك گناه هم ندارد،و از همدمان و همراهان محمد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم(رسول خدا)خواهد بود.
🔰بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ عَنِ اَلْحَسَنِ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي اَلْعَلاَءِ عَنْ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ:  ✉إِنَّ لِكُلِّ شَيْءٍ قَلْباً وَ إِنَّ  قَلْبَ  اَلْقُرْآنِ يس وَ مَنْ قَرَأَهَا قَبْلَ أَنْ يَنَامَ أَوْ فِي نَهَارِهِ قَبْلَ أَنْ يَمْشِيَ كَانَ فِي نَهَارِهِ مِنَ اَلْمَحْفُوظِينَ وَ اَلْمَرْزُوقِينَ حَتَّى يُمْسِيَ وَ مَنْ قَرَأَهَا فِي لَيْلِهِ قَبْلَ أَنْ يَنَامَ وَكَّلَ اَللَّهُ بِهِ أَلْفَ مَلَكٍ يَحْفَظُونَهُ مِنْ شَرِّ كُلِّ شَيْطَانٍ رَجِيمٍ وَ مِنْ كُلِّ آفَةٍ وَ إِنْ مَاتَ فِي يَوْمِهِ أَدْخَلَهُ اَللَّهُ اَلْجَنَّةَ وَ حَضَرَ غُسْلَهُ ثَلاَثُونَ أَلْفَ مَلَكٍ كُلُّهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ لَهُ وَ يُشَيِّعُونَهُ إِلَى قَبْرِهِ بِالاِسْتِغْفَارِ لَهُ فَإِذَا دَخَلَ فِي لَحْدِهِ كَانُوا فِي جَوْفِ قَبْرِهِ يَعْبُدُونَ اَللَّهَ وَ ثَوَابُ عِبَادَتِهِمْ لَهُ وَ فُسِّحَ لَهُ فِي قَبْرِهِ مَدَّ بَصَرِهِ وَ أُومِنَ مِنْ ضَغْطَةِ اَلْقَبْرِ وَ لَمْ يَزَلْ لَهُ فِي قَبْرِهِ نُورٌ سَاطِعٌ إِلَى عَنَانِ اَلسَّمَاءِ إِلَى أَنْ يُخْرِجَهُ اَللَّهُ مِنْ قَبْرِهِ فَإِذَا أَخْرَجَهُ لَمْ تَزَلْ مَلاَئِكَةُ اَللَّهِ يُشَيِّعُونَهُ وَ يُحَدِّثُونَهُ وَ يَضْحَكُونَ فِي وَجْهِهِ وَ يُبَشِّرُونَهُ بِكُلِّ خَيْرٍ حَتَّى يُجَوِّزُونَهُ عَلَى اَلصِّرَاطِ وَ اَلْمِيزَانِ وَ يُوقِفُونَهُ مِنَ اَللَّهِ مَوْقِفاً لاَ يَكُونُ عِنْدَ اَللَّهِ خَلْقاً أَقْرَبَ مِنْهُ إِلاَّ مَلاَئِكَةُ اَللَّهِ اَلْمُقَرَّبُونَ وَ أَنْبِيَاؤُهُ اَلْمُرْسَلُونَ وَ هُوَ مَعَ اَلنَّبِيِّينَ وَاقِفٌ بَيْنَ يَدَيِ اَللَّهِ لاَ يَحْزَنُ مَعَ مَنْ يَحْزَنُ وَ لاَ يَهُمُّ مَعَ مَنْ يَهُمُّ وَ لاَ يَجْزَعُ مَعَ مَنْ يَجْزَعُ - ثُمَّ يَقُولُ لَهُ اَلرَّبُّ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اِشْفَعْ عَبْدِي أُشَفِّعْكَ فِي جَمِيعِ مَا تَشْفَعُ وَ سَلْنِي أُعْطِكَ عَبْدِي جَمِيعَ مَا تَسْأَلُ فَيَسْأَلُ فَيُعْطَى وَ يَشْفَعُ وَ لاَ يُحَاسَبُ فِيمَنْ يُحَاسَبُ وَ لاَ يُوقَفُ مَعَ مَنْ يُوقَفُ وَ لاَ يَذِلُّ مَعَ مَنْ يَذِلُّ وَ لاَ يُكْتَبُ بِخَطِيئَةٍ وَ لاَ بِشَيْءٍ مِنْ سُوءِ عَمَلِهِ وَ يُعْطَى كِتَاباً مَنْشُوراً حَتَّى يَهْبِطَ مِنْ عِنْدِ اَللَّهِ فَيَقُولُ اَلنَّاسُ بِأَجْمَعِهِمْ سُبْحَانَ اَللَّهِ مَا كَانَ لِهَذَا اَلْعَبْدِ مِنْ خَطِيئَةٍ وَاحِدَةٍ وَ يَكُونُ مِنْ رُفَقَاءِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ . ✍ابو بصير نقل كرده است كه امام صادق عليه السّلام مى‌فرمود: هر چيزى قلبى دارد،و قلب قرآن سورۀ ياسين است،هر كس آن را پيش از خواب و يا در روز پيش از فرا رسيدن شب تلاوت كند،در آن روز از گروهى كه در پناه خداوند و روزى آنان مقرر شده است خواهد بود،و اگر كسى شب هنگام پيش از آنكه بخوابد تلاوت كند، خداوند(براى مراقبت از او)هزار فرشته مى‌گمارد تا او را از شرّ هر شيطان رانده شده و از هر آسيبى مصون بدارند، و اگر در همان روز بميرد،خداوند او را به پاداش اين عمل(تلاوت سورۀ ياسين)وارد بهشت مى‌كند، و به هنگام غسل،سى هزار فرشته(بر جنازۀ او)حاضر مى‌شوند و همه براى او طلب آمرزش مى‌كنند،و با حال استغفار او را تا قبر بدرقه مى‌كنند،و هنگامى كه به خاك سپرده شد،آن فرشتگان در درون قبر او خدا را عبادت مى‌كنند و ثواب آن را به او مى‌دهند،و(خانۀ تنگ)قبر او تا آنجا كه چشم او كار مى‌كند گشاده مى‌گردد،و از فشار قبر ايمن مى‌شود،و همواره تا به حشر نورى از گور او تا آسمان مى‌تابد. و به هنگامى كه خدا او را از قبر برانگيزد،فرشتگان با اويند و او را بدرقه مى‌كنند و به رويش لبخند مى‌زنند و او را به خير و نيكى بشارت مى‌دهند تا او را از صراط‍‌ و ميزان بگذرانند و او را در جايگاهى قرار دهند كه هيچ مخلوقى(جز كرّوبيان و پيامبران الهى)آن مقام و منزلت را نشايد،و او با پيامبران الهى در پيشگاه خداوند مى‌ايستد، و با غمگساران غم نمى‌خورد، و با اندوهگينان به اندوه نمى‌نشيند،و با زارى زارى‌كنندگان زارى نمى‌كند.آنگاه پروردگار تبارك و تعالى به او مى‌گويد:اى بندۀ من! شفاعت كن،كه من شفاعت تو را در بارۀ هر كس كه خواهى مى‌پذيرم، و اى بندۀ من! از من بخواه،كه هر چه خواهى تو را خواهم داد،پس حاجت خود را از خدا مى‌طلبد و حاجتش برآورده مى‌شود،و شفاعت مى‌كند و شفاعت او پذيرفته مى‌شود،و مانند ديگران به حساب او نمى‌رسند،و مانند ديگران او را توقيف و بازداشت نمى‌كنند، و چون خوارشدگان زبون و خوار نمى‌گردد،و مكافات گناهان و اعمال ناپسندى كه انجام داده است دامنگير او نمى‌شود،و نامۀ سر گشاده‌اى به او داده مى‌شود تا از درگاه خدا فرود آيد، https://eitaa.com/kalame_thaghalein
*دفاع از امیرالمؤمنین ع) در دانشگاه آکسفورد* 🔷 حوزه/ دانشگاه آکسفورد پایان نامه عثمان الکلبانی دانشجوی عربستانی در زمینه پژوهشهای اسلامی را به خاطر اشتباهات زیاد، رفتار ناشایست دانشجو در جلسه دفاع و واکنش غیر مؤدبانه وی به "طارق خان" رئیس هیئت داوری، رد کرد. 🔸به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» استاد دانشگاه آکسفورد انگلیس ثابت کرد که جمله *الانزع البطین* در وصف امیر المؤمنین (علیه السلام) به معنی *بُریده از شرک و سرشار از علم* است و پایان نامه دکترای دانشجوی عربستانی را که در آن می خواست غیر این را ثابت کند، رد کرد. 🔸یکی از مسائل مورد اختلاف زمانی بود که دانشجو معنی *الانزع البطین* در وصف امیر المؤمنین (ع) را تفسیر کرد و "انزع" را "ریخته شدن موی جلوی پیشانی" و "البطین" را "بزرگی شکم" بیان کرد. 🔸دفاع جانانه استاد دانشگاه آکسفورد از امیر المؤمنین (علیه السلام) امّا پروفسور طارق خان رئیس هیئت داور به این دانشجو گفت: این تفسیر اشتباه است؛ چرا که این کُنیه را به شکل ظاهری آن تفسیر کردی، حال آنکه تفسیر صحیح این کُنیه این است که امام علی (ع) بُریده از شرک و سرشار از علم بود و الانزع کنایه از عدم راهیابی شرک در اوست و البطین کنایه از فراوانی علم، ایمان و یقین حضرت (ع) است. وی ادامه داد: سند فراخی شکم و کوتاهی قد حضرت حیدر کرار (علیه السلام) ضعیف و بی اساس است و آنرا دشمنان امام علی (ع) درست کرده اند و ابن تیمیه در زمان معاصر آن را ترویج داد. پروفسور طارق خان اشاره کرد: ابن تیمیه آشکارا با امام علی (ع) دشمنی می کرده و این سخن او هیچ حجتی بر مسلمین ندارد و روایتهای بسیاری در کتابهای مسلمانان در این زمینه وجود دارد. وی افزود: از جمله این روایت، حدیث شریف نبوی است که می فرماید: " *يا علي, ان الله قد غفر لك و لذريتك و لشيعتك و لمحبي شيعتك و لمحبي محبي شيعتك, فابشر فإنك الانزع البطين, منزوع من الِشرك, مبطون من العلم* " (ای علی، خداوند تو را و خاندان و شیعیان و دوستان شیعیان تو را آمرزیده است، پس مژده باد تو را که تو اَنزع بطین هستی، از شرک بریده ای و از علم سرشاری )؛ الجويني در کتاب فرائد السمطين 1/308، ابن المغازلي در مناقبه ،شیخ صدوق در عيون اخبار الرضا 1/52، مسند زيد بن علي 456 و روایتهای دیگر آن را ذکر کرده است و این تفسیر با زهد امیر المؤمنین (ع) و سخنان آن بزگوار مطابقت دارد. 🔸طارق خان در خصوص امام علی (ع) به این حدیث امام اشاره کرد که فرمود: «ولكن هيهات أن يغلبني هواي, ويقودني جشعي إلى تخيّر الأطعمة ولعلّ بالحجاز أو باليمامة من لا طمع له في القرص, ولا عهد له بالشبع أو أبيت مبطاناً وحولي بطون غرثى, وأكباد حرّى …. أ أقنع من نفسی بأن یقال: هذا امیر المؤمنین و لا أشارکهم فی مکاره الدهر، أو أکون أسوه لهم فی جشوبه العیش! فما خلقت لیشغلنی اکل الطیبات کالبهیمه المربوطه همها علفها...» (نامه 45 نهج البلاغه) (هیهات که هوای نفس بر من غلبه کند و حرص و آزا مرا به برگزیدن غذاها وادارد ـ در صورتی که ممکن است در حجاز یا یمامه (از شهرهای یمن) کسی باشد که طعامی در یک قرص نان نداشته هیچگاه سیر نشده است یا اینکه با شکم پر بخوابم و کنار من شکمهائی گرسنه و جگرهائی (از تشنگی) سوزان باشد… آیا قناعت کنم به اینکه گفته شود: این امیر المؤمنین است! و در سختیهای روزگار با آنان شریک نباشم و الگوئی برای آنان در تلخکامی سخت زندگانی کردن نباشم؟ آری! من آفریده نشدم که غذاهای خوب، مرا ( از یاد آنان) غافل کند همانند حیوان بسته ای که اندیشه ای جز علفش ندارد. رئیس هیئت داوری تاکید کرد: این تفسیر دانشجوی سعودی غلط است که، این تفسیر در زمان معاویه بن ابوسفیان رواج یافت که بسیار نسبت به اهل بیت رسول الله (ص) به ویژه خلیفه و وصی ایشان امام علی (ع) کینه و دشمنی می ورزید و حتی روایتهای بسیاری وجود دارد که می گوید، معاویه با خوارج برای کشتن جانشین رسول الله (ص) حضرت علی بن ابی طالب (ع)، هم پیمان شدند و او بود که عبد الرحمن بن ملجم را به ارتکاب این جنایت وحشتناک واداشت. پروفسور الدمنهوری: الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است پروفسور خالد الدمنهوری عضو هیئت داوران خطاب به دانشجوی عربستانی گفت: اینکه تو نام خلفای پیش از امام علی (ع) را جمله "کرم الله وجهه" آورده ای جایز نیست؛ چرا که امام علی (ع) تنها خلیفه ای است که خداوند او را مورد تکریم قرار داده است برای اینکه امام (ع) مقابل بت سجده نکرده و برعکس خلفای پیش از خود مشرک نبوده است. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
وی ادامه داد: سخن تو که گفتی امام علی (ع) "چاق و کوتاه" بود، نادرست است؛ چرا که این ویژگی با شخصیت امام علی (ع) که پهلوان و قهرمان میدان جنگ بود و شجاعت او در مقایسه با خلفای دیگر برجسته و بارز بود و با پهلوانان عرب همچون "مرحب" و "عمرو بن عبدود" مبارزه می کرد و از طرف دیگر عقل نیز نمی پذیرد که همچنین شخصیتی کوتاه قد باشد. الدمنهوری ادامه داد: مذاهب مختلف مسلمانان آورده اند که امام علی (ع)، "مرحب" را از وسط دو نیم کرد و معروف است که "مرحب" قد بلند بود؛ حال چگونه امام علی (ع) با قد کوتاه می توانسته او را دو نیم کند با این حال که"مرحب" قدی بیش از دو متر و بدنی قوی داشته است. در خصوص "عمرو بن عبدود" نیز چنین است. وی افزود: تو می گویی که امام علی (ع) چاق بوده است، مکاتب مختلف فکری مسلمین و از جمله الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است و زمانی که بر اسب سوار می شد، پاهایش روی زمین کشیده می شد. استاد دانشگاه آکسفورد اشاره کرد: تمامی مسلمانان اجماع داند که امام علی (ع) در جنگ سوار کار و جنگجوی شجاعی بود و در میدان مثل زنبور از جایی به جای دیگر می رفت؛ چگونه به کسی که این خصوصیات بی نظیر و شجاعت بی مانند را دارد، این حرفهای ناپسند را نسبت می دهند. عصبانیت دانشجوی سعودی از سخنان اساتید دانشگاه آکسفورد بعد از این سخنان دانشجوی سعودی به پروفسور طارق خان و پروفسور الدمنهوری گفت: سخنان شما به کفر نزدیک تر است تا به اسلام . این حرف وی باعث شد رئیس هیئت داوران به جلسه پایان دهد و پایان نامه را رد کند که در پی آن دانشجوی سعودی با صدای بلند به همه فحش و ناسزا گفت. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💠 🔹 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): رها کردن لقمه حرام، نزد خداوند دوست داشتنی تر از دوهزار رکعت نماز مستحبی است. ✨ ترك لقمةِ حرامٍ اَحبُّ الي الله من صلاة اَلفي ركعة تطوُّعاً 📚 عده الداعی/ص140 ✍🏼 و شبهه ناک، انسان را به ورطه گمراهی می کشاند و او را از عبادت خداوند متعال به قبول ولایت می‌کشاند. به همین جهت به دست آوردن مال حلال از والاترین عبادات شمرده شده است. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
امام صادق علیه السلام: 🔹 الْمُؤْمِنُ أَخُو اَلْمُؤْمِنِ كَالْجَسَدِ اَلْوَاحِدِ إِنِ اِشْتَكَى شَيْئاً مِنْهُ وَجَدَ أَلَمَ ذَلِكَ فِي سَائِرِ جَسَدِهِ وَ أَرْوَاحُهُمَا مِنْ رُوحٍ وَاحِدَةٍ وَ إِنَّ رُوحَ اَلْمُؤْمِنِ لَأَشَدُّ اِتِّصَالاً بِرُوحِ اَللَّهِ مِنِ اِتِّصَالِ شُعَاعِ اَلشَّمْسِ بِهَا . 🔸مومن برادر مومن است و هردو مانند یک پیکر واحد هستند که اگر دردی به یک عضو آن برسد سایر اعضا نیز احساس درد می کنند. روح آنها از یک روح واحد است و به راستی که اتصال روح مومن به روح خداوند قوی تر از اتصال نور خورشید به خورشید است. 📚 اصول کافی (باب الایمان و الکفر) جلد ۲ صفحه ۱۶۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️از گذشته تا حال بسیاری براین باورند که وضعیت ستارگان تاثیرمستقیم در زندگی انسان ها داردویکی از اقسام جادو نجوم به معنای خرافی آن است. در مقابل علم نجوم وستاره شناسی یک رشته علمی است که ربطی به خرافه وجادو ندارد. بعضی جادو باوران از ستارگان يارى جسته و گمان می کردندتدبير اين عالم به دست آنهاست و براى رفع نيازها و دفع رقيبان از ستاره‌ها بهره مى‌جستند. پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام واقعيّت داشتن سحر به معناى ياد شده را انكار كرده در مواردى آن را شرك مى‌دانند. در منابع اسلامی از ستارگان برای جهت یابی و تعیین قبله استفاده شده است. خبر دادن ازآینده وحل مشکلات زندگ یااز این روش شیوه جادوگران است و کمک گرفتن ازجادوگران باطل وحرام است. ❌ إِيَّاكُمْ وَتَعَلُّمَ النُّجُومِ، إِلاَّ مَا يُهْتَدَى.. ازتعلّم علم نجوم بپرهيزيد،مگر آن قسمت كه درراه‌يابى درخشکی و دریا از آن استفاده مى‌شود،چون آن بالاخره به كهانت وغيبگوئى مى‌كشد، منجّم مانند كاهن وكاهن مانند جادوگر و جادوگرمانند کافراست و كافردرآتش است،به نام خدا راه بيفتيد 📖 نهج البلاغه، خطبه ۷۸.
🔰در ذکر سلام در پايان نماز، منظور از دو عبارت (السلام علينا و علي عبادالله الصالحين) و (السلام عليکم و رحمه الله و برکاته) چيست؟ 👈مخاطب ضمير هاي نا و کم ، چه کساني هستند؟ ✅ مقصود از «نا» در «السلام علینا و علی عبادالله الصالحین» شخص نمازگزار، نمازگزاران دیگر و مسلمین و مسلمات و مؤمنین و مؤمنات هستند و مراد از «کم» در «السلام علیکم و رحمة الله و برکاته» معصومین (علیهم السلام) و پیامبران و فرشتگان الهی هستند. 📚پی نوشت: (کلینی، محمد، الکافی، ج 3، ص 486؛ صدوق، محمد، علل الشرائع، ج 2، ص 316) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: منجم ملعون است، پیشگو (فالگیر) ملعون است، ساحر ملعون است، زن آوازه خوان ملعون است و کسی که او را پناه و منزل می دهد ملعون است و کسی که از درآمد او می خورد، ملعون است. 🔥الْمُنَجِّمُ مَلْعُونٌ وَ الْکَاهِنُ مَلْعُونٌ وَ السَّاحِرُ مَلْعُونٌ وَ الْمُغَنِّیَةُ مَلْعُونَةٌ وَ مَنْ آوَاهَا مَلْعُونٌ وَ آکِلُ کَسْبِهَا مَلْعُونٌ 📚وسائل الشيعة - ط الإسلامية ج 12 ص 103 ح 7 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
📢برای دفع بلا و... صدقه بدهید❗️ ▪️عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ غَیْرِ وَاحِدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَمَّنْ رَوَاهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: کَانَ بَیْنِی وَ بَیْنَ رَجُلٍ قِسْمَةُ أَرْضٍ وَ کَانَ الرَّجُلُ صَاحِبَ نُجُومٍ وَ کَانَ یَتَوَخَّی سَاعَةَ السُّعُودِ فَیَخْرُجُ فِیهَا وَ أَخْرُجُ أَنَا فِی سَاعَةِ النُّحُوسِ فَاقْتَسَمْنَا فَخَرَجَ لِی خَیْرُ الْقِسْمَیْنِ فَضَرَبَ الرَّجُلُ بِیَدِهِ الْیُمْنَی عَلَی الْیُسْرَی ثُمَّ قَالَ مَا رَأَیْتُ کَالْیَوْمِ قَطُّ قُلْتُ وَیْکِ أَ لَا أُخْبِرُکَ ذَاکَ قَالَ إِنِّی صَاحِبُ نُجُومٍ أَخْرَجْتُکَ فِی سَاعَةِ النُّحُوسِ فَخَرَجْتُ أَنَا فِی سَاعَةِ السُّعُودِ ثُمَّ قَسَمْنَا فَخَرَجَ لَکَ خَیْرُ الْقِسْمَیْنِ فَقُلْتُ أَ لَا أُحَدِّثُکَ بِحَدِیثٍ حَدَّثَنِی بِهِ أَبِی علیه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَدْفَعَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ یَوْمِهِ فَلْیَفْتَتِحْ یَوْمَهُ بِصَدَقَةٍ یُذْهِبُ اللَّهُ بِهَا عَنْهُ نَحْسَ یَوْمِهِ وَ مَنْ أَحَبَّ أَنْ یُذْهِبَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ لَیْلَتِهِ فَلْیَفْتَتِحْ لَیْلَتَهُ بِصَدَقَةٍ یَدْفَعُ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ لَیْلَتِهِ فَقُلْتُ إِنِّی افْتَتَحْتُ خُرُوجِی بِصَدَقَةٍ فَهَذَا خَیْرٌ لَکَ مِنْ عِلْمِ النُّجُومِ 🌑 حضرت امام جعفرالصادق علیه السلام فرمودند: بین من و مردی منجم زمینی مشترک بود، او پیوسته برای تقسیم تأخیر می‌انداخت تا ساعتی را انتخاب کند که بنظر خودش برایش خوش یمن باشد و برای من نحس. بالاخره تقسیم کردیم قسمت خوب بمن افتاد، منجم از ناراحتی دست بر پشت دست دیگر زده گفت: مثل امروز ندیده بودم. گفتم: مگر از علم خود استفاده نکردی؟ گفت من با اطلاع از علم نجوم برای شما ساعت نحس انتخاب کردم و خودم در ساعت سعد خارج شدم باز قسمت بهتر بشما افتاد. گفتم : می‌خواهی حدیثی را که پدرم از پدر خود برایم نقل کرده برایت بگویم؟ پدرم گفت: حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: هر کس مایل است نحسی روزش برطرف شود اول صبح صدقه بدهد خداوند با این صدقه نحسی آن روز را برطرف می کند و هر که می‌خواهد نحسی شبش برطرف گردد شب را با صدقه شروع کند، خداوند با این صدقه نحسی شبش را برطرف می‌کند. گفتم : من وقتی خارج شدم صدقه دادم ، فایده این صدقه برای تو از علم نجوم تو بهتر است 📚 الکافی ج ۴ ص ۶ بحارالانوار ج ۴۷ ص ۵۳ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
چرا خداوند متعال در سوره مبارکه بقره منافق را کر و کور و لال قلمداد می کند؟ «18» صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ‌ آنان (از شنيدن حقّ) كر و (از گفتن حقّ) گنگ و (از ديدن حقّ) كورند، پس ايشان (به سوى حقّ) باز نمى‌گردند. نکته ها قرآن در ستايش برخى پيامبران مى‌فرمايد: آنان دست وچشم دارند، «وَ اذْكُرْ عِبادَنا إِبْراهِيمَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ أُولِي الْأَيْدِي وَ الْأَبْصارِ» «1» شايد مقصود آن است كه كسى كه دست بت‌شكنى دارد دست دارد، كسى كه چشم خدابين دارد چشم دارد، پس منافقان كه چنين دست وچشمى ندارند، در واقع همچون ناقص الخلقه‌هايى هستند كه خود مقدّمات نقص را فراهم كرده و وسائل شناخت را از دست داده‌اند. لذا در اين سوره درباره‌ى منافقان تعابيرى همچون «لايشعرون، ما يشعرون، لايعلمون، لايبصرون، يعمهون، صمّ، بكم، عمى، لا يرجعون» بكار رفته است. نظر، غير از بصيرت است. در سوره اعراف مى‌خوانيم: «تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ» «2» مى‌بينى كه به تو نگاه مى‌كنند، در حالى كه نمى‌بينند. يعنى چشم بصيرت ندارند كه حقّ را ببينند. عدم بهره‌گيرى صحيح از امكانات و وسائل شناخت، مساوى با سقوط و از دست دادن انسانيّت است. در سوره اعراف آيه‌ى 179 مى‌خوانيم: «لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» آنان دل دارند، ولى نمى‌فهمند، چشم دارند ولى نمى‌بينند، گوش دارند ولى حقّ را نمى‌شنوند، اين گروه همچون چهارپايان بلكه از آنها پست‌تر و گمراه‌ترند، ايشان غافل هستند. جزاى كسى كه در دنيا خود را به كورى و كرى و لالى مى‌زند، كورى و كرى و لالى آخرت است. «وَ نَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى‌ وُجُوهِهِمْ عُمْياً وَ بُكْماً وَ صُمًّا» «3» «1». ص، 45. «2». اعراف، 198. «3». اسراء، 97. جلد 1 - صفحه 68 پیام ها 1- نفاق، انسان را از درك حقايق و معارف الهى باز مى‌دارد. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» 2- كسى كه از عطاياى الهى در راه حقّ بهره نگيرد، همانند كسى است كه فاقد آن نعمت‌هاست. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» 3- حقّ نديدن منافقان دو دليل دارد: يكى آنكه فضاى بيرونى آنان تاريك است؛ «فِي ظُلُماتٍ» وديگر آنكه خود چشم دل را از دست داده‌اند. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» 4- منافقان، لجاجت و تعصّب دارند. «فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ» https://eitaa.com/kalame_thaghalein
🤍امیرالمومنین علیه‌السلام: لا يُقاسُ بِآلِ مُحَمَّد مِنْ هذِهِ الاُمَّهٍ اَحَد. ❌ احدی از این امت، قابل قیاس با نیست. 🤍 امام باقر علیه‌السلام: انَّا أهْلُ الْبَیْتِ لَا یُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ مَنْ قَاسَ بِنَا أَحَداً مِنَ الْبَشَرِ فَقَدْ كَفَرَ. 👈 به درستی که با احدی قابل قیاس نیست، هرکس احدی از  بنی‌بشری را با ما مقایسه کند(البته نه از روی نادانی، بلکه اعتقادش این باشد،) قطعا کافر است. 📚نهج‌البلاغه 📚بحارالانوار ، ج۲۳ص۱۷ 👈 شبیه این روایات در کتب خود سنی‌ها نیز موجود است.. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
بهترین وقت استجابت دعا... عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ الْحَسَنِیِّ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ أَبِی مَحْمُودٍ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا (صلوات الله علیه) یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا تَقُولُ فِی الْحَدِیثِ الَّذِی یَرْوِیهِ النَّاسُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یَنْزِلُ کُلَّ لَیْلَةٍ إِلَی السَّمَاءِ الدُّنْیَا فَقَالَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُحَرِّفِینَ لِلْکَلِمِ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَ اللَّهِ مَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) کَذَلِکَ إِنَّمَا قَالَ (صلی الله علیه و آله) إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یُنْزِلُ مَلَکاً إِلَی السَّمَاءِ الدُّنْیَا کُلَّ لَیْلَةٍ فِی الثُّلُثِ الْأَخِیرِ وَ لَیْلَةَ الْجُمُعَهِ فِی أَوَّلِ اللَّیْلِ فَیَأْمُرُهُ فَیُنَادِی هَلْ مِنْ سَائِلٍ فَأُعْطِیَهُ هَلْ مِنْ تَائِبٍ فَأَتُوبَ عَلَیْهِ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ فَأَغْفِرَ لَهُ یَا طَالِبَ الْخَیْرِ أَقْبِلْ یَا طَالِبَ الشَّرِّ أَقْصِرْ فَلَا یَزَالُ یُنَادِی بِهَذَا إِلَی أَنْ یَطْلُعَ الْفَجْرُ فَإِذَا طَلَعَ الْفَجْرُ عَادَ إِلَی مَحَلِّهِ مِنْ مَلَکُوتِ السَّمَاءِ حَدَّثَنِی بِذَلِکَ أَبِی عَنْ جَدِّی عَنْ آبَائِهِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) 🔸از حضرت عبد العظیم حسنی از ابراهیم بن ابی محمود روایت شده که گوید: به امام رضا (صلوات الله علیه) گفتم: ای فرزند رسول خدا چه می فرمائی در حدیثی که مردم از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل کنند که فرمود: خدای تبارک و تعالی هر شب به آسمان دنیا نازل شود؟ حضرت فرمود: خدا آنان که سخن را از جای خود تحریف کنند لعنت کند! ؛ به خدا سوگند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) چنین نفرموده، همانا فرموده: خدای تبارک و تعالی هر شب در ثلث آخر شب و شب جمعه از اول شب، فرشته ای را به آسمان دنیا می فرستد و به او دستور دهد که ندا دهد: آیا سائلی هست که به او عطا کنم؟ توبه کننده ای هست که از او بپذیرم؟ آمرزش خواهی هست که برایش بیامرزم؟ ای خیرخواه بیا! ای بد خواه کوتاه کن! و این ندا را تا طلوع فجر (اذان صبح) ادامه دهد و چون سپیده دمد به جای خود در ملکوت آسمان برگردد. پدرم از جدم از پدرانم از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) این را روایت کردند. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏3، ص: 314 من لا يحضره الفقيه، ج‏1، ص: 421 الإحتجاج (طبرسي)، ج‏2، ص: 410 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
این شخص دین ندارد... ✨حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه فرمودند : هر کس که برای دین دوستی نکند و هر کس که برای دین دشمنی نکند ، دین ندارد ! كُلُّ مَنْ لَمْ يُحِبَّ عَلَى اَلدِّينِ وَ لَمْ يُبْغِضْ عَلَى اَلدِّينِ فَلاَ دِينَ لَهُ 📚الکافی ، جلد ۲ ، صفحه ۱۲۷ 📚الوافی ، جلد ۱۴ ، صفحه ۴۸۵ 📚بحارالانوار ، جلد ۶۶ ، صفحه ۲۵۰ 📚وسائل الشیعه ، جلد ۱۶ ، صفحه ۱۷۷ 📚تفسیر نورالثقلین ، جلد ۵ ، صفحه ۳۰۲ 📚تفسير کنز الدقائق و بحر الغرائب ، جلد ۱۳ ، صفحه ۲۰۳ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
⭕ ما ضرر نمی‌کنیم ... 🔅...  رُوِيَ‏ أَنَّ الصَّادِقَ ع قَالَ لِابْنِ أَبِي الْعَوْجَاءِ إِنْ يَكُنِ الْأَمْرُ كَمَا تَقُولُ وَ لَيْسَ كَمَا تَقُولُ نَجَوْنَا وَ نَجَوْتَ وَ إِنْ يَكُنِ الْأَمْرُ كَمَا نَقُولُ وَ هُوَ كَمَا نَقُولُ نَجَوْنَا وَ هَلَكْتَ. ✍🏻 روایت شده که امام صادق علیه السلام به "ابن ابی العوجاء" فرمودند: اگر حقیقت چنان باشد که تو می‌گویی (یعنی بهشت و جهنمی در کار نباشد) و البته هرگز چنین نیست، هم تو نجات می یابی هم ما (چون عذاب و ثوابی در کار نیست و در پایان کار مسلمان و کافر یکسانند) ولی اگر حقیقت چنان باشد که ما می‌گوییم و البته که چنین است، ما نجات می‌یابیم اما تو هلاک می‌شوی. 📚 الإحتجاج، نشر المرتضی، ج‏ ٢ ص ٣٣٦ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
⭐️رسول خدا ﷺ فرمودند: «يَا عَلِىُّ! أَعْجَبُ النَّاسِ إِيمَاناً وَ أَعْظَمُهُمْ ثَوَاباً قَوْمٌ يَكُونُونَ فِي آخِرِ الزَّمَانِ لَمْ يَلْحَقُوا النَّبِيَّ وَ حُجِبَ عَنْهُمُ الْحُجَّةُ فَآمَنُوا بِسَوَادٍ عَلَى بَيَاضٍ.» ❇️ یا علی❗️ عجیب‌ترین مردم از جهت ایمان، و عظیم‌ترین ایشان از جهت یقین، گروهی هستند که:🔰🔰🔰 💢 در آخر الزمان زیست می‌کنند، زیرا ایشان به دیدار پیامبر ﷺ نپیوسته‌اند، و حجّت از ایشان غائب است، ولی ایشان به نوشته‌ای ایمان آورده‌اند. یعنی 👈 ( قرآن و کتاب‌های روایات معصومین علیهم السلام ) 📚 مَن لا یَحضرهُ الفقیه، صدوق، ج ۴، ص۳۶۶ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
آیا ما واقعا شیعه اهل بیت علیهم السلام هستیم یا فقط محبیم ؟ دو نفر به یکدیگر تفاخر می‌کردند. 🔸یکی از آن دو به دیگری گفت: «آیا به من فخر می‌کنی و حال آنکه من شیعه خاندان پاک محمّد صلی الله علیه و آله هستم؟ » 🔹حضرت مولانا باقر علیه السلام والیه التسلیم به او فرمودند: «ای بنده خدا! به خدای کعبه که تو را بر او فخری نیست، بلکه خود را فریب دادی و دروغ گفتی   و سپس فرمودند : مال و ثروتی که خودت به دست آوردی را دوست داری خودت از آن استفاده کنی یا برادران مؤمنت؟ 🔸 عرض کرد: «خرج خودم می‌کنم. » 🔹فرمودند: «بنابراین تواز شیعیان ما نیستی، زیرا ما خودمان، اگر مالمان را در راه  برادران خویش صرف کنیم، برای ما بهتر است از اینکه به مصرف خود برسانیم (پس از شیعیان ما نیستی. ) ولی بگو از دوستان شمایم و از کسانی که با دوستی شما، امید نجات دارم. » 📚بحار الأنوار  ج۶۵ ص۱۵۴ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
Andalusia-Jafarian-96.pdf
3.99M
سرگذشت غمبار فتح اندلس بدست مسیحیان و بازنگری تاریخ آن بمنظور درس عبرتی برای ایران حاضر که مورد هجوم فرهنگ های مبتذل غربی از طریق نمایش های مجازی مانند تلویزیون ، شبکه نمایش های خانگی بدتر از ماهواره ها ، فضاهای مجازی اینستگرام ، تلگرام ، واتساب و ... و اثر آن در نمایش های حضوری در سطح جامعه و اختلاط زن و مرد در فضای کسب و کار ، مدارس ، دانشگاهها و ... روابط نامشروعی که در این برحه از طریق فضای مجازی مدیریت می شود و از همه مهمتر استحاله فرهنگی و عقیدتی که جامعه و متولیان امر را در خواب غفلت فرو برده این نیاز اساسی را می طلبد که تاریخ اندلس بعنوان یکی از مباحث مهم در کتب مدارس و حوزه و دانشگاه گنجانده شود و این بایست مورد مطالبه عمومی همه اقشار جامعه تحت لوای غیرت دینی قرار گیرد https://eitaa.com/kalame_thaghalein