هدایت شده از ازدواج دائم آسان
آینده امیدبخش ایران با دولت رئیسی و رهبر انقلاب 221207.MP3
30.55M
دوسه ماه آینده دنیابهم میریزد.
دوستان لطفاانتشاربدین
جهادتبیین
باحوصله همه روگوش کنین.
دیدمون بازترمیشه
💎قال مولی الموحدین امام المتقین امیرالمؤمنین علی صلوات الله و سلامه علیه:
✉أَخْرِجُوا مِنَ الدُّنْيَا قُلُوبَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ مِنْهَا أَبْدَانُكُمْ فَفِيهَا اخْتُبِرْتُمْ وَ لِغَيْرِهَا خُلِقْتُمْ
✍پيش از آن كه بدنهاتان را از دنيا بيرون برند، دلهايتان را از دنيا بيرون كنيد؛ شما در دنيا در معرض آزمايش بودهايد، زيرا براى سرايى جز اين آفريده شدهايد.
📚نهجالبلاغه خطبهٔ۲۰۳
💎قَالََ الامِامِ الرَّئوف عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا علیه افضل صلوات الله :
✉ لَا دِينَ لِمَنْ لَا وَرَعَ لَهُ وَ لَا إِيمَانَ لِمَنْ لَا تَقِيَّةَ لَهُ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَعْمَلُكُمْ بِالتَّقِيَّةِ فَقِيلَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِلَى مَتَى قَالَ إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ وَ هُوَ يَوْمُ خُرُوجِ قَائِمِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ فَمَنْ تَرَكَ التَّقِيَّةَ قَبْلَ خُرُوجِ قَائِمِنَا فَلَيْسَ مِنَّا-
💠امام علی بن موسی الرضا علیه السلام :
✍کسی که تقوی ندارد دین ندارد. کسی که تقیه نکند ایمان ندارد. گرامی ترین شما در پیش خدا کسی است که بیش از دیگران تقیه را رعایت کند. گفته شد ای فرزند پیامبر! تا به کی؟ فرمود: تا روز وقت معلوم، که آن هم روز خروج قائم ماست. آن کس دست از تقیه بشوید، پیش از اینکه قائم ما قیام کند پس از ما نیست.
📚كمال الدين/ج2/ص371
📚تفسير نور الثقلين/ج4/ص47
📚إلزام الناصب/ج1/ص157
📚كشف الغمة (ط - القديمة)/ج2/ص524
📚تفسير كنز الدقائق/ج9/ص457
💎 امام باقر صلوات الله و سلامه علیه :
✉«إنَّ الأمرَ بِالمَعرُوفِ و النَّهیَ عَنِ المُنکَرِ سَبِیلُ الأنبِیاءِ و مِنهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِیضَهٌ عَظِیمَهٌ بِهَا تُقَامُ الفَرائِضُ و تَأمَنُ المَذاهِبُ و تَحِلُّ المَکاسِبُ و تُرَدُّ المَظالِمُ و تُعمَرُ الأرضُ و یُنتَصَفُ مِنَ الأعدَاءِ و یستَقِیمُ الأَمر»
✍همانا امر به معروف و نهی از منکر، راه انبیای إلهی و شیوه صالحان است. وظیفه ی بزرگی است که به برکت آن سایر واجباتْ برپا، راه ها أمن، کسب و تجارتْ حلال، ظلم و تجاوزْ دفع، زمینْ آباد، إعاده ی حقّ بر گردنِ متجاوز گذارده و همه ی کارها سامان می پذیرد.
📚وسائل الشیعه، ج۱۶، ص۱۱۹
⚘⚘⚘
﷽
💎 قال الإمامُ عّلیُ ابنُ الحُسَین زينُ العابدينَ صلوات الله و سلامه علیه :
✉معاشِرَ شيعتِنا ،أمّا الجنّةُ فلَن تَفوتَكُم سَريعا كانَ أو بَطيئا، ولكنْ تَنافَسُوا في الدَّرَجاتِ .
✍️ اى شيعيان ما! شما بهشت را هرگز از دست نمىدهيد، چه شتاب كنيد و چه كندى، اما براى رسيدن به درجات آن با هم رقابت كنيد .
📚بحار الأنوار 74/308/61.
✅جایگاه حکمت
✅هر كه براى خدا فروتنى كند، خداوند او را بالا برد.
💎 قال الإمامُ الكاظمُ عليه السلام :
✉ إنّ الزَّرعَ يَنبُتُ في السَّهلِ ولا يَنبُتُ في الصَّفا ، فكذلكَ الحِكمَةُ تَعمُرُ في قَلبِ المُتَواضِعِ ولا تَعمُرُ في قَلبِ المُتَكبِّرِ الجَبّارِ ؛ لِأنَّ اللّه َ جَعَلَ التَّواضُعَ آلةَ العَقلِ ، وجَعَلَ التَّكبُّرَ مِن آلةِ الجَهلِ ، ألَم تَعلَمْ أنّ مَن شَمَخَ إلَى السَّقفِ برأسِهِ شَجَّهُ ، ومَن خَفَضَ رأسَهُ استَظَلَّ تَحتَهُ وأكَنَّهُ ؟! وكذلكَ مَن لم يَتَواضَعْ للّه ِِ خَفَضَهُ اللّه ُ ، ومَن تَواضَعَ للّه ِِ رَفَعَهُ .
💠امام موسی بن جعفر صلواة الله و سلامه علیهما :
✍همانا زراعت، در دشت پست مى رويد و روى تخته سنگ نمى رويد. حكمت نيز چنين است: در دل شخص فروتن آباد مى شود و در دل متكبّر گردنفراز آباد نمى شود؛ زيرا كه خداوند فروتنى را ابزار خرد و دانايى قرار داده و تكبّر را از ابزار نادانى.مگر نمى دانى كه هر كس سرش را به سقف سايد، سرش مى شكافد و هر كه سر پايين گيرد در زيرسقف سايه و پناه مى گيرد. بدين سان نيز هر كه براى خدا فروتنى نكند، خداوند او را پست گرداند و هر كه براى خدا فروتنى كند خداوند او را بالا برد.
📚تحف العقول صفحه ۳۹۶
افتادگی آموز اگر طالب فیضی
هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💎 قال الإمَامِ الحسن الْعَسْکَري صلوات الله و سلامه علیه :
✉«نَحْنُ حُجَجُ اللّهُ عَلَی خَلْقِهِ وَ أُمُّنَا [جَدَّتُنَا] فَاطِمَةُ حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْنَا».
💠 امام حسن عسکری صلوات الله و سلامه علیه فرمودند :
✍ما حجّتهای خدا بر خلقش هستیم و مادرمان فاطمه(سلام الله علیها) حجّت خداست بر ما.
📚تفسير اطيب البيان، طیب، ج۱۳، ص۲۲۵؛
📚أسرار فاطميه، شيخ محمد فاضل مسعودی، ص۱۷ و ۵۳ و ۶۹ و ۹۹ و ۱۵۴ و ۴۱۰؛
📚فاطمة الزهراء بهجة قلب مصطفى، همدانی، ص۷۴۴، ح ۷.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فخر زمان فاطمه اطهری
پیک خدارا چه نکو دختری
ام ابیها،لقبت ، زین سبب
کز حسبت ، دخت پدر پروری
گوهر یک دانه دریای وحی
رحمت حق ، شافعه محشری
زهد و صلاح و شرف و فضل را
هم قدر و هم قدم حیدری
یازده اختر که درخشش گرفت
در فلک دین ، همه را مادری
نسل فزاینده و پاینده را
کوثر گویند ، تو آن کوثری
ملک تو زملکوت خداست
کی به هوای فدک خیبری
آنچه که در وصف تو گویند باز
بر تر و والاتر و بالاتری
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
خدای تعالی وحی نمود بر حضرت داود صلوات الله علیه و علی نبینا و آله :
اى داود! من پنج چیز را در پنج چیز قرار داده ام، ولى مردم آنها را در پنج چیز دیگر مى جویند و نمى یابند:
۱.علم حقیقی را در گرسنگى(نه تن پروری) و تلاش و كوشش قرار داده ام، ولى مردم آن را در سیرى و راحتى مى جویند و نمى یابند.
.
۲. عزّت را در اطاعت از خودم نهاده ام ولى مردم آن را در خدمت به سلاطین و صاحب منصبان طلب مى كنند و نمی یابند.
.
۳. بى نیازى را در قناعت قرار داده ام، ولى مردم آن را در مال زیاد مى جویند و نمی یابند.
.
۴. رضایت خودم را در نافرمانی از نفس و دوری از گناه نهاده ام، ولى مردم آن را در رضایت نفس طلب مى كنند و نمی یابند.
.
۵. و راحتى و آسایش را در بهشت قرار داده ام، امّا مردم آن را در دنیا مى جویند و نمى یابند.
.
📚بحار الأنوار ، ج75 ،ص 453
💎 امام صادق صلوات الله و سلامه علیه در تفسیر انا انزلناه فی للیلة القدر فرمود:
✉«إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ اللَّیْلَةُ: فَاطِمَةُ وَ الْقَدْرُ: اللَّهُ، فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَکَ لَیْلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّیَتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا؛
✍[اینکه خداوند می فرماید:] ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم، [مراد از] شب، فاطمه سلام الله علیها و مراد از قدر، خداوند است. در نتیجه هر کسى فاطمه سلام الله علیها را آنچنان که باید بشناسد، به حقیقت شب قدر را درک نموده است، و اینکه فاطمه سلام الله علیها، فاطمه نامیده شده است ، براى این است که مخلوق از [کنه] معرفت او عاجز است.»
📚 بحارالانوار ج ۴۳ ص ۶۵
💎حضرت بقیةالله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب المقدمه الفداه ، فاطمه سلام الله علیها را الگو و مقتداى خویش معرفی می کند و درباره مادرش فاطمه اطهر سلام الله علیها اینگونه میفرماید :
✉ «وَ فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ وَ سَیَتَرَدَّى الْجَاهِلُ رِدَاءَ عَمَلِهِ وَ سَیَعْلَمُ الْکَافِرُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ؛
✍ دختر رسول خدا صلی الله علیه وآله زیباترین الگو براى من است، و به زودى نادان پستى عمل خویش را خواهد دید و کافران درمی یابند که پایان کار به نفع چه کسى می باشد.»
📚 بحارالانوار ج ۵۳ صفحات ۱۷۹ و ۱۸۰
👿👿👿👈ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺷﺘﺮ ﻋﺎﻳﺸﻪ👉👿👿👿
ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﺷﺘﺮﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ (( در جنگ ﺟﻤﻞ )) شتر ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺑﻮﺩ، ﻛﻪ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺧﻮﻥ ﻛﺸﻴﺪ . ﺩﺭ ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺷﺘﺮ ﺣﺪﻭﺩ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻧﻔﺮ ﺑﻰ ﺩﺳﺖ ﺷﺪﻧﺪ . ﻭﻗﺘﻰ ﻋﻤﺮ، ﻟﺸﻜﺮ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﻋﺠﻢ ﻣﻰ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ، ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺘﺮ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺗﺎ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ . ﺳﻠﻤﺎﻥ ﻓﺎﺭﺳﻰ ، ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﺷﺘﺮ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺩﻳﺪ، ﺳﻨﮓ ﺑﺮ ﻣﻰ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺯﺩ !
ﺳﺎﺭﺑﺎﻥ ﻣﻰ ﮔﻔﺖ : ﺍﻯ ﺳﻠﻤﺎﻥ ! ﺗﻮ ﻛﻪ ﺍﺫﻳﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﺒﻮﺩﻯ ! ﭼﺮﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﻟﻴﻞ ﺷﺘﺮ ﻣﺮﺍ ﻣﻰ ﺯﻧﻰ ؟ سلمان گفت :ﺍﻳﻦ ﺷﺘﺮ ﺗﻮ ﺣﻴﻮﺍﻥ ﻧﻴﺴﺖ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺎﻳﻔﻪ ﺟﻦ .
ﺍﺳﻢ ﺁﻥ (( ﻋﺴﻜﺮ )) ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻛﻨﻌﺎﻥ ﺍﺳﺖ .
ﻣﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﻢ ! ﺍﻯ ﺳﺎﺭﺑﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺟﺎ ﻛﺴﻰ ﺷﺘﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﺧﺮﺩ، ﺍﮔﺮ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﻭﺷﻰ ﺑﻪ ﺣﻮﺋﺐ ﺑﺒﺮ، ﺁﻥ ﺟﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﺨﻮﺍﻫﻰ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻰ
ﺧﺮﻧﺪ، ﺍﻭ ﻫﻢ ﺷﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﺩ ﻫﻤﺎﻥ ﺟﺎ ﻛﻪ ﺳﻠﻤﺎﻥ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ .
ﻭﻗﺘﻰ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺍﺯ ﻣﻜﻪ ﺑﺮﮔﺸﺖ ، ﻃﻠﺤﻪ ﻭ ﺯﺑﻴﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻓﺮﻳﻔﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﺮﺧﻴﺰﻯ . ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﻭﻳﻢ ﺩﺭ ﺑﺼﺮﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺑﺮﺩﺍﺭﻳﻢ
ﻭ ﺑﺎ ﻋﻠﻰ ﺟﻨﮓ ﻛﻨﻴﻢ .
ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺁﻣﺪﻧﺪ، ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﺷﺘﺮﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻮﺩﺝ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺑﺨﺮﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﺘﺮﺍﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﻗﻮﻯ ﻭ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ . ﻫﻤﻴﻦ (( ﻋﺴﻜﺮ )) ﭘﺴﺮ ﻛﻨﻌﺎﻥ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ
ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻳﺪ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪ . ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺘﺮ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﺮﺩ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﻗﻮﻯ
ﺍﺳﺖ ، ﺯﻳﺮﻙ ﻭ ﺑﺎﻫﻮﺵ ﺍﺳﺖ ، ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ : ﺗﺮﺑﻴﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻡ ، ﻭﻗﺘﻰ ﺻﺪﺍ ﻣﻰ ﺯﻧﻰ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ! ﻭﻗﺘﻰ ﮔﻔﺘﻰ ﺑﺮﻭ، ﻣﻰ ﺭﻭﺩ . ﺻﺪﺍﻳﺶ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ :
(( ﻋﺴﻜﺮ، ﻋﺴﻜﺮ )) ﺷﺘﺮ ﭘﻴﺶ ﻭﻯ ﺁﻣﺪ .
ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺍﺳﻢ (( ﻋﺴﻜﺮ )) ﺭﺍ ﺷﻨﻴﺪ، ﮔﻔﺖ : ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪ، ﻣﻦ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺷﺘﺮ
ﺳﻮﺍﺭ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻡ . ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻯ ﺧﺎﻧﻢ ! ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺷﺘﺮ ﺑﻬﺘﺮ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﺩ، ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻣﺎ
ﻣﻰ ﺧﻮﺭﺩ، ﺧﻮﺏ ﺷﺘﺮﻯ ﺍﺳﺖ . ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ: ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ
ﺳﻠﻢ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺳﻮﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﻨﻊ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ، ﺑﺮﻭﻳﺪ ﺷﺘﺮ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ .
ﭼﻮﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺘﺮﻯ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﻬﺘﺮ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ، ﺍﻓﺴﺎﺭ ﻭ ﺟﻬﺎﺯ ﻭ ﺯﺍﻧﻮ ﺑﻨﺪﺵ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﺘﺮﺍﻥ (( ﻳﻌﻠﻰ ﺑﻦ ﻣﻨﺒﻪ )) ﻛﺮﺩﻧﺪ . ﺷﺘﺮﻯ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺍﻫﺪﺍﻳﻰ ﺑﻪ
ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺗﻬﻴﻪ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ . ﺗﺎ ﺑﺎ ﻋﻠﻰ ﺑﺠﻨﮕﻨﺪ . ﺍﻳﻦ
ﺣﻴﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺶ ﺍﻭ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻳﻦ ﻗﻮﻯ ﺗﺮ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺷﺘﺮ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﺑﻌﺪ ﻣﺤﻤﻞ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺑﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺼﺮﻩ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ ﺭﺍ ﺗﺼﺮﻑ ﻛﺮﺩﻧﺪ،
ﺑﻴﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﺭﺍ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ، ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﻋﻠﻰ ﺷﻮﺭﺍﻧﺪﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﺧﻮﻥ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ، ﺻﺪ ﻭﺑﻴﺴﺖ ﻫﺰﺍﺭ
ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﻭ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺟﻤﻊ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻟﺸﻜﺮ ﻋﻠﻰ ﺍﺯ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺎ ﺑﻴﺴﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ . ﻣﺤﻤﻞ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﺪ، ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎﻯ ﺁﻫﻨﻰ ﺑﺮ ﺁﻥ
ﻛﻮﺑﻴﺪﻧﺪ، ﺗﺎ ﺁﺳﻴﺒﻰ ﺑﻪ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﻧﺮﺳﺪ ﻭ ﭘﺮﭼﻤﻰ ﺑﺎﻻﻯ ﺁﻥ ﺑﺴﺘﻨﺪ . ﺟﻨﮓ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ . ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺳﺖ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻧﻔﺮ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻣﻬﺎﺭ ﺷﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﻗﻄﻊ ﺷﺪ . ﺩﺳﺖ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﺍﻗﻄﻊ ﻣﻰ ﺷﺪ، ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻣﻰ ﺁﻣﺪ ﺟﻠﻮﻯ ﺷﺘﺮ ﻭ ﻣﻬﺎﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺖ ، ﺣﺪﻭﺩ ﻫﻔﺪﻩ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻟﺸﻜﺮ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﻭ ﺩﻭﻳﺴﺖ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻟﺸﻜﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ .
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﻰ ﺯﺩ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ (( ﺷﺘﺮ)) ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ
ﭘﻰ ﻛﻨﻴﺪ؛ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺎ ﻛﺸﺘﻪ ﻧﺸﻮﺩ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺘﻔﺮﻕ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ . ﺍﻭﻝ
ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﻔﻴﻪ ﻗﺼﺪ (( ﺷﺘﺮ)) ﻛﺮﺩ ﻭﻟﻰ ﻛﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﻧﺒﺮﺩ . ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﻠﻴﻪ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺟﻠﻮ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻧﻴﺰﻩ ﺍﻯ ﺑﺮ ﺣﻴﻮﺍﻥ ﺯﺩ ﻭ ﺑﺮﮔﺸﺖ . ﻣﺎﻟﻚ ﺍﺷﺘﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ
(( ﻋﺴﻜﺮ )) ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﻳﻚ ﭘﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﺮﺩ . ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻟﺸﻜﺮﻳﺎﻥ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺷﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ
ﺭﺍ ﺯﻳﺮ ﺭﺍﻥ ﺷﺘﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﮔﻴﺮ ﻧﺸﻮﺩ . ﻣﺎﻟﻚ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻛﺸﺖ . ﺷﺘﺮ ﺗﺎ ﻣﺪﺗﻰ ﺭﻭﻯ ﺳﻪ ﭘﺎ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ . ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﺯ ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ ﺯﻳﺮ ﺷﺘﺮ
ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﭘﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﺰﻧﻴﺪ . ﻭﻗﺘﻰ ((ﻋﺴﻜﺮ)) ﺭﺍ ﻛﺸﺘﻨﺪ، ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺘﻔﺮﻕ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺟﻨﮓ ﺧﺎﺗﻤﻪ ﻳﺎﻓﺖ .
ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺟﻤﻞ ﻣﻔﺼﻞ ﺍﺳﺖ . ﻣﺎ ﻗﺼﺪﻣﺎﻥ ﻓﻘﻂ ((ﺷﺘﺮ)) ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻣﺎﺀﻣﻮﺭ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺑﻮﺩ .
📚ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺟﻤﻞ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ .
📚ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺘﻮﺍﺭﯾﺦ ﻣﺠﻠﺲ ﺩﻫﻢ ﺹ 125
❌حدیثی بسیار تکان دهنده و قابل توجه برای همه مومنین و بخصوص برخی از علماء و مداحان و منبری ها و ...
💎 قال مفضل بن عمر : لَا تَأْکُلُوا النَّاسَ بِآلِ مُحَمَّدٍ فَإِنِّی سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ :
✉ افْتَرَقَ النَّاسُ فِینَا عَلَی ثَلَاثِ فِرَقٍ فِرْقَةٍ أَحَبُّونَا انْتِظَارَ قَائِمِنَا لِیُصِیبُوا مِنْ دُنْیَانَا فَقَالُوا وَ حَفِظُوا کَلَامَنَا وَ قَصَّرُوا عَنْ فِعْلِنَا فَسَیَحْشُرُهُمُ اللَّهُ إِلَی النَّارِ وَ فِرْقَةٍ أَحَبُّونَا وَ سَمِعُوا کَلَامَنَا وَ لَمْ یُقَصِّرُوا عَنْ فِعْلِنَا لِیَسْتَأْکِلُوا النَّاسَ بِنَا فَیَمْلَأُ اللَّهُ بُطُونَهُمْ نَاراً یُسَلِّطُ عَلَیْهِمُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ وَ فِرْقَةٍ أَحَبُّونَا وَ حَفِظُوا قَوْلَنَا وَ أَطَاعُوا أَمْرَنَا وَ لَمْ یُخَالِفُوا فِعْلَنَا فَأُولَئِکَ مِنَّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ
📣 مفضل بن عمر میفرماید آل محمّد صلواةالله علیهم را وسیله روزی خود مسازید،
که من خود از امام صادق علیه السّلام شنیدم میفرمود:
💥مردم درباره ما به سه گروهند:
1⃣«یک فرقه ما را به چشمداشت ظهور قائم عجل الله فرجه ما دوست دارند تا از دنیای ما بهرمند شوند (غرضشان برخورداری در سلطنت ماست)، پس سخن ما را نقل کرده و آن را به خاطر میسپارند، امّا در عمل از کار و کردار ما کوتاهی میورزند(عدم متابعت در کردار)، پس خداوند آنان را به دوزخ محشور میسازد.
2⃣و فرقه ای دیگر که ما را دوست داشته و سخن ما را به گوش میگیرند، ولی از کردار ما کوتاهی نمی کنند
👈تا بدین وسیله از مردم روزی خورند،(به سبب ما اموال مردم را بخورند)
پس خداوند درونشان را پر از آتش ساخته و گرسنگی و تشنگی را بر آنان چیره سازد.
✅3⃣و فرقه ای دیگر ما را دوست دارند، هم گفتارمان را به خاطر میسپارند و هم دستورات ما را اطاعت میکنند، و در عمل نیز با ما مخالفت نمی ورزند،
پس ایشان از ما بوده و ما از آنانیم».
📚تحف العقول ص۵۵۴
📚بحارالانوار ج۷۸ ص۳۸۲