eitaa logo
جبهه علمی، پژوهشی معارف قرآن کریم
179 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
730 ویدیو
64 فایل
آیه های قرآن، تجلی کلام خداست بر دل و جان و معارفش جام شراب طهور است که باید آن را قطره قطره نوشید تا عشق به معبود بجوشد در رگ رگ وجودمان،چرا که مشتاق وصالیم. @maarefquran13951
مشاهده در ایتا
دانلود
روانشناسی رشد از منظر قرآن ورورایات.pdf
1.22M
کتاب روان شناسی رشد از منظر آیات و روایات شامل 7 بخش ذیل: بخش اول: كليات بخش دوم: روان‏شناسي اجتماعي بخش سوم: روان‌شناسي ارتباطات از منظر قرآن و روايات بخش چهارم: روا‌ن‌شناسي رشد از منظر قرآن و روايات بخش پنجم: روان‌شناسي شخصيت بخش ششم: روان‌شناسي تربيتي بخش هفتم: روان‌شناسي شايعه https://eitaa.com/maarefquran13951
جریان غدیر در جامعه .pdf
1.09M
📜 گفتاری از استاد میرباقری | حرکت در رگ حیات اجتماعی ◻️ غدیر، مبدأِ بقاء و اقامۀ توحید و ولایت ◻️ غدیر، موضوع اصلی درگیریِ جبهه حق و جبهه باطل ◻️ موانع و مقدورات اجتماعی شدن غدیر ◻️ درگیری با فرهنگ غرب، پیش‌نیاز جریان فرهنگ غدیر ◻️ هویت‌بخشی بر مبنای گذر از مشارکت در عمل به مشارکت در اقامه https://eitaa.com/maarefquran13951
4_5861597784477533010.apk
4.58M
🔰 نرم افزار اندروید= غدیرشناسی 🌴نرم افزاری جامع وبسیارمفید باخطبه غدیر وترجمه، پاسخ به شبهات غدیرو... https://eitaa.com/maarefquran13951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀شرح هفت شهر عشق عطار نیشابوری 💝منزل پنجم  :توحید 👈قسمت بیست و هشتم: "بندگی " راه رسیدن به توحید  مجموع مراحل سير و سلوك را مى‌توان سه مرحله در نظر گرفت كه از توحيد افعالى آغاز و به توحيد ذاتى ختم مى‌شود. هم‌چنان كه اشاره كرديم، روح كلى اين سه مرحله نيز يك چيز بيشتر نيست و آن عبارت از «بنده شدن» است. آدمى بايد سعى كند كه هستى خود و همه موجودات را به صاحب اصلى هستى، يعنى خداى متعال، بازگرداند و هيچ چيزى را از آنِ خود و ساير موجودات نداند و نبيند. البته بايد توجه داشت كه معناى اين سخن آن نيست كه كارهاى زشتمان را به پاى ديگرى بگذاريم و از خود سلب مسؤوليت كنيم. اصولا كسى كه به مرحله توليد افعالى برسد كار زشتى از او سر نمى‌زند تا بخواهد آن را به حساب ديگرى بگذارد. كسى كه به چنين مقامى رسيده اگر احياناً خداى ناكرده كار زشتى از او سر بزند، چون مقامش بالاتر است مجازاتش نيز سخت‌تر خواهد بود و او را در دره جهنم معلّق خواهند كرد. اساساً نبايد پنداشت كه هر كس در باب عرفان و سير و سلوك و توحيد افعالى و امثال آن داد سخن مى‌دهد به مقامى نيز دست يافته است. ممكن است كسى الفاظ اين مطالب را بداند و درباره آن‌ها سخن بگويد و مطلب بنويسد اما جايگاهش جهنّم باشد! مگر اين‌ها مقام‌هايى است كه به آسانى به كسى بدهند؟! هرچه شيئى ارزشمندتر باشد رسيدن به آن نيز مشكل‌تر است. فتح قله دماوند ممكن است براى كسى بسيار مطلوب و مسرّت‌بخش و خاطره‌انگيز باشد؛ ولى براى رسيدن به قله دماوند بايد خستگی، رنج و زحمت فراوانى را بر خود هموار كرد. در مسايل معنوى نيز وضع به همين منوال است و براى نيل به مقامات معنوى بايد خون دل خورد و زحمت كشيد و هر كس طالب مقام‌هاى بالاتر باشد به همان نسبت نيز كارش مشكل‌تر خواهد بود. توحيد افعالى و توحيد صفاتى و توحيد ذاتى عالى‌ترين مقام‌هاى معنوى هستند و براى رسيدن به اين قلل رفيع سال‌ها مراقبت نفس و تلاش طاقت‌فرسا و خستگى‌ناپذير لازم است. 📚در جستجوی عرفان اسلامی ص 229 آیت اله مصباح یزدی ادامه دارد... https://eitaa.com/maarefquran13951
⚡ بگو‌ با آنکه میگوید عَلی در متن قرآن نیست،* ⚡ عَلی متن‌ و عَلی بطن‌ و عَلی، در جانِ قرآن است. 📗✨امیرمؤمنان در قرآن (۲۴)✨📗 امام صادق علیه السلام درباره این ایه فرمودند: إِﻧﱠﻤﺎ نَزَلَت فینا خاصَّةً فی اهلِ البَیت؛ِ فی عَلیٍّ و فاطمةَ وَ الحسنِ و الحُسینِ اصحابِ الکساءِ علیهم السلام. [این آیه] ﻓﻘﻂ اﺧﺘﺼﺎﺻﺎً در ﺷﺎن ﻣﺎ اﻫـﻞ ﺑﯿـﺖ و در مورد علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام که اصحاب کسا هستند نازل شده است. 📚کافی،ج8،ص 93 📗✨📗✨📗✨📗✨📗✨ https://eitaa.com/maarefquran13951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تمام هراسم این است؛ در همان باشکوهْ لحظه‌ای که؛ قرار است تو؛ که | تمامِ جانِ کعبه‌ای | ... در کنارش بایستی و از همانجا سرنوشت تاریخ را عوض کنی؛ حضرت صاحب دلم آیا؛ من در خیل کسانی که به یاری‌شان امیدواری؛ هستم ...؟🌱 یا تماشاچی‌اَم ... شبیه خیلی‌ها !!! اللهم_عجل_لولیك_الفرج🌹 https://eitaa.com/maarefquran13951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀شرح هفت شهر عشق عطار نیشابوری 💝منزل پنجم  :توحید 👈قسمت بیست و نهم: اقسام اهل توحید : بدان که اهل توحید سه گروه باشند . نخست توحید عوام بود که با جمله خدا یک است و دو نیست قانع شده اند به شرط آنکه در شریعت استوار باشند خداوند از ایشان قبول فرماید، اما در زمره خاکیان باشند . دوم توحید متوسلان است که توحید را با تعقل و دلایل فلسفی و عقلایی پذیرفته اند و در این راه به بحث و استدلال و حجت نشسته اند و این مرتبه ایمان را چون مهتاب در جان ایشان باشد و اینان از خاک بر خاسته و آسمانی اند. گروه سوم اهل کشفند که وحدت حق تعالی را در کل عالم هستی به مشاهدت نشسته اند .و اینان اهل یقینند که در این منزل نه بحث است و نه استدلال .چرا که" آفتاب امد دلیل آفتاب" و ایمان ایشان در تابش نور یقین است که خورشید معرفت بر جانشان ظاهر گشته و در حقیقت عرشیان اینانند. ای عزیز ورود در این منزل دست ندهد جز برای کسانی که کمر عبودیت بر بسته و به پاکی و صفا پیوسته و از غیر دوست بریده و عمر در طلب رضای او گذارده ،نه در کسب از او غافل گشته و نه در اجتماع یاد او را فراموش کرده ، در خلوت با او و در جمع با او، لب از گفتار بیهوده بر بسته و چشم از دیدار جز او پوشیده و جز خدای در حرمسرای دل ره نداده .روزها اغلب صائم و سحر ها قائم اند. 📚حضرت استاد کریم محمود حقیقی پیک مشتاقان ص 221 ادامه دارد... https://eitaa.com/maarefquran13951