eitaa logo
چهارده معصوم علیه السلام
618 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
22هزار ویدیو
113 فایل
🌹﷽🌹 🍃🌺امــام جعفر صادق(علیه السلام)↓ { اگر مهدے را درڪ میڪردم تمام عمر به او خدمت میڪـردم.} ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅ کپی حلال☘️
مشاهده در ایتا
دانلود
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۲۷_۱۰_۳۷_۲۲_۸۲۱.mp3
7.12M
همه از خیمه ها بیرون دویدند ولی سالار زینب را ندیدند 🎙 🖤 «لبیک یاحسین» ✍️ جهاد تبیین به عشق سید الشهدا🙏 🎙
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۲۷_۱۰_۴۷_۱۹_۹۲۶.mp3
5.66M
سره به نیزه تو سربلند عالمی 🎙 🖤 «لبیک یاحسین» ✍️ جهاد تبیین به عشق سید الشهدا🙏 🎙
🖤 ▪️وارث خون خدا و پسر خون خدا به خدا خون خدا منتظر توست بیا ▪️صبح هم منتظر صبح ظهور تو بوَد روز ما و شب ما منتظر توست بیا ▪️بر سر گنبد زرین حسین بن علی پرچم کرب و بلا منتظر توست بیا اللهم عجل لولیک الفرج✨🤲 ارواحنا فداه 🌹🍃🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بر نام حسین و کربلایش ✨صلوات ▪️بر نام ابوالفضل و وفایش ✨صلوات ▪️بر اهل حرم به حق زهرا ✨صلوات ▪️بر جمله یاوران مولا صلوات ✨اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽❣ ❣﷽ 🌼«صبحم» شروع مے شود آقا به نامتان 🍃«روزے من» همه جـا «ذڪـر نـامتـان» 🌼صبح علے الطلوع «سَلامٌ عَلے یابن الحسن» 🍃مـن دلخـوشـم بـه «جـواب سلامتـان»...!! دل من حضرت خورشید 🌤🕊
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۱۲_۲۱_۴۲_۱۵_۳۷۰.mp3
33.5M
زیارت عاشورا 🎙 «لبیک یاحسین» ✍️ جهاد تبیین به عشق سید الشهدا🙏 🎙 ═══❖══════❖═══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۲۷_۱۰_۳۴_۳۸_۹۳۹.mp3
8.56M
ای گل لب تشنه 🎙 🖤 «لبیک یاحسین» ✍️ جهاد تبیین به عشق سید الشهدا🙏
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۲۷_۰۹_۴۲_۴۵_۹۲۶.mp3
9.74M
عمه جانم عمه جان قد کمانم 🎙 🖤 «لبیک یاحسین» ✍️ جهاد تبیین به عشق سید الشهدا🙏 🎙
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۲۷_۰۹_۴۳_۵۱_۰۴۷.mp3
33M
مثلا شب ها رو واسه دیدنت تو خواب دوست دارم 🎙 🖤 «لبیک یاحسین» ✍️ جهاد تبیین به عشق سید الشهدا🙏 🎙
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۲۷_۰۹_۵۱_۲۲_۷۹۱.mp3
6.56M
ای کشته فتاده به هامون 🎙 🖤 «لبیک یاحسین» ✍️ جهاد تبیین به عشق سید
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۲۷_۰۹_۵۸_۱۹_۷۱۱.mp3
11.65M
یک لحظه تو خیمه گام یک لحظه تو قتلگام 🎙 🖤 «لبیک یاحسین» ✍️ جهاد تبیین به عشق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اتفاق عجیب در عالم برزخ‼️ امام جعفرصادق علیه‌السلام»: 🥢اِنَّ فی‌القِیامَةِ خَمسینَ مَوقِفاً كُلّ مَوقِفٍ مِثلَ اَلفِ سَنَةٍ مَمّا تَعُدوُّنَ! 🥢روز قیامت پنجاه منزلگاه و ایستگاه حسابرسی دارد كه هر منزلگاهی هزار سال به حساب سال‌های دنیا طول خواهد كشید! 📙(سفینه، ج ٢، ص ٤٥٥)
💥ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻓﺸﺎﺭ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﻋﺮﻓﺎﻥ 💥 ☄ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻥ ﺭﻭﺡ ﺍﺯ ﺑﺪﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﺮﮒ ﻗﻄﻌﯽ ، ﺩﺭ ﮐﺴﺮﯼ ﺍﺯ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﺍﯾﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﭼﻨﺎﻥ ﺳﺮﯾﻊ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺎﻧﺶ ﻟﺤﻈﻪ ﻣﺮﮒ ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺴﺘﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ . 👌ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮﯾﻦ ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻟﺤﻈﻪ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻥ ﺭﻭﺡ ﺍﺯ ﺟﺴﻢ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ . ﯾﻪ ﺣﺲ ﺳﺒﮏ ﺷﺪﻥ ﻭ ﻣﻌﻠﻖ ﺑﻮﺩﻥ . 🍃ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﻭﺡ ﻣﺎ ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎﻟﻪ ﺫﻫﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺁﺭﺷﯿﻮ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﻧﯿﻮﯼ ﺍﻭﺳﺖ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺯ ﺑﺪﻭ ﺗﻮﻟﺪ ﺗﺎ ﻟﺤﻈﻪ ﻣﺮﮒ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﯾﮏ ﻓﯿﻠﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺡ ﺑﺎﺯﺧﻮﺍﻧﯽ ﻣﯿﺸﻮﺩ . 🌿ﺷﺎﯾﺪ ﮔﻤﺎﻥ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮ ﺍﺳﺖ . ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺭﺍ ۶۰ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ . ﺍﻣﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﺍﯾﻦ ﺗﻌﺎﺭﯾﻒ ﺍﺳﺖ . ﺑﺎ ﻣﺮﻭﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ، ﺭﻭﺡ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﻧﻈﺮﺵ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺟﻠﺐ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻫﺎﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﯿﺎﺕ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻭ ﻟﻮﻝ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﻧﯿﻮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮﮐﺲ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﺍﺳﺖ . 🌱ﺭﻭﺡ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮﺍﺗﺶ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﺪﺍ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻫﺎ ﻫﻢ ﻣﺜﺒﺖ ﺍﺳﺖ ﻫﻢ ﻣﻨﻔﯽ . ﻣﺜﻼ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﻣﺎﻝ ﺩﻧﯿﺎ ﯾﮏ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻣﻨﻔﯽ ﻭ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﻫﻢ ﻧﻮﻋﯽ ﺩﻟﺒﺴﺘﮕﯽ ﻭ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻣﺜﺒﺖ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﻫﺮﺣﺎﻝ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﺳﺖ . 🍃ﺍﯾﻦ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻫﺎ ﮐﺸﺸﯽ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺡ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻫﺎﺩﯼ ﯾﺎ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺟﻬﺖ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﺪﺍﺭﺩ . ﯾﻌﻨﯽ ﺭﻭﺡ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺩﻭ ﮐﺸﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ . ﯾﮑﯽ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ . 💥ﺍﮔﺮ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻫﺎ ﻏﻠﺒﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺭﻭﺡ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﺟﺴﻢ ﮔﺮﺩﺩ . ﭼﻮﻥ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﻝ ﮐﻨﺪﻥ ﺍﺯ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻨﺪ . ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺟﻬﺖ ﺭﻭﺡ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺟﺴﻢ ﺭﻓﺘﻪ ﻭ ﺗﻼﺵ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﺟﺴﻢ ﻣﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻭﺡ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﯾﺮﺩ . ﻓﺸﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ “ ﺭﻭﺡ ” ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺟﻬﺖ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﮐﺮﺩﻥ ﺟﺴﻢ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻫﻤﺎﻥ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﺒﺮ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻓﺸﺎﺭ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻭﺟﻪ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ . ﭼﻮﻥ ﺟﺴﻢ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺮﮒ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭﺩﯼ ﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ . ﭘﺲ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﺒﺮ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻓﺸﺎﺭ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻫﺎﺳﺖ ﻭ ﻫﯿﭻ ﺭﺑﻄﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺷﺨﺺ ﻗﺒﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﯾﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ . ﺍﯾﻦ ﻓﺸﺎﺭ ﻫﯿﭻ ﺭﺑﻄﯽ ﺑﻪ ﺷﺐ ﺯﻣﯿﻨﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﻟﺤﻈﻪ ﻣﺮﮒ ﺷﺮﻭﻉ ﮔﺮﺩﺩ. 🌿ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻻﯾﻞ ﺗﻠﻘﯿﻦ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﺎﻭﺭ ﻣﺮﮒ ﺑﺮﺳﺪ ﻭ ﺳﻌﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ . ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﺭﻭﺡ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﻼﺵ ﺍﻭ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﺒﺮ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯿﺮﻭﺩ . 🌹ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ‏( ﻉ ‏) : ﻃﻮﺭﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻦ ﮐﻪ ﮔﻮﯾﺎ ﻫﺰﺍﺭﺳﺎﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﯼ ﻭ ﻃﻮﺭﯼ ﻫﻢ ﺯﻧﺪﮐﯽ ﮐﻦ ﮐﻪ ﮔﻮﯾﺎ ﻓﺮﺩﺍ ﻣﯽ ﻣﯿﺮﯼ … ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻫﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﻭﺡ ، ﺷﺎﯾﺪ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﻧﺘﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﮕﺬﺭﺩ . ﺑﺤﺚ ﺭﻭﺡ ﻫﺎﯼ ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺑﻮﺩﻥ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﻫﻤﯿﻦ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﻫﺎﺳﺖ . ﮔﺎﻫﯽ ﺗﺎ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﻓﺮﺩ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﻩ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﻗﺒﺮ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺟﺴﻤﯽ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺛﺮﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﯿﺴﺖ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﮐﻨﺪ 👌ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ﺑﻪ ﺩﺭﮎ ﺍﯾﻦ ﺷﻌﺮ ﺑﺮﺳﯿﻢ : ❌ﺩﻧﯿﺎ ﻫﻤﻪ ﻫﯿﭻ ﻭ ﮐﺎﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﻫﻤﻪ ﻫﯿﭻ ﺍﯼ ﻫﯿﭻ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﯿﭻ ﺑﺮ ﻫﯿﭻ ﻣﭙﯿﭻ … 🌴 ﺑﮕﺬﺍﺭ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ ﺑﺒﯿﻦ ﻭ ﺩﻝ ﻣﺒﻨﺪ ﭼﺸﻢ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯ ﻭ ﺩﻝ ﻣﺒﺎﺯ ﮐﻪ ﺩﯾﺮ ﯾﺎ ﺯﻭﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﺬﺍﺷﺖ ﻭ ﮔﺬﺷﺖ.
. 💫☄عالم ذر چيست؟ (قسمت دوم) 🍃سپس شيخ مفيد آيه شريفه: ☘(وَ اِذْاَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنى آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ اَشْهَدَهُمْ عَلى اَنْفُسِهِمْ اَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى شَهِدْنا اَنْ تَقُولُوا يَوْمَ القِيمَةِ اِنّا کُنّا عَنْ هذا غافِلينَ. 🌱 ((به خاطر بياور زمانى را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذريه آنها را برگرفت و آنها را گواه بر خويشتن ساخت و فرمود: آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: آرى، گواهى مى دهيم چنين کرد براى اين که در روز رستاخيز نگوييد ما از اين يعنى توحيد غافل بوديم و از پيمان فطرى توحيد، بى خبر بوديم.)) شيخ مفيد فرموده اين پيمان الهى از ذريه آدم به اينکه اقرار کنند به ربوبيت حضرت آفريدگارو توحيدش، همه آنها پذيرفتند، پيمان لفظى و نطقى نبوده و نيز تنها در زمان آدم ابوالبشر نبوده بلکه پيمانى است تکوينى که همراه آفرينش هر فردى از بشر بوده و هست؛ يعنى حس خداجويى و خداشناسى و استعداد و آمادگى براى حقيقت توحيد در نهاد بشر همراه آفرينش او قرار داده است و اين سرّ الهى در عقل انسانى به صورت يک حقيقت خودآگاه وديعه گذاشته شده است . بنابراين، همه افراد بشر داراى روح توحيدند و پرسشى که خداوند از آنها فرمود به زبان تکوين و آفرينش است و پاسخى که آنها داده اند نيز به همين زبان است و خلاصه اين سؤ ال و جواب و پيمان مزبور، يک پيمان فطرى است که الا ن هم هر کس در درون جان خود آثار آن را مى يابد و حتى طبق تحقيقات روانشناسان اخير، حس مذهبى يکى از احساسات اصيل روان ناخودآگاه انسانى است و همين حس است که بشر را در طول تاريخ به سوى خداشناسى هدايت نموده و هر انسان عاقلى به وجدان خود که رجوع کند مى فهمد او را آفريننده و پرورش دهنده اى است و نيز مى فهمد که رب او و رب تمام اجزاى جهان آفرينش، يکى است . بچه سه - چهار ساله اگر به طورى که نفهمد چيزى جلويش بگذاريد، پيش ‍ از آنکه دست به آن بزند به آورنده اش متوجه مى شود و به فطرت خود مى فهمد که هر پديده اى، پديدآورنده دارد. و براى پرسش و پاسخ فطرى، تکوينى، استعدادى و حالى در قرآن مجيد و غير آن مواردى است که نقل آنها براى محل مناسب ترى واگذار مى شود.مى گويند در عالم ذرّ، ارواح قبول سعادت و شقاوت نمودند چنانچه اضطرارى بوده، ظلم است و هر گاه اختيارى بوده اگر عقل سوم: مسلک کثيرى از علماى متقدمين و متاخرين است که تمام اخبار وارده در باب طينت و عالم ذر و اخذ ميثاق صحيح است و ظاهر آنها هم مراد است و منافات با هيچ اصلى و قاعده اى از اصول دين و قواعد عقلى ندارد. اگر کسى بگويد لازمه اين اخبار، تاييد مذهب جبر است؛ زيرا در عالم ذر، آنچه را شخص قبول کرده، اضطرارا بوده، در جواب گوييم: اولا: هر کس در آن عالم هرچه قبول نموده از روى اختيار و شعور بوده چنانکه قبلا ذکر شد، بلکه بعضى فرموده اند شعور و عقل براى هر کس در آن عالم بيشتر بوده تا اين عالم . و ثانيا: مفاد عده اى از اخبار وارده در مقام، اين است که هر کس در عالم ذر هرچه قبول کرده مجبور و مضطر نيست که در اين عالم مثل همان را قبول و عمل نمايد، بلکه ممکن است در اين عالم تغيير نمايد؛ چنانچه در ذيل حديثى که از حضرت اميرالمؤمنين(عليه السّلام) مروى است مى فرمايد: (و شرط فى ذلک البداء فيهم)؛ يعنى: (شرط فرمود پروردگار عالم بداء را در اصحاب شمال.) يعنى کسانى که در آن عالم به سوء اختيار خود سرکشى و طغيان ورزيدند و جزء اصحاب شمال شدند، اگر در اين عالم توبه و انابه نمايند و در تبعيت انبيا سعى نمايند، خداوند تغيير مى دهد و آنها را از اصحاب يمين قرار خواهد داد و چون قابل تغيير است در دعاهاى ماه مبارک رمضان و غير آن وارد است: (و ان کنت من الاشقياء فامحنى من الاشقياء واکتبنى من السعداء فانک قلت و قولک حق: (يَمْحُواللّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ اُمُّ الْکِتابِ). و اما استعجاب از اينکه اگر عاقل بودند چگونه اقدام به زيان خود نمودند، گوييم اين استعجاب بى مورد است، مشاهده مى شود که بسيارى از عقلا در بسيارى از موارد با کمال شعور و اختيار، اقدام به زيان خود نموده اند و بعد پشيمان شده اند و نيز ملعون با کمال شعور و اختيار، ترک نمود امر حق را و از سجده تمرد کرد.
💥 💥 👈در انتظار فردا بود 🍃برای ! ❎اما... 📛پرونده ی عمرش امروز بسته شد😔
💥همه چیزدرموردعالم روح 💥 🍃 بشر از ابتداي خلقت نسبت به عالم ارواح بيگانه بود و آن را يک عالم مرموز و وحشتناک مي پنداشت. و انسان هميشه نسبت به عالم ارواح و حقيقت وجودي آن گريزان بود و پنداري غلط و نادرست داشت. همه اين توهمات در صورتي است که عالم ارواح ارتباط تنگاتنگ با روح و روان انسان دارد. اگرچه عالم ديگري نظير عالم انوار در وراي عالم انسان بوده که انکار آنها غيرقابل پذيرش است. درباره روح و اثرات آن در عوالم انسان، دانشمندان نظرهاي گوناگوني دارند، که برخي روح را موجودي آفريده شده و مخلوقي حادث مي دانند که درباره پيدايش آن، دو نظريه دارند: 1⃣الف) گروهي قائلند که روح پيش از بدن آفريده شده و بعد از متلاشي شدن جسم هم چنان پايدار و باقي است. از آن جمله رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله مي فرمايد: خلق الله الارواح قبل الاجساد بالفي عام؛ دو هزار سال پيش از آن که اجساد را بيافريند ارواح را آفريده بود. 2⃣ب) برخي ديگر مي گويند: روح هر انسان باجسمش آفريده مي شود و پيدايش آن بر اثر تطورات نطفه، تحولات متوالي جسم و تکامل نهايي ماده است. که عالمان ديني و فلاسفه اسلامي از گروه اول اند و خلقت ارواح را پيش از اجساد مي دانند، از جمله متأخران مرحوم شيخ صدوق رحمةالله عليه است، و بيشتر متقدمان و معاصران قائل به حيات جاويد روح در جسم فناپذير مي باشند. 🤍روح يکي از مسائل مهم فلسفي و به اصطلاح فلسفي و عرفاني است، که افکار و انظار فلاسفه را به خود متوجه کرده است، که هم از لحاظ ماهوي و هم وجودي مورد بحث قرار گرفته است. در مورد اول که بحث از لحاظ ماهوي باشد، اقوال و آراي پراکنده و گوناگوني اظهار شده است و هيچ کدام مسئله رابه طور تحقيق حل نکرده اند. شرايع و مذاهب نيز در مورد ماهيت و ذات روح ساکت شده اند، چنان که در قرآن مجيد است: قل الروح من أمر ربي. 🖌آنچه براي انديشوران مسلم است آن که غير از اعضا و جوارح و ابدان مادي امر ديگري نيز وجود دارد که منشأ احساسات و ادراکات و تعقلات و حرکات و سکنات و فعل و انفعالات ارادي و... است و اين امر مسلم است که منشأ ادراکات و تعقلات و آثار و خواص ديگر در همه موجودات يک سان نيست و نيز مسلم است که هر يک از موجودات را آثار خاصي است که موجب امتياز آنها از يک ديگر است. از اين سو براي روح و نفس اقسام و انواعي قائل شده اند: نفس جمادي، نباتي و حيواني. 📌با اين که عالمان ديني و غيرديني از گذشته تاکنون پژوهش هاي گوناگوني درباره روح انجام داده اند. اما در چگونگي حقيقت و ماهيت روح و اثر وجودي آن اختلاف نظر دارند، ولي از فحواي ديدگاه آنان مي توان روح را به دو قسم بيان کرد: يکي روح بخاري است، که از خوردن و آشاميدن حاصل مي شود، و اين روح براي بدن به منزله روغن چراغ است، که هر زماني تمام شدت چراغ نيز خاموش مي شود. 🖇اين همان روح مشترکي است بين وجود انسان و حيوان که حيات شان همراه با اين نوع روح است، و هرگاه انسان و حيوان فاني شد روح بخاري نيز به همراه جسم فاني مي شود. 🔗و ديگر روحي است که از عالم امر نشئت مي گيرد: و نفخت فيه من روحي. که همان روح ويژه انسان است که بعد از مردن انسان روح متعالي از جسم فاني جدا شده، که اين روح يا متنعم به رحمت خداوند است و يا معذب به عذاب پروردگار. از اين رو، روح قدسي در وجود انسان نظير عطري است در محفظه سر بسته که هرگاه راه خروجي از جايگاه اصلي دريابد ديگر اعتنايي به محفظه ندارد و به آن برنمي گردد. 🌹و اما قرآن کريم درباره روح يک مهر سکوت بر همه پرسش گران عالم زده، که به پيامبر بزرگوار اسلام صلي الله عليه و آله فرمود: ☘و يسئلونک عن الروح قل الروح من أمر ربي و ما أوتيتم من العلم الا قليلا؛ 🌱و از تو درباره روح سؤال مي کنند، بگو: روح از فرمان پروردگار من است، و جز اندکي از دانش، به شما داده نشده است.(اسراء 85)
🍃کلامی از بزرگان 🍃 👈وقتی حیا رفت؛ ایمان انسان هم میرود!❌ 👌چون حیا پوششی برای ایمان است؛ آنوقت هر چه میگوید انجام میدهی...همه رقم جنایت میکنی! ✨ آیت الله مجتهدی✨
💥 💥 سهم ما از خاک وقتی مستطیلی بیش نیست جای ما اینجاست یا آنجا چه فرقی می کند؟🥀
🌹 متعال به حضرت موسی (ع) فرمود : اي موسي ! ✍🏻من شش چيز را در شش جا قرار دادم؛ ولي مردم در جاي ديگر آنها را جست و جو می کنند و این درحالی است که هرگز آنها را در آنجا نخواهند يافت : ①راحتي و آسایش مطلق را در '' آخرت'' قرار دادم، ولي مردم در '' دنيا '' به دنبال آن مي‌گردند! ②عزت و شرف را در 'عبادت'' قراردادم،ولي مردم آن رادر '' پست و مقام '' مي جويند! ③بي‌نيازي را در ''قناعت'' قرار دادم،ولي مردم آن رادر ''زيادي مال و ثروت'' جستجو مي‌كنند! ④رسیدن به بزرگی و مقام را در ''فروتني'' قرار دادم، ولي مردم آن را در'' تكبّر و خود برتر بيني'' می جویند! ⑤کسب علم را در ''گرسنگي و تلاش'' قرار دادم، ولي مردم با ''شکم سیر'' دنبال آن مي‌گردند! ⑥اجابت دعا را در " لقمه حلال " قرار دادم، ولي مردم آن را در ''طلسم و جادو'' جست و جو می کنند! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌