┄═⊹❁❈【 ۲۷۹ 】 ❈❁⊹═┄
╔═════════
وَ لَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّمَا يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ ۗ لِسَانُ الَّذِي يُلْحِدُونَ إِلَيْهِ أَعْجَمِيٌّ وَ هَٰذَا لِسَانٌ عَرَبِيٌّ مُبِينٌ ﴿۱۰۳﴾
ما خوب میدانیم که بتپرستها میگویند: «این قرآن از طرف خدا نیست و انسانی آن را به محمد یاد میدهد.» چنین نیست. زبان کسی که قرآن را ساختهوپرداختۀ او میدانند، عربیِ نارساست و زبان قرآن، عربیِ گویاست.
إِنَّ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ لَا يَهْدِيهِمُ اللَّهُ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿۱۰۴﴾
برخی افراد که آیههای خدا را باور نمیکنند، نهتنها خدا دستشان را نمیگیرد، بلکه عذابی دردناک هم نصیبشان میشود.
إِنَّمَا يَفْتَرِي الْكَذِبَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ ۖ وَ أُولَٰئِكَ هُمُ الْكَاذِبُونَ ﴿۱۰۵﴾
فقط کسانی دروغبافی میکنند که آیههای خدا را باور نمیکنند. دروغگوی واقعی آنها هستند، نه پیامبر و مؤمنان.
مَنْ كَفَرَ بِاللَّهِ مِنْ بَعْدِ إِيمَانِهِ إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِيمَانِ وَ لَٰكِنْ مَنْ شَرَحَ بِالْكُفْرِ صَدْرًا فَعَلَيْهِمْ غَضَبٌ مِنَ اللَّهِ وَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿۱۰۶﴾
آنهاییکه بعد از اسلامآوردن، دوباره به خدا کافر شوند و با میل و رغبت، بیدینی را در آغوش بگیرند، به خشم خدا گرفتار شده و عذابی شدید نصیبشان میشود. اما خشم و عذاب خدا به آنانی نمیرسد که دلشان به ایمان قرص باشد؛ ولی زیر فشار و شکنجه، مجبورشان کنند که بهزبان چیزی بگویند.*
ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اسْتَحَبُّوا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ وَ أَنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ ﴿۱۰۷﴾
آن خشم و عذاب الهی به این دلیل است که آنها زندگی دنیا را بر آخرت ترجیح دادند و خدا دست چنین جماعت بیدینی را نمیگیرد.
أُولَٰئِكَ الَّذِينَ طَبَعَ اللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ وَ سَمْعِهِمْ وَ أَبْصَارِهِمْ ۖ وَ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ ﴿۱۰۸﴾
آنها کسانیاند که خدا راههای فهمشان، یعنی دلها و گوشها و چشمهایشان را بسته است و آنها همان کسانیاند که خودشان را به غفلت زدهاند!
لَا جَرَمَ أَنَّهُمْ فِي الْآخِرَةِ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿۱۰۹﴾
بدون شک، آنها در آخرت سرمایۀ عمرشان را باختهاند.
ثُمَّ إِنَّ رَبَّكَ لِلَّذِينَ هَاجَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا فُتِنُوا ثُمَّ جَاهَدُوا وَ صَبَرُوا إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِيمٌ ﴿۱۱۰﴾
اما برخی افراد که بعد از تحمل آنهمه رنج و شکنجه، مهاجرت کردند و در راه خدا جنگیدند و صبوری ورزیدند، خدا با آنان از این بهبعد، حتماً آمرزندۀ مهربان است؛
══════❖•° 𑁍 °•❖══════
#قرار_روزانه | #تلاوت | #قرآن_کریم
🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت |
🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم
📃 دعای ختم قرآن
🏷 علامات الوقف
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
🖼 #نکته | راجع به آیه کریمه
﴿ ۱۰۶ ﴾ سوره مبارکه نحل
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
مباحث
#لغات_قرآن_کریم ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ ┅───────────────┅ ━━━━━━••••••••••••••••• #قرار_روزانه ╭────๛-
#لغات_قرآن_کریم
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
┅───────────────┅
━━━━━━•••••••••••••••••
#قرار_روزانه
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
37.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین #مسعود_عالی در دومین شب مراسم #عزاداری #حضرت_فاطمه_زهرا سلاماللهعلیها در حسینیه امام خمینی(ره).
🗓 ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
Farsi.Khamenei.ir
╭────๛- - - - - ┅╮
│🥀 @Mabaheeth
╰───────────
4_6044199508772918230.mp3
19.19M
🎧 بشنوید | صوت کامل سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین مسعود عالی در دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها در حسینیه امام خمینی(ره).
🗓 ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
#فاطمیه
╭────๛- - - - - ┅╮
│🥀 @Mabaheeth
╰───────────
48.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | روضهخوانی آقای حاج #سیدرضا_نریمانی در دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها در حسینیه امام خمینی(ره).
🗓 ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
Farsi.Khamenei.ir
#فاطمیه
╭────๛- - - - - ┅╮
│🥀 @Mabaheeth
╰───────────
4_6044199508772918228.mp3
23M
🎧 بشنوید | روضهخوانی آقای حاج سیدرضا #نریمانی در دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها در حسینیه امام خمینی(ره).
🗓 ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
Farsi.Khamenei.ir
#فاطمیه
╭────๛- - - - - ┅╮
│🥀 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️#چادر فاطمه رو سر خواهرا تاج افتخاره
مرثیهسرایی در دومین شب مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در حسینیه امام خمینی(ره)
#فاطمیه | #حجاب
╭═══════๛- - - ┅╮
│🥀 @Mabaheeth
│📖 @feqh_ahkam
╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | معرفی کتاب #حقیقت_عظیم
مجموعه بیانات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) دربارهی #حضرت_فاطمه(سلاماللهعلیها) از سال ۱۳۵۱ هجری شمسی
توسط آقای حاج سیدرضا نریمانی در دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمهی زهرا سلاماللهعلیها در حسینیه امام خمینی(ره)
🛒 ثبت سفارش:
https://shop.khameneibook.ir/product/کتاب-حقیقت-عظیم
@KhameneiBook
#فاطمیه
╭────๛- - - - - ┅╮
│🥀 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ پرسشهای بیپاسخ
✅ شمایی که بیست سال عمر معرفتی داشتید، نباید من نسل سومیِ دهه شصتیِ به سوال شما جواب بدم! چرا به سنّت تاریخی پایبند نیستید؟ از چه میخواهید دفاع کنید؟ از تجدّد دفاع میکنید؟
🎙 مهدی جمشیدی
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیژن عبدالکریمی، مسئله #عفاف و #حجاب را به گونهای غلط به آقای جمشیدی نسبت میدهد.
مهدی جمشیدی این نسبت غلط به خود را مستند به نظرات متفکران بزرگ انقلابی پاسخ میدهد. جمشیدی اذعان دارد که کسی که بیحجاب است، بیعفت نیست، بلکه دچار نقصان عفت است. برخلاف نگاه آقای عبدالکریمی که ایشان را متهم میکند، مسئله عفت تشکیکی است نه صفروصدی.
@cafe_fekr
#حجاب_حکم_خداست
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۱
چرا در این مناظره، سخن از #حجاب بهعنوان «ضروری دین» به میان آمد؟!
طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟!
این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخیاندیش» بود که دینیبودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بیحجابها»یی که از چنین مباحثی بیخبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟!
اگر نیروهای روشنفکری شبهدینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سُست سازند، چارهای جز ارجاع به ضروریبودن این حکم داریم؟!
آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نهفقط مسلمان، بلکه شیعه نمیدانیم؟!
ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟!
#حجاب_حکم_خداست
#حرام_اجتماعی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۲
آیا تأدیب بر تعلیم، تقدّم دارد؟!
و جلال بر جمال؟!
و سیف🗡 بر قلم🖋؟!
و میسم بر مرهم؟!
و یا باید به تعبیر #علامه_حسنزاده، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچیک را نادیده نگرفت؟!
پیامبر فقط موعظه و نصیحت میکرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟!
آیا تصریح به این که #حجاب باید «جنبهی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟!
#حجاب_حکم_خداست
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۳
منطق فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی، تکخطی و تکلایه است که بتوان آن را طالبانیسم خواند یا «پیوستاری» و «طیفی» است؟!
نظام، «تکثر» و «تنوع» را در چهارچوب حداقلهای دینی، به رسمیت شناخته یا حداکثری و تنگنظرانه به فرهنگ نگریسته است؟!
نظام در تجربهی فرهنگیاش از سازوکارهای «نرم» و «جوششی» و «باطنی»، بهره برده، یا تنها نگاه امنیتی و پلیسی به فرهنگ داشته است؟!
،،،،،،،،،،
📍«ما میخواهیم مردم، متدیّن بشوند. این حرف، گاهی تکرار شده که ما مردم را نمیخواهیم به زور به بهشت ببریم؛ خُب این به نظر ما یک تعبیر صحیحی نیست، تعبیر مغالطهآمیزی است. هیچکَس به زور کسی را به بهشت نمیخواهد ببرد؛ امّا بایستی ما راه بهشت را به روی مردم باز کنیم، مردم را تشویق کنیم. اصلاً پیغمبران برای این آمدند؛ آمدند که مردم را به بهشت ببرند، نگذارند مردم به جهنّم بروند؛ اصلاً تمام ارسال رسل و انزال کتب و اینهمه زحمت و مجاهدت برای این بوده که نگذارند مردم، دچار جهنّم بشوند. این وظیفهی ما است، باید این کار را انجام بدهیم، مردم باید متدیّن بشوند؛ در این شکّی نیست. البتّه از طریق درست و به شکل درست. اینهم که حالا کسی بگوید در #اسلام در این زمینه، زور وجود ندارد، حرف درستی نیست؛ [پس] این حدود شرعیّه چیست؟ این فَاجْلِدُوا... مِائَةَ جَلدَة یا فَاجلِدوهُم ثَمانینَ جَلدَة پس چیست؟ اینها همان زور است.»
🖇 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=37721
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۴
۱. اصرار استاد مطهری در کتاب مسألهی حجاب، بر این است که در زمینهی #حجاب، خود «صورت مسأله»، غلط مطرح شده است.
۲. از نظر او، مسألهی واقعی این است که آیا باید «لذت جنسی مرد از زن»، آزاد و بیچهارچوب و خیابانی باشد(نه این که زن، پوشیده باشد)؟!
۳. استاد مطهری، لذت جنسی مرد از زن را دو لایه میداند: «لذت لمسی» و «لذت نظری».
۴. معطوف به لذت جنسی نظری(یا بصری)، دو معصیت جنسی وجود دارد: «تبرج در زن» و «چشمچرانی در مرد».
۵. میل #تبرّج در زن یعنی کشش زن به عرضه و دادن زیبایی بدنش به نگاههای مردان.
۶. و چون «عفت»، معطوف به «امر جنسی» و یکی از دو رکن آن است؛ پس «حجاب»، بنیان جنسی (هم) دارد.
۷. ازاینرو، «دهندگی لذت جنسی نظری به چشم مردان» - در قالب بدننمایی و برهنگی و کشف حجاب - نقص در عفت زن (و نه بیعفتی یا عدمعفت) خواهد بود.
۸. در نقطهی مقابل نیز، «غیرت» در کنار عفت بهعنوان رکن دوم اخلاق جنسی در اسلام مطرح شده که معطوف به مرد برای پاسداری از «ناموس» خویش است.
۹. پس عفت زن فقط به معنی «پاکدامنی» نیست، بلکه عفت و عدمعفت به «پوشش» و «سخنگفتن» و «راهرفتن» و ... نیز نسبت داده میشود.
#غیرت
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت را ببینید - ۵
نهفقط لطف،
نهفقط قهر،
و نه تقدّم قهر بر لطف.
🎞 فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
@sedgh_mahdijamshidi
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب | #حق_الناس
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
امکان اجتماعی الزام حجاب.mp3
46.29M
🔻مناظره با موضوع:
امکان اجتماعیِ الزام به حجاب
🖇 با حضور:
بیژن عبدالکریمی
مهدی جمشیدی
۹ آذرماه ۱۴۰۲
(نسخهی کامل صوتی)
📍فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب | #حرام_اجتماعی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
37.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼🥺[ نماهنگ تلویزیونی عهد مادری]
🎤 با اجرا:
گروه سرود دختران فاطمی کنگان
🎤 تولید شده در مرکز فرهنگی هنری شمیم ظهور
@Shamim_zohoor_ir
#مدیون_شهدائیم
#مادر_شهید
#حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│🥀 @Mabaheeth
╰───────────
🖤 فاطمه یعنی...
🕊 حُّره 🕊
✏️زنِ آزاده را حره مینامند و چه کسی از فاطمه بنت رسول الله بر این نام لایقتر؟!
✏️این است که روزی بعد از وفات پیامبر، #امیرالمؤمنین نزد فاطمه آمد و گفت: ای حُره! دو نفر پشت در هستند، میخواهند خدمتتان برسند و سلامی عرض کنند؛ چه میگویی؟
✏️ فاطمه جواب داد: خانه، خانهی توست...آزادگی این زن تا انجاست که «کمترین اعتنائی برای جلوههای این دنیا قائل نیست؛ کمترین اعتنائی! یک بار اتّفاق نیفتاده که این زن از همسرش... یک خواهشی بکند که فلان چیز را برای من تهیّه کن؛ خُب این برای زن جایز است، مباح است، [امّا] هرگز اتّفاق نیفتاده! یعنی بر تمام خواهشهای خودش مسلّط و سوار است.»
حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مدظله العالی؛ ۱۳۶۳/۱۲/۲۱
📥 نسخه قابل چاپ
@khamenei_reyhaneh
#حضرت_زهرا سلام الله علیها
#فاطمیه
╭────๛- - - - - ┅╮
│🥀 @Mabaheeth
╰───────────