برنامه مطالعاتی حدیثخوانی.pdf
575.8K
#مطالعه
برنامه مطالعاتی حدیث خوانی
🌐 @mabahes_7
در مسیر نفر.pdf
3.78M
#مطالعه
ویژه نامه «در مسیر نَفر»
با موضوعاتی مانند؛
🔸بایستههای تحصیل و تدریس علوم حوزوی
🔸ضرورت، اهمیت و اهداف علم کلام
🔸اهمیت و جایگاه معارف قرآنی و تفسیر
🔸ضرورت تحول و ارتقای اخلاقی- تربیتی حوزه
🔸علم کلام و کارکردهای آن
🔸برنامه مطالعاتی حدیثخوانی روشمند
🔸سیر مطالعاتی فلسفه اسلامی
🔸بایستههای آموزشی و پژوهشی ادبیات عرب
🔸بایستههای تحصیل و تحقیق در منطق
🔸بایستههای تحصیل و تحقیق در منطق
🔸سیر مطالعاتی پژوهشمحور دانش رجال شیعه
🌐 @mabahes_7
🗓شنبه ؛ 3 آذر97
📗 اصول ؛ ج 31
📝#عناوین_بحث
🔸علم تفصیلی، مطلقا حجت است .
🔸مواردی که علم تفصیلیِ متولَد
از علم إجمالی نادیده گرفته شده...
🔸توجیه این موارد
🌐 @mabahes_7
🗓دوشنبه ؛ 5 آذر97
📗 اصول ؛ ج 32
📝#عناوین_بحث
🔸مواردی که علم تفصیلیِ متولَد
از علم إجمالی نادیده گرفته شده...
🔸توجیه این موارد
🌐 @mabahes_7
🗓دوشنبه ؛ 5 آذر97
📕 فقه ؛ ج 35
📝#عناوین_بحث
🔸نقل عبارات متأخرین
🔸نظر شیخ ره
🔸استفاده #أصالة_الإباحة
—------------------------------—
#خلاصه
به فرض که إجماع داشته باشیم که هر نوع بهره بردن از متنجس حرام است، این با توجه به آنچه از نظرات أکثر متأخرین برمی آید سُست می شود .
چرا که متأخرین اکتفاء کرده اند به حرام بودن انتفاعات در موارد خاص (أکل و شرب و استصباح تحت الظلّ).
مانند ؛
محقق حلی ره در المعتبر
علامه ره در التحریر ، القواعد ، الإرشاد ، المنتهی
شهید ره در قواعد ، الذکری
برخی عبارات شهید ثانی ره در المسالک ذیل فرمایش محقق ره صاحب شرائع .
شاید بتوان گفت برگشت نظرات قدماء، به فرمایشات متأخرین است که مرادشان بهره هایی باشد که به خوردن و آشامیدن و ... برمی گردد .
به فرض مخالفت فرمایش قدماء ، موافقت متأخرین برای دفاع از أصل حلیّت و قاعدة جواز کفایت می کند.
🌐@mabahes_7
#کتاب
#مطالعه
علامه مجلسی ره کتاب أربعین خود را با شرح روایتی در باب فضیلت صلوات به پایان برده اند که خواندنش خالی از لطف نیست .
اللهمّ صَلِّ علی مُحمدٍ و آلِ محمّدٍ
🌐 @mabahes_7