eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.7هزار عکس
32.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حضرت علی‌اصغر (علیه السلام) به خیمه قحط آب است دل سقا کباب است علی اصغر به دامان رباب است عطش بالا گرفته دل سقا گرفته که اصغر تشنه‌ی یک جرعه آب است 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روضه خانگی - حضرت علی اصغر(ع) - 690.mp3
9.01M
🏴 🍁 روضه علیه السلام 📖 شود فدایت یک خنده کن دوباره... 🎤 استاد 🏴 @Mabaheeth
Shab07Moharram1395[05].mp3
6.58M
🏴 شب هفتم محرم 🥀 کرد ناز بوسه تیر سه شعبه را 🎤 با نوای 🏴 علیه السلام 🌐 @Mabaheeth
کربلایی‌نریمان_پناهی_ای_شش‌ماهه_گل_من،_اصغر_من_.mp3
7.97M
🎧 ◾ای شش‌ماهه گل من، اصغر من... 🎤 کربلایی‌ نریمان 🏴 🌐 @Mabaheeth
[WWW.FOTROS.IR]ma98061505.mp3
9.74M
🏴 🏴 🎤 🥀 لالایی گلم لالا مهتاب اومده بالا 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تذکر‌ مهدی بعد از انتقال به فضای باز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی 🏴 @Roshangari_ir 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حاج : جاده چالوس را با گردنه حیران مقایسه کنید نه با کشتی نجات 😷 هیئتی‌ها اکثرا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را یک امر شرعی می‌دانند و بیشتر از بقیه آن را رعایت می‌کنند. 🏴 @Roshangari_ir 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چقدر این آدم حسابی و کاردرست بوده. 🤲 ان‌شاءالله خودت و پدر و مادرت سر سفره (علیه السلام) مهمون باشین. 🏴 @Roshangari_ir 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ ماجرای تل زینبیه در کربلا... 🎤 استاد 🤲 استاد مبتلا به بیماری شده و به علت عوارض شیمیایی ناشی از دوران جنگ در بیمارستان بستری هستند. برای سلامتی ایشان دعا کرده و صلواتی ختم کنید. 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
⭕️ هر سه طرف متخاصم در #افغانستان با بورسیه دولت #آمریکا در سال 1970 در آمریکا تحصیل کرده‌اند!!! چه
▪️‌‏تصویر اول: ۲۹ آوریل ۱۹۷۵، تخلیه (فرار) سفارت آمریکا در ویتنام ▪️تصویر دوم: ۱۵ آگوست ۲۰۲۱، تخلیه (فرار) سفارت آمریکا در افغانستان 🔸 نتیجه تجاوز به این دو کشور؛ ناامنی و قتل عام بیش از سه میلیون انسان! 💬 علیرضا گرائی 🆔 @timoora 🌐 @Mabaheeth
درنگی در تحولات اخیر و جای خالی حوزه شیعی ▫️همانطور که انتظار می‌رفت، طالبان بر کابل نیز مسلط کرد و عملا حالا دیگر کل افغانستان به دست این گروهک افتاده است. فرار اشرف غنی و عجز و لابه و چهره درهم رفته عبدالله عبدالله و شکست یک شبه ارتش پوشالی و فرار فرماندهان پرآوازه و پرمدعای افغان، همه و همه عبرت‌آموز و قابل بررسی است. در میان اخبار و تحلیل‌های مختلف، توجه به چند نکته خالی از لطف نیست: ۱. نخبگان سیاسی و سران اقوام و قبائل در دو دهه اشغال افغانستان نتوانستند حکومتی ملی و مردمی تشکیل دهند. ۲ به آمریکای متجاوز از یک سو و قدرت طلبی تمام ناشدنی طیف‌های مختلف که نزاع‌های بی‌حاصل فرساینده را در پی داشت، از دیگر سو، موجب آن شد که مردم نجیب و صبور افغانستان کلافه شوند و در شرایط بحران، حتی در مقابل تهاجم گروهک بدسابقه طالبان هم کمترین مقاومتی در دفاع از دولت و نظام سیاسی شان بروز ندهند! ۳. مردم افغانستان از دولت متنفر بودند، چون از وابستگی بی‌حاصل و تحقیرکننده به آمریکا منزجر بودند! ۴. آنان از ارتش شان هم نا امید بودند، چون ارتشی‌های افغان را به مثابه سربازان ارتش آمریکا و گوش به فرمان آنها می‌دانستند که در روز مبادا، انگیزه و توانی برای دفاع از خاک و ناموس و جان مردم ندارند! تحلیل‌شان دقیق و درست بود؛ ارتش افغانستان رسما مواجب‌بگیر آمریکا بود و چه انتظاری از چنین ارتشی؟! ۵. در ماجرای سقوط دولت، مذهبی مردمی در افغانستان بسیار مشهود است! در دو دهه اخیر به واسطه سمپاشی‌های گسترده رسانه‌ای آمریکا و انگلیس علیه ولایت و مرجعیت از یک سو و بی‌تحرکی حوزویان افغانی(خصوصا رده اول علمای آنان) از دیگر سو موجب شد که نهاد دین و روحانیت نتوانند بعنوان یک عامل انسجام‌بخش اجتماعی نقش‌آفرینی کند و طبعا از نیروی نظامی و فرماندهان گروه‌های مبارز مردمی، چنین امری ساخته نیست و لذا، افسارگسیخته‌گی اوضاع این روزها را از جهتی باید به روحانیت و حوزه علمیه مربوط دانست! نه فقط در جهت اقدام نظامی یا سیاسی که حتی در باب خدمات اجتماعی و ساماندهی آوارگان و صیانت از زنان و کودکان نیز حوزه و روحانيان شیعه افغانستان نتوانستند اقدام درخوری انجام دهند. برخلاف که نقش حکیمانه مرجعیت اعلا و همراهی برخی دیگر از رجال مذهبی موجب جریان سکولار حوزوی در عراق نتواند به گفتمان غالب تبدیل شود و از این رو، حوزه و روحانیت هرگز به طور کامل از مناسبات سیاسی/اجتماعی حذف نشد و در سر بزنگاه، توانست جامعه عراق را از خطر فروپاشی و سقوط دولت مرکزی نجات دهد؛ اگرچه شاید به زعم برخی تحلیلگران نقدهای اساسی هم وارد باشد و تمام ظرفیت مرجعیت و روحانیت در این جهت به کار گرفته نشده باشد اما به هر حال کارویژه حوزه در صیانت از دولت و جامعه را نباید نادیده گرفت. ۶. ماجرای به افغانستان هم در این ۲ دهه اشغال، بسیار جدی و سنگین بود. آمریکا و انگلیس نقش محوری داشتند و البته برخی دگراندیشان و روشنفکران غربگرای ایرانی هم سهیم بودند! همین جماعتی که الان روضه خوان تحولات افغانستان شده‌اند، در روزهای اشغال بر این تهاجم فرهنگی دمیدند و نتیجه آنکه جوان افغانی حالا دیگر دغدغه‌های دیگری غیر از دفاع از خاک و ميهن و مردم دارد! برای طیفی از آنها آزادی‌های اجتماعی و ... در اولویت قرار گرفته است! ۷.سعود طالبان امری به غایت پیچیده است! ساده‌سازی ماجرا با طرح این مسئله که آنها تغییر کرده‌اند یا رویکردشان به ایران مثبت و با آمریکا خصمانه است، واقعیت‌ها را تغییر نمی‌دهد! طالبان همچنان گروهکی منحرف و خطرناک و خشن و خونریز است! مدارای این روزها با مردم و احترام به مرزها و مراکز ایران، لزوما از سر احترام یا تغییر ماهوی نیست، از روی ترس و نیاز است! آنها خوب می‌دانند که شریان حیاتی هر دولت و حکومتی که در افغانستان بر سر کار بیاید، به دست ایران است؛ از جهت وابستگی اقتصادی گرفته تا امور امنیتی و سیاسی و اجتماعی! دلیل مواضع اخیر طالبان، درک عمیق از عمق راهبردی جمهوری اسلامی در افغانستان است و نه لزوما ارادت به ایران یا تغییر ماهیت! از واقعیت‌های طالبان اینکه، طیفی از آنها عمیقا سلفی و نزدیک به سعودی‌اند، طیفی تکنوکرات و لیبرال‌مسلک و به شدت آمریکایی‌اند، و البته طیفی از آنها هم به شدت ضدآمریکایی و نزدیک به ایران. این ملغمه را باید با تمام ابعاد ببینیم تا فردا که برخلاف تحلیل‌های آبکی این روزها برخی واقعيت‌ها بروز کرد، پاسخی به افکار عمومی داشته باشيم. ۸.نقش حوزه علمیه و خصوصا برادران روحانی افغانی همچنان مبهم و جایشان در تحولات کلان افغانستان خالی است! در این روزها غیر از پچ و پچ و غر زدن و برخی مطالبه‌گری‌های غیرواقع‌بینانه از جمهوری اسلامی از آنان چیزی ندیده‌ایم!
۹. گویا برخی حوزویان ارجمند انتظار دارند بدون دعوت رسمی دولت و بدون اراده مردم افغانستان برای مقاومت، نیروهای نظامی و شبه‌نظامی ایران در تحولات داخلی افغانستان دخالت کند و جنگ قومیتی/ملیتی را به جنگ طائفه‌ای و مذهبی مبدّل سازد! بهتر آنکه حوزه به جای تعیین تکلیف برای نظام، به فکر طراحی مواضع سیاسی و حکیمانه متناسب با جایگاه خود باشد و البته با هماهنگی نهادهای مربوطه مبادرت به بازسازی وجهه مردمی خود کند. چیزی شبیه اقدامات ائمه جمعه استان‌های آذری‌زبان در ماجرای نزاع قره‌باغ که هوشمندانه و حکیمانه و بهنگام بود! 💬 @rozaneebefarda 🌐 @Mabaheeth
💬📱 توییت بازی های احمقانه مثلاً روشنفکران مجازی و علمای توییتری 📌 به جای لاف زدن و حرکت در راستای منافع دشمن کمی شعور داشته و قبل از حرف زدن فکر کنید 🔻 اولاً عراق و سوریه از ایران رسماً در خواست کمک کردند ولی افغانستان چنین کاری نکرده است و این کار عملاً تجاوز به خاک آن کشور به حساب می آید 🔻 دوم؛ در آن کشورها تروریست های عمدتاً خارجی فعالیت می کردند و یک جنگ و اختلاف داخلی نبود. 🔻 سوم؛ تروریست های داعش و النصره رسمی و علناً ایران را تهدید می کردند و چندین عملیات تروریستی برعلیه ما طراحی کرده و حتی موفق به اجرای برخی از آنها نیز شدند. 🔻 چهارم؛ جنگ داخلی افغانستان و جنگ بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان با آنچه در عراق و سوریه رخ داد کاملاً متفاوت است و حضور نسنجیده ایران در این جنگ ورود به تله طراحی شده دشمن آن هم با چشمان بسته است و می تواند عواقب به شدت خطرناکی به همراه داشته باشد 📌 این دست حرف ها آدم را یاد خلخالی و صحبت هایش در مورد لشکرکشی به افغانستان در زمان درگیری طالبان در آن برهه زمانی می اندازد، همان قدر افراطی، همان قدر بی منطق ✍ محمدمهدی شریعت 🆔 @timoora 🌐 @Mabaheeth
ببینید | فقه اومانیستی! 📌فقه اومانیستی فقهی‌ است که: 🔸موضوع آن از فعل «مکلف» به فعل «انسان» تغییر پیدا می‌کند: در فقه جواهری فعل انسان با هدف اتیان مأمور به مورد بحث قرار می‌گیرد اما در فقه اومانیستی به فعل انسان با هدف اتیان «ما اراد الناس» توجه میشود. 🔸منبع آن چیزی نیست جز خواست مردم: در واقع در فقه شیعی نیازهای مردم با توجه به مقتضیات زمان و مکان از منابع فقه (کتاب، سنت، عقل و اجماع) استخراج میشود اما در فقه اومانیستی دین بنابر میل مردم تحریف میشود. 🔸هدف آن فقهی جلوه‌دادن امیال سیاسی است: فقه جواهری می‌کوشد تا رابطه خلق با پروردگار را تنظیم کند؛ برای رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی اما فقه اومانیستی در پی تنظیم رابطه شرع با انسانهاست برای فقهی جلوه‌دادن امیال سیاسی. ❇️ @Hojreh14 🌐 @Mabaheeth