هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دشمن داره کار میکنه
به خانم ها پول میده تا بیحجاب بیان بیرون و فقط فقط راه برن...
💠 ان شاءالله مسئولین عزیز، انقلابی، جهادی و ... استانی جلساتشان تمام شد، فکری به حال اطراف حرم بکنند، برای شما کافی است؛ ظاهرا جلسات ما خروجی میدانی ندارد. به خدا آنقدر داد زدیم که صدایمان درنمیاد! ما خودمان را پاره هم بکنیم، مسئولی که بی غیرت باشد، فقط نگاه میکند.
💠 یک خانم بدون شلوار در اطراف حرم میچرخید و با دو خانم چادری اسکورت میشد. زمانی که تذکر دادیم، رنگ از چهرهشون پرید، معلوم بود که تیم عملیاتی برای بدحجابی بودند و تقریبا اطراف حرم را طواف کردند.
💠 این فضا نیاز به توجیه خادمین، پلیس اطراف حرم و نیروهای دیگر دارد. مثلا ما خودمان نمیدانستیم باید چه کنیم، به پلیس گفتیم که هیچ، خدام هم که التماس دعا دارند و ...
————
🔰 پیرامون وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر مقدس قم اعتقاد ما این است:
🌙 مردم را باید اقناع کرد، توضیح داد و کار فرهنگی کرد؛ برخورد با مردم کار درستی نیست.
🌖 مسئولین کم کار را باید توبیخ کرد، تذکر ندهیم، مسئولین بی رحمانه باید مورد توبیخ واقع شوند. کسی که پول میگیرد و کارش این است، چرا باید با وجود این همه اتفاق باز بی خیال داستان باشد؟
🌒 نیروهای عملیاتی خرابکاری را باید شناسایی و دستگیر نمود.
@ponezs
🔘 حجابِ واجب، حجابِ حرام❗️
❓ چرا علمای معترض به بد حجابی و کشف حجاب خود در تذکر لسانی پیش قدم نمی شوند؟!
• هر از چند گاهی (بخصوص فصل تابستان) درباره بی حجابی خطبه های غرا یا تذکرات جدی چند تن از ائمه جمعه مشهور را داریم؛ واقعاً هم نگرانی بی جا نیست، اما چرا مثل مرحوم آیت الله بافقی در مقابله با کشف حجاب رضا خانی در حرم حضرت معصومه، خود وارد نمی شوند؟!
#آیت_الله_علم_الهدی در جایگاه چه از مثل آیت الله بافقی کم دارد؟!! #آیت_الله_صدیقی که از شیفتگان آن مرحوم و ناقل تشرفات شان هم هست! نهی از منکر لسانی امروز که چکمه رضا خان در جواب ندارد!
• اقلا وقتی این بزرگان به حق، هر بی حجابی را دشمن نظام اسلامی نمی دانند۱، چرا فقط در #حجابِ_تریبون و بین طرفداران و تکبیرگویان نهی از بی حجابی می کنند؟!
اگر مقصود از خطبه ها، تهییج مومنین به تذکر لسانی است با اقدام عملی حضرات، شدنی تر است.
• نمی شود بعضاً ماشین دودی نشست، پس از گیت های تفتیش هم چند قدم در مردم نبود، مطلقا پیاده از خیابان و برمردم نگذشت و فقط از پشت تریبون، مومنین و پلیس را به جنگ بی حجابی فرستاد!
• حضرت #آیت_الله_خاتمی یکبار روایت جالبی خواندند۲: "ما جعل الله بسط اللسان و کفّ الید و لکن جعلهما یُبسطان معاً و یُکفّان معاً: خداوند زبان را گشاده و دست را بسته قرار نداده بلکه آنان را چنان آفریده که باهم باز می شوند و باهم بسته می گردند"(وسائل الشیعه ج۱۱ص۴۰۴)
وقتی دست پلیس و گشت ارشاد را باز می خواهید، زبانِ دعوت و تذکر پدرانه و عالمانه خود به دختران و زنان جامعه(نه صرفاً شرکت کنندگان در نماز جمعه) را هم باز کنید، روزی یا هفته ای نیم ساعت قسمتی از مسیر ترددتان را پیاده روی کنید و چند تذکر دهید.
مواجهه زنان و دختران را خودتان از نزدیک ببینید. باور کنید شاید زمین و آسمان متفاوت از مواجه شان با تیتر خطبه هایتان -که در فضای مجازی برای آنها می فرستند- باشد!
• شاید هم زنان و دخترانی به شما بعنوان زبان حاکمیت، حرفها، درد دلها و احیانا تذکراتی داشته باشند که پس از بررسی عالمانه تان در خطبه هایتان اثر کند؛ این حرفها را محدود ناهیان منکرِ بی حجابی می شنوند، شما هم بشنوید!
خدا می داند این برای هردو طرف مفید و موثر است.
* پ.ن:
دو حجاب داریم؛ یکی واجب، یکی حرام!
همه از اولی می گویند، دومی در حجاب شدن مسئولین است. خدا رحمت کند #شهید_بهشتی را، آنرا حرام مطلق می شمرد؛ یعنی هیچ طوری -ولو در شرایط احکام ثانوی- حلال نمی شود!۳
احتجاب مسئولین و مقامات از مردم، نبودن بین مردم در کف جامعه است؛ فقط نبودن در خط واحد و صف نانوایی نیست، حرف نزدن مستقیم با بی حجاب هم هست. ماندن در حجابِ تریبون و طرفدار و تکبیرگو هم احتجاب مذموم است!
.........................
۱و۲. آیت الله خاتمی ۹۸/۳/۳۰
۳. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا/ شهید بهشتی ص۱۳۳
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۴/۴
@m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکومت اسلامی وظیفه دارد!!!
✅ انجام حرام شرعی در ملأ عام
برای حکومتی که به نام اسلام سر کار آمده تکلیف ایجاد میکند
@Howzehenghelabi
🔰 انتشار نخستینبار
📝 متن بیانات آیتالله خامنهای در اجتماع اقشار مختلف مردم به مناسبت شهادت دکتر مصطفیٰ چمران منتشر شد.
🔍 بخوانید:
https://khl.ink/f/50508
🕊 شهید چمران هنرمندی الهی
🌷هنر آن است که بی هیاهوهای سیاسی و خودنمایی های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست.
📝 پیام حضرت #امام_خمینی رحمة الله علیه بمناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران
#شهید_چمران
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انتشار نخستینبار
📹 #نماهنگ | چمران، سرباز اسلام
🔻 #رهبر_انقلاب: ما اگر از دکتر چمران تجلیل میکنیم، در حقیقت از خطّ اسلام و جهاد و مبارزهى براى حاکمیّت قوانین اسلامى با استفاده از شیوههاى اسلامى داریم تجلیل میکنیم؛ و این همان چیزى است که امروز ملّت ما باید متوجّه به آن باشد و امتحان عمومى ملّت ما این است.
🗓️ ۱۳۶۰/۰۴/۰۲
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/50523
#نهج_البلاغه | #حکمت ۹۷
🏷️ ارزش يقين
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ سَمِعَ عليهالسلام رَجُلاً مِنَ اَلْحَرُورِيَّةِ يَتَهَجَّدُ وَ يَقْرَأُ فَقَالَ نَوْمٌ عَلَى يَقِينٍ خَيْرٌ مِنْ صَلاَةٍ فِي شَكٍّ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: (صداى مردى از حروراء را شنيد كه نماز شب مىخواند و قرآن تلاوت مىكرد) خوابيدن همراه با يقين، برتر از نمازگزاردن با شك و ترديد است.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام شنيد كه مردى از حروريّه(خوارج نهروان كه اجتماع آنان براى مخالفت با اميرالمؤمنين در صحراى حروراء نزديك كوفه بوده) #نماز_شب مىگزارد و قرآن مىخواند، پس آن حضرت (در بارۀ سود نداشتن عبادت بى شناسايى امام زمان) فرمود: خوابى كه با يقين و باور (بامام زمان و خليفۀ بر حقّ) باشد بهتر است از نمازگزاردن با شكّ و ترديد (زيرا مبدأ تعليم عبادات و كيفيّت و چگونگى آنها و يكى از اركان دين، امام وقت است و كسيكه در او ترديد داشته باشد نمازگزاردن و قرآن خواندنش درست نيست).
🇯 🇴 🇮 🇳
📖 در آغاز اين سخن حكمتآميز و كوتاه مىخوانيم: «امام عليه السلام صداى يكى از خوارج را شنيد كه مشغول به عبادت شبانه است و قرآن تلاوت مىكند. فرمود: خواب توأم با يقين و ايمان، بهتر از نمازى است كه همراه با شك باشد»؛ (وَ سَمِعَ عليه السلام رَجُلاً مِنَ الْحَرُورِيَّةِ يَتَهَجَّدُ وَ يَقْرَأُ، فَقَالَ عليه السلام: نَوْمٌ عَلَى يَقِينٍ خَيْرٌ مِنْ صَلَاةٍ فِي شَكٍّ)
👈 «حَرُوريّه» نام خوارج يا گروهى از خوارج است كه براى نخستين بار در قريهاى به نام «حَرُوراٰء» در نزديك كوفه اجتماع كردند و اعلان مخالفت با امير مؤمنان على عليه السلام نمودند؛ در تواريخ عدد آن گروه را دو هزار نفر نوشتهاند. بسيارى از آنها اهل عبادت مخصوصاً تهجّد (عبادت شبانه) و تلاوت قرآن بودند؛ ولى كاملاً قشرى مىانديشيدند و مسيرى را كه در عقيدۀ اسلامى خود انتخاب كرده بودند آميخته با شك بود. به همين دليل امام مىفرمايد خواب همراه با #يقين بهتر از نماز همراه با شك است. دليل آن هم روشن است. آنچه انسان را به خدا نزديك مىسازد و صراط مستقيم را پيش پاى انسان مىنهد، ايمان و يقين است كه اگر محكم باشد هيچگونه انحرافى براى انسان پيش نمىآيد؛ ولى آنها كه ايمان ضعيفى آميخته با شك دارند به آسانى از راه راست منحرف مىشوند. از اين رو عبادت آنها بسيار سطحى و كمارزش است. اين سخن شبيه چيزى است كه در حكمت 145 دربارۀ روزهداران و شب زندهداران آمده است: «كَمْ مِنْ صَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ صِيَامِهِ إِلَّا الْجُوعُ وَ الظَّمَأُ وَ كَمْ مِنْ قَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ قِيَامِهِ إِلَّا السَّهَرُ وَ الْعَنَاءُ حَبَّذَا نَوْمُ الْأَكْيَاسِ وَ إِفْطَارُهُمْ؛ چه بسا روزهداران كه از روزۀ خود به جز تشنگى و گرسنگى بهرهاى نمىبرند و چه بسا شب زندهدارانى كه از قيام شبانۀ خود جز بىخوابى و خستگى بهرهاى ندارند. آفرين بر خواب هوشمندان و افطارشان».
مرحوم ديلمى در ارشاد القلوب حديثى نقل مىكند كه شاهد حكمتى است كه به شرح آن پرداختهايم.
مباحث
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه ─┅•═༅ بند پنجاهم ༅═•┅─ 🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْت
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه
─┅•═༅ بند پنجاه و یکم ༅═•┅─
🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ أَلْهَانِی عَمَّا هَدَیْتَنِی إِلَیْهِ أَوْ أَمَرْتَنِی بِهِ أَوْ نَهَیْتَنِی عَنْهُ أَوْ دَلَلْتَنِی عَلَیْهِ فِیمَا فِیهِ الْحَظُّ لِبُلُوغِ رِضَاکَ وَ إِیْثَارِ مَحَبَّتِکَ وَ الْقُرْبِ مِنْکَ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ
┅───────────────┅
❖ «بار خدایا، از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که مرا غافل کرده از آنچه به سوی آن هدایتم کردی یا به آن امر نمودی یا از آن نهی فرمودی، یا راهنمایی کردی به سوی آنچه که در آن #توفیق رسیدن به خشنودیت یا برگزیدن #محبت و قُربت میباشد؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این #گناه مرا بیامرز، ای بهترین آمرزندگان»
@ostadelahi
#مطالعه
#داستاهای_شگفت
37 - تحقیر به مؤمن نباید کرد
عالم متقی جناب حاج شیخ محمد باقر شیخ الاسلام - رحمة اللّه علیه - فرمود من عادت داشتم همیشه پس از فراغت از نماز جماعت با کسی که طرف راست و چپ من بود ، مصافحه می کردم.
وقتی در نماز جماعت مرحوم میرزای شیرازی - اعلی اللّه مقامه - در سامرا پس از نماز ، با طرف راست خود که یک نفر از اهل علم و بزرگوار بود، مصافحه می کردم و در طرف چپ، یک نفر دهاتی بود که به نظرم کوچک آمد و با او مصافحه نکردم، بلافاصله از خیال فاسد خود پشیمان شده و به خودم گفتم شاید همین شخصی که به نظر تو شأنی ندارد، نزد خدا محترم و عزیز باشد، فوراً با کمال #ادب با او مصافحه کردم؛ پس بوی مُشکی عجیب که مانند مشکهای دنیوی نبود به مشامم رسید و سخت مُبتهِج و خوشوقت و دلشاد شدم و احتیاطا از او پرسیدم با شما مشک است؟ فرمود نه من هیچوقت مشک نداشتم . یقین کردم که از بوهای روحانی و معنوی است و نیز یقین کردم که شخصی است جلیل القدر و روحانی. از آن روز متعهد شدم که هیچوقت به حقارت به مؤمنی ننگرم .
1237572_914.mp3
26.26M
📻 بریم شلمچه...
✨ این صوت را از دست ندید...
🗓 1394/06/31
🔊 #پادکست |حاج #حسین_یکتا
192880386_-37468287.mp3
6.4M
🎙 بشنوید | صوت بیانات آیتالله خامنهای در اجتماع اقشار مختلف مردم به مناسبت شهادت دکتر مصطفیٰ چمران
📥 سایر کیفیتها👇🏻
https://khl.ink/f/50526
🔰 لوح | اعتیادِ اقتصادسوز
🔻 رهبر انقلاب: مسئله رشدِ اقتصادیِ بدونِ #نفت خیلی مهم است. این مادّهی مخدّر نفت از صد سال پیش تا حالا متأسّفانه ما را معتاد کرده. البتّه در بلندمدّت محقّق میشود، و کار یک دولت هم نیست؛ البتّه بنده یک روزی سالها پیش این را مطرح کردم؛ اگر از آن روز شروع میشد، امروز بدون شک وضع کشور وضع دیگری بود؛ دنبال نشد. ۱۴۰۱/۱/۲۳
📥 نسخه چاپ👇
https://khl.ink/f/50519
🔰 #سخن_نگاشت | رهبر انقلاب: دشمن ملّت ایران، تکیهاش امروز به #جنگ_نرم است.
📥 نسخه چاپ👇
https://khl.ink/f/50507
حکایتی شنیدنی
به پای درس ابوحنیفهٔ (علیه ما علیه)
دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
پرسیدند: این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند: مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است.
راوی حکایت می گوید: رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه و در عین حال آدمی بَحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود، گفت:
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مُجاب نکنم از این مکان نمی روم.
گفتم: این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی.
گفت: من معتقد به مذهب حقّم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک #فرصت مناسب، فضل از جا برخاست و گفت:
ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از #پیامبر_اکرم(صلی الله علیه وآله)، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید: علی بن ابیطالب، افضل و خلیفۀ به حق است.
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت: به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) همواره در میدان های جنگ، آن دو ( ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد! و این نشان می دهد که آن دو نفر محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد! و چون علی را دوست نمی داشت طردش می کرد؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است.
فضل گفت: بله من این را به برادرم می گویم.
ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است:
«خداوند، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر و عمر است که قاعد بوده اند.
ابوحنیفه گفت: به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است.
فضل گفت: بله این را هم به برادرم می گویم؛ امّا او می گوید: آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است:
« ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…»
و می دانیم که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت: به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو و همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) مهریه طلبکار بودند، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند!
فضل گفت: بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است:
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
🤔 ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت:
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله) مهریّه طلبکار نبوده اند؛ اما سهم الإرث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر صلی الله علیه و آله بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وٰارث پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده اند پدرانشان را در سهم الإرث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است!
فضل گفت: بله من این را هم به برادرم گفته ام؛ ولی او می گوید: شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است:
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است» پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الإرث نداشتهاند.
به همان دلیلی که شما #حضرت_فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید: پیامبر صلی الله علیه وآله ارث نمی گذارد، آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند.
آیا #دختر از پدر ارث نمی برد؛ اما #همسر از شوهر ارث می برد؟!
سخن که به اینجا رسید، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت وگفت این مرد را بیرون کنید او #شیعه است و اصلا برادر ندارد.
#ارسالی