هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کو #حجاب ...؟!
کو #عفاف ...؟!
فقط وقتی می ری امامزاده #چادر می پوشی ....😳🤔
امام فقط تو چهاردیواری را می بینه⁉️
عروسی ها، شب نشینی ها، خیابان ها را نمی بینه...😭
🎙️ حجتالاسلام #دانشمند
@farhangsaze_haya
📖 @feqh_ahkam
⛔️ #موساد و مراکز #جاسوس پرور به این راحتی نیرو جذب میکنند❗️
⚠️ برروی اپلیکیشنی جهت استفاده کلیک می کنید، ناگهان با این قبیل تبلیغات مواجه می شوید!
جذب کارمند اطلاعاتی
◀️ با سه مشخصه :
1⃣ جذب نیرو
2⃣ درآمد
3⃣ و پس زمینه دخترکان اسقاطیلی
♨️ که هرسه باعث تحریک فرد جهت امتحان این پرسشنامه شود در انتها نیز با تخلیه اطلاعاتی یا ادامه فعالیت می دهد یااینکه هیچ اندر هیچ..
⭕️ بماند که این پیام ها پل ارتباطی آسانی برای معاندین و کینه داران خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اغتشاش دیشب در چابهار
🔹در حالی که شب گذشته ایران در آرامش کامل بود، ساختمان اداری که دیشب اغتشاشگران در بندر استراتژیک چابهار آتش زدند، محل همکاری تجاری ایران با چین، روسیه و هند و اجرای طرحهای ضدتحریم بوده است!
🔻قطعا انتخاب این ساختمان اتفاقی نبوده ...
@basirat_83
╚════════
🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 نگاهی به فعالترین اکانتهای هشتگ #مهسا_امینی در توییتر
❗️ این ۱۲ دقیقه نکات خیلی جالب و پیچیدهای در فعالیت #مجازی دشمن نشان میدهد!
چگونه ۱۰ اکانت رباتی چند روز قبل از مرگ خانم امینی فعال میشود و با فقط ۱۰اکانت حدود ۲۰هزار هشتگ تولید میشود!
🔹 در گزارشهای قبلی مشخص شده بود که فقط ۱۲۰هزار اکانت توییتر توانسته اند ۸۰ میلیون هشتگ تولید کنند!
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
@Mabaheeth
🚨 هشدارِ دقیق و جدی ⚠️
📊 بر اساس پژوهشهای میدانی، در میان دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، حداقل یکی از پنج شاخصه زیر در ۸۵ درصد جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۵ ساله آشوبگر وجود داشته است:
⛔️1⃣ تک فرزند بودن
⛔️2⃣ ارتباطات از هم گسستۀ خانوادگی (طلاق عاطفی و…)
⛔️3⃣ شاغل بودن پدر و مادر همزمان و عدم نظارت بر رفتار فرزندان
⛔️4⃣ اعتیاد به بازیهای خشن یا شبکههای ماهوارهای
https://eitaa.com/mabaheeth/54911
https://eitaa.com/mabaheeth/54996
⛔️5⃣ زیست و اعتیاد به #فضای_مجازی
❌ اینکه دشمن در این سالها پنج برای این چهار موضوع سرمایهگذاری کردهاند که اکنون ثمرهاش را بچیند، نیاز به فرصت مفصل دیگری دارد😔
هدایت شده از کشکول مجازی
#️⃣ این تصویر را با هشتگ #مهسا_امینی توییت کنید
▪️حالا که #سلبریتی های دنیا نگران دختران ایران شدن، این بچههای پروانهای رو هم نشون بدید بگید تو اغتشاشات اینجوری شدن، شاید برای این بچهها هم استوری زدن و پانسمان براشون فرستادن
#ایران #حجاب
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
◽ #امیرالمؤمنین علیه السلام:
⛔️ لاَ مَرْحَباً بِوُجُوهٍ لاَ تُرَى إِلاَّ عِنْدَ كُلِّ سَوْأَةٍ
مبارك مباد، چهرههايى كه جز به هنگام زشتىها ديده نمىشوند
📚 #نهج_البلاغه | حکمت ۲۰۰
#سلبریتی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | بهشت اپوزیسیون
♨️ راهکار سریع افزایش فالور!!!
حرفهایی که هر کسی جرئت بیان آن را ندارد!
✅ برای آنان که دغدغه #جهاد_تبیین دارند...
#نهج_البلاغه | #حکمت ۱۹۲
🏷️ نکوهش مال اندوزی
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام يَا اِبْنَ آدَمَ مَا كَسَبْتَ فَوْقَ قُوتِكَ فَأَنْتَ فِيهِ خَازِنٌ لِغَيْرِكَ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: اى فرزند آدم، آنچه را كه بيش از نياز خود فراهم كنى، براى ديگران اندوختهاى.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (در تلاش مال) فرموده است: اى پسر آدم آنچه زيادۀ از قوت و روزى خويش (دارائى) بدست آوردى تو در آن براى ديگرى (وارث يا غير او) خزينه دار هستى (كه باو واگذار نمائى و سودى براى تو نخواهد داشت).
🇯 🇴 🇮 🇳
📖 امام عليه السلام در اين كلام كوتاه و بسيار پرمعنا اشاره به نكتهاى مىكند كه غالباً مردم از آن غافلند، مىفرمايد: «اى فرزند آدم هر چه بيش از مقدار خوراك خود به دست آورى (و آن را ذخيره كنى) خزانهدار ديگران در آن خواهى بود»؛ (يَا ابْنَ آدَمَ مَا كَسَبْتَ فَوْقَ قُوتِكَ فَأَنْتَ فِيهِ خَازِنٌ لِغَيْرِكَ)
غالب مردم حد و اندازهاى براى به دست آوردن مال و ثروت قائل نيستند و معتقدند هر چه بيشتر بهتر؛ اما هنگامى كه درست دقيق مىشويم مىبينيم بهرۀ ما از اموالمان همان است كه مصرف مىكنيم؛ غذايى كه مىخوريم، نوشابهاى كه مىنوشيم، لباسى كه مىپوشيم، خانهاى كه در آن زندگى مىكنيم و مركبى كه بر آن سوار مىشويم و مانند آن و در مورد بسيارى از اشخاص، اين مواد مصرفى تنها گوشۀ كوچكى از اموال آنها را شامل مىشود و بقيه را ذخيره مىكنند، پيوسته در حفظ آن كوشش و از آن پاسدارى مىكنند تا سرانجام به فرزندان و دامادها و ساير بستگان خود بسپارند و با دنيايى از حسرت، چشم از آنها بپوشند و با يك كفن بسيار كم ارزش وارد سراى ديگر شوند!
ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود در شرح اين كلام نورانى داستانى از «حسن بصرى» و «عبدالله بن اهتم» نقل مىكند، مىگويد: حسن به هنگامى كه عبدالله بيمار شده بود و آخرين ساعات #عمر خود را طى مىكرد به عيادت او رفت. نگاه كرد ديد عبداللّٰه پيوسته چشمش را به صندوقى دوخته كه در گوشهاى از اتاق قرار داشت، سپس رو به حسن بصرى كرد و گفت: در اين صندوق صد هزار (درهم) است كه نه #زكات آن داده شده و نه #صلۀ_رحم با آن انجام گرديده است. حسن گفت: مادرت به عزايت بنشيند، براى چه چيز آن را ذخيره كردهاى؟ گفت: براى ترس از حوادث زمان و مخالفت برادران و ظلم سلطان. (آرى براى تأمين زندگى آينده در موارد سخت اندوختهام) اين را گفت و بعد از مدت كوتاهى از دنيا رفت.
#مطالعه
#داستانهای_شگفت
#شهید_دستغیب
127 - سقوط از مقام رفیع
مخلص متقی و صفی زکی، مرحوم حاج غلامحسین(معروف به تنباکو فروش به مناسبت شغلش) رحمة اللّه علیه تقریبا چهل سال قبل نقل فرمود که من به مرحوم آیت اللّه سید ابوطالب ارادتمند بودم و شبها در مسجد معرکه خانه(مسجد نور فعلی) به جماعت ایشان حاضر می شدم. مدتی طرف عصر تا موقع نماز مغرب در مسجد مزبور با حضور جمعی از مؤمنین چند مسئله می گفتم و قدری از معجزات ائمه علیهم السّلام را از روی کتاب می خواندم. به تدریج #جمعیت زیادی حاضر می شدند تا اینکه حالت وسوسه در نیت من پدید آمد و از ریاکاری و نمایش به خلق و طلب منزلت نزد مردم سخت ترسناک بودم و چون در #اخلاص عمل خود در شک بودم آن مجلس را ترک کردم.
شبی در عالم واقعه دیدم مرکبی از نور برایم حاضر شد و من بر آن سوار شدم پس به سمت آسمانها به سرعت نور حرکت می کرد و بهجت و سرور و لذتی که در آن طیران و مشاهده عجایب خلقت پیدا کردم قابل وصف نبود تا به آسمان هفتم رسیدم ناگاه مَرکب از من جدا شد و از همانجا سقوط کردم تا وسط مسجد معرکه خانه افتادم، در نهایت سختی و زحمت و غصه و در همان حال صدایی شنیدم که صعود تو از اینجا بود و سقوط تو هم از اینجاست و اگر باز صعود می خواهی باید از همین جا باشد.
چون از خواب بیدار شدم پی به اشتباه خود بردم و خودم را بر ترک آن مجلس ملامت کردم؛ پس تصمیم گرفتم دوباره آن مجلس را برپا نمایم و همه روز در همان موقع عصر می رفتم لکن جمعیت نمی شد و مردم حاضر نمی شدند. خلاصه دیگر موفق به تجدید آن خیر بزرگ نشدم و از آن فیض عظیم بی بهره گشتم.
توفیق را غنیمت شمارید
غرض از نقل این #داستان آن است که مؤمن عاقل هرگاه #توفیق کارِ خیری نصیبش شد، باید #نعمت مزبور را بزرگ داند و از آن قدردانی کند و در ادامه آن کوشا باشد و از زوال توفیق ترسناک و به خداوند پناهنده باشد؛ مثلاً اگر توفیق #سحرخیزی پیدا کرد آن را از دست ندهد و اگر شبی خوابش برد تا #اذان صبح، پس از ادای نماز واجب، آن را قضا نماید یا مثلاً توفیق قرائت قرآن مجید یا دعایی روزانه دارد آن را از دست ندهد یا توفیق انفاق روزانه یا هفتگی یا ماهانه دارد مواظب باشد ترک نگردد، همچنین است توفیق اقامه و حضور در مجالس دینی.
از اینجاست که در روایات امر شده کار خیر را ادامه دهند تا جایی که حضرت صادق علیه السّلام می فرماید : (کمی که با دوام است بهتر از زیادی است که دوام ندارد)¹
شواهد این مطلب زیاد و تنها به نقل یک روایت اکتفا می شود :
در کتاب کافی به سند صحیح از یعقوب الأحمر روایت کرده که به #امام_صادق علیه السّلام گفت فدایت شوم! به من هجوم و گرفتاریهایی رسیده ( و در نسخه دیگر از روایت : بدهکاری بسیار پریشانم کرده ) که هر خیر و نیکی را از دستم ربوده تا برسد به قرآن که قسمتی از آن یادم رفته است. گوید آنحضرت در هنگام این گزارش چون به نام قرآن رسید در هراس شد سپس فرمود : ( راستی شخص سوره ای از قرآن را فراموش می کند و آن سوره #روز_قیامت نزد او می آید تا اینکه یکی از درجات بهشت بر او مشرف شود؛ پس بر او سلام کند و او جواب گوید و می پرسد تو کیستی؟ گوید من فلان سوره ام که مرا ضایع گذاشتی و ترک کردی و اگر مرا ترک نمی کردی تو را به این درجه می رسانیدم. سپس فرمود : بچسبید به قرآن و آن را بیاموزید، به راستی برخی از مردم قرآن را یاد می گیرند برای شهرت تا بگویند فلانی قرآن دانست و برخی آن را برای آوازه خوانی یاد گیرند تا گویند فلانی خوش آواز است و در این آموزش خیری نیست و برخی آن را یاد گیرند و در شب و روز آن را به کار بندند و توجه ندارند کسی این مطلب را بداند یا نداند)
----------------------------------------------------
1- قلیلٌ یَدوُمٌ خَیْرٌ مِنْ کَثیرٍ یَزُولُ
ترس از بی اخلاصی نشانه اخلاص است
ناگفته نماند هر عمل خیری که شخص می خواهد انجام دهد باید پیش از آن در اخلاص و تصحیح #نیّت خود بکوشد، آنگاه آن عمل را انجام دهد نه اینکه به مجرد وسوسه در اخلاص، عمل را ترک نماید و شیطان را از خود خوشنود سازد .
بلکه همین ترس از نبودن اخلاص دلیل بر مرتبه ای از اخلاص است و اگر با همین حالت ترسناکی از خداوند استمداد در اخلاص نماید و شروع به عمل نماید البته صحیح است .
در حالات بعضی از اکابر علما نوشته اند که همیشه پیش از وقت نماز مقدار زیادی تنها می نشست و فکر #مرگ خود و عقبه ها و گردنه های برزخی و مواقف قیامت می نمود و مقداری به حال خود می گریست آنگاه به مسجد می آمد و نماز جماعت می خواند و غرضش از این کار این بود که نماز جماعت خواندنش برای خدا و به یاد او باشد و نظری به مؤمنین و جمعیت آنها ابدا نداشته باشد .
در برابرش کسی که از علاقه مندی به دنیا خلاص گردد و از عوالم #معرفت و #محبت الهی بهره مند شود زندگی دنیوی را ناچیز و لهو و لعب می بیند و چون کمال #سعادت خود را در شهود آن عوالم می بیند مشتاق #مرگ می شود و خلاصی از این عالم را خواهان می گردد.
از جمله گزارشات #برزخ و #قیامت، ظهور مقام #حضرت_سیدالشهداء علیه السّلام است یعنی سعه وجودی و احاطه علمی و نفوذ مشیّت و سلطنت الهی آن حضرت را تا کسی به آن عالم وارد نگردد حقیقتش را نمی تواند درک نماید و فعلاً جز تصدیق اجمالی و دانستن عجز خود از ادراک آن راهی نیست .
به این مناسبت جمله ای از فرمایشات حضرت صادق علیه السّلام در محل و مقام برزخی حضرت سیدالشهداء علیه السّلام نقل می گردد.
در نفس المهموم به سند صحیح از #امام_صادق علیه السّلام روایت کرده که فرمود : ( حسین علیه السّلام با پدر و مادر و برادرش در منزل رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله است و با آن حضرت روزی ( مناسب آن عالَم و آن مقام ) به ایشان می رسد و مورد #نعمت و کرامت خداوندند و به درستی که حسین علیه السّلام در سمت راست عرش است و می گوید : پروردگارا ! عطا فرما به من آنچه وعده دادی ( #شفاعت ) و نظر می کند به سوی زیارت کنندگان قبرش پس به آنها و به نامهایشان و نامهای پدرانشان و آنچه با آنهاست شناساتر است از شناسایی یکی از آنان به فرزندش و نظر می فرماید به سوی کسی که بر او گریان است پس برایش طلب آمرزش می فرماید و از پدرش می خواهد که برای او آمرزش جوید و می فرماید ای #گریه کننده بر من ! اگر پاداشی را که خداوند برایت آماده فرموده بدانی شادیت بیش از اندوه و غصه ات می شد و برایش آمرزش می جوید از هر خطا و گناهی ) ²
-----------------------------------------------
1- فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما اُخْفِیَ لَهُمْ مِنْ قُرَّهِ اَعْیُنٍ
2- اِنَّ الْحُسَیْنَ بْن عَلِیٍّ (علیهماالسلام ) مَعَ اَبیهِ وَ اُمِّهِ وَ اَخیهِ فی مَنْزِلِ رَسُولِ اللّهِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِمْ وَ مَعَهُ یُرْزَقُونَ وَ یُحْبَرُونَ وَ اِنَّهُ لَعَن یَمینِ الْعَرْشِ مُتَعلَّقٌ بِهِ یَقُولُ یا رَبِّ اَنْجِزْلی ما وَعَدْتَنی وَ اَنّهُ لَیَنْظُرُ اِلی زوّارِهِ فَهُوَ اَعْرَفُ بِهِمْ وَ بِاَسْمائِهِمْ و َاَسْماءِ آبائِهِمْ وَ ما فی رِحالِهِمْ مِنْ اَحَدِهِمْ بِوَلَدِهِ وَ اَنّهُ لَیَنْظُرُ اِلی مَنْ یَبْکیهِ فَیَسْتَغْفِرَ لَهُ وَ یَسْئلُ اَباهُ اْلاِسْتِغْفارَ لَهُ وَ یَقُولُ اَیُّهَا الْباکی لَوْ عَلِمْتَ ما اَعَدَّ اللّهُ لَکَ مِنَ اْلاَجْرِ لَفَرَحْتَ اَکْثَرَ مِمّا حَزنْتَ وَ اِنَّهُ لَیَسْتَغْفِرُ لَهُ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ خَطیئَهٍ) (نفس المهموم )