eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.6هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | ارتباط با (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف) ✏️ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی: این مجموعه‌ی عظیم مؤمنین و مخلصین و دلهای نورانی، باید سعی کنند رابطه‌ی خودشان را با حضرت مستحکم‌تر کنند. لازمه‌ی استحکام رابطه، این نیست که کسی خدمت حضرت برسد؛ نه، لزومی ندارد؛ با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید، با همین زیارات مأثوری که هست یا حتّی با همین زبان معمولی خودتان با حضرت حرف بزنید. 💗 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
15.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | «محسنین» یعنی کسانی که میانه‌رو هستند ✏️ اخلاق توسط حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظله العالی ⭐️ 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
🎙 | دعای نجات از بی‌نشاطی ✏️ رهبر انقلاب: در همین دعای روزهای‌ ماه رمضان چیزهای زیادی از خدا خواسته شده است؛ دعای خیلی خوبی است. اگر ان‌شاءالله توفیق باشد بخوانید این دعا را و دقّت کنید، دعای عجیبی است، همین‌طور درخواستهایی که انسان به ذهنش هم خطور نمیکند... 💗رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان مجموعه کلیپ صوتی را منتشر میکند. ⭐️ 🎧 بشنوید👇
4_5875124719551778096.pdf
2.1M
🔖 شماره جدید نشریه خط حزب الله
🔰 خط حزب‌الله ۳۸۷ | یک شب، بهتر از هزار ماه... 🔻شماره سیصد و هشتاد و هفتم هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «یک شب، بهتر از هزار ماه...» منتشر شد. 🔹 خط حزب‌الله به مناسبت فرارسیدن شبهای پربرکت قدر، مروری بر بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره اهمیت شب‌های قدر و چگونگی بهره‌مندی بیشتر از فرصت معنوی این شب‌ها داشته است. 📝 سخن هفته خط حزب‌الله، با عنوان«بسیج همه امکانات برای بهبود زندگی مردم» نگاهی به الزامات و ثمرات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم، رشد تولید» داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF 👇
4_5875124719551778096.pdf
2.1M
🔖 شماره جدید نشریه خط حزب الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۳۸۳ 🏷️ تلاش در اطاعت و بندگى ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام اِحْذَرْ أَنْ يَرَاكَ اَللَّهُ عِنْدَ مَعْصِيَتِهِ وَ يَفْقِدَكَ عِنْدَ طَاعَتِهِ فَتَكُونَ مِنَ اَلْخَاسِرِينَ وَ إِذَا قَوِيتَ فَاقْوَ عَلَى طَاعَةِ اَللَّهِ وَ إِذَا ضَعُفْتَ فَاضْعُفْ عَنْ مَعْصِيَةِ اَللَّهِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: بترس كه خداوند تو را به هنگام گناهان بنگرد، و در طاعت خويش نيابد، آن گاه از زيانكاران خواهی بود. 💪 هرگاه نيرومند شدى توانت را در طاعت پروردگار به كار گير. 😟 و هر گاه ناتوان گشتى، ناتوانى را در نافرمانى خدا قرار ده. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در ترغيب به دورى از معصيت) فرموده است: (۱) بترس از اينكه خدا ترا در معصيت خود ببيند و نزد طاعتش نيابد كه از زيانكاران مى‌باشى. (۲) و هر گاه توانا باشى بر طاعت خدا توانا باش و اگر ناتوان بودى از معصيت خدا ناتوان باش (نه آنكه نماز را بر اثر ضعف و سستى نشسته بخوانى و هنگام آزار رساندن به جلدى برخيزى پس تا مى‌توانى نماز را ايستاده بخوان و چون خواستى آزار رسانى بنشين و خوددارى كن). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه‌اش به دو نكتۀ مهم اشاره مى‌فرمايد. نكتۀ اول اين است كه به همگان هشدار مى‌دهد مراقب اعمال خويش باشند، مى‌فرمايد: «برحذر باش از اين‌كه خداوند تو را نزد معصيت‌هايش حاضر ببيند و نزد طاعاتش غايب كه از زيان‌كاران خواهى بود»؛ (اِحْذَرْ أَنْ‌ يَرَاكَ‌ اللّٰهُ‌ عِنْدَ مَعْصِيَتِهِ‌ وَ يَفْقِدَكَ‌ عِنْدَ طَاعَتِهِ‌ فَتَكُونَ‌ مِنَ‌ الْخَاسِرِينَ‌) 👈 اشاره به اين‌كه عالَم محضر خداست و خداوند از ما به ما نزديك‌تر است حتى افكار و خيالاتى را كه در ذهن ما نقش مى‌بندد مى‌داند و مى‌بيند؛ بنابراين چگونه به خود اجازه مى‌دهيم كه در صحنه‌هاى معصيت در حضور خداوند، حضور داشته باشيم و در صحنه‌هاى اطاعت كه خاصّان و مقرّبان پروردگار و مؤمنان صالح حضور دارند جاى ما خالى باشد؟ عليه السلام طبق روايتى كه در كتاب شريف كافى آمده است به يكى از ياران خود به نام اسحاق بن عمار مى‌فرمايد: «يا إِسْحَاقُ‌ خَفِ‌ اللَّهَ‌ كَأَنَّكَ‌ تَرَاهُ‌ وَ إِنْ‌ كُنْتَ‌ لَا تَرَاهُ‌ فَإِنَّهُ‌ يرَاكَ‌ فَإِنْ‌ كُنْتَ‌ تَرَى أَنَّهُ‌ لَا يرَاكَ‌ فَقَدْ كَفَرْتَ‌ وَ إِنْ‌ كُنْتَ‌ تَعْلَمُ‌ أَنَّهُ‌ يرَاكَ‌ ثُمَّ‌ بَرَزْتَ‌ لَهُ‌ بِالْمَعْصِيةِ‌ فَقَدْ جَعَلْتَهُ‌ مِنْ‌ أَهْوَنِ‌ النَّاظِرِينَ‌ عَلَيكَ‌؛ اى اسحاق! آن‌گونه از خدا بترس كه گويى او را مى‌بينى و اگر تو او را نمى‌بينى او تو را مى‌بيند. اگر فكر مى‌كنى كه خدا تو را نمى‌بيند كافر شده‌اى و اگر مى‌دانى تو را مى‌بيند ولى آشكارا معصيتش را مى‌كنى او را كمترين بينندگان به حساب آورده‌اى (زيرا در برابر يك انسان عادى و حتى گاه در مقابل يك كودك حاضر نيستى بسيارى از گناهان را انجام دهى پس چگونه در محضر پروردگار مرتكب آن مى‌شوى‌؟)». از اين سخن مى‌توان نتيجه گرفت كه بى‌تقوايى‌هاى انسان‌ها نتيجۀ ضعف آن‌ها به خداوند و معاد است. يا او را همه‌جا حاضر نمى‌دانند و يا وعده‌هاى معاد و پاداش و كيفر اعمال را كوچك مى‌شمرند كه اگر چنين نبود روح حاكم بود. [ ادامه دارد ...]
اميرمؤمنان عليه السلام در جملۀ دوم از گفتار حكيمانۀ مورد بحث به نكتۀ ديگرى اشاره مى‌كند كه در واقع تكميل‌كنندۀ جملۀ پيشين است. مى‌فرمايد: «و هر گاه قوى و قدرتمند مى‌شوى قدرت بر اطاعت خداوند داشته باش و هرگاه ضعيف و ناتوان مى‌گردى در برابر معصيت خداوند ضعيف و ناتوان باش»؛ (وَ إِذَا قَوِيتَ‌ فَاقْوَ عَلَى طَاعَةِ‌ اللّٰهِ‌، وَ إِذَا ضَعُفْتَ‌ فَاضْعُفْ‌ عَنْ‌ مَعْصِيَةِ‌ اللّٰهِ‌) 👈 اشاره به اين‌كه سعى‌كن اسباب اطاعت را فراهم‌كنى و در طريق‌ اطاعت پروردگار قوى شوى و نيز سعى كن اسباب معصيت را از ميان بردارى و در طريق عصيان ضعيف شوى؛ زيرا فراهم آوردن اسباب يا از ميان بردن آن غالباً كارى است كه در اختيار انسان مى‌باشد. مثلاً هنگامى كه افراد عادى نزد علما و دانشمندان وارستۀ دينى بروند تا نصيحتى از آن‌ها بشنوند سبب مى‌شود كه روح آن‌ها براى اطاعت پروردگار قوى گردد و هنگامى كه از بدان و دوستان بدكار دورى كنند اسباب معصيت را از ميان برداشته و خود را براى انجام آن ضعيف مى‌سازند. در ديگرى از امام صادق عليه السلام در تفسير آيۀ شريفۀ « وَ لِمَنْ‌ خافَ‌ مَقامَ‌ رَبّهِ‌ جَنّتانِ‌ » آمده است: «مَنْ‌ عَلِمَ‌ أَنَّ‌ اللَّهَ‌ يراهُ‌ وَ يسْمَعُ‌ ما يقُوْلُ‌ وَ يعْلَمُ‌ ما يعْمَلُ‌ مِنْ‌ خَيرٍ أَوْ شَرٍّ، فَيحْجُزُهُ‌ ذلِكَ‌ عَنِ‌ الْقَبيحِ‌ مِنَ‌ الْأَعمالِ‌، فَذلِكَ‌ الَّذى خافَ‌ مَقامَ‌ رَبِّهِ‌ وَ نَهَى النَّفْسَ‌ عَنِ‌ الْهَوَى؛ كسى كه بداند خدا او را مى‌بيند و آنچه را مى‌گويد مى‌شنود و از اعمال نيك و بدى كه انجام مى‌دهد آگاه است و اين امر او را از اعمال قبيح بازدارد اين كسى است كه از مقام پروردگارش خائف است و نفس خويش را از هوى بازمى‌دارد». در آيات قرآن مجيد نيز تعبيرات مختلفى ديده مى‌شود كه در واقع گفتار امام عليه السلام برگرفتۀ از آنهاست. در آيۀ چهاردهم سورۀ علق دربارۀ بعضى از كافران و تكذيب كنندگان پيغمبر صلى الله عليه و آله آمده است: « أَ لَمْ‌ يَعْلَمْ‌ بِأَنَّ‌ اللّٰهَ‌ يَرَى »؛ آيا او نمى‌دانست كه خداوند اعمالش را مى‌بيند» ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────