#شب_قدر
💠 ضرورت پاکی دل برای درک حقیقت لیلة القدر
🔻خدا آیه الله مولوی را رحمت کند. ایشان می فرمودند: من بچه بودم، از خدا خواستم حقیقت لیله القدر را متوجه شوم. مدتی به #امام_رضا علیه السلام التماس کردم تا اینکه یک روز در حرم بودم، گویا از ناحیه آن حضرت در دلم افتاد که: اگر می خواهی #ماه_رمضان امسال، حقیقت لیله القدر را درک کنی، چشمت را پاک کن.
🔸 میفرمودند: به همین اشاره ای که از آن ناحیه شد، چشم هایم را مواظبت کردم. پاکی چشم، مربوط به لیله القدر است؛ به این دلیل که در روایت نقل شده است: لیله القدر، حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام است.[1]
🔹برای پیوند و ارتباط با حضرت زهرا علیهاالسلام مرتبه بالایی از طهارت، لازم است. دلی که آلوده است نمی تواند یاد صحیح از حضرت زهرا علیهاالسلام داشته باشد. انسان باید خیلی پاک باشد تا وقتی که «یا فاطمه الزهرا» می گوید، یک خبری بشود.
[1]. تفسیر فرات کوفی، ص ۵۸۱.
◽حاج شیخ جعفر ناصری | @nasery_ir
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
💠 امضای #امام_زمان علیهالسلام در شب قدر
💫 #شب_قدر شب باعظمتی است و در این شب ملائکه و روح نازل می شوند برخی فکر کرده اند که روح همان جبرئیل است ولی جبرئیل که خود از ملائکه است و روح موجود با عظمتی است غیر از ملائکه و در روايات از اميرالمؤمنين (عليه السلام) به اين معنا تصریح شده، که "الرُّوحُ أَعْظَمُ مِنَ الْمَلَائِكَةِ" اين روح، بسیار بزرگتر است؛ هر موجودي که مفتخر به حيات ميشود، از اين روح بهره دارد.
🔸 در این شب چه اتفاق عظيمي در عالم ميافتد؟! و چه عالمي است! و چقدر ما غافل هستيم نسبت به اتفاقاتي که در عالم ميافتد! اين روح کجا نازل ميشود؟ محضر حضرت بقيةالله (روحي له الفداء).
🔹 قدر و اندازهها مربوط به اين روح است. بود و نبود هر موجودي مربوط به اين روح است. بايد اين تتمّه ملحق به قدر ميشد. به شدت ارتباط دارد. قدريّت هر موجودي در ليله قدر به روح است.
🔸 امضاي حضرت بقيةالله (روحي له الفداء) در قدريّت وجود تعيين کننده است؛ و امام (عليه السلام) چه جايگاهي در عالم خلقت دارد. تمام اندازهها دست او است. خداي متعال چه وسعت وجودي به حضرت داده است؟!
◽حاج شیخ جعفر ناصری | @nasery_ir
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از 🌃 شبهای قدر 🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شب_قدر
#کلیپ_تصویری
🎥 موضوع: شرط درک شب قدر
◽حاج شیخ جعفر #ناصری | @nasery_ir
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدرت دعا در زندگی
حضرت آیتالله خامنهای مدّظله العالی: دعا به انسان قدرت مقاومت در مقابل چالشهای زندگی را میدهد. هر کَس در دوران زندگی خود با حوادثی مواجه میشود و چالشهایی پیدا میکند. دعا به انسان توانایی و قدرت میدهد و انسان را در مقابل حوادث مستحکم میکند؛ لذا در روایت از «دعا» تعبیر شده است به سلاح. از نبی مکرم نقل شده است که فرمود: «الا ادلّکم علی سلاح ینجیکم من اعدائکم»؛ اسلحهیی را به شما معرفی کنم که مایهی نجات شماست؛ «تدعون ربّکم باللّیل و النّهار فانّ سلاح المؤمن الدعاء». در مواجههی با حوادث، توجه به خدای متعال، مثل سلاح برّندهیی در دست انسان مؤمن است.
🤲 #لحظههای_استجابت
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #حدیث_زندگی | دوراندیشترین مردم چه کسی است؟
✏️ #شرح_حدیث اخلاق توسط حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مدظله العالی
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
🔰 رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی: تصدیگری افراطی دولت مهمترین نقطه ضعف اقتصاد ماست. ۱۴۰۲/۱/۱
📜 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #به_روز_با_آقا
📝 برداشتی از بیانات در دیدار با مسئولان نظام
@Nojavan_Khamenei
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت تجربه گر از شب اول قبر و اثرات حق الناسی که از برادرش به گردن داشت ...
#زندگی_پس_از_زندگی
#حق_الناس
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ روایت تجربه گر از شب اول قبر و اثرات حق الناسی که از برادرش به گردن داشت ...
زندگی پس از زندگی
قسمت شانزدهم از فصل چهارم
تجربه گر تجربه نزدیک به مرگ: یاسر درخشان
عنوان این قسمت: حلالیت...
📺 تماشای فیلم برنامه :
🎬 قسمت اول؛ ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
🎬 قسمت دوم؛ ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
تماشای همه قسمت ها :
https://tv4.ir/zendegi
#زندگی_پس_از_زندگی
#حق_الناس
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازخواست تجربه گر بخاطر توهین به دیگران
میگه تو ترافیک به یکی که خیلی برام بوق میزد گفتم گاو.
اونجا بهم گفتن چرا بهش گفتی گاو.
اون انسان بود؛ ملائکه به انسان سجده کردن. بعد سر همین عذابش کردن...
#زندگی_پس_از_زندگی
#حق_الناس
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ یکی از تفکرات انحرافی که در جامعه و خصوصاً #فضای_مجازی تبلیغ می شود تفکر عارف نمای هندی به نام #اوشو است.
⛔️ این شخص فاسد که با نام عارف و فیلسوف معرفی می شود اعتقادات انحرافی فکری زیادی دارد از جمله نفی خدا که در کلیپ بیان کرده است.👆
اوشو: خدا وجود ندارد!!!
(نعوذ بالله)
#عرفان_انحرافی
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
مباحث
این همان شیادی است که با اسم جعلی موسوی و با نام واقعی صدیقی مشغول لجن پراکنی با لباس روحانیت است.
طرف در اینستا کلیپی رو قرار داده در حال نوازش سگ 🐶 ؟!!!
@MARDE_MEYDAN313
╭───
│ 📳 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد کلیپ فوق در ادامه 👇
@MARDE_MEYDAN313
⚔️ کشتار و غارت شهر اوپیس توسط سپاه کوروش به روایت متخصص آشورولوژی خانم دالی(Stephanie Dalley) در نشر دانشگاه کمبریج به سال 2021
📖 When Cyrus marched against Babylon, Nabonidus took into safe custody at Babylon the statues of gods from the cities on the eastern flank of Mesopotamia that were in particular danger; but they did not save the city from invasion." The Babylonian Chronicle tells of a fierce battle won by Cyrus at Upe (Greek Opis) east of the Tigris, which resulted in looting and the massacre of its citizens. That report gives a different picture of Cyrus from the ideal one that he promoted after becoming king in Babylon
▪️هنگامی که کوروش علیه بابل حرکت کرد، نبونیدوس مجسمه خدایان شهرهایی را که در جناح شرقی بین النهرین واقع شده بودند، در بابل تحت مراقبت امن قرار داد؛ اما آنها شهر را از حمله نجات ندادند. رویدادنامه بابلی از نبردی سخت می گوید که کوروش در اوپیس در شرق دجله پیروز شد، که منجر به غارت و کشتار شهروندان آن شد.
این گزارش متفاوت است با تصویر ایده آلی که کوروش پس از پادشاهی در بابل ارائه می دهد.
📖 There are various different stories of Nabonidus' fate at the hands of the victor. He may have been exiled to Carmania (modern Kerman) close to the royal cities of Pasargadae and Persepolis" after a spell of imprisonment in Babylon. If this version is correct, Cyrus showed more mercy than when he had killed Croesus of Lydia, or when he plundered Opis and slaughtered its people before moving on to Sippar
داستانهای مختلفی از سرنوشت نابونیدوس(نبونئید) بعد از پیروزی وجود دارد. او ممکن است به کارمانیا (کرمان امروزی) در نزدیکی شهرهای سلطنتی پاسارگاد و تخت جمشید پس از دوره زندانی در بابل تبعید شده باشد.اگر این مطلب صحیح باشد، کوروش رحمت بیشتری نسبت به زمانی که کرزوس لیدیا را کشت، یا هنگامی که قبل از حرکت به سیپار، اوپیس را غارت کرد و مردم آن را کشت، نشان داد.
📚The City of Babylon: A History, c. 2000 BC – AD 116, page261،270
📚https://b2n.ir/d13854
📚https://b2n.ir/q22863
📚https://b2n.ir/u12124
🔻گروه پژوهشی آرتا
✅ کشتار و غارت شهر اوپیس توسط #کوروش و فتح بابل به روایت پروفسور ماریا برسیوس در جدیدترین کتاب نوشته شده ایشان به سال 2021
📝پروفسور برسیوس در اینباره می نویسد :
With the conquest of Babylonia, and simultaneously, with the conquest of Mesopotamia and the lands up to the eastern Mediterranean including the cities of Phoenicia, Cyrus II had successfully brought the Near Eastern realms under Persian control. Whether the conquest of Babylon was indeed as 'peaceful as he claimed in his account may be doubted. The Nabonidus Chronicle gives a different view from Cyrus's version and shows Cyrus less as the 'humane' king than a military conqueror. According to this text, Cyrus, on his approach towards Babylon, took the city of Opis at the bank of the River Tigris by force, plundering the city and killing its inhabitants. At the news of such brutal fighting, the neighbouring city of Sippar surrendered without any resistance: '(...) In the month Tashritu (= September/October) when Cyrus did battle at Opis on (the bank of?) the Tigris against the army of Akkad, the people of Akkad
retreated. He carried off the plunder (and) slaughtered the people. On the fourteenth day Sippar was captured without a battle. Nabonidus fled' . In Herodotus's version, the Babylonians met Cyrus in battle outside the city, only to retreat behind the city walls. Cyrus's troops then entered the city via a channel of the Euphrates River. In order to do so, his troops drew off the river by a canal which lowered the water level of the Euphrates channel, thus allowing the Persian troops to enter the city
کوروش دوم با فتح بابل و همزمان با فتح بین النهرین و سرزمین های تا شرق مدیترانه از جمله شهرهای فنیقیه، با موفقیت قلمروهای خاور نزدیک را تحت کنترل ایران درآورد.
این که آیا فتح بابل واقعاً به همان اندازه که او در گزارش خود ادعا می کرد صلح آمیز بوده است، ممکن است تردید وجود داشته باشد.
رویدادنامه نبونیدوس(نبونیید) دیدگاهی متفاوت را از متن (روایت) کوروش ارائه می دهد و کوروش را کمتر به عنوان یک شاه با انسانیت (با مروت) نشان می دهد به نسبت (تا) یک فاتح نظامی.
بر اساس این متن، کوروش با نزدیک شدن به بابل، شهر اوپیس در کرانه رود دجله را به زور تصرف کرد و شهر را غارت کرد و مردم را کشت.
با خبر چنین جنگ وحشیانه ای، شهر همسایه سیپار بدون هیچ مقاومتی تسلیم شد: «(...) در ماه تاشریتو (= سپتامبر/اکتبر) که کوروش در اوپیس بر (کرانه رود) دجله علیه ارتش اکد نبرد می کرد، مردم اکد عقب نشینی کردند، او غارت کرد (و) مردم را قتل عام کرد..
در روز چهاردهم سیپار بدون جنگ اسیر شد. نبونیید فرار کرد . در نسخه هرودوت، بابلی ها در نبرد بیرون از شهر با کوروش ملاقات کردند تا در پشت دیوارهای شهر عقب نشینی کنند. سپس سپاهیان کوروش از طریق کانال رود فرات وارد شهر شدند. برای انجام این کار، سپاهیان او توسط کانالی که سطح آب کانال فرات را پایین می آورد، از رودخانه بیرون کشیدند و بدین ترتیب به نیروهای ایرانی اجازه ورود به شهر داده شد
📚https://b2n.ir/u88103
🔍 گروه پژوهشی آرتا
Dandamayev 2015 A Political History of Achaemenid Empire.pdf
23.69M
⚔️ کشتار و غارت کوروش در فتح بابل در شهر اوپیس به روایت داندامایف، ایران شناس معروف روسی (نسخه اصلی کتاب را هم قرار داده ایم)
📖 داندامایف ایران شناس برجسته در آخرین ویرایش کتاب معروف خود به نام تاریخ سیاسی هخامنشیان به سال 2015 و به زبان روسی در مورد نبرد اوپیس می نویسد :(صفحه 55)
▪️«В месяце ташриту, когда Кураш дал битву у Описа на Тигре, ...армия Аккада отступила. Он (Кир) учинил людям резню и увез добычу
«در ماه تیشتری ، هنگامی که کوروش در اوپیس در دجله نبرد کرد، ارتش اکد عقب نشینی کرد. او (کوروش) مردم را قتل عام کرد و غنائم را برد▪️
🔍 گروه پژوهشی آرتا
🔻غارت و نیرنگ کوروش
🔹هرودوت،مورخ یونانی در کتاب اول خود ضمن گزارش نبرد کوروش با کرزوس(شاه لیدی) و فتح لیدی، در بند ۸۷-۹۵ میگوید:
▪️کرزوس … چون دید که سپاه کوروش خانه های مردم را غارت میکنند، رو به کوروش کرده گفت:«شاها آیا اجازه دارم بگویم در چه باب فکر میکنم یا باید خاموش بنشینم؟» کوروش جواب داد:«هر چه خواهی بگو» کرزوس پرسید این جمعیت با این جد چه میکنند؟ کوروش:«شهر تو را غارت میکنند و خزانۀ تو را میربایند» کرزوس:«نه شهر مرا غارت نمیکنند و نه خزاین مرا میربایند، من دارای چیزی نیستم، آنچه میکنند با مال و منال توست». پارسیان مردمی فقیر هستند و روح مغروری دارند و اگر بگذاری که صاحب اموال شن بر ضد تو شورش خواهند کرد.
کوروش از این جواب متنبه شد و اطرافیان خود را دور کرده به کرزوس گفت:«عقیده تو در باب این اوضاع چیست؟»… در ادامه کرزوس پیشنهاد میکند که عشر اموال غارت شده را به بهانه نیاز خدا بگیرند وجالب اینکه کوروش نیز این نیرنگ را میپذیرد!▪️
📚برای دیدن منبع کلیک کنید
🔻دقت کردید چی شد 🤔
💥کوروش در فتح هاش غارت میکرد
💥مردم زمان کوروش در فقر بودند
💥کوروش سهمی از غارت ها را با نیرنگ طلب می کند
⚠️می ببنید چگونه تاریخ را وارونه به شما بیان می دارند!
گروه پژوهشی آرتا
@MARDE_MEYDAN313
مباحث
🎞️ پاسخ به امید نادان که میگه: ما ملت کوروش هستیم ... 🔸البته برخی سیاسیون و انقلابیون هم چنین سخنا
گزنفون(مورخ یونانی)
" کوروش خانه های مردم و اسیران(به منظور بردگی) را بین فرماندهان خود تقسیم کرد"
☑️گزنفون،کوروش نامه،ترجمه رضا مشایخی،کتاب هفتم،فصل پنجم،صفحه ۲۱۵_۲۱۶
گروه پژوهشی آرتا | @Anti_Archaism
╭───
│ 📳 @Mabaheeth
╰──────────
✅ کوروش فرقی با سایر شاهان ندارد
✅ برجسته شدن کوروش دلیل سیاسی دارد نه تاریخی
✔️ غارت و سوزاندن و تبعید مردم توسط کوروش و سپاهش
🔻ویسهوفر ایران شناس برجسته آلمانی در این مورد می نویسد :
▪️" سیاست کوروش - چون چنان که دیدیم درباره منش او نمی توان به منابع موثق و معتبری اطمینان کرد - مبتنی بوده است بر اندیشه ها، هدف ها و روش هایی که مشابه آنها را پادشاهان پیشین او نیز در خاورمیانه باستانی داشته اند. او در کنار کارهای «مداراگرانه» خود نظیر بازسازی پرستشگاهها، بازگرداندن تبعیدی ها به موطنشان و پذیرش تنوع مذاهب، مرتکب اعمال«غير مداراگرانه ای» مانند تاراج معابد و تبعید کردن مردمان نیز شده است. زندگی و سیاست کوروش از آن رو به عنوان الگو و سرمشق مطرح شده که برخی محافل سیاسی با او موافق بوده اند و بعضی عوامل منفی برای تیره کردن چهره او هنوز نیرومند و مؤثر نشده بودند. بنابراین، در حالی که نبردهای ایران و یونان امری مربوط به آینده بوده است، چه از نظر ایدئولوژیک و چه از لحاظ سیاسی، گروه ها و افراد متنفذ به موفقیت او علاقه داشته یا می خواسته اند از او سرمشقی بسازند."▪️
📖 کلیک و کلیک کنید
🔸ایشان به سیاست و رفتار کوروش و خشایار اشاره می کند. کوروش را به عنوان بهترین چهره هخامنشیان و خشایار به عنوان بدترین چهره هخامنشیان را مثال می زند (ص 63)
وی بیان می کند که تفاوتی بین کوروش و خشایار در رفتار و عملکرد نیست و اگر خشایار کتیبه ها و کارهای خود را به کوروش عرضه می کرد، کوروش همه را بدون تردید تایید می کرد. (ص 78)کلیک
🔸 برای نمونه پروفسور ویسهوفر بیان می کند داستان معروف کوروش و کروزوس، شاه لیدی را نادرست می داند و سوزاندن و ویران کردن خانه ها و معبد و غارت آنها توسط کوروش که حتی از لحاظ باستان شناسی هم تایید شده را ذکر می کند.(ص 72 و 73)(کلیک)
🔸همچنین به ماجرای رفتار کوروش و استیاگ می پردازد و اثبات می کند رفتار قابل احترام کوروش در مورد آستیاگ نه قابل اثبات است و نه رد شدن و به غارت گنجیه ها توسط کوروش اشاره می کند. (ص 72 همان منبع)
گروه پژوهشی آرتا | @Anti_Archaism
╭───
│ 📳 @Mabaheeth
╰──────────
مباحث
🤔 از ولنگاری و هنجارشکنیهای عامدانه و جاهلانه، ناراحتی؟ ➕ موثرترین راه مقابله، انجام کار شبکهای
👓 گفت و گوی بدحجاب ها و بی حجاب ها درباره بازخورد بدحجابی و بی حجابی شان و اینکه این کار چقدر برایشان سنگین و سخت است
❗️ ولی ما مؤمنین تو این مقوله که #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر اثر داره یا نه و متأسفانه عموماً به این نتیجه رسیده اند که امر به معروف و نهی از منکر فایده نداره غافل از اینکه روی افراد اثر داره که هیچ، چقدر فضا را بر آنها تنگه میکنه، این تحلیل نیست گفته خودشونه!
#تذکر_لسانی
╭───
│ 📳 @Mabaheeth
╰──────────