eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
31.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از مصر تا قطر، از ترکیه تا اردن، از یمن تا عراق، از سوریه تا لبنان، از ایران تا فلسطین همه یک آرزو داریم، آرزویی که به‌زودی عملی خواهد شد! 🎞️ این نماهنگ تو شبکه‌های اجتماعی عربی حسابی سروصدا کرده ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📰 روی جلد ویژه‌نامه روزنامه تهران‌تایمز به مناسبت ✌️ در پس‌زمینه طرح، به حدود صد زبان زنده دنیا نوشته شده: « در قلب ماست.» ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏 احسنت به حاج محمود 🎞️ که در مراسم مناجات خوانی شب های ماه مبارک رمضان حرم امام رضا (علیه السلام ) ، بخش هایی از نامه امیرالمؤمنین (علیه السلام ) به ( نامه ۵۳ ) را می خواند، شنبه شب گفت: بعضی از مسؤولین که گله کردند که چرا این نامه را میخوانی؟! نه ! دل شان خوش نباشد ما دوباره می خوانیم ! 🔻مسؤول خوب زیاد داریم؛ اما آن هایی که بهشان برخورده است از نامه مولا ایراد می گیرند. آن ها بدانند اگر بیشتر حساسیت نشان بدهند تمام عمرم را پای این نامه می گذارم و هر جا بروم آن را می خوانم. ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ توضیح حاج محمود کریمی درباره نقص فنی پیش آمده ، دقایقی قبل از مناجات خوانی که به خواندن نامه امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر اختصاص داده شده بود. 🎙 حاج محمود: تا زنده‌ایم اهل نهج البلاغه خواهیم بود. 📢 ان شاالله امسال ما ، ماه رمضانی باشد که آشنایی بیشتری با داشته باشیم. ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
، یک نامه از ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
...نهج البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۳۹ - نامه به عمرو بن عاص در بیان علل انحرافش ┄┄┅┅┅❅
...نهج البلاغه | ✉️ نامه ۴۰ - نامه به يكی از كارگزارانش در مورد خیانت در ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ و من كتاب له عليه‌السلام إلى بعض عماله 📜 أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ بَلَغَنِي عَنْكَ أَمْرٌ إِنْ كُنْتَ فَعَلْتَهُ فَقَدْ أَسْخَطْتَ رَبَّكَ وَ عَصَيْتَ إِمَامَكَ وَ أَخْزَيْتَ أَمَانَتَكَ پس از ياد خدا و درود! از تو خبرى رسيده است كه اگر چنان كرده باشى، پروردگار خود را به خشم آورده و امام خود را نافرمانى و در امانت خود خيانت كرده‌اى. بَلَغَنِي أَنَّكَ جَرَّدْتَ اَلْأَرْضَ فَأَخَذْتَ مَا تَحْتَ قَدَمَيْكَ وَ أَكَلْتَ مَا تَحْتَ يَدَيْكَ فَارْفَعْ إِلَيَّ حِسَابَكَ وَ اِعْلَمْ أَنَّ حِسَابَ اَللَّهِ أَعْظَمُ مِنْ حِسَابِ اَلنَّاسِ وَ اَلسَّلاَمُ به من خبر رسيده كه كِشت زمينها را بر داشته، و آنچه را كه مى‌توانستى گرفته، و آنچه در اختيار داشتى به خيانت خورده‌اى؛ پس هر چه زودتر حساب اموال را براى من بفرست و بدان كه حسابرسى خداوند از حسابرسى مردم سخت‌تر است. با درود ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: 📜 از نامه‌هاى آن حضرت عليه السّلام است به يكى از كار گردانانش (كه او را از نادرستيش نكوهش نموده و از او حساب خواسته): (۱) پس از حمد خدا و درود بر پيغمبر اكرم، بمن از تو خبر كارى رسيده كه اگر كرده باشى پروردگارت را بخشم آورده، امام و پيشوايت را نافرمانى نموده و امانت خود را خوار گردانيده‌اى (در كارَت كرده و ديگر لياقت حكمرانى ندارى). (۲) بمن رسيده است كه تو زمين را برهنه كرده‌اى (محصول اشجار و زراعات را براى خود برده و چيزى به رعيّت نداده‌اى) پس هر چه زير دو پايت بوده گرفته و آنچه در دو دستت بوده خورده‌اى (اموال و دارائى را تصرّف كرده براى خويش اندوخته‌اى) اكنون براى من حساب (دخل و خرج) خود را بفرست و بدان كه حساب خدا (در روز رستخيز) از حساب و وارسى مردم بزرگتر است (دقيق‌تر است، زيرا اينجا ممكن است صورت دروغ و بر خلاف واقع تنظيم شود، ولى آنجا جز راستى كارى انجام نمى‌گيرد) و درود بر شايستۀ آن . ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 ‮امام عليه السلام در آغاز اين نامۀ كوتاه و تكان‌دهنده مى‌فرمايد: «اما بعد (از حمد و ثناى الهى)، كارى از تو به من گزارش داده شده كه اگر انجام داده باشى پروردگارت را به خشم آورده‌اى و پيشوايت را عصيان كرده‌اى و امانت خود را به رسوايى كشيده‌اى (و خود را به سبب رسوا و ننگين ساخته‌اى)»؛ (أَمَّا بَعْدُ، فَقَدْ بَلَغَنِي عَنْكَ‌ أَمْرٌ، إِنْ‌ كُنْتَ‌ فَعَلْتَهُ‌ فَقَدْ أَسْخَطْتَ‌ رَبَّكَ‌، وَ عَصَيْتَ‌ إِمَامَكَ‌، وَ أَخْزَيْتَ‌ أَمَانَتَكَ‌). امام عليه السلام در اين عبارت، محتاطانه با مخاطب خود (ابن عباس يا ديگرى) برخورد مى‌كند و به طور قطع نمى‌فرمايد تو اين كارهاى خلاف را انجام داده‌اى؛ بلكه مى‌دهد كه اگر خبرى كه به من رسيده راست باشد، تو هم در پيشگاه خدا مسئولى و هم در پيشگاه امام خود و هم در برابر مردم به رسوايى كشيده شده‌اى. چه تعبير گويايى كه انسان بر اثر انجام كارى خود را در برابر خدا و امام و خلق بى‌اعتبار كرده باشد. جملۀ «أَخْزَيْتَ‌ أَمَانَتَكَ‌؛ امانت خود را رسوا كرده‌اى» ممكن است اشاره به امانت مقام؛ يعنى فرماندارى باشد؛ يعنى كار تو مايۀ رسوايى فرماندارى توست و يا اشاره به امانت و اعتبارى است كه او نزد مردم داشته؛ يعنى خود را در نظر خلق بى‌اعتبار ساخته‌اى. [ادامه دارد ...]
آن‌گاه امام عليه السلام توضيح بيشترى در اين زمينه مى‌دهد كه در واقع، تفصيل بعد از اجمال و تبيينِ پس از ابهام است. مى‌فرمايد: «به من خبر داده‌اند كه تو زمين‌هاى آباد را ويران كرده‌اى و آنچه از در زير دست تو بوده است را به برگرفته و خورده‌اى»؛ (بَلَغَنِي أَنَّكَ‌ جَرَّدْتَ‌ الْأَرْضَ‌ فَأَخَذْتَ‌ مَا تَحْتَ‌ قَدَمَيْكَ‌ وَ أَكَلْتَ‌ مَا تَحْتَ‌ يَدَيْكَ‌). جملۀ «جَرَّدْتَ‌ الْأَرْضَ‌؛ زمين را برهنه ساخته‌اى» ممكن است اشاره به اين باشد كه محصولات اراضى خراجيه را بر گرفته و براى خود برداشته‌اى و نيز ممكن است اشاره به اين باشد كه بر اثر سوء تدبيرت زمين‌هاى زراعى را ويران ساخته‌اى و بعضى احتمال داده‌اند كه «ارض» در اينجا به معناى زمين بيت‌المال است؛ يعنى موجودىِ بيت‌المال را برگرفته و آن را خالى كرده‌اى؛ ولى احتمال اوّل و دوم قوى‌تر به نظر مى‌رسد. 💡 «جَرَّدْتَ‌» از ريشۀ تجريد يعنى برهنه كردن گرفته شده و ملخ🦗 را از آن‌رو جراد مى‌گويند كه زراعت و برگ درختان را مى‌خورد و زمين و درخت را برهنه مى‌سازد. حضرت در پايان نامه مى‌فرمايد: «بنابراين حساب خويش را براى من بفرست و بدان كه حساب خداوند از حساب مردم (در قيامت) سخت‌تر و برتر است. والسّلام»؛ (فَارْفَعْ‌ إِلَيَّ‌ حِسَابَكَ‌، وَ اعْلَمْ‌ أَنَّ‌ حِسَابَ‌ اللّٰهِ‌ أَعْظَمُ‌ مِنْ‌ حِسَابِ‌ النَّاسِ‌ وَ السَّلَامُ‌). روشن است كه در حساب بندگان گاهى اشتباه و خطا و زمانى مخفى‌كارى رخ مى‌دهد، در حالى كه حساب الهى نه خطا و اشتباهى دارد و نه كسى مى‌تواند وضع خود را در برابر آن پنهان كند. همان‌گونه كه قرآن مى‌فرمايد: ««يٰا بُنَيَّ‌ إِنَّهٰا إِنْ‌ تَكُ‌ مِثْقٰالَ‌ حَبَّةٍ‌ مِنْ‌ خَرْدَلٍ‌ فَتَكُنْ‌ فِي صَخْرَةٍ‌ أَوْ فِي اَلسَّمٰاوٰاتِ‌ أَوْ فِي اَلْأَرْضِ‌ يَأْتِ‌ بِهَا اَللّٰهُ‌» ؛ (لقمان به فرزندش مى‌گويد:) پسرم! اگر به اندازۀ سنگينى دانۀ خردلى (كار نيك يا بد) باشد و در دل سنگى يا در (گوشه‌اى از) آسمان‌ها و زمين قرار گيرد خداوند آن را (در قيامت براى حساب) مى‌آورد» ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎥 شیخ حسین انصاریان در سخنرانی شب بیست و سوم : من گناهِ گنهکاران را از سر لجبازی نمی‌دانم، اگر هم به احتمال خیلی ضعیف یکی از سر لجبازی گناه می‌کند... این لجبازی بی حجاب شدن، خواهر باکرامتم، خواهر عزیزم، خواهر هم دینم، خواهر هم کشورم این لجبازی به درد مردم نمیخوره، اصلا به اونها بر نمیگرده! لجبازی با کی؟ ▫️ از شما مادرم، خواهرم، هم دینم سوال میکنم، اگر این لجبازی به خدا بر گرده تقصیر خدا چیه؟ ... ▫️ خدا که میگه خانم! دختر! صورت زیبا بهت دادم ... ▫️ جرم پرودگار چیه که باهاش مخالفت میکنید؟ ▫️ همین سوال را از بقیه گنهکاران دارم، از ربا خواران، از ... ▫️ از گناهتان دست بردارید تا خدا شما را ببخشد. | ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
🤔 از ولنگاری و هنجارشکنی‌‌های عامدانه و جاهلانه، ناراحتی؟ ➕ موثرترین راه مقابله، انجام کار شبکه‌ای
🔴 شبهه می شود که اساس حجاب یک معضل فرهنگی است و راه مقابله با آن نیز باید فرهنگی باشد. 📛 🔻پاسخ اجمالی: 1️⃣ قطعاً دزدی و اختلاس، رشوه، زنا، فساد مالی و اداری و اخلاقی و جرم ها و جنایت ها هم جزو مسائل فرهنگی محسوب می شوند و از این نظر فرقی با ندارند. 👈 زیرا اگر صحیح به گناهکاران، متخلفان و مجرمین منتقل شده باشد و آنها هم پذیرای آن باشند، هیچ جرم و جنایتی اتفاق نخواهد افتاد. به طور کلی انجام همه گناهان، ناشی از جهل و بی فرهنگی است❗️ 🤔 اما آیا صحیح است که بگوییم در موردگناهان، تخلفات و جرم ها، برخوردهای قانونی را تعطیل کرده و فقط کار فرهنگی کنیم⁉️ 2️⃣ کار فرهنگی قطعاً موضوعی حیاتی است؛ اما در مسائل کلان و مهم که دامنه اجتماعی دارد و از حالت شخصی خارج می شود، اگر به همراه اعمال قوه قهریه و کار حاکمیتی نباشد، در حد نصیحت و توصیه باقی می ماند و حقوق افراد دیگر تضییع خواهد شد. 3️⃣ این منطق که برویم همه این مسائل را از طریق فرهنگ حل کنیم، با نص قرآن و مبانی دینی هم همخوانی ندارد؛ زیرا حدود و دیات از مسلمات شریعت محسوب می شوند. مثلاً برای گناهان جنسی، سخت ترین کیفرها قرار داده شده است. 4️⃣ علاوه بر کار فرهنگی که می تواند بر بخش قابل توجهی از مردم اثر بگذارد، همچنین ترس از برخورد و هزینه دادن نیز موجب می شود عده ای دیگر به سمت انجام ناهنجاری – مخصوصاً در ملأعام - نروند. 👈 در همه جوامع، یکی از دلایلی که موجب می شود مردم هنجارها و فرهنگ حاکم بر کشورشان را رعایت کنند، این است که حاکمیت ها در برابر انجام ناهنجاری ها، هزینه ایجاد می کنند. یعنی هنجارشکنان، حساب و کتاب می کنند و به این نتیحه می رسند که اگر فلان تخلف یا جرم را انجام دهند، ارزش ندارد؛ زیرا در برابر ارتکاب آن باید هزینه مالی و غیر مالی بپردازند. ╭─── │ 📳 @Mabaheeth ╰──────────
🔴 سردار احمدرضا رادان: دوربین‌های طرح عفاف و حجاب هیچ خطایی نخواهد داشت. 🔻فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم راهپیمایی : 🔹 اجرای طرح عفاف و حجاب از فردا آغاز می‌شود. 🔹 مطمئن باشید دوربین های کنترلی در و هیچ خطایی نخواهد داشت. ╭─── │ 📳 @Mabaheeth ╰──────────
انسان‌مصلح ۱۰.mp3
9.81M
‌🔖 قسمت دهم 🎧 ویژگیهای لحن تذکر ‌•┈┈••••••┈┈• 🏷️ 🎙️ دکتر علی تقوی ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
انسان مصلح ۱۰.pdf
2.04M
‌📃 متن | ویژگیهای لحن تذکر و ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا