#قرآن_کریم 221
💫 سوره مبارکه یونس
[علی نبینا و آله و علیه السلام]
✨ آیات مبارکه 107 - 109
➕ سوره مبارکه هود
[علی نبینا و آله و علیه السلام]
✨ آیات مبارکه 1 - 5
🎧 تلاوت 🎞 تصویری
🎙 تفسیر 📖 ترجمه
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✨ ثوابِ تلاوت این صفحه هدیه به محضر مبارک ثامن الحجج آقا #امام_رضا [علیه آلاف التهیة و الصلوة و السلام]
✨ جهت سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان (عجّل الله تعالی فرجه و علیهالسلام) و سلامتی و عزت و اقتدار نائب الامام امام خامنهای مدّظله العالی صلوات
═════❖•°🌸 °•❖════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
┄═⊹❁❈【 ۲۲۱ 】 ❈❁⊹═┄
╔═════════
آیه
﴿ ﴾وَ لَا تَدْعُ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَنْفَعُكَ وَ لَا يَضُرُّكَ ۖ فَإِنْ فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذًا مِنَ الظَّالِمِينَ بهجای خدا، بتهایی را صدا نزن که سود و زیانی به تو نمیرسانند. اگر این کار را بکنی، آنوقت تو هم بدکار میشوی. وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ ۖ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ ۚ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۚ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ اگر خدا ضرری به تو بزند، کسی جز خودش نمیتواند برطرفش کند. اگر هم سودی برایت بخواهد، کسی نمیتواند جلوی لطفش را بگیرد. هریک از بندگانش را شایسته ببیند، لطف خود را نصیبش میکند؛ زیرا او آمرزندۀ مهربان است.» قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُمُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ فَمَنِ اهْتَدَىٰ فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا ۖ وَمَا أَنَا عَلَيْكُمْ بِوَكِيلٍ بگو: «مردم! این قرآن که همهاش درست است، از طرف خدا برایتان آمده است. پس هرکه در راه درست قدم بردارد، سودش به جیب خودش میرود و هرکه به بیراهه برود، دودش به چشم خودش میرود. من همهکارهتان نیستم تا بهزور به راهتان بیاورم!» ─┅•═༅𖣔✾✧✾𖣔༅═•┅─ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الر ۚ كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آيَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِنْ لَدُنْ حَكِيمٍ خَبِيرٍ الف، لام، را. این کتابی است از طرف کاردرستِ آگاهی که آیههایش یک هدف را دنبال میکند و بهطور مشروح آمده است. أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا اللَّهَ ۚ إِنَّنِي لَكُمْ مِنْهُ نَذِيرٌ وَ بَشِيرٌ با این پیام که جز خدا را نپرستید. من از طرفش هشداردهنده و مژدهرسان به شمایم. وَ أَنِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُمْ مَتَاعًا حَسَنًا إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى وَ يُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ ۖ وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ كَبِيرٍ و اینکه از خدا آمرزش بخواهید و بهسویش برگردید تا زندگی خوبی تا پایان عمر نصیبتان کند. بله، خدا به هر شخص لایقی بهاندازۀ لیاقتش میدهد. اگر از این دستورها سرپیچی کنید، من میترسم گرفتار عذابِ روزی بزرگ شوید! إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ ۖ وَ هُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ چون بهسوی خداست برگشتنتان و او از عهدۀ هر کاری برمیآید. أَلَا إِنَّهُمْ يَثْنُونَ صُدُورَهُمْ لِيَسْتَخْفُوا مِنْهُ ۚ أَلَا حِينَ يَسْتَغْشُونَ ثِيَابَهُمْ يَعْلَمُ مَا يُسِرُّونَ وَ مَا يُعْلِنُونَ ۚ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ بدانید بتپرستها سر در لاک میکنند و جامه بر سر میکشند تا قرآن را نشنوند و پیامبر را نبینند! ولی بدانید در آن وقت هم، خدا میداند چهها پنهان میکنند و چهها آشکار؛ زیرا او خوب میداند هر آنچه را در دلها میگذرد. ══════❖•° 𑁍 °•❖══════ #قرار_روزانه | #تلاوت | #قرآن_کریم 🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت | 🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
مباحث
#لغات | #قرآن_کریم ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 41 اَریکَة: تخت مزّین «مُتَّکِئینَ فیها عَلَی الاَْرائِکِ» (31 /
#لغات | #قرآن_کریم
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
50 اَسَف: غضب، اندوه.
«فَلَمّا آسَفُونَا انْتَقَمْنا مِنْهُمْ» (55/زخرف)، یعنی: چون ما را به خشم آوردند از آنها انتقام گرفتیم.
«رَجَعَ مُوسی اِلی قَوْمِه غَضْبانَ اَسِفا» (150/اعراف)، یعنی: موسی به سوی قوم خویش خشمگین و اندوهناک برگشت.
در هنگام اندوه و تأسف از فوت چیزی گویند: یا اَسَفی، مثل «وَ قالَ یا اَسَفی عَلی یُوسُفَ» (84 / یوسف)، یعنی: و گفت: ای دریغ از یوسف. (تکرار: 5).
┅───────────────┅
51 اسماعیل: نام دو نفر از پیامبران است.
1) اسماعیل پسر ابراهیم علیه السلام
2) اسماعیل از پیامبران بنی اسرائیل.
از آیات قرآن درمی یابیم که اسماعیل نام دو نفر از پیامبران است و اسماعیل صادق الوعد غیر از اسماعیل بن ابراهیم است که همواره با ابراهیم ذکر شده. مثل «وَ عَهِدْنا اِلی اِبْراهیمَ وَ اسماعیل اَنْ طَهِّرا بَیْتی» (125/بقره)، یعنی: و ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که خانه مرا پاک و پاکیزه کنید.
و اسماعیل دیگر در ردیف انبیاء بنی اسرائیل و غیره آمده. نظیر «وَ زَکَرِیّا وَ یَحْیی وَ عیسی وَ اِلْیاسَ کُلٌّ مِنَ الصّالِحینَ وَ اسماعیل وَ الْیَسَعَ وَ یُونُسَ وَ لُوطا وَ کُلاًّ فَضَّلْنا عَلَی الْعالَمینَ» (85 و 86 / انعام)، یعنی: و (همچنین) زکریا و یحیی و عیسی و الیاس هر کدام از صالحان بودند. و اسماعیل و الیسع و یونس و لوط و هر یک را بر جهانیان برتری دادیم. این مؤید آن است که این دو نفر غیر [از] هم اند. (تکرار: 12).
┅───────────────┅
52 اَسَن: تغییر یافتن
گویند: «اَسَنَ الماءُ» ، یعنی: آب متغیّر شد.
آسِن: آبی که رنگ و طعم آن تغییر یافته (قاموس). «فیها اَنْهارٌ مِنْ ماءٍ غَیْرِ اسِنٍ» (15/محمد)، یعنی: در بهشت نهرهایی است از آب تغییر ناپذیر.
(تکرار: 1)
┅───────────────┅
53 اَسْو و اُسْوَة: سرمشق، مقتدا.
در مفردات گوید: آن به خوب و بد هر دو شامل است. لذا در قرآن با کلمه «حَسَنة» توصیف شده است. «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسُولِ اللّه اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» (21 / احزاب)، یعنی: در اعمال و اقوال رسول خدا برای شما سرمشق خوبی هست.
(تکرار: 3).
┅───────────────┅
54 اَسی: حزن، اندوه.
«فَلا تَأْسَ عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرینَ» (68/مائده)، یعنی: بر قوم کافر غصه مخور.
📖 راغب گوید: حقیقت آن تعقیب چیز فوت شده است به حزن و اندوه. «لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلی ما فاتَکُمْ» (23 / حدید)، یعنی: تا بر آنچه از شما فوت شده غُصّه نخورید. «فَکَیْفَ آسی عَلی قَوْمٍ کافِرینَ» (93/اعراف)، یعنی: چگونه بر قوم کافر اندوهگین شوم. (تکرار: 7).
┅───────────────┅
55 اَشِر: خودپسند، متکبّر، طاغی.
«بَلْ هُوَ کَذّابٌ اَشِرٌ سَیَعْلَمُونَ غَدَا مَنِ الْکَذّابُ الاَْشِرْ» (25 و 26 / قمر)، یعنی: بلکه او (پیغمبر) دروغگوی متکبّر است. فردا حتماً می دانند دروغگوی متکبّر کیست.
(تکرار: 2).
┅───────────────┅
56 اِصْر: سنگینی، پیمان، گناه.
- این معانی به هم دیگر نزدیک اند؛ زیرا پیمان یک نوع سنگینی و قبول مسئولیت و گناه نیز یک نوع سنگینی است.
در آیه «ءَ اَقْرَرْتُمْ وَ اَخَذْتُمْ عَلی ذلِکُمْ اِصْری» (81 / آل عمران)، به معنی پیمان است، یعنی: آیا اعتراف کردید؟ و بر آن، پیمان مرا گرفتید؟
و در شریفه «وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنا اِصْرا» (286 / بقره)، به معنی سنگینی است، یعنی: تکلیف سنگین بر ما بار مکن.
(تکرار: 3).
57 اَصْل: ریشه، پایه
«کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ اَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ» (24/ابراهیم)، یعنی: کلمه پاک همچون درخت پاکی است که ریشه آن ثابت و شاخه اش در هواست.
جمع آن اُصول است.
«اَوْ تَرَکْتُمُوها قائِمَةً عَلی اُصُولِها» (5/حشر)، یعنی: یا آن را به حال خود واگذار کردید.
(تکرار: 15).
┅───────────────┅
58 اَصیل: وقت ما بعد عصر تا مغرب (اقرب الموارد). نیمه دوم فاصله بین عصر تا مغرب.
«وَ سَبِّحُوهُ بُکْرَةً وَ اَصیلاً» (42/احزاب)، یعنی: او را بامداد و آخر روز تسبیح گوئید.
جمع آن در قرآن فقط آصال استعمال شده. «یُسَبِّحُ لَهُ فیها بِالْغُدُوِّ وَ الاْصالِ» (36 / نور)، یعنی: برای خدا در آن خانه ها بامدادان و پسینان تسبیح گویند.
«اَصیل» 4 بار و «آصال» 3 بار در قرآن آمده است.
┅───────────────┅
59 اُفّ: در قاموس گوید: افّ کلمه اظهار تنفّر است چون انسان چیزی را مکروه داشت در مقام اظهار کراهت می گوید: اُفّ؛ ابراهیم علیه السلام در مقام اظهار تنفّر از بتان و بت پرستان گفت: «اُفٍّ لَکُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ» (67/ انبیاء)، یعنی: اف بر شما و بر آن چه غیر از خدا پرستش می کنید.
(تکرار: 3)
━━━━━━•••••••••••••
#قرار_روزانه
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هتک حرمت زنان مؤمنه و رسوایی #سکولارهای_حوزوی!
سکولارهای حوزوی آتشبیار معرکه ۱۴۰۱ که در ماجرای فوت آن زن سنی کردزبان آن مرثیهسراییها را کردند و برای مان از نهجالبلاغه و امیرالمؤمنین علیه السلام و ماجرای خلخال در آوردن از پای زن یهودی داد سخن دادند، در ماجراهای تلخ أخیر که زنان محجّبه و مؤمنه مورد تهاجم عدهای زن هتاک مکشوفه واقع شدهاند، روزه سکوت گرفتهاند!
این اتفاقات و این برخوردهای دوگانه و غش کردنهای سریالی به طرف دشمنان دین و نظام، رسوایشان خواهد کرد.
@rozaneebefarda
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
🤔 داره چه اتفاقی میافته!
آنجا که وظیفه بشود و ضروری باشد، پای #حجاب به عنوان #ضروری_دین شهید هم بدهیم، رواست و قطعاً در نزد خدا مأجور خواهد بود.
#غیرت
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
10.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#هشدار جدی مرحوم علامه #مصباح_یزدی(رحمةالله علیه) :
میخواهند انقلاب را #تحریف کنند..
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ضربوشتم یک همسر شهید #مدافع_حرم به دلیل امربهمعروف!
🔹درگیری دو زن بیحجاب با همسر و مادر همسر شهید بابالخانی شامگاه شنبه مقابل بیمارستان فیض اصفهان اتفاق افتاد، این درگیری در حالی رقم خورد که آنها به دو زن بیحجاب تذکر زبانی داده بودند ولی آن دو نفر به سمت همسر و مادر همسر شهید حملهور شدند!
🔹مادر همسر شهید بابالخانی در این رابطه گفت: همانطور که چادر دخترم را میکشیدند، فحشهای رکیکی هم سر میدادند و زمانی هم که به آنها گفتم که ایشان همسر شهید است و او را رها کنید، با شنیدن این جمله، ضرب و شتم را بیشتر کردند و داد میزدند "همین شما هستید که پول این مملکت را میگیرید" دخترم که در حال خفه شدن بود، برای نجات خود، گوشی را به آنها داد تا فیلم را پاک کنند؛ اما آنها از ترس پلیس صحنه را ترک کردند.
#برخورد_بازدارنده
#حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
لایحهی حجاب و عفاف، تمدنساز یا تمدنزدا.mp3
24.91M
📢 #بشنویم
📛 لایحهی عفاف و حجاب، تمدنساز یا تمدنزدا؟
💢 محورهای موضوعی
1️⃣ وضعیت فعلی جهان: جنگ تمدنی میان شیعه و یهود؛
2️⃣ بستر اصلی جنگ تمدنی حاضر: جنگ شناختی؛
3️⃣ جنگ شناختی، عمیقترین حالت #نفوذ در عرصههای مختلف؛
4️⃣ تبیین دقیق، مستند و مستمر، استراتژی اصلی مقابله با جنگ شناختی؛
5️⃣ سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰، سند اصلی یهود برای اعمال #جنگ_شناختی در لایهی حکمرانی؛
6️⃣ خودِ شناخت غلط یا شناخت بسیار حدأقلی سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰، بخشی از جنگ شناختی دشمن!
7️⃣ هدف پنجم سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰، تلفیقی از شرایط قوم لوط و آندلوس؛
8️⃣ فتنهی «زن، زندگی، آزادی» حاصل تعطیلی آموزش در ایام کرونا به بهانهی سلامت؛
9️⃣ کرونا، بسترساز تسریع در اجرای اهداف توسعهی پایدار ۲۰۳۰؛
🔟 برای زدودن سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ از جامعه و حکمرانی، چه کار باید کرد؟
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
مباحث
📢 #بشنویم 📛 لایحهی عفاف و حجاب، تمدنساز یا تمدنزدا؟ 💢 محورهای موضوعی 1️⃣ وضعیت فعلی جهان: جنگ
،،،
✍️ مهندس شکوهیانراد
🎧 این صوت را بشنوید تا طبق تبیین و توضیحات آن، مشخص گردد مسائلی که شاید ظاهراً از هم جدا هستند، چگونه در باطنشان قطعات یک پازل را در طراحی دشمن شکل میدهند.
https://eitaa.com/mabaheeth/83995
💢 موضوعاتی که اهم آنها عبارتند از:
- فضای سایبر؛
- #جنگ_شناختی؛
- جنگ تمدنی؛
- سند توسعه پایدار ۲۰۳۰؛
- #حجاب و عفاف؛
- #کرونا؛
- تغییرات اقلیمی؛
- هوش مصنوعی؛
- سیستم اعتبار اجتماعی؛
- ارز دیجیتال بانک مرکزی؛
✴️ این موارد با همهی ظواهر بیربطشان، به دقت توسط دشمن کنار هم چیده شدهاند تا یک نتیجهی واحد حاصل شود:
🔴 نظم نوین جهانی
و اما ما با تمام قدرت ایستادهایم تا یک نتیجه را به عنایت خداوند محقّق سازیم:
❇️ تمدن نوین اسلامی
و این وعدهی قطعی الهی است که:
💠 و العاقبة للمتقین
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
نقد لایحه دوفوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب.pdf
369.2K
🔴 نقد حقوقی لایحه دوفوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب به همراه متن لایحه
✍️تدوین: دکتر جواد جاویدنیا قاضی دادگستری
20 خرداد 1402
🔸پشت پرده حقوقی فاجعه بار لایحه
🔹خیانتی ناخواسته یا آگاهانه به نام حمایت از عفاف و حجاب ؟
🔸اگر می خواهید از عدم رعایت حجاب شرعی جرم زدایی کنید، شجاعانه و مستقیم این امر را مطرح کنید، نه به نام حمایت
🔹از انتشار عکسهای نامناسب در متن مقاله عذرخواهم. اما باید بدانند که با این لایحه کدام مصداق از عدم رعایت حجاب شرعی مورد حمایت قرار گرفته و قانونی خواهند بود و حتی ضابطان امر به معروف جز تذکر زبانی حق اقدام دیگری علیه آنها ندارند و در صورت تصویب این لایحه از این پس باید با چه چهره هایی از کارمند و فروشنده مواجه شویم بدون اینکه حق تذکر را داشته باشیم
🔸نتیجه مستقیم تصویب این لایحه، محدودسازی اختیارات دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با عدم رعایت حجاب شرعی، اباحه گری نسبت به اکثریت مصادیق آن، تبدیل کشف حجاب و نیمه برهنگی به تخلف، آزادی بیش از پیش سلبریتیها و چهره های معروف و کارمندان و مدیران دستگاههای دولتی و مسئولان واحدهای صنفی در ارائه خدمات به افراد فاقد حجاب شرعی، بی اثر کردن قانون حمایت از آمران نسبت به عدم رعایت حجاب شرعی و در یک کلام خیانت در فرهنگ عفاف و حجاب است.
👈جناب اژه ای تدوین کنندگان این لایحه و به ویژه تفکر پشت آن را دریابید. البته اگر حقیر را به سبب عجب و غرور یا به تعبیر بهتر استقلال قضایی و نهراسیدن از بیان حق سلب صلاحیت نکنند.
#حجاب
#لایحه_عفاف_و_حجاب
#بازنگری
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────