eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
38.4هزار عکس
34.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 علامه حفظه الله تعالی: ♦️علامه یکی از برکات جهاد مخلصانه حضرت امام (ره) بود. 🔹همانگونه كه شهید مطهری به استادانش مباهات می كند، اساتید ایشان نیز به وی افتخار می كنند و خدا هم نعمت را به ایشان عطا كرد. 📎 @mesbahedustan 🌐 @Mabaheeth
شرح دعای افتتاح، جلسه 7.mp3
6.72M
🏷 🔊 👤استاد ؛ جلسه ٧ 📝 در که خواندن آن در شبهای توصیه شده است، فرد منتظر موضع خود در برابر ظلم و استکبار را مشخص میکند. 📜 @Mahdiaran 🌐 @Mabaheeth
✅ مرحوم آقای مطهّری (رضوان ‌الله ‌تعالی‌ علیه) به معنای واقعی کلمه یک معلّم دلسوز بود، خوب فکر میکرد، خوب بیان میکرد، خوب دنبال میکرد؛ صِرف اینکه حرفی بزنیم و تکلیفی اداء کنیم نبود. ما از نزدیک میدیدیم که چگونه دلسوزانه، رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی خود را در ذهن جوانهای آن دوره -با همه‌ی محدودیّتهایی که وجود داشت- دنبال میکرد و در این راه شهید شد؛ این مهم است. 🌹 این شهادت، امضای قطعی حقّ متعال پای کارنامه‌ی این شهید عزیز است. 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ره 📹 | استاد 🤔 ظلم انقلابی ها به رهبری چیست؟ 📖 جوانی که برایش کتب را بگذارند، هیچی نمی‌شود؛ خودش باید برود بخواند. 🌐 @Mabaheeth
پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی به مناسبت روز معلم: بسمه تعالی روز معلم را به همه‌ی معلمان عزیز که در مدارس و دانشگاهها و حوزه‌های علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور میپردازند تبریک میگویم. این سخن امام خمینی که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکة... تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت الهی چهار واژه‌ی کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران است. واژه کلیدی دیگر قیام به قسط است. در مدرسه نبوّتها، نسلهای بشر با کتاب و حکمت، آموزش وپرورش می‌یابندو آنگاه زندگی عدالت‌محور بنا میکنند و جوامع بشری بدین ترتیب به هدفهای آفرینش انسان نزدیک میشوند. نظام اسلامی با همین هدف یعنی شکل‌گیری یک جامعه‌ی دینی عادلانه و آرمان‌خواه پدید آمد، و طبیعی است که نظام آموزشی کشور نیز نمیتواند هدفی جز هدف کلّی نظام داشته باشد. کودک و نوجوان و جوان در کشور اسلامی می‌آموزد که استعداد و توان بالقوه‌ی خود را برای ارزشهای متعالی ملی یعنی ارزشهای اسلامی و انقلابی شکوفا کند و به‌کار گیرد. این آموزش حیاتی و سازوکار تحقق آن، همان کار بزرگ و جهاد مبارکی است که معلمان عهده‌دار آن شده‌اند. اسلام ما را به علم نافع فرا میخواند، علم نافع از سوئی جوان ایرانی را به ابزارهای لازم برای پیشرفت و اعتلای کشور و ملتش مجهز میسازد، و از سوئی به او هویت می‌بخشد و او را از وزانت و اعتبار روحی و معنوی و اعتماد به نفس برخوردار میکند.
نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می یابد، ثروتی آن‌چنان انبوه و ذخیره‌ئی آنچنان عظیم است که هیچ پدیده‌ی ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمیکند. این ثروت، محصول کار و انگیزه‌ی معلمان در مدارس و دانشگاهها و حوزه‌های علمیه است. رحمت و فضل خدا بر دستهای پرکار و دلهای پر انگیزه‌ی آنان باد. نسل جوان ما بحمدالله الگوهای درخشان و برجسته‌ئی را هم میشناسد که در دنیای مادی امروز نظائر آنها را کمتر میتوان یافت. از شهید چمران و شهید آوینی تا شهدای هسته‌ئی و تا شهید سلیمانی و تا شهید بزرگوار مطهری که در دهه‌ی سی از عمر خود در حوزه‌ی قم و دانشگاه تهران درخشید و در دهه‌ی پنجاه با بال شهادت به ملکوت اعلی پرکشید. درود خدا بر شهیدان و سپاس ما به معلمان و خوشامد ما نثار نسل جوان خوش عاقبت ملت ایران باد. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ 💻 @Khamenei_ir 🌐 @Mabaheeth
۲۰ ویژگی اخلاقی شاخص استاد : ١- همیشه با وضو بود و به این کار توصیه می‌کرد. ۲- به طبیعت علاقه وافر داشت و گاه ساعت‌ها در نقاط باصفا می نشست و تفکر می‌کرد. ۳- را همیشه بپا می‌داشت. ۴- در حین بیان مطالب علمی، آنچنان بود که از اطراف غافل می‌شد. ۵- شب‌ها قبل از خواب، حدود بیست دقیقه قرآن می‌خواند. ۶- نسبت به انجام فرائض فرزندان، نظارت دقیق داشت. ۷- به فقرا و مستمندان کمک می‌کرد به طوری که برخی موارد آن، بعد از شهادتش آشکار شد. ۸- مطالب قابل توجه را در هر مناسب و به‌طور منظم یادداشت می‌کرد. ۹- در حاشیه کتاب‌هایی که می‌کرد، عنوان یا خلاصه مطالب و یا اشکالات وارده را می‌نوشت. ۱۰- در برخورد با انحرافات فکری، از جوّ حاکم بر اجتماع واهمه‌ای نداشت، جو ناسالم را می‌شکست و گاه با دوستان نزدیک خود نیز در بیان حق در می‌آمیخت. ۱۱- از جوانی علاقه وافری به شهید شدن داشت و به افراد می‌سپرد تا در این مورد برایش دعا کنند. ۱۲- برای پدر و مادر و اساتید خود احترام وصف‌ناپذیری قائل بود. ۱۳- صدای گریه بلند او هنگام خواندن روضه سیدالشهدا «علیه السلام»، شبانه و فوت پدر و مادر شنیده و مشاهده می‌شد. ۱۴- بعد از نماز مغرب و عشا، سجده های طولانی داشت. ۱۵- از شهرت و مریدپروری گریزان بود. ۱۶- محاسن خود را خضاب می کرد. ۱۷- از تظاهر - چه در امور عبادی و چه در امور اجتماعی و سیاسی - بشدت پرهیز داشت. ۱۸- بسیار متین و پُرهیبت بود و در عین حال، در موارد لزوم مَزّاح و نکته‌پرداز بود. ۱۹- عبارتِ «اُفَوِضُ اَمری اِلی الله، اِنَّ الله َ بَصیرٌ بالعِباد» را در قنوت و هنگام گفتن، زیاد قرائت می کرد. ۲۰- به دستگیری‌های خداوند داشت و در شرایطی که دشمنانش کار را بر او سخت می‌کردند صبور و امیدوار به امدادهای الهی بود. 🌐 @Mabaheeth