eitaa logo
مباحث
1.6هزار دنبال‌کننده
34.6هزار عکس
30.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرتروز و نماز در این چند روز موضوعی در مورد بحث قرار گرفت. در مورد اینکه یکی از علت های تشدید آرتروز نماز خواندن هست و آرتروز در کشور های اسلامی شیوع بیشتری نسبت به کشور های دیگه دارد.‌ در این پست پاسخ و توضیحات دکتر زنده دل در برنامه انارستان رو میشنویم.
🚽 توالت ها (فرنگی و توالت مسلمانان) در اینه علم 🔍 تحقیقات علمی نشان می دهد نشستن بر روی دو پا در هنگام رفع حاجت مؤثرتر و مفیدتر از حالت نشستن در دستشویی به شیوه غربی است. 🔹به گزارش سرویس علمی جام نیوز، روزنامه انگلیسی "گاردین" (Guardian) در مطلبی با عنوان "حقیقت درمورد دستشویی؛ کار ما اشتباه است (توالت فرنگی) " گزارش داد: دانشمندان زیست شناسی شیوه‌ی دفع و رفع حاجت به سبک غربی (توالت فرنگی) را غلط اعلام کردند. 🔹روزنامه Guardian در ادامه نوشت: «یک محقق آلمانی با اشاره به مطالعات متعدد گفته است تحقیقات نشان می‌دهد نشستن بر روی دو پا در هنگام رفع حاجت مؤثرتر و مفیدتر است. این به آن علت است که ساز و کار خروجی دستگاه گوارش به گونه ای طراحی نشده که در حالت نشسته یا ایستاده به صورت کامل باز شود. ساختار روده بسیار شبیه یک شلنگ پیچ و تاب خورده است. نشستن بر روی پاها بسیار طبیعی تر بوده و باعث فشار کمتری به مقعد می‌شود.» 🔹 گاردین به نقل از این محقق آلمانی می‌نویسد: « 1.2 میلیارد نفر در جهان که در زمان رفع حاجت روی دو پای خود می‌نشینند تقریباً هیچ موردی از بیماری دیورتیکولوز روده (التهاب و خونریزی جداره کولون روده بزرگ) در مورد آنها گزارش نشده و در برخورد با بواسیر با مشکلات کمتری روبرو هستند.» وی همچنین می‌افزاید: «در مقابل ما در غرب، مدفوع خود را تا زمانی که از مقعد خارج شود با فشار نگه می داریم.» 🔹این محقق آلمانی می‌افزاید: «خم شدن روی صندلی و انجام کارهای متفرقه (مانند مطالعه) نسبت به نشستن بر روی دو پا، باعث طولانی شدن بدون ضرورت روند دفع شده و می‌تواند توضیحی برای این مسئله باشد که چرا بواسیر و بیماری‌های روده مانند دیوِرتیکولیت در اروپا نسبت به آسیا شایع تر است.» 🔹 گاردین در ادامه با اشاره به اهمیت دستگاه گوارش در نگاه دانشمندان جدید می‌افزاید: «حتی دانشمندان تنها در سال‌های اخیر مطالعاتی در زمینه احتمال "تأثیر مستقیم تر سلامتی روده‌ها در مقایسه با DNA" بر سلامت روانی، انگیزه، حافظه و اخلاقیات انسان آغاز کرده‌اند.» بعضی زیست‌شناسان زمینه تخصصی، رابطه دستگاه گوارش با مغز را حداقل در حد سلول‌های بنیادین مهم شمرده اند. ------------------------------------------- 👈 با این حال از نظر طب استعماری وزارت بهداشت، عامل ایجاد بیماریست‼️ @FANUSESHAB
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 چالش هزینه های فرزندآوری 💠 بررسی مفهوم و روزی 🔸 (قسمت اول) 🔶 در رحِم،جلوه رازقیت الهی ♻️ مفهوم رزق در آیات قرآن ✅ حجت الاسلام احمدیاسر وافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 چالش هزینه های فرزندآوری 💠 بررسی مفهوم رزق و روزی 🔸 (قسمت دوم) 🔶 مفهوم رزق در ضرب المثل ها ♻️ لزوم اعتماد به وعده های الهی ✅ حجت الاسلام احمدیاسر وافی 🔶 کانال محتواهای جمعیتی 🌸 معاونت رسانه موسسه اندیشه کوثر 📞 09104441412
این که میگویند با این وضع اقتصادی نمیشه بچه بیاریم، این حربه شیطانی هست. شیطان با وعده فقر و بدبختی میدهد و خداوند وعده و میدهد. حالا باید ببینیم ما عبد خدا هستیم یا عبد شیطان نبود بچه در زندگی بیشتر باعث فقر میشه تا بودنش البته سیستم زندگی آپارتمان نشینی و و مدارس وارداتی باعث این تفکر میشود که بچه زیاد فقر می آورد؛ چون امکان و پرورش انسانهای کارآفرین و پر استعداد و اهل کار و تولید در این سیستم خیلی کم است و بیشتر مصرف کننده بدون هنر و بیکار تولید میکند. اگر سیستم زندگیها، روستایی و اسلامی و تولید کننده باشد بچه در ۱۵ سالگی کار و شغل دارد و میتواند کند و آن زمان وجود بچه‌ی زیاد یعنی سرمایه، یعنی پیشرفت. این از یک مسئله شخصی خانوادگی گذشته و بلکه الان کشور در خطر است. آینده را تصور کنید🤔 کشوری پیر که نیروی کار و نیروی نظامی ندارد😱 به نظر شما این کشور مورد طمع استعمارگران جهان قرار نمیگیرد؟ آیا با دست خودمان ۲۰ سال دیگه کشور رو طعمه گرگ های گلوبالیست خواهیم کرد ؟ حتی کسانی که میگویند به ما چه از کشور و منافع شخصی ما مهم تر است همان ها فکر نمیکنند که اگر شما تولید گر هستید فردا نیروی کار برای تولیدات خود پیدا نمیکنید حداقل فرزند زیاد داشته باشی اونا گوشه کار رو بگیرند کار و تولید تعطیل نشود همان ها که بچه نمیخواهند به این فکر نیستند که در پیری تنها و بدون کمک هستند باید همه پولهایشان را بدهند پرستار چینی از خارج وارد کنیم تا جمعشون کنند! آقا همه اینها به کنار، اگر شیعه امام زمانی و منتظر ظهور هستی بدان آقا سرباز و یار جوان میخواهد حداقل برای امام زمانت بچه بیار ‼️
هدایت شده از مباحث
پناهیان-1.mp3
4.93M
🔸🔹 اهمیت مستحکم و در 🔸 @mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
توصیه به ازدواج.mp3
5.1M
👆🔊 استاد 🎶 🌿 مجاهدت و تشکیل و بچه دار شدن به نیت عجّل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 🔻 هشدار رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای عشایر درباره طراحی دشمن در عرصه جنگ نرم 👈🏻 دشمن با بن‌بست‌نمایی، به دنبال تضعیف امید و ایمان دینی مردم است 📥 متن کامل بیانات را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50494
هدایت شده از مباحث
💢 اجتماع «» در مسجد مقدس جمکران 🔹 سرود سلام فرمانده با حضور ابوذر روحی در توسط خانواده‌های قمی اجرا می‌شود. 🔹 اجتماع خانوادگی یاوران حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) با شعار با تو عهد می‌بندیم و محوریت اجرای گروه سلام فرمانده در مسجد مقدس برگزار می‌شود. 🔹 این مراسم سه شنبه 31 خردادماه ساعت 18:30 دقیقه با حضور ابوذر روحی برگزار می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۹۳ 🏷️ فلسفه آزمايش الهی ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يَقُولَنَّ أَحَدُكُمْ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ اَلْفِتْنَةِ لِأَنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ إِلاَّ وَ هُوَ مُشْتَمِلٌ عَلَى فِتْنَةٍ وَ لَكِنْ مَنِ اِسْتَعَاذَ فَلْيَسْتَعِذْ مِنْ مُضِلاَّتِ اَلْفِتَنِ فَإِنَّ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ وَ اِعْلَمُوا أَنَّمٰا أَمْوٰالُكُمْ وَ أَوْلاٰدُكُمْ فِتْنَةٌ وَ مَعْنَى ذَلِكَ أَنَّهُ يَخْتَبِرُهُمْ بِالْأَمْوَالِ وَ اَلْأَوْلاَدِ لِيَتَبَيَّنَ اَلسَّاخِطَ لِرِزْقِهِ وَ اَلرَّاضِيَ بِقِسْمِهِ وَ إِنْ كَانَ سُبْحَانَهُ أَعْلَمَ بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ لَكِنْ لِتَظْهَرَ اَلْأَفْعَالُ اَلَّتِي بِهَا يُسْتَحَقُّ اَلثَّوَابُ وَ اَلْعِقَابُ لِأَنَّ بَعْضَهُمْ يُحِبُّ اَلذُّكُورَ وَ يَكْرَهُ اَلْإِنَاثَ وَ بَعْضَهُمْ يُحِبُّ تَثْمِيرَ اَلْمَالِ وَ يَكْرَهُ اِنْثِلاَمَ اَلْحَالِ 🗣️ قال الرضي و هذا من غريب ما سمع منه في التفسير
┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: فردى از شما نگويد: خدايا از فتنه به تو پناه مى‌برم، زيرا كسى نيست كه در فتنه‌اى نباشد، لكن آن كه مى‌خواهد به خدا پناه برد، از آزمايش‌هاى گمراه كننده پناه ببرد، همانا خداى سبحان مى‌فرمايد: «بدانيد كه اموال و فرزندان شما فتنه شمايند. معنى اين آيه آن است كه خدا انسان‌ها را با اموال و فرزندانشان مى‌آزمايد، تا آن كس كه از روزى خود ناخشنود، و آن كه خرسند است، شناخته شوند، گر چه خداوند به احوالاتشان از خودشان آگاه‌تر است، تا كردارى كه استحقاق پاداش يا كيفر دارد آشكار نمايد. چه آن كه بعضى مردم فرزند پسر را دوست دارند و فرزند دختر را نمى‌پسندند، و بعضى ديگر فراوانى اموال را دوست دارند و از كاهش سرمايه نگرانند ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ پناه بردن از فتنه بخدا) فرموده است: نبايد يكى از شما بگويد خدايا از فتنه و آزمايش بتو پناه مى‌برم؛ زيرا كسى نيست كه گرفتار فتنه نباشد، ولى كسيكه پناه مى‌برد بايد از فتنه‌هاى گمراه كنندۀ (از راه حقّ‌) پناه ببرد، چون خداوند سبحان (در قرآن كريم س ۸ ى ۲۸) مى‌فرمايد: «وَ اِعْلَمُوا أَنَّمٰا أَمْوٰالُكُمْ‌ وَ أَوْلاٰدُكُمْ‌ فِتْنَةٌ‌» يعنى دارائيها و فرزندان شما فتنه هستند. و معنى اين فرمايش اينست كه خداوند سبحان آنان را به دارائيها و فرزندان آزمايش مى‌نمايد تا آنكه خشمگين از روزى و راضى به بهرۀ خود هويدا گردد و اگر چه خداوند سبحان از خود آنها بآنها داناتر است، ولى آزمايش براى آنست كه كردارهايى كه شايستۀ پاداش و كيفر است (بخود ايشان) آشكار گردد؛ زيرا برخى از ايشان فرزندان پسر را دوست دارند و از دختر برنجند و بعضى از آنها بسيار نمودن مال و دارائى را دوست داشته و از كم شدن آن برنجند. (سيّد رضىّ‌ عليه الرّحمة فرمايد: اين فرمايش از جملۀ سخنان شگفتى است كه از آن حضرت در تفسير (و بيان آيۀ شريفه) شنيده شده است.)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكمت‌آميز خود به نكتۀ مهمى اشاره مى‌كند و آن عموميت امتحان براى همۀ انسان‌ها و حتمى بودن آن در هر شرايط است. نخست مى‌فرمايد: «هيچ كَس از شما نگويد خداوندا! به تو پناه مى‌برم از اين‌كه امتحان شوم»؛ (لَا يَقُولَنَّ‌ أَحَدُكُمْ‌: «اللَّهُمَّ‌ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ‌ مِنَ‌ الْفِتْنَةِ‌») سپس به ذكر علت آن پرداخته مى‌فرمايد: «به اين دليل كه هيچ كَس نيست مگر اين‌كه امتحانى دارد»؛ (لِأَنَّهُ‌ لَيْسَ‌ أَحَدٌ إِلَّا وَ هُوَ مُشْتَمِلٌ‌ عَلَى فِتْنَةٍ‌) اصولا دنيا دار امتحان، تكاليف و مسئوليت‌هاست و بشر براى تكامل آفريده شده و تكامل‌ها از مسير امتحانات مى‌گذرد و بى امتحان راهى به سوى كمال نيست؛ بنابراين چنين دعايى مثل اين است كه انسان بگويد: خداوندا مرا به هيچ تكليفى مكلّف نكن. بديهى است چنين دعايى دور از استجابت است. آن‌گاه امام در ادامۀ اين سخن راه صحيح كردن و پناه بردن را دربارۀ امتحانات به انسان‌ها مى‌آموزد و مى‌فرمايد: «ولى اگر كسى مى‌خواهد به خدا پناه ببرد و دعا كند، از امتحانات گمراه كننده به خدا پناه ببرد»؛ (وَ لَكِنْ‌ مَنِ‌ اسْتَعَاذَ فَلْيَسْتَعِذْ مِنْ‌ مُضِلَّاتِ‌ الْفِتَنِ‌). به بيان ديگر از خدا پيروزى در امتحانات را بخواهد و از ذات پاكش در اين راه يارى بطلبد تا توفيق الهى شامل حال او گردد و در آزمايش‌هاى الهى رو سفيد شود. 👈 آن‌گاه امام در ادامۀ اين سخن به دو دليل نقلى و عقلى تمسك مى‌جويد: ✓ نخست مى‌فرمايد: «زيرا خداوند سبحان مى‌گويد: بدانيد اموال و اولاد شما وسيلۀ آزمايش شما هستند»؛ (فَإِنَّ‌ اللَّهَ‌ سُبْحَانَهُ‌ يَقُولُ‌: «وَ اِعْلَمُوا أَنَّمٰا أَمْوٰالُكُمْ‌ وَ أَوْلاٰدُكُمْ‌ فِتْنَةٌ‌» ). 👈 لازم به ذكر است كه «فتنه» در اصل به معناى قرار دادن طلا در كوره است تا ناخالصى‌هاى آن گرفته شود و خالص از ناخالص شناخته گردد سپس به هرگونه آزمايش اطلاق شده البته اين واژه گاه به معناى شكنجه، گمراه ساختن و ايجاد مشكلات اجتماعى و آشوبگرى نيز استعمال شده است.
‮سپس در تفسير اين آيه به بيان دليلى عقلى مى‌پردازد و مى‌فرمايد: «معناى اين سخن آن است كه خدا مردم را با اموال و اولادشان آزمايش مى‌كند تا آن‌كَس كه از روزى‌اش خشمگين است از آن‌كس كه شاكر و راضى است شناخته شود، هرچند خداى سبحان به مردم از خودشان آگاه‌تر است؛ ولى اين براى آن است كه كارهايى كه موجب استحقاق ثواب و عقاب مى‌شود ظاهر گردد»؛ (وَ مَعْنَى ذَلِكَ‌ أَنَّهُ‌ يَخْتَبِرُهُمْ‌ بِالْأَمْوَالِ‌ وَ الْأَوْلَادِ لِيَتَبَيَّنَ‌ السَّاخِطَ لِرِزْقِهِ‌، وَ الرَّاضِيَ‌ بِقِسْمِهِ‌، وَ إِنْ‌ كَانَ‌ سُبْحَانَهُ‌ أَعْلَمَ‌ بِهِمْ‌ مِنْ‌ أَنْفُسِهِمْ‌، وَ لَكِنْ‌ لِتَظْهَرَ الْأَفْعَالُ‌ الَّتِي بِهَا يُسْتَحَقُّ‌ الثَّوَابُ‌ وَ الْعِقَابُ‌) . 👈 اين سخن اشاره به نكتۀ پرمعنايى است و آن اينكه صفات درونى و نيّات اشخاص هرگز سبب پاداش و عقاب نمى‌شود جز آنكه اين صفات و نيات در عمل آشكار گردد. 👈 به بيان ديگر معيار ثواب و عقاب، اعمال است نه نيات و صفات درونى؛ بنابراين خدا در عين اينكه نيات و صفات درونى انسان‌ها را كاملاً مى‌داند، بلكه از خودشان به آن آگاه‌تر است، باز هم امتحان مى‌كند تا در صحنۀ اعمال ظاهر شوند و معيار ثواب و عقاب تحقق يابد. 👈 به تعبير ديگر مسير تكامل از طريق افعال مى‌گذرد و آزمايش‌هاى الهى همه براى همين هدف است. ♻️ باز به زبان ديگر، آنچه ملاك پاداش و كيفر است حسن فعلى است نه تنها حسن فاعلى.
‮آن‌گاه امام در پايان اين سخن انگشت روى چند مصداق از نيات انسان‌ها گذارده مى‌فرمايد: «زيرا بعضى از مردم (مثلا) پسر را دوست دارند و از فرزندان دختر ناخشنودند و بعضى افزايش مال را مى‌خواهند و از نقصان آن ناراحتند (هيچ يك از اين نيات سبب پاداش و كيفر نمى‌شود مگر زمانى كه در ميدان عمل آشكار گردد)»؛ (لِأَنَّ‌ بَعْضَهُمْ‌ يُحِبُّ‌ الذُّكُورَ وَ يَكْرَهُ‌ الْإِنَاثَ‌، وَ بَعْضَهُمْ‌ يُحِبُّ‌ تَثْمِيرَ الْمَالِ‌، وَ يَكْرَهُ‌ انْثِلَامَ‌ الْحَالِ‌) آنها كه تنها فرزندان پسر را دوست دارند و از متنفرند كسانى هستند كه از نعمت‌هاى الهى ناخرسندند و از عهدۀ امتحان الهى بر نيامده‌اند و آنها كه در پى جمع مال‌اند و از هرگونه نقصان ناراحت، نيز گروهى هستند كه در اين امتحان قبول نشده‌اند. 👤 مرحوم سيّد رضى بعد از بيان اين كلمات حكمت‌آميز مى‌گويد: «آنچه امام در اين بيان آورده است از تفسيرهاى عميق و پيچيده‌اى است كه از آن حضرت شنيده شده است»؛ (قٰالَ‌ الرَّضي: وَ هٰذٰا مِنْ‌ غَريٖبِ‌ مٰا سُمِعَ‌ مِنْهُ‌ فِي التَّفْسيٖرِ) اشاره به اينكه تفسيرى است فشرده و پرمعنا بر مسئلۀ آزمايش‌هاى الهى؛ زيرا امام روشن مى‌سازد كه آزمايش‌هاى الهى براى كشف مجهول نيست، بلكه براى به فعليت رسيدن استعدادها و نيات و صفات درونى است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📿 صلوات الله علیه ─┅•═༅ بند چهل و هفتم ༅═•┅─ 🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ أَنْتَ أَحَقُّ بِمَعْرِفَتِهِ إِذْ کُنْتَ أَوْلَی بِسَتْرِهِ‌ فَإِنَّکَ أَهْلُ التَّقْوی وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ ┅───────────────┅ ❖ «بار خدایا از تو آمرزش می‌طلبم از هر گناهی که به شناخت آن آگاه تری؛ زیرا پیش از هر کَس تو به پوشانیدن آن سزاوارتری، چون فقط تو اهل و آمرزش هستی؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گناهم را بیامرز، ای بهترین آمرزندگان» @ostadelahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
33 - نجات از مرگ صاحب مقام یقین، مرحوم عباسعلی مشهور به( حاج مؤمن ) که دارای مکاشفات و بسیاری بوده و تقریبا مدت سی سال مصاحبت با آن مرحوم در حضر و سفر نصیب بنده بود و دو سال است که به رحمت ایزدی پیوسته است و آن مرحوم را داستانهایی است از آن جمله وقتی جاسوسهای دولتی نزد دائی زاده آن مرحوم به نام ( عبدالنبی ) اسلحه پیدا کردند او را گرفتند و زندانش کردند و بالاخره محکوم به اعدام شد، پدرش پریشان ونالان و مأیوس از چاره گردید حاجی مؤمن مرحوم به او می گوید مأیوس نباش، امروز تمام امور تحت اراده حضرت ولی عصر علیه السلام امام دوازدهم می باشد، امشب که است به آن بزرگوار متوسل می شویم، خدا قادر است که از برکات آن حضرت، فرزندت را نجات دهد؛ پس آن شب را حاجی مؤمن و پدر و مادر آن پسر، احیا می دارند و به و به آن حضرت و آن بزرگوار سرگرم می شوند و بعد مشغول قرائت آیه شریفه : ( اَ مَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ ) می شوند، آخر شب بوی مُشک عجیبی را هر سه نفر حس می کنند و جمال نورانی آن بزرگوار را مشاهده کرده می فرماید : دعای شما مستجاب شد، خداوند فرزندت را نجات بخشید و فردا به منزل می آید. حاج مؤمن مرحوم می گفت پدر و مادر از دیدن جمال آن حضرت بی طاقت شده و تا صبح مدهوش و بی هوش بودند، فردا سراغ فرزند خود رفتند که قرار بود در آن روز اعدام شود. گفتند اعدامش تأخیر افتاده و بنا شده در کار او تجدید نظر شود و بالجمله پیش از ظهر او را آزاد کردند و سالما به منزل آمد . مرحوم حاجی مؤمن را در استجابت دعا در مرضهای سخت و گرفتاریهای شدید، داستانهایی است که آنچه ذکر شد نمونه ای است از آنها. رحمت بی پایان خداوند به روان پاکش باد .
.
علی نبیّنا و آله و علیه السلام 🔻 شاید اینکه در مورد (علیه السلام) در روایت آمده که با دو حرف از حروف اسم اعظم، مُرده را زنده می‌کردند، معنا نشده باشد که یعنی چه؟ 🔸 یک حرف از آن حروف، برای انسان ولایت و قدرت تصرف در اشیاء می‌آورد و دو حرف او دیگر مراتبی بالاتر را نصیب ‌می‌کند تا به نهایت ولایت برسد. 🔹 حال این سوال مطرح است که این دو حرف یعنی چه؟ محتوای تمام علوم موجود دینی نزد آن یک حرف خیلی ناچیز است. 🔸 تمام موضوعات دینی نزد یک حرف از آن ناچیز است، منتها مردم، میزان‌هایشان متفاوت است و خیالات خودشان را دارند.[چه بسا علوم دیگر را خیلی مهم می‌پندارند در حالی که اهمیت چندانی ندارند.] ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄