eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
31.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 توصیه‌هایی برای اقدام و عمل 🔺️ ۸ تذکر مهم رهبر انقلاب خطاب به رئیس و مسئولان قوه قضائیه 🔍 متن کامل بیانات👇 https://khl.ink/f/50545
متن_کامل_بیانات_رهبر_انقلاب_در_دیدار_رئیس_و_مسئولان_قوه_قضائیه.pdf
1.6M
📑 | متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه 🗓 ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹نگاهی معرفت‌آموز به شرایط سال ۱۳۶۰ 👈🏻 سخت‌ترین و بدترین شرایطِ جنگ تحمیلی 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر رئیس و مسئولان قوه قضائیه 🏷 📥سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/50546
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شخصیت برجسته شهید آیت‌الله بهشتی 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر رئیس و مسئولان قوه قضائیه 🏷 📥سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/50546
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نگاهی معرفت‌آموز به شرایط سال ۱۳۶۰ 👈🏻 شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر وقت جمعی از فرماندهان ارشد جنگ 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر رئیس و مسئولان قوه قضائیه 🏷 📥سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/50546
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نگاهی معرفت‌آموز به شرایط سال ۱۳۶۰ 👈🏻 ایجاد جنگ داخلی در خیابانهای تهران توسط منافقین 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر رئیس و مسئولان قوه قضائیه 🏷 📥سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/50546
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نگاهی معرفت‌آموز به شرایط سال ۱۳۶۰ 👈🏻 ایستادگی امام (ره)، مسئولین دلسوز و جوانهای انقلابی 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر رئیس و مسئولان قوه قضائیه 🏷 📥سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/50546
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: سنت الهی یعنی قانون؛ قانون یک موضوع دارد، یک نتیجه دارد. شما خودتان را با آن موضوع منطبق کنید، نتیجه قطعاً مترتب خواهد شد. 👈🏻 ان تنصروا الله ینصرکم؛ «تنصروا الله» موضوع است؛ یاری کنید خدا را، نتیجه «ینصرکم» است. بروبرگرد ندارد. وعده‌ی الهی است دیگر. 🔍 متن کامل بیانات👇 https://khl.ink/f/50545
202030_1341797919.mp3
2.47M
🎙 | ماه درخشان 🔺️ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی اهمیت ماه ذی‌حجه ‌ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 توصیه عملی برای دهه اول ذی الحجه 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۶ دقیقه 🔺@Nasery_ir ‌ ‌
🔻سالروز پیوند آسمانی حضرت زهرا و امیرالمؤمنین علیهماالسلام بر همه محبین اهل بیت علیهم السلام گرامی باد. 🔺 @nasery_ir
4_5823442626459730406.mp3
4.81M
* 🎧 موضوع: دهه اول ذی الحجه 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۰ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۰۲ 🏷️ دگرگونی ارزشها ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام يَأْتِي عَلَى اَلنَّاسِ زَمَانٌ لاَ يُقَرَّبُ فِيهِ إِلاَّ اَلْمَاحِلُ وَ لاَ يُظَرَّفُ فِيهِ إِلاَّ اَلْفَاجِرُ وَ لاَ يُضَعَّفُ فِيهِ إِلاَّ اَلْمُنْصِفُ يَعُدُّونَ اَلصَّدَقَةَ فِيهِ غُرْماً وَ صِلَةَ اَلرَّحِمِ مَنّاً وَ اَلْعِبَادَةَ اِسْتِطَالَةً عَلَى اَلنَّاسِ فَعِنْدَ ذَلِكَ يَكُونُ اَلسُّلْطَانُ بِمَشُورَةِ اَلنِّسَاءِ وَ إِمَارَةِ اَلصِّبْيَانِ وَ تَدْبِيرِ اَلْخِصْيَانِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: روزگارى بر مردم خواهد آمد كه محترم نشمارند جز سخن چين را، و خوششان نيايد جز از بدكار هرزه، و ناتوان نگردد جز عادل. در آن روزگار كمك به نيازمندان خسارت، و پيوند با خويشاوندان منّت گذارى، و عبادت نوعى برترى طلبى بر مردم است، در آن زمان حكومت با مشورت زنان، و فرماندهى خردسالان، و برترى خواجگان اداره مى‌گردد. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در بارۀ بعض پيش‌آمدها) فرموده است: روزگارى براى مردم خواهد آمد كه در آن؛ مقرّب نيست مگر سخن چين نزد پادشاه و زيرك خوانده نشود مگر بدكار دروغگو و ناتوان نشمارند مگر شخص با انصاف درستكار را در آن زمان صدقه و انفاق در راه خدا را غرامت و تاوان (مالى كه به اكراه مى‌دهند) مى‌شمارند و و آمد و شُد با خويشان را منّت مى‌نهند (مثلا مى‌گويد من هستم كه چنين و چنان كردم) و بندگى خدا را سبب فزونى بر مردم مى‌دانند! پس (نتيجۀ اين كردارهاى زشت آنست كه) در آن هنگام پادشاه (در فرمانروايى)؛ به مشورت و كنگاش با كنيزان (زنهاى بى سر و پا) و حكمرانى كودكان (جوانان شهوتران بى‌تجربه) و انديشۀ خواجه سراها (مردان نالائق و پست) مى‌باشد. 🗣️ (ابن ابى الحديد در شرح خود در اينجا مى‌نويسد: فرمايش امام عليه السّلام از جملۀ اخبار غيبىّ‌ و يكى از آيات و معجزاتى است كه اختصاص به آن حضرت دارد).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 اين كلام حكمت‌آميز و پرمحتوا يكى از خبرهاى غيبى است كه امام عليه السلام از زمان‌هاى آينده بيان مى‌كند و هشدارى است به اصحاب و ياران و پيروانش. ◾ امام عليه السلام زمانى را پيش‌بينى مى‌كند كه سه گروه پست و بى‌ارزش، باارزش و سه كار نيك و گرانبها، زشت و بد شمرده مى‌شوند و سه گروه نالايق زمام حكومت را به دست مى‌گيرند. نخست مى‌فرمايد: «زمانى بر مردم فرا مى‌رسد كه تنها حيله‌گرانِ‌ سخن‌چين، مقرّب مى‌شوند و تنها فاجرانِ‌ بدكار ظريف و لطيف شمرده مى‌شوند و افراد با انصاف، ضعيف و ناتوان محسوب خواهند شد»؛ (يَأْتِي عَلَى النَّاسِ‌ زَمَانٌ‌ لَا يُقَرَّبُ‌ فِيهِ‌ إِلَّا الْمَاحِلُ‌، وَ لَا يُظَرَّفُ‌ فِيهِ‌ إِلَّا الْفَاجِرُ، وَ لَا يُضَعَّفُ‌ فِيهِ‌ إِلَّا الْمُنْصِفُ‌) 👈 اشاره به اين‌كه در آن زمان نظام ارزشى و الهى و كتاب و سنت وارونه مى‌شود، افرادِ زشت سيرت و گنه‌كار و فاسد بر سر كار مى‌آيند و نيكان را از صحنۀ اجتماع به عقب مى‌رانند. در چنين شرايطى منكر معروف و معروف منكر مى‌گردد. 💡 تعبير به «مٰاحِل» از مادۀ «مَحْل» (بر وزن جهل) به معناى مكر و حيله و در اصل به معناى خشك و بى‌حاصل بودن زمين است. افراد حيله‌گر و سخن‌چين و مكّار را به همين سبب ماحل گفته‌اند. «فٰاجِر» اشاره به افراد بى‌بند و بارى است كه هرچه بر زبانشان آمد مى‌گويند و از شوخى‌هاى ركيك و زشت ابا ندارند و آن را نوعى شوخ‌طبعى و ظرافت و لطافت مى‌شمرند. «مُنْصِف» كسى است كه حق مردم را به خوبى ادا مى‌كند؛ ولى در محيط زشت‌كاران چنين كسى را آدمى ضعيف و ناتوان و بى دست و پا شمرده مى‌شود؛ ولى در نظر آنها افرادى كه اموال و ثروت فراوانى از راه حرام و غصب حقوق مردم گردآورى مى‌كنند، آدم‌هاى زرنگ و لايقى هستند. سپس مى‌افزايد: «(سه كار بسيار خوب، بد شمرده مى‌شود) در آن زمان كمك به نيازمندان خسارت و ضرر و (كه حق مسلم خويشاوندان است) منّت و عبادت (كه وظيفۀ هر انسانى در پيشگاه خداست) وسيلۀ برترى‌جويى بر مردم خواهد بود»؛ (يَعُدُّونَ‌ الصَّدَقَةَ‌ فِيهِ‌ غُرْماً، وَ صِلَةَ‌ الرَّحِمِ‌ مَنّاً، وَ الْعِبَادَةَ‌ اسْتِطَالَةً‌ عَلَى النَّاسِ‌) آرى در زمانى كه و اخلاق از جامعه برچيده شود، مردم دليلى نمى‌بينند كه به نيازمندان كمك كنند و طبق محاسبه‌هاى ظاهرى مى‌گويند: فلان مقدار به فلان نيازمند داديم و به همان اندازه از سرمايۀ ما كم شد و اين خسارت است و نيز هنگامى كه به ديدار بستگان خود مى‌روند آن را دِين شرعى و اخلاقى و انسانى به شمار نمى‌آورند، بلكه گويى بزرگى به آنان داده‌اند و بر آنان منّت مى‌نهند و هنگامى كه وظيفۀ عبادى خود را انجام مى‌دهند به جاى اين‌كه خضوع و تواضعشان بيشتر شود خود را از ديگران برتر و بلند مقام‌تر مى‌شمرند. 🔘 كوتاه سخن اين‌كه از اعمال به ظاهر نيك خود نتيجه‌هاى وارونه مى‌گيرند. ✓ جملۀ امام عليه السلام «يَعُدُّونَ‌ الصَّدَقَةَ‌ فيٖهِ‌ غُرْماً» شبيه چيزى است كه در قرآن مجيد آمده است كه دربارۀ عرب جاهلى مى‌فرمايد: «وَ مِنَ‌ اَلْأَعْرٰابِ‌ مَنْ‌ يَتَّخِذُ مٰا يُنْفِقُ‌ مَغْرَماً»؛ بعضى از عرب‌هاى باديه نشين (كه از تعاليم اسلام دورند) آنچه را در راه خدا مى‌كند غرامت و خسران براى خود مى‌پندارد». ✓ و جمله «صِلَةُ‌ الرَّحِمِ‌ مَنّاً» شبيه چيزى است كه در آيۀ 17 سورۀ «حجرات» آمده است: ««يَمُنُّونَ‌ عَلَيْكَ‌ أَنْ‌ أَسْلَمُوا قُلْ‌ لاٰ تَمُنُّوا عَلَيَّ‌ إِسْلاٰمَكُمْ‌ بَلِ‌ اَللّٰهُ‌ يَمُنُّ‌ عَلَيْكُمْ‌ أَنْ‌ هَدٰاكُمْ‌ لِلْإِيمٰانِ‌ إِنْ‌ كُنْتُمْ‌ صٰادِقِينَ‌»؛ آنها بر تو منت مى‌نهند كه اسلام آوردند بگو اسلام آوردن خود را بر من منت ننهيد خداوند بر شما منت مى‌نهد كه شما را به سوى ايمان كرده است اگر (در ادعاى ايمان) صادق هستيد». ✨ روشن است ايمان آوردن به پيامبر الهى وظيفه، بلكه برنامۀ سعادت و تكامل و افتخار است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه ─┅•═༅ بند پنجاه و پنجم ༅═•┅─ 🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغ
📿 صلوات الله علیه ─┅•═༅ بند پنجاه و ششم ༅═•┅─ 🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یُوجِبُ سَوَادَ الْوُجُوهِ یَوْمَ تَبْیَضُّ وُجُوهُ أَوْلِیَائِکَ وَ تَسْوَدُّ وُجُوهُ أَعْدَائِکِ إِذْ أَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلی بَعْضٍ یَتَلاوَمُونَ فَقِیلَ لَهُمْ لا تَخْتَصِمُوا لَدَیَّ وَ قَدْ قَدَّمْتُ إِلَیْکُمْ بِالْوَعِیدِ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ. ┅───────────────┅ ❖ «بار خدایا از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که باعث روسیاهی می‌شود، در آن روزی که چهره دوستانت سفید و چهره دشمنانت سیاه می‌گردد. آن زمانی که گروهی یکدیگر را ملامت می‌کنند، پس گفته می‌شود: «نزد من با همدیگر مخاصمه نکنید، چرا که من این وعیدم را به شما رسانده بودم»؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این مرا بیامرز، ای بهترین آمرزندگان» @ostadelahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42 - عنایت علوی (علیه السلام) فاضل محقق آقای میرزا محمود شیرازی - که داستانهای 5 تا 9 از ایشان نقل گردید - فرمود : مرحوم شیخ محمد حسین جهرمی از فضلای نجف اشرف واز شاگردان مرحوم آقا سید مرتضی کشمیری - اعلی اللّه مقامه - بود و با شخص عطاری در نجف طرف معامله بود؛ یعنی متدرّجاً از او قرض‌الحسنه می‌گرفت و هرگاه وجهی به او می رسید می‌پرداخت . مدتی طولانی وجهی به او نرسید که به عطار بدهد، روزی نزد عطار آمد و مقداری قرض خواست، عطار گفت آقای شیخ! قرض شما زیاد است و من بیش از این نمی توانم به شما قرض دهم. شیخ مزبور ناراحت شده به حرم مطهر می رود و به حضرت علیه السلام شکایت می کند و می گوید : یا مولای ! من در جوار شما و پناهنده به شما هستم ، قرض مرا ادا کنید. بعد از چند روز، یک نفر جهرمی می آید و کیسه پولی به شیخ می دهد و می گوید این را به من داده اند که به شما بدهم و مال شماست، شیخ کیسه را گرفته فورا نزد عطار می آید و چنین قصد می کند که تمام قرض خود را بپردازد و بقیه را به مصرف فلان و فلان حاجت خود برساند. به عطار می گوید : چقدر طلب داری؟ می گوید زیاد است، شیخ گفت هرچه باشد می خواهم ادا کنم؛ پس عطار دفتر حساب را آورده جمع آوری می کند و می گوید فلان مقدار ( مرحوم میرزا مبلغ را ذکر نمود و بنده فراموش کرده ام )؛ پس کیسه پول را می دهد و می گوید این مبلغ را بردار و بقیه را بده . عطار در حضور شیخ، پولها را می شمارد ، میبیند مطابق است با آنچه طلب داشته، بدون یک فلس کم یا زیاد. شیخ با دست خالی با کمال ناراحتی به حرم مطهر می آید و عرض می کند یا مولای ! مفهوم که حجت نیست ( یعنی اینکه عرض کردم قرض مرا ادا کنید، مفهوم آن که چیز دیگر نمی خواهم مراد من نبوده ) یا مولای من ! فلان و فلان حاجت دارم و بالجمله چون از حرم مطهر خارج می شود، وجهی به او می رسد مطابق آنچه که می خواسته و رفع احتیاجش می گردد. نصیب شدن طیّ‌الأرض
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پدرم تویی_۲۰۲۲_۰۶_۲۱_۱۸_۴۶_۲۳_۵۲۸.mp3
10.92M
اگرم اَجَل ندهد اَمان ، به مُحَرَمت برسم حسین.. تو اَمان بده که به روضهٔ تو بگیرد این نفسم حسین... کربلایی محمدحسین |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا