eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.6هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
60 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ﷽ 🔸یلوون : می گردانند 🔸إصری : پیمان محکم من 🔸 طوعاً و کرهاً : خواه و ناخواه 🌐 @mabaheeth
79|هیچ پیامبری، إدعای خدایی نکرده است.
مباحث
#دعای_روز بیستم و هفتم ✨ أللَّهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وَ صَیّرْ أموری فیهِ من
بیستم و هشتم ✨ أللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّي فِيهِ مِنَ النَّوَافِلِ وَ أَكْرِمْنِي فِيهِ بِإِحْضَارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فِيهِ وَسِيلَتِي إِلَيْكَ مِنْ بَيْنِ الْوَسَائِلِ يَا مَنْ لا يَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّينَ . 🙏 خدایا؛ بهره‌ام را در این روز از مستحبات فراوان کن، و مرا با تحقق درخواستها اکرام فرما، و از میان وسایل وسیله ام را به سویت نزدیک کن، ای که پافشاری اصرار‌ورزان مشغولش نسازد. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ أللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم 🌐 @Mabaheeth
شرح دعای روز بیست و هشتم.mp3
1.95M
🎤 (ره) 🎧 بیست و هشتم ماه مبارک رمضان ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 💭 یادی از آیت الله خوانساری(ره) : ✅ آیت الله العظمی خوانساری (ره) با آن مقام و عظمت می فرمود: از این دنیا می روم در حالی که دست خالی هستم! امام(ره) در باره ایشان فرموده بودند: آیت الله خوانساری مرجع متقین بود؛ و ایشان را صاحب نفس قدسیه می دانستند. وقتی از عدالت آیت الله خوانساری ره سئوال شد؛ امام گفتند: ما در عصمت ایشان مشکوک هستیم و شما از عدالت ایشان می پرسید! ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✔️ آقای بُرهان (ره) می گفتند: گاهی اوقات انسان باید مستحبات را هم نوبر کند. همانطوری که اگر میوه جدید به بازار می آید می خرید و نوبر می کنید گاهی اوقات نماز شب را هم نوبر کنید؛ دعای مجیر را هم نوبر کنید؛ آدمی که اهل مستحبات نیست بدرد نمی خورد. اگر همیشه هم توفیق ندارید لا اقل گاهی اوقات مستحبات را نوبر کنید . 🌐 @Mabaheeth
جزء 28.mp3
3.99M
بیست و هشتم (تندخوانی) 🎧 با صدای استاد معتز آقایی ▶️ آیه 1 سوره مبارکه مجادله ص 542 ⏸ آیه 12 سوره مبارکه تحریم ص 561 🌐 @Nafaahat
مباحث
#صحیفه_سجادیه 45
🌸🍃 فضای مصفای عفو الهی🍃🌸 ▫️ حضرت (دام ظله العالی): ✋ در دعای ، علیه السلام به پروردگارِ عالم عرض میکند: «أنتَ الَّذی فَتَحتَ لِعِبادِکَ باباً إلی عَفوِکَ وَ سَمَّیتَهُ التَّوبَة» این باب را باز کردی به روی ما که به سوی تو بشتابیم، از نعمت عفو و رحمت تو بهره ببریم. این در، درِ است؛ پنجره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دلگشا به سوی فضای مصفای عفو الهی. اگر خدای متعال راه توبه را به روی بندگان باز نمیکرد، وضع ما بندگان گنهکار، خیلی بد میشد. 🗓 ۱۳۸۸/۰۶/۲۹ 🌐 @Mabaheeth 💻 @Khamenei_ir
مباحث
#شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی 15 #آیت_الله_جوادی_آملی حفظه الله تعالی ┈┄┅═✾•••✾
16 حفظه الله تعالی ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✨ فرازهای مطرح شده: ✔️ فالآنَ مِنْ عَذابِكَ مَنْ یَستَنْقِذُنِی وَ مِنْ أیدِی الخُصَمآءِ غَداً مَنْ یُخَلِّصُنِی و بِحَبلِ مَنْ أتَّصِلُ إنْ أنتَ قَطَعتَ حَبلَكَ عَنّی . فَواسَوأتا عَلی مَا أحْصی كِتابُكَ مِنْ عَمَلِیَ اَلَّذِی لَولا مَا أرجُوا مِنْ كَرَمِكَ وَ سَعةِ رَحمَتِكَ وَ نَهیِكَ إیّایَ عَنِ القُنُوطِ لَقَنَطْتُ ... ✔️ اللّهُمَّ بِذِمَّهِ الإسلامِ أتَوَسَّلُ إلِیكَ وَ بِحُرمَهِ القُرآنِ أعتَمِدُ اِلَیكَ وَ بِحُبّی لِلْنَّبیِ الاُمّیِ القُرَشیّ الهاشِمیِّ العَرَبیِّ التَّهامِی المَكّی المَدَنیّ (صَلَواتُكَ عَلَیهِ وَ‌آلِهِ) أرجُو الزُّلفَةَ لَدَیكَ ... ✔️ فوَعِزَّتِكَ لَوِ انْتَهَرتَنِی مَا بَرِحتُ مِنْ بابِكَ و لا كَفَفْتُ عَنْ تَمَلُّقِكَ ... ✔️ إلی مَنْ یَذْهَبُ العَبدُ إلا إلی مَولاه وَ إلی مَنْ یَلْتَجِأُ المَخلُوقُ إلا إلی خالِقِه . 🌐 @Mabaheeth
أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشِّیطانِ الرَّجِیم، بِسْمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیم در نوبت قبل به عرضتان رسید كه دعای ابوحمزه ثمالی از نظر تحلیل مسائل عقلی به نوبه خود یك دائرة‌ المعارفی محسوب می‌شود. یعنی به صورت دقیق بررسی می‌كند كه چه طور انسان گناه می‌كند. چنین كه در نوبت‌های قبل به صورت دقیق تحلیل كرد كه چه طور انسان در نماز حضور قلب ندارد . در نوبت قبل به نفس تَسویل و نفس مُسوّله رسیدیم . حالا روشن شد وقتی انسان به دام نفس افتاد، كم كم اسیر می‌شود. از آن به بعد نوبت به نفس اَمّاره است. نفس امّاره، بعد از نفس مُسوّله تلاش و كوشش می‌كند. انسان در طلیعه امر عاملاً عامداً گناه نمی‌كند. فریب می‌خورد، زشت را زیبا، زیبا را زشت، كم كم به دام می‌افتد. وقتی به دام افتاد، از آن به بعد عالماً عامداً گناه می‌كند، چون اسیر است و هر دستوری كه امیر بدهد او اطاعت می‌كند، كه "إنَّ النَّفسَ لَاَمّارَهٌ بِالسُّوء". امام سجاد سلام الله علیه عرض می‌كند: 1- پروردگارا ! حالا كه تبهكار به این دام افتاد، راه او چیست؟ كی او را امروز از خطر و انحراف می‌رهاند. 2- و در قیامت كه روز داوری و دادگری است، كی او را از متخاصمان و متداعیان رهائی می‌بخشد؟ فردا قرآن طلبكار است، عترت طلبكار است، اسلام طلبكار است كه چرا حقوق و احكام و حِكم ما را رعایت نكردی! فرد و جامعه طلبكارند كه چرا حقوق ما را رعایت نكردی! اعضاء خانواده طلبكارند چرا حقوق داخلی را رعایت نكردی! همسایه‌ها و هموطنان و كشورهای مجاور طلبكارند كه چرا حقوق همسایگی را رعایت نكردی! چون انسان هم نسبت به همسایه نزدیك، هم نسبت به همسایه دور مسئول است. امام سجاد سلام الله علیه عرض كرد كه : كی فعلاً ما را می‌رهاند؟ كی فردا از دست طلبكاران نجات مان می‌دهد؟ هیچ راهی نیست. بنابراین ما مضطرّ واقعی هستیم. تو هم كه وعده دادی مضطرّین را دریابی . ***فَالآنَ مِنْ عَذابِكَ مَنْ یَستَنْقِذُنِی وَ مِنْ أیدِی الخُصَمآءِ غَداً مَنْ یُخَلِّصُنِی*** آنگاه عرض كرد: خدایا ! كسی كه الآن مرتّب دارد سقوط می‌كند، اگر بخواهد صعود كند یك ریسمانی می‌طلبد، یك حبل آویخته‌ای را طلب می‌كند. من به طناب كی متوسّل بشوم؟ وجود مبارك امام سجاد سلام الله علیه حال چنین تبهكاری را در سحرهای ماه مبارك رمضان ترسیم می‌كند كه آن تبهكار به خدا عرض كند: پروردگارا ! تمام ریز و درشت اعمال زشتم را مأموران تو تنظیم كردند هیچ راهی برای پرهیز از سقوط و نِیل به صعود نیست! و اگر تو دستور نداده بودی كه ناامیدی ممنوع است، ممكن بود من ناامید بشوم . چون هیچ راهی نیست. و تو یك كسی هستی كه بهترین مدعوّی. هیچ كس تو را نخواند كه ناامید بشود! در حال اختیار هیچ كس تو را نخواند كه طرفی نبندد. و من هم از همه جا بُریدم ، به تو پیوستم. ***و بِحَبلِ مَنْ أتَّصِلُ إنْ أنتَ قَطَعتَ حَبلَكَ عَنّی فَواسَوأتا عَلی مَا أحْصی كِتابُكَ مِنْ عَمَلِی اَلَّذِی لَولا مَا أرجُوا مِنْ كَرَمِكَ وَ سَعَةِ رَحمَتِكَ وَ نَهیِكَ إیّایَ عَنِ القُنُوطِ لَقَنَطْتُ *** نامه اعمال، طوری است كه هیچ چیزی را فروگذار نمی‌كند. انسان در قیامت می‌گوید به این كه: "مَا لِهذَا الكِتابِ لا یُغادِرُ صَغِیرَهً وَ لا كَبیرَهً إلا اَحصاها". چیزی را فروگذار نكرده. آنگاه برای این كه از هر خطری برهم، تو دستور دادی: "وَ ابْتَغُوا إلِیهِ الوَسِیله". من در درجه اوّل به مهم‌ترین وسیله‌هائی كه محبوب توست توسّل می‌كنم . اوّلاً به اسلام متوسّل می‌شوم . من مسلمانم ، مُنقاد و مطیع ام . اگر عمل نكردم، ولی اسلام دارم . به طناب اسلام متوسّل می‌شوم. تو هم فرمودی: "وَ ابْتَغُوا إلِیهِ الوَسِیله" . من اسلام را وسیله قرار دادم . اسلام جامع قرآن و عترت است . بعد به این مجموعه‌ها كه زیر مجموعه اسلام اند متوسّل می‌شوم. ***اَللّهُمَّ بِذِمَّهِ الإسلامِ أتَوَسَّلُ إلِیكَ*** من تعهّد اسلامی دارم ، تو هم مرا به عنوان مسلمان بپذیر . من در اثر اسلام به تو متوسّل می‌شوم . ***وَ بِحُرمَهِ القُرآنِ أعتَمِدُ اِلَیكَ وَ بِحُبّی لِلْنَبّیِ الاُمّیِ القُرَشی الهاشِمیِّ العَرَبیِّ التَّهامِی المَكّیّ المَدَنیّ (صَلَواتُكَ عَلَیهِ وَ‌آلِهِ) أرجُو الزُلفَةَ لَدَیكَ *** به پیغمبر ، یعنی در حقیقت به عترت طاهرین كه عبارت از پیغمبر و اهل بیت او (صلوات الله و سلامه علیهم أجمعین) است، متوسّل می‌شوم . و اینها بهترین وسیله است . هیچ وسیله‌ای بالاتر از اسلام و قرآن و عترت نیست ! اوّل به جامع كه به صورت متن است، بعد به مجموع كه شرح آن متن است. در حقیقت من به قرآن و عترت متوسّل شدم . ***فَلا تُوحِشْ اِستیناسَ اِیمانی وَ لا تَجعَلْ ثَوابی ثَوابَ مَنْ عَبَدَ سِواكَ ***.