سخن امام عليه السلام در اين بخش از نامه، ناظر به مطلبى است كه عقيل در پايان نامۀ خود كه سابقاً گذشت آورده بود كه: «فرزند مادرم! نظر خود را دربارۀ جنگ با مخالفان صريحاً اظهار كن. اگر مىخواهى تا پاى مرگ بجنگى من و فرزندانم با تو هستيم و من هرگز دوست ندارم لحظهاى بعد از تو زنده بمانم»، امام عليه السلام مىفرمايد: «و اما آنچه دربارۀ جنگ از من پرسيدهاى و رأيم را خواستهاى، عقيدۀ من اين است، با كسانى كه پيمانشكنى (و نقض بيعت) و پيكار با ما را حلال مىشمرند بجنگم تا آنگاه كه خدا را ملاقات كنم (و چشم از جهان بپوشم)»؛ (وَ أَمَّا مَا سَأَلْتَ عَنْهُ مِنْ رَأْيِي فِي الْقِتَالِ، فَإِنَّ رَأْيِي قِتَالُ الْمُحِلِّينَ حَتَّى أَلْقَىٰ اللّٰهَ).
تعبير به «مُحِلِّينَ» يا اشاره به كسانى است كه بيعت او را شكستند و در بصره پرچم جنگ جمل را برافراشتند و كسانى كه بعداً به آنها پيوستند و يا اشاره به ستمگران شام است كه جنگ با او را در صفين حلال شمردند و بعد از واقعۀ صفين نيز همان راه نادرست شيطانى را ادامه دادند. ظاهر اين است كه هر دو گروه را شامل مىشود.
آنگاه امام عليه السلام براى اينكه ارادۀ قاطع خود را در اين مبارزۀ پيگير به برادرش نشان دهد و به او اطمينان بخشد كه مخالفت گروه زيادى از اين پيمانشكنان تأثيرى در ارادۀ او ندارد مىفرمايد: «(در اين راه) نه كثرت جمعيّتِ مردمِ در اطرافم بر عزّت و قدرت من مىافزايد و نه پراكندگى آنها از اطراف من موجب وحشتم مىشود»؛ (لَا يَزِيدُنِي كَثْرَةُ النَّاسِ حَوْلِي عِزَّةً، وَ لَا تَفَرُّقُهُمْ عَنِّي وَحْشَةً). شعارى است آميخته با شعور و معرفت بسيار و برگرفته از آيات شريفۀ قرآن: «أَ لَيْسَ اَللّٰهُ بِكٰافٍ عَبْدَهُ» و يا «فَلاٰ تَخْشَوُا اَلنّٰاسَ وَ اِخْشَوْنِ» و امثال آن و نشان مىدهد كه اولياى الهى و مردان بزرگ الهى با تكيه بر پروردگار هرگز از انبوه مخالفان وحشت نمىكردند و از كثرت موافقان مغرور نمىشدند.
سپس امام عليه السلام در گفتارى پر معنا و كوبنده، برادرش را خطاب كرده مىفرمايد: «(برادر) هرگز گمان مبر كه فرزند پدرت - هرچند مردم او را رها كنند - از در تضرع و خشوع (در برابر دشمن) درآيد يا در برابر ظلم و ستم سستى به خرج دهد يا زِمام خويش را به دست هر كَس بسپارد و يا به اين و آن سوارى دهد»؛ (وَ لَا تَحْسَبَنَّ ابْنَ أَبِيكَ - وَ لَوْ أَسْلَمَهُ النَّاسُ - مُتَضَرِّعاً مُتَخَشِّعاً، وَ لَا مُقِرّاً لِلضَّيْمِ وَاهِناً، وَ لَا سَلِسَ الزِّمَامِ لِلْقَائِدِ، وَ لَا وَطِيءَ الظَّهْرِ لِلرَّاكِبِ الْمُتَقَعِّدِ).
اين عبارت چهارگانه كه امام عليه السلام بيان فرموده مراحل مختلف تسليم در مقابل دشمن را بيان مىدارد كه هر يك از ديگرى بدتر است؛
نخست اينكه در برابر دشمن به تضرع و خشوع و تقاضا بنشيند.
ديگر اينكه از قدرت دشمن بهراسد و سُستى كند و تسليم شود.
سوم اينكه افزون بر تسليم، زمام خود را به دست او بسپارد كه تا هر جا خاطر خواه اوست ببرد.
سرانجام اينكه پشت خود را خم كند و در مسير خواستههاى دشمن به او سوارى دهد.
چه تعبيرات دقيق و زيبا و گويايى كه از نهايت فصاحت و بلاغت كلام امام عليه السلام حكايت دارد و حضرت تسليم در برابر دشمن را در تمام اشكالش ترسيم كرده و از خود نفى مىكند.
تعبير به «مُتَقَعِّدِ» كه در بعضى از نسخ «مقتعد» آمده، به معناى كسى است كه جايى را محل نشستن خود انتخاب كرده و اشاره به سوارى است كه بر مركب خود نشسته و تنها در مسير از آن استفاده نمىكند؛ بلكه در تمام حاجات خود از آن بهره مىگيرد؛ گاه مىايستد و با كسى سخن مىگويد، گاه همانطور كه سوار است چيزى مىخرد و گاه چيزى به ديگرى تحويل مىدهد. خلاصه بر مركب نشسته و بىخيال از سنگينى وزنش بر دوش مركب همۀ كارهاى خود را سواره انجام مىدهد.
امام عليه السلام در پايان اين نامه براى تأكيد بيشتر بر عزم راسخ و ارادۀ آهنين خود در برابر دشمن به شعر شاعرى از طايفۀ بنى سليم متمثل مىشود و مىفرمايد: «ولى وضع من همانگونه است كه شاعر بنى سليم گفته است: هرگاه از من بپرسى چگونهاى؟ مىگويم: در برابر مشكلات زمان صبور و بااستقامتم. بر من سخت است كه غم و اندوه در چهرهام ديده شود كه موجب شماتت دشمن يا ناراحتى دوست گردد»؛ (وَ لَكِنَّهُ كَمَا قَالَ أَخُو بَنِي سَلِيمٍ: فَإِنْ تَسْأَلِينِي كَيْفَ أَنْتَ فَإِنَّنِي صَبُورٌ عَلَىٰ رَيْبِ الزَّمَانِ صَلِيبُ يَعِزُّ عَلَيَّ أَنْ تُرَىٰ بِي كَآبَةٌ فَيَشْمَتَ عَادٍ أَوْ يُسَاءَ حَبِيبُ).
يكى از شعراى فارسى زبان دو شعر بالا را به اين صورت سروده است:
الا اى آنكه مىپرسى ز حالم
صبورم من به سختىهاى عالم
نخواهم غم ببينى در رخ من
كه گردد دوست غمگين، شاد دشمن
در اينكه اين شعر از كيست اختلاف نظر است؛ ابن ابى الحديد در شرح خود مىگويد آن را به عباس بن مرداس سلمى نسبت دادهاند؛ ولى اظهار مىدارد كه من آن را در ديوان او نديدم.
مرحوم تسترى در شرح نهجالبلاغۀ خود مىگويد: اين دو بيت از صخر عمرو سلمى است و جريان چنين بود كه بعضى از دشمنانش با نيزه به پهلوى او زدند. او يك سال در بستر خوابيده بود و محل زخم عفونت كرده بود و به صورت لختۀ بزرگى روى زخم آشكار شده بود آن را با كاردى بريدند شايد بهبودى يابد. شنيد خواهرش دربارۀ صبر او سخن مىگويد؛ او در پاسخ خواهرش اين دو بيت و اشعار ديگرى را سرود.
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یـابنالـحسـن! منو نگـهـدار ...
🎤 #استاد_پناهیان
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
💠 حضرت #آیتالله_بهجت قدسسره:
⛅ اینکه در روایت آمده: عبادت در زمان غیبت، افضل از عبادت در زمان حضور است؛
🌟 بعید نیست که علت آن این باشد که انسان در زمان حضور، امام علیهالسلام را میبیند و ایمان میآورد، ولی در زمان غیبت، ندیده ایمان میآورد و عمل میکند، که این ناشی از قوت ایمان اوست!
📚کتاب حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام)، صفحه١٣٧
#امام_زمان علیه السلام
#نیمه_شعبان
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله #فاطمي_نیا رضوان الله تعالی علیه
💫 فضیلت زندگی در عصر غیبت #امام_زمان(عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و علیه السلام)
#اللّٰهم_عجّل_لولیّک_الفرج
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌥️ اگر اتفاقا امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) را دیدم...
🎙️بیانات حضرت آیت الله #مصباح_یزدی (قدس سره) در رابطه با حضرت ولی عصر (علیه السلام)
#امام_مهدی علیه السلام
#اللّٰهم_عجّل_لولیّک_الفرج
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #نماهنگ | بیدار بمان!
🔸️... ایمان دارم اگر تهِ دلی هم حرف بزنید، هم می فهمد، هم جواب می دهد و ورق عوض می شود...
🎙️ بیانات آیت الله #مصباح_یزدی قدس سره در تاریخ ۱۳۷۵/۱۰/۰۵
#اللّٰهم_عجّل_لولیّک_الفرج
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
🔰 خط حزبالله ۳۸۳ | رابطه خودتان را با امام زمان (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) مستحکمتر کنید.
🔹 خط حزبالله، به مناسبت ایام عید #نیمه_شعبان و فرخنده میلاد ولیالله الاعظم، حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف، بیانات سال ۱۳۹۳ حضرت آیتالله خامنهای در دیدار با کارکنان و خانوادههای اعضای دفتر رهبری درباره ابعاد گوناگون موضوع مهدویت را برای نخستینبار منتشر میکند.
📝 سخن هفته این شماره خط حزبالله با عنوان «مسجد، کانون تحول انقلابی» به مناسبت هجدهم اسفند، سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور، نگاهی به مؤلفهها و کارکردهای مسجد تراز اسلامی داشته است.
🌷 شماره این هفتهی خط حزبالله به روح مطهر سردار شهید جاویدالاثر، #مهدی_باکری تقدیم میشود.
📥 نسخه PDF 👇
💬 #گزیده_بیانات | رابطه خودتان را با امام زمان(عج) مستحکمتر کنید...
👈 «خط حزب الله» برای نخستینبار منتشر میکند: بیانات سال ۱۳۹۳ رهبر انقلاب درباره ابعاد گوناگون موضوع «مهدویت»
🔺 حضرت آیتالله خامنهای در ایام نیمه شعبان سال ۱۳۹۳ در دیدار بامسئولان، کارکنان و خانوادههای اعضای دفتر رهبری به تبیین بحثی درباره وجود مقدس امام زمان و انگیزههای طواغیت برای مقابله با فکر مهدویت پرداختند. خط حزبالله برای نخستینبار گزیدهای از این بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۹۳/۳/۲۲ را منتشر میکند.
🔺 معنای صحیحِ مهدویّت با معنای خاصّ شیعی
🔹 در مورد مسئلهی مهدویّت و امام زمان (سلام الله علیه) حرف گفتنی بسیار است. درست است که اصل مهدویّت از واضحات و از ضروریّات مذهب تشیّع و از ضروریّات اسلام و همهی ادیان است - امر واضحی است؛ مهدویّت با معنای خاصّ شیعی آن یعنی مشخّص شدن وجود مبارک و مقدّس مهدی (علیه الصّلاة والسّلام) که در مذاهب دیگر و ادیان دیگر این تشخّص وجود ندارد؛ مخصوص شیعه است که مهدی را میشناسد: با نام، با خصوصیّات، با پدر، مادر، خانواده؛ این هم جزو مسائل واضح و قطعی و ضروری در مذهب ما است؛ یعنی جای هیچ ریبی، تردیدی، شبههای وجود ندارد؛ اینها روشن و مسلّم است.
🔺 دو نکته کلیدی در بحث مهدویّت
🔹 در مجموعهی این عرصهی وسیعی که امروز در مورد مسئلهی مهدویّت و مهدویّتِ خاص به این معنا که گفته شد وجود دارد، دو نکته برای ما قابل توجّه است که دل انسان را به خود جذب میکند: یک نکته عبارت است از شرح دیدارهایی که از سوی بندگان خالص و مؤمن با آن بزرگوار شده است؛ نه اینکه حالا هر کسی ادّعا کرد که من خدمت حضرت رسیدم، یا خیال کرد که خدمت حضرت رسیده است - بعضی دروغ نمیگویند، خیال میکنند - ما اینها را تصدیق کنیم؛ نه، ولیکن موارد قطعیای وجود دارد که جای کمترین تردیدی نیست؛ ذکر اینها، یادآوری اینها، دل را روشن میکند... نکتهی دوّم این است که انگیزهها برای مبارزهی با فکر مهدویّت در همهی زمانها وجود داشته است؛ لکن به دلایلی در دوران ما، و در کشور ما، این انگیزهها بیشتر بوده است و دارد تلاش میشود و قبلاً هم تلاش میشده است.
🔺 علت دشمنی و مقابلهی طواغیت با فکرِ مهدویّت
🔹 یکی از این دلایل این است که در کشور ما، در جامعهی ما - یعنی جامعهی شیعی مذهب - مردم یک ارتباط قلبی و عاطفی و ایمانی با علمای دین دارند و علمای دین را نوّاب امام زمان میدانند؛ علّت ارتباط قلبیشان این است. این ارتباط با علمای دین برای صاحبان قدرت و صاحبان ثروت و غاصبان حقوق ملّت، همیشه گران تمام شده. در طول تاریخ شما نگاه کنید، در صف مقدّمِ مبارزهی با زورگویی و ظلم و سلطهی غاصبانه از سوی طواغیت زمان، علمای دین قرار داشتهاند؛ در همهی زمانها همینجور بوده است - بعضی زمانها بیشتر، بعضی کمتر - لذا گردنکلفتهای جامعه، قدرتمندان جامعه، صاحبان قدرت سیاسی و قدرت مادّی و اقتصادی، همیشه در طول تاریخ با علما مسئله داشتهاند. گاهی از روی مصلحت، سازش کردهاند، امّا هرگز دلشان با آنها صاف نبوده و اغلب اوقات هم علناً با آنها درافتادهاند. این بهخاطر همین است؛ چون مرجعیّت علمای دین در جامعه، در مسائل اجتماعی، در مسائل سیاسی، در مسائل گوناگون زندگی برای قدرتمندان مایهی دردسر است. و علّت توجّه مردم به علمای دین، عبارت است از اینکه علمای دین را مرتبطین با امام زمان و نوّاب عامّ امام زمان میدانند؛ لذا مسئلهی امام زمان برای آنها بهعنوان یک نقطهی تلخ، منفی و پرخطر به حساب میآمده است و میخواستند این را یکجوری جمع کنند. این همیشه بوده؛ و امروز بیشتر از همیشه است. امروز بهخاطر مسئلهی ولایت فقیه و این تز مهمّ حکومتیای که امام مطرح کردند که ولایت فقیه را ادامهی ولایت ائمّهی هدی و استمرار آن ولایت، و نیابت از مقام ولیّعصر (ارواحنا فداه) دانستند - که همین هم هست - این برای کسانی که در صدد تسلّط و دستاندازی به این کشورند، بسیار سنگین است، بسیار تلخ است، هرجور بتوانند با آن مبارزه میکنند. البتّه عرض کردم، امروز پیچیدهتر و شدیدتر است؛ نه اینکه نبوده است، قبلاً هم بوده است. از اوّل، قدرتمندان این انگیزه را داشتهاند که مقابله کنند؛ امروز هم این انگیزه وجود دارد.
🔍 ادامه👇
🔍 ادامه #گزیده_بیانات
🔺 سعی کنید رابطهی خودتان را با امام زمان (عج) مستحکمتر کنید...
🔹 چه کسانی که اهل تحقیق و تفحّص و پژوهشند - که یک رشته کار بهعهدهی اینها است - چه آنهایی که با صفای قلب خودشان و نورانیّت دل خودشان، مرتبط و متّصل به مقام سامیِ امامت و ولایت آن بزرگوارند و با آن حضرت حرف میزنند - نه روبهرو، [ بلکه] در خلال زیارت، در خلال زیارت آلیاسین، در خلال دعا، در خلال سلام؛ وقتی برای آن بزرگوار دعا میکنید، در حقیقت دارید رابطه میگیرید؛ وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرمودهاند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم؛ وقتی دعا برای فرج آن بزرگوار میکنید، در واقع دارید زمینه را برای دعای آن بزرگوار به خودتان و برای خودتان فراهم میکنید؛ اینجوری است - این مجموعهی عظیم مؤمنین و مخلصین و دلهای نورانی، باید سعی کنند رابطهی خودشان را با حضرت مستحکمتر کنند. لازمهی استحکام رابطه، این نیست که کسی خدمت حضرت برسد؛ نه، لزومی ندارد؛ با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید، با همین زیارات مأثوری که هست یا حتّی با همین زبان معمولی خودتان با حضرت حرف بزنید. خدای متعال پیام شما را، و سخن دل و زبان شما را به آن بزرگوار میرسانَد، و آن بزرگوار مطّلع میشود. امروز این وظیفهی ما است که هرچه بیشتر [رابطه برقرار کنیم] و خودمان را آماده کنیم.
🔺 تشکیل نظام اسلامی، مقدّمهی تحقّقِ وعدهی بزرگ الهی
🔹 تشکیل نظام جمهوری اسلامی یک مقدّمه و تحقّق یک وعدهی کوچک و نزدیک است برای اطمینان به تحقّق آن وعدهی بزرگ، که از دسترس ما دور است و نمیدانیم زمانش کِی است. از خدای متعال بخواهید آن وعده را محقّق کند؛ ارتباط قلبی را هرچه بیشتر کنید، از حضرت بخواهید، درخواست توجّه بکنید، درخواست دعا بکنید از آن بزرگوار، و بدانید که آن بزرگوار به این درخواستها توجّه خواهد کرد.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 انتشار نخستینبار
📹 #کلیپ_استوری | رهبر انقلاب: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرمودهاند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم؛ وقتی دعا برای فرج آن بزرگوار میکنید، در واقع دارید زمینه را برای دعای آن بزرگوار به خودتان و برای خودتان فراهم میکنید؛ اینجوری است.
⛅ #مهدویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
4_5783138958296747686.mp3
13.88M
🎧 #کلیپ_صوتی | قرائت کامل #زیارت_آلیاسین به همراه بیانات و ذکر حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مدّظلّه العالی از فرازهای آن
⛅ #مهدویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
حسین دارابی: وقتی در اوج اغتشاشات میون مدارس میرفتیم یکی از مهمترین چالشها در مدرسهها، نبود بدنه حزبالهی و انقلابی در بین کادر مدرسه خصوصاً معلمها بود. بعضاً شبهههای بسیار سادهای بچهها داشتند که چون کسی نبود براشون بگه، مسئله حادتر شده بود. روی بدتر ماجرا هم این بود که توی برخی کلاسها، بدترین حرفها نسبت به نظام و انقلاب از زبون برخی از معلمهاشون شنیده میشد و رسماً برخی از معلمین و کادر مدرسه خودشون آتش بیار معرکه شده بودند!
این یه مشکل جدی هست که سالیان ساله باهاش درگیریم. بچههای حزبالهی کمتر دغدغه ورود به عرصه معلمی و آموزش و پرورش (آ.پ) دارند و از قضا اونایی هم که قصد ورود دارند، با سد آزمونهای استخدامی روبرو هستند.
به هر حال کسانی که دغدغه کار آموزشی، فرهنگی و اثرگذاری اجتماعی دارند و مدام سوال میپرسند که ما چی کار کنیم، باید عرض کنم که آ.پ و ورود به اون یکی از مهمترین و اثرگذارترین جاهای ممکنه در جریان انقلاب هست. بخش بزرگی از مسیر تمدنسازی از دروازه آ.پ رد میشه و این وسط یکی از بزرگترین معضلات خودِ آموزش و پرورش وجود نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص هست.
حالا جالب بود، داشتم بررسی میکردم دیدم امسال تغییرات جالبی در منابع و روند جذب ایجاد شده و از قضا صدای مافیای کنکور استخدامی رو هم در آورده! چون منابع تغییر کرده، به نوعی نونشون آجر شده.
(مثلاً شاید براتون جالب باشه بدونید کتاب #صعود_چهل_ساله آقای راجی هم جزو منابع امسال هست ... و البته چند کتاب مهم دیگه در جریان انقلاب)
به هر حال اگر دغدغه کار داریم، باید از این فرصت استفاده کنیم و هر کَس به اندازه سهم خودش کمک کنه. ضمن اینکه یک فرصت مناسب استخدامی هم اینجا وجود داره.
⌛ فقط نکته خیلی مهم اینه که آخرین مهلت ثبتنام تا جمعه شب ۱۹ اسفند هست (یک بار تمدید شده و به این زمان رسیده) و هر کَس خودش یا اطرافیانش دغدغه کار و کمک به جریان انقلاب دارند، خوبه که از این فرصت استفاده کنند.
برای ثبتنام هم میتوانید از طریق آدرس زیر اقدام کنید
👇👇
https://register4.sanjesh.org/NOETRGSelectApCandidate140112
❗️فقط تا آخر امروز (جمعه ۱۹ اسفند) ساعت ۲۳.۵۹ فرصت ثبتنام هست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 «پیش به سوی پورنوتوپیا با ژوئیسانس» 🔞
🎙️ استاد #حسن_عباسی
تحلیل بسیار مهم از اتفاقات أخیر کشور/ چه بر سر نسل جوان ایرانی میآید؟
🚨 فاجعهای که طی صدسال در فرانسه رخ داد اینبار طی دو دهه جامعه ایران را تهدید میکند!
#برخورد_جدّی با کاشفان #حجاب و عوامل هرزگی
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 آقای #مجلس! حواست هست به تبری که گرفتی دستت میزنی به ریشه مردم؟
🎙️ سید_کمیل_موسوی
#شفافیت
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برنامه ناجوانمردانه پدر و دانش آموز برای رهاسازی گاز در مدارس و تهیه فیلم
🔹 این فرد که از کارکنان بیمارستان لارستان است با رهاسازی گاز در مدارس لارستان برای شبکه سعودی فارسی زبان فیلم تهیه می کرد.
🔹 واقعاً با چه موجودات احمقی سر و کار داریم...
#برخورد_جدّی
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
مباحث
🎥 فیلم کامل دروغ نیره؛ دروغگویی طراحی شدهی دختری کویتی که به مداخلهی نظامی ایالات متحده آمریکا
📌 یک #دروغ احساسی، بهانهی لشکرکشی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم لحظه دستگيري یکی از عوامل مسموم سازی دانش آموزان دختر توسط نیروهای امنیتی! (مربوط به روزهای گذشته)
هر کسی دیگه م جای تو شیطان صفت بود بایدم اینجوری جیغ و داد میکرد، چون این مسیری که انتخاب کردی راه برگشتی نخواهد داشت.
🔰 یکی از بلاگرهای اینستاگرامی با بیش از 700 هزار دنبالکننده از سوی سربازان گمنام امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) بازداشت شد.
بهدنبال این بازداشت، صفحه اینستاگرامی این بلاگر نیز مسدود و تمامی پستهای وی حذف شد.
این بلاگر، در طول مدت فعالیتش ضمن توهین به اقشار مختلف جامعه از خبرنگار تا مأموران انتظامی، در اتفاقات أخیر جامعه نیز دنبال التهابآفرینی و برهم زدن فضای روانی بود./ تسنیم
✍ برخورد با برهم زنندگان #امنیت_روانی و مسببین سم پراکنی و شایعات باید به صورت جدی دنبال شود.
⚠️ برخی #سلبریتی های ساده لوح از طریق #فضای_مجازی در حال بمباران ذهن مردم و جامعه با ضریب دادن به شایعات و اخبار دروغ هستند.
در کنار برخوردهای قانونی با سلبریتی ها( مانند همه مردم)، مسدود شدن صفحات و همچنین منع از فعالیت های مجازی هم باید در دستور کار قرار گیرد و لازم است که در این زمینه ها نیز قوانین منسجم و بازدارنده ای تصویب شود.
👈 یکی از زجرآور ترین امور برای برخی سلبریتی ها محروم شدن آنها از فعالیت مجازی است؛ زیرا خودنمایی برای آنها خیلی مهم است.
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────