هدایت شده از برنامه اجتهاد
💥 #اجتهاد؛ خیلی دور، خیلی نزدیک 💥
✅ چرا اکثر طلبه ها به اجتهاد نمی رسند؟
⏮ برای توضیح اینکه چرا اکثر #دانشپژوهان در #حوزه_علمیه، به اجتهاد نمیرسند، و در مقام اشاره به برخی دلایل و عواملِ این موضوع، اجمالاً میتوان گفت که گذشته از اشکالات حقیقتاً مهم و غیر قابل اغماضی که در متون درسی، #روش_آموزشی و #ساختار_آموزشیِ_حوزه وجود دارد، این امر، ناشی از عدم وجود #علاقه، #انگیزه و #همّت کافی در طلاب جهت تلاش در مسیر دستیابی به اجتهاد است، که این عاملِ درونی، روحی و روانی نیز در بسیاری از موارد، از یک سو، نتیجه #ناآگاهی نسبت به کیفیت، #آثار، #کارکردها و کاربردهای مهم و حیاتیِ اجتهاد است، و از سوی دیگر، ناشی از #دست_نیافتنی_دیدنِ_اجتهاد میباشد؛ تا آنجا که عموماً در ناخودآگاه خویش، #مجتهد_شدن را از قبیل #رؤیاها و آرزوهای دور و درازی میدانند که #عقلانیّت و واقعبینی حکم میکند از آن دل برکنیم، به آن بیتوجه باشیم و در عوض، به کارها و امور عاجلتر و پراهمیتتر بپردازیم!.
🔶 باید توجه داشت که این #ناامیدی و #احساس_منفی نسبت به امکان حصول اجتهاد صرفاً یک تلقّی بدوی، #پندار بیپایه و #خیال_خام نیست، بلکه باوری دیرپای و مبتنی بر مشاهده #واقعیّات_موجود و جاری در حوزهها و تراکم #تجربه_شکستها و ناکامیها در نیل به درجه اجتهاد است که شاید از هر هزار طلبه، بیش از نهصد و نود نفر از آنها به آن دچار بودهاند؛ امری که سبب میشود عموم طلاب، عطای اجتهاد را به لقای آن ببخشند.
🔶 در این #کتاب – با بضاعت ناچیز و مجال اندک – تلاش کردهایم نشان دهیم که با ایجاد کمی تغییرات در #وضع_موجود و در صورتی که دروس حوزوی به شکل اصولی و درست، با #افزودن برخی #مواد و #متون و کاستن یا جایگزین کردنِ بعضی #کتب و دروس و نیز با پرهیز از کشدار شدن و فرسایشی شدن تحصیلات و بدون اطالة بیمورد و مُمل که #سردکننده و #نابودگر شور و شوقها و انگیزهها است، خوانده شوند، به خواست خدا، اجتهاد به مراتب نزدیکتر از آن است که خیلیها میپندارند؛ و نراه قریباً، إن شاء الله تعالی.
⏮ قسمتی از کتاب برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد، تالیف آیتالله ملک زاده؛
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
✅ #تدریس
⏪ #المعالم_الجدیدة
⏪ مرورى بر ابحاث علم اصول با تبويبى متفاوت و ناظر به نظام سازى و توليدعلم، با محوريت کتاب المعالم الجديدة
⏪ جلسه #هشت
🔶 تنویع بحث؛ استنباط بر اساس دلیل یا اصل عملی
🔶 #حجیة_القطع عنصر مشترک بین دو نوع
🔶 تقسیم دلیل: دلیل #لفظی #برهانی #استقرائی
🔶 تقسیمی در دروس خارج #شهیدصدر
🔶 وضع؛ #رابطه_ذاتی #مسلک_اعتبار
⏪ آیت الله ملک زاده
eitaa.ir/mabaheth
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #بیان_نکته
⏮ اصول #سیره_مبارزاتی #اهل_بیت
🔶 #هدفگذاری مهمترین بخش یک حرکت #عاقلانه و #مدبرانه است.
🔶 هدف اصلی اهل بیت برقراری #حاکمیت_اسلام و اعلای #کلمة_الله است
◾️ آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #تدریس
⏪ #المعالم_الجدیدة
⏪ مرورى بر ابحاث علم اصول با تبويبى متفاوت و ناظر به نظام سازى و توليدعلم، با محوريت کتاب المعالم الجديدة
⏪ جلسه #نه
🔶 #دلالت_لفظیه و دو رویکرد کلی؛
🔶 #قرن_اکید و دو منشأ برای آن؛
🔶 تذکراتی پیرامون نظریه قرن اکید
🔶 #استعمال #تصنیف_اللغة
🔶 جمله خبریه و انشائیه
⏪ آیت الله ملک زاده
eitaa.ir/mabaheth
📗📗📗📚
✅ مقطع من #کتاب «إلقاء الکلمة لأجل تبلیغ الإسلام و الدعوة الإسلامیة»
⏪ تألیف: الأستاذ محمدحسین ملک زاده
✅بعض بحوث الکتاب:
📗من إلقاء الکلمة إلی الخطابة الحسینیة.
📗عناصر الخطابة الحسینیة و المنبر الحسینی الثمانیة.
📗عدد من الوصایا لحضور مجلس سید الشهداء
📗و ...
✅ تسلّم الملف pdf 👇👇👇
eitaa.ir/mabaheth
✅ #تدریس
⏪ #المعالم_الجدیدة
⏪ مرورى بر ابحاث علم اصول با تبويبى متفاوت و ناظر به نظام سازى و توليدعلم، با محوريت کتاب المعالم الجديدة
⏪ جلسه #ده
🔶 تقسیم عناصر لغوی به خاص و مشترک؛
🔶 #صیغه_امر #صیغه_نهی
💥 پیش گویی های سیاسی و منافقین امروز؛
🔶 #اطلاق #ادوات_عموم
🔶 #مفاهیم
🔶 #حجیة_الظهور نص، اجمال و ظهور
🔶 قرینه متصله و منفصله
⏪ آیت الله ملک زاده
eitaa.ir/mabaheth