✅ شرح سیاسی و اجتماعی کلمات قصار #نهج_البلاغه
✅ #حکمت #چهل_سه
⏮ اشاره به زندگی و مجاهدتهای #خبّاب_بن_الأرت
🔶 اسلام آوردن با شوق، هجرت با اختیار، قناعت به کفایت، زندگانی مجاهدانه؛
⏮ تفاوت نیاز اساسی، #نیاز_فرعی و نیاز کاذب؛
تاریخچه ایجاد نیاز کاذب در #تمدن_غربی
🔶 انقلاب اقتصادی و اخلاقی در جامعه با عمل به «قنع بالکفاف»
⏮ تفاوت مقام #رضا با #تسلیم
🔶 خبّاب مصداقی برای توده ها و مردمانی مؤمن، صادق، کم هزینه، پرتلاش و بی ادعا؛
◾️ آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
♦️بنده جزو مخالفین مدارس تخصصی هستم!
▫️برشی از جلسه #سوم سلسله جلسات #گرایش_تحصیلی و تخصص_گرایی
⏮ آیتالله ملک زاده
📆 زمان: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
🕌 مکان: قم، مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع)
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از برنامه اجتهاد
💥 #ادبیات_عرب 💥
✅ #هدایه، #صمدیه و #شرح_الفیّه ابن مالک
⏮ برای فراگیری #علم_نحو، خواندن و یادگیریِ کامل مطالب سه کتاب «هدایه، صمدیه و شرح الفیّه ابن مالک (نوشته ابن عقیل یا سیوطی)» در نظر گرفته شده است. اما با این وجود، میتوان این سه کتاب را با کتاب یا کتابهای دیگر نیز جایگزین نمود؛ به شرط آنکه آن کتاب یا #کتب_جایگزین :
1⃣ اولاً، به لحاظ محتوا و میزان شناختی که از علم نحو در اختیار دانش پژوه میگذارند با مجموع سه کتاب هدایه، صمدیه و شرح الفیّه، برابر و یا از آنها بیشتر و کاملتر باشند؛
2⃣ ثانیاً، از نظر کیفیت تألیف، تبویب و شیوه بیان، عرضه و انتقال مطالب به مخاطب، بهتر و مناسبتر از سه کتاب مذکور باشند؛
3⃣ ثالثاً، به جهت مقدار زمانی که باید برای تعلیم و تعلّمشان صرف نمود با مجموع سه کتاب نامبرده، برابر و یا از آنها کمتر باشند.
⏮ قسمتی از کتاب برنامه درسی تالیف آیتالله ملک زاده؛
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
✅ #بیان_نکته
🗓 زمان: ۱۹ فروردین۱۴۰۰
🔶 ضرورت #نظام_سازی_اسلامی
🔶 دیدگاه و سلوک #امامین_انقلاب نسبت به نظام سازی؛
🔶 جایگاه #قانون_اساسی و نهادهای انقلابی؛
🔶 دوران #دفاع_مقدس و پس از آن
#دولت_سازندگی و #اصلاحات
🔶 نکته مهم در #انتخابات پیش رو؛
⏮ یکی از شاخص های بسیار مهم #رئیس_جمهور ذیل عنوان مؤمن و انقلابی بودن؛
🔶 آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📖 تبیین اجتهاد ابتدائى و اجتهاد دفاعى با تطبیق بر مسائل فقه فضاى مجازى
🔰 استاد محمدحسین ملکزاده در گفتوگویی تبیین کرد؛
💢 در نگاه بَدْوی، ممکن است برخی گمان کنند چیزی به نام مسائل فضای مجازی و یا به تعبیر دقیقتر، مسائل اختصاصیِ فضای مجازی وجود ندارد که فقیهی بخواهد وقت علی حده برای استنباط احکام آنها بگذارد و مبتنی بر تعبیر مذکور، به اجتهاد دفاعی در این ساحت بپردازد؛ زیرا به طور مثال همانگونه که کذب، غیبت، تهمت، اشاعه فساد و فحشا، نمیمه و غیره در فضای بیرونی حرام هستند، در فضای مجازی و با استفاده از ابزارها و قابلیتهای این فضا هم حکمشان حرمت است.
💢 روشن است که اگر مسائل فضای مجازی در این حد باشند، نیازمند یک فقه مجزّا، مضاف و تخصصی به نام «فقه فضای مجازی» نیستیم و بیان چنین احکامی، به اجتهاد و کوشش فِقاهیِ خاصی نیاز ندارد.
💢 فقه و فقها موظف هستند که علیالاقل برای پاسخگویی به مسائلی که در حوزه فضای مجازی مطرح میباشند، مانند هر موضوع یا مسأله شرعیِ دیگری که برای بشر مطرح است ورود نمایند و به این مسائل جواب دهند. پاسخگو بودن فقه به پرسشهای شرعیِ مطرح برای انسان و جوامع انسانی، پایینترین سطح انتظاری است که میتوان و باید از فقه داشت. اما انتظارات سطح بالاتری نیز از فقه و دستگاه فقاهت وجود دارد.
📝 متن کامل: http://meftaah.com/?p=23308
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#گفتگو
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
✅ #سخنرانی
⏮ موضوع: #فقه_انتخابات
🔶 الگوی مبارزات سیاسی و رقابتهای انتخاباتی مبتنی بر #تفقه_جامع
👤 سخنران: آیتالله ملک زاده
🗓 زمان: پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
🕖 ساعت: ۱۱ پیش از ظهر
🕌 مکان: قم، بولوار غدیر، کوچه۶، مدرسه هدایت
💥 به همراه #پخش_زنده در صفحه #خانه_طلاب در آپارات به آدرس:
@khanetolab
🔶 برای شرکت حضوری در جلسه به شماره 09109669411 پیامک دهید؛
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9