eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.6هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
47 ویدیو
263 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 ⏮ ضرورت پرداختن به بحث «دلالة الدوال الأخری علی الرجحان و الطلب أو المرجوحیة و المنع» 🔶 یکی از جهات بسیار مهم در تفقه دین، استنباط و اجتهاد، انس و آشنایی با شیوۀ بیانی و ادبیات قرآن حکیم، و اهل بیت عصمت (علیهم السلام) می‎باشد. به طور طبیعی این انس و آشنایی، دارای ثمرات بسیاری است. نخست، ما را از برداشت‎های نادرست و اشتباه دور می‎کند. چراکه مفروض این است که الفاظ در معنای عرفی خود استعمال شده‌اند، و اگر دقت‌ها یا نکاتی وجود داشته باشد، از مطالعۀ مجموع آیات و روایات استفاده می‌شود. 🔶 گاهی واژه‌هایی به عنوان یک اصطلاح میان اهل بیت و اصحاب ایشان مطرح بوده است. به طور مثال اصطلاح «جراب النوره» برای روایت تقیه‌ای به کار می‌رفته است. حال اگر کسی با این اصطلاحات آشنا نباشد، مراد معصوم را متوجه نمی‌شود. لذا آشنایی با این ادبیات ما را از حرکت به سمت استظهارات ذوقی و سلیقگی باز می‎دارد. 🔶 اما للأسف الشدید، استظهارات ذوقی و فهم سلیقگی آیات و بالاخص روایات، در زمان ما رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. هرچند اینگونه برداشت‌ها در فضای تهییجی و در منبر و روضه برای خود جایی باز کرده باشد، اما دربحثهای فنی و فقهی و از نگاه فقها هیچ جایگاهی ندارد. آنچه در فقه کاربرد دارد ظهور عرفی است. مخصوصا اگر این ظهور بیّن و واضح باشد. چرا که تنها ظهور عرفی، تحت اصالة الظهور و حجیة الظهور قرار گرفته، و می‌توان از آن در فقه و فقاهت استفاده کرد. 🔶 بر این اساس اگر تعبیری از اهل بیت یا قرآن کریم در معنای خاصی استعمال شده باشد، باید تخریج فنی آن – مانند حقیقت شرعیه، یا تفسیر یا تأویل و ... – لحاظ شود. این جنبه احترازی بحث بود. یعنی باید با ادبیات قرآن و حدیث انس گرفت، تا از برداشت‎های ذوقی احتراز شود. 🔶 اما جنبه ایجابی بحث، استفاده از این ادبیات در برداشت نکات تازه از آیات و روایات است. اگر انسان با لحن حدیث و ادبیات روایات انس بگیرد، طبیعتا می‌تواند به نکات بسیار ارزشمند فراوانی دست یابد که ممکن است پیش از آن به آن توجه نشده باشد. هرچند فقیه به دنبال حرف جدید یا حرف جذاب زدن نیست. 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: ۸ اسفند ۱۴۰۱ 🕌 مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، مدرس ۱۱۳ 💥 برگرفته از دوره سوم درس خارج اصول http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 👇👇👇
⏮ موضوع: شرح حدیث قَالَ الصادق (ع): «مَنْ تَعَلَّمَ الْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ عَظِيماً فَقِيلَ تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ» 🔹 به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام. 🔶 تمرین اخلاص عمل برای طلبه 🔶 تقابل عجیب دستورات اجتماعی اهل بیت علیهم السلام با توصیه‌هایی که برخی از افرادی که به عنوان استاد اخلاق مشهور شده‌اند. 🔶 مسیر اصلاح خود، از اصلاح جامعه می‌گذرد. 👤 آیت الله ملک زاده 🕌 مکان: قم، مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی. 🗓 زمان: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 👇👇👇
🏴 السلام علیک یا جعفر ابن محمد الصادق(علیه السلام) 🚩 هیئت هفتگی قاسم ابن الحسن(علیه‌السلام) 📢 🔹 زیارت عاشوراء، ساعت ۲۰ 🔸 سخن دوست، ساعت ۲۰:۱۰ 🔹 سخنرانی، ساعت ۲۰:۲۰ 🔸 روضه و مداحی، ساعت ۲۱ 🔹 پذیرایی، ساعت ۲۱:۳۰ 🎙با سخنرانی آیت الله محمد حسین 🎤 با مداحی کربلایی سید محمد امین امیری 🗓 زمان: پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه، ساعت ۲۰ 📍مکان: قم، دورشهر، کوچه۹، پلاک۱۶ (برادران)- پلاک۱۴ (خواهران) 📲 @heyat_salam
⏪ سلسله 🔶 نگاهی به 👤 آیت الله ملک زاده ⏪ جلسه 🔶 رابطه با هرمنوتیک؛ 🔶 خاستگاه و بسترهای این علم؛ ⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #تدریس ⏪ سلسله #درس_گفتار 🔶 نگاهی به #هرمنوتیک 👤 آیت الله ملک زاده ⏪ جلسه #یک 🔶 رابطه #حوزه_ع
🔊 اطلاعیه 🔊 ✅ ⏪ سلسله 🔶 نگاهی به ؛ 🔶 آیت الله ملک زاده؛ 🗓 زمان برگزاری: سال۹۵ 🕌 مکان برگزاری: مدرسه عالی . ✅ در این جلسات با بررسی شکل گیری و به انواع و مراحل این دانش اشاره می شود. 🔶 همچنین با بررسی آراء و نظریات همچون ، ، و به رابطه ی این دانش با می پردازد. 🔶 در نهایت به و این نظریات پرداخته می شود. ✅ این جلسات روزانه در کانال بارگذاری خواهد شد. ان شاء الله. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9