✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان
🔶 نکته #دو
⏪ هشت دوره زندگی انسان؛
🔶 #بهار_زندگی، از ۱۵ تا ۴۰ سالگی؛
▪️ دوران #پختگی_عمر، از #چهل_سالگی به بعد؛
🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
آیتالله ملک زاده
✅ #گعده_علمی ⏮ #بیان_نکته 🔶 در دوران #کرونا برخی ادعا کردند که روایات فرمودهاند همهگیری در بیما
✅ #گعده_علمی
⏮ #بیان_نکته
🔶 بررسی دلالی عبارت «حَتَّى لَقَدْ وُطِئَ الْحَسَنَانِ وَ شُقَّ عطافى مُجْتَمِعِينَ» در #خطبه_شقشقیه نهج البلاغه؛
🔶 بررسی ترجمههای قطب راوندی، ابن ابی الحدید، علامه جعفری، صبحی صالح در احتمالات معنایی در عبارت؛
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: ۲۷ مهر ۱۴۰۲
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
💥 تذکر: این گعدۀ علمی با حضور استاد هر هفته #پنجشنبهها دو ساعت به غروب برقرار است و حضور برای طلاب بلامانع است. 💥
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #گعده_علمی عصر پنجشنبهها 🔶 با حضور استاد #ملک_زاده ⏮ برنامههایی که معمولا در این گعده به انجام
🔊 #یادآوری 🔊
💥 #امروز
✅ #گعده_علمی عصر پنجشنبهها
🔶 با حضور استاد #ملک_زاده
🗓 زمان: پنجشنبهها، دو ساعت به مغرب (فعلا #ساعت ۳:٣٠)
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
💥 جلسه ششم: #پنجشنبه، ۴ آبان
حضور برای عموم #طلاب بلامانع است
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان
⏪ نکته #سه
🔶 ارکان برنامه ریزی؛
🔶 ویژگی های #هدف مورد نظر در برنامه ریزی؛
⏪ آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
✅ #کعده_علمی
⏮ اشکال در اعلام شدن روز خاصی برای #وفات_حضرت_معصومه؛
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 اولا به لحاظ روشی، نباید حالت ژورنالیسم زرد بر افراد حاکم باشد. در ایام بزرگداشت برای یک شخصیت، پخش شدن این نوع صوتها لااقل یک نوع بدسلیقگی است. این بحثها باید با فاصله از ایام واقعه، به صورت یک بحث علمی طلبگی در حوزه مطرح شود و مورد بحث قرار گیرد.
🔶 ثانیا از آنجا که در وجود حضرت معصومه (ع) و هجرت ایشان به ایران و وفاتشان هیچ شکی وجود ندارد، اگر به دلیل مرجّحی یک روز خاص به عنوان روز وفات پیشنهاد شود، آسیبی به اصول یا فروع یا اخلاقیات دین وارد نمیشود.
از این جهت دأب و دیدن علما این بوده که به خاطر مصالح عامه، احیانا در این مسائل سختگیری نمیکردند، مانند تاریخ رحلت رسول الله (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در آخر ماه صفر؛
🔶 فقاهت اقتضا دارد برخی از دقتهای فقهی و اصولی را در اینگونه مسائل اعمال نکنیم.
🔶 متاسفانه سوء استفادههای رسانهای از افراد در عصر ما معمول شده است.
🗓 زمان: ۴ آبان ۱۴۰۲
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان
🔶 نکته #چهار
⏪ #افراط و #تفریط در برنامه ریزی؛
🔶 شکست برنامه های خشک و آهنین؛
🔶 خاطره ای از #شهید_بهشتی؛
▪️ آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #سخنرانی ⏪ ولادت امام حسن عسکری (علیهالسلام) و بزرگداشت شهید آیت الله مصطفی خمینی رحمة الله علیه
✅ #سخنرانی
⏪ امام حسن عسکری (علیهالسلام) و #قرآن_کریم
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: ۱ آبان ۱۴۰۲
🕌 مکان: قم، مدرسه علمیه رضویه.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان
⏪ نکته #پنج
🔶 با بزرگواری از کنار برنامه ریزی نگذریم!
🔶 بدانیم، اگر #زمان را مدیریت نکنیم، زمان ما را #مدیریت خواهد کرد؛
آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #گعده_علمی
⏮ #بیان_نکته
🔶 بر اساس تعبیر روایت «إنّ الأنبیاءَ لم یورّثوا دیناراً و لا درهماً و لکن ورّثوا العلم» آیا میتوان برداشت کرد که از پیامبران و کسانی که پیرو ایشان هستند، ارثی باقی نمیگذارند؟
🔶 دور بودن این برداشت از فقه؛ حتی برداشت اخلاقی از این روایت نیز، امکان ندارد و با سیره پیامبران و اهل بیت علیهم السلام ناسازگار است.
🔶 زندگی زاهدانه و اهل بخشش بودن، در عین دارایی؛
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: ۲۷ مهر ۱۴۰۲
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
💥 تذکر: این گعدۀ علمی با حضور استاد هر هفته #پنجشنبهها دو ساعت به غروب برقرار است و حضور برای طلاب بلامانع میباشد. 💥
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ ضرورت تحول در برنامۀ آموزشی حوزه علمیه
💥 رجل رشیدی هست که قیام کند!
🔶 برگرفته از بیانات درس خارج اصول
👤 آیت الله ملک زاده
🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳
🗓 زمان: ۸ آبان ۱۴۰۲
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ ضرورت تحول در برنامۀ آموزشی حوزه علمیه 💥 رجل رشیدی هست که قیام کند! 🔶 برگرفته از بیانات درس خارج
✅ #ضرورت_تحوّل در برنامۀ آموزشی حوزه علمیه
🔶 رجل رشیدی هست که قیام کند!
👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده
🔶 در این حوزه، باید رجل رشیدی برنامۀ درسی حوزه را، سامان دهد. به این صورت که یک دورۀ عمومی مشترک وجود داشته باشد که همۀ طلبهها موظّف به خواندنِ آن باشند، اما بعد از آن برنامهها تغییر کند. خدا میداند برای بسیاری از کارهایی که طلبهها میخواهند انجام دهند و برای جامعه مفید است، کفایه خواندن و رفتن به دروس خارج عمیق، لازم نیست.
🔶 پس از نوشتنِ کتاب برنامه درسی، برنامۀ دیگری نیز تدوین کردیم و در اختیار برخی نیز قرار گرفت. در آنجا بیان شده که در یک دوره سه ساله، با کیفیت علمیِ به مراتب بهتر از آنچه اکنون در حوزه تا پایۀ ششم خوانده میشود، به عنوان دورۀ عمومی گذرانده شود. پس از آن طلبهها بر اساس علاقه، سابقۀ تحصیلی و پس از گفتگو و مصاحبه و گذراندن مراحلی دیگر، به دو گروه «علمی ترویجی» و «علمی تحقیقی» تقسیم شوند. علمی تحقیقی، مسیر اجتهاد است و علمی ترویجی مسیر تبلیغ؛ طلبههایی که در بخش علمی ترویجی هستند در مسیری، غیر از مسیر بخش علمی تحقیقی گام بردارند. حتی برای علمی ترویجیها دروس خارج سبُک در ابواب مورد ابتلا مانند «کتاب الامر بالمعروف و النهی عن المنکر» باید گذاشته شود و به جای برخی دروس، یک سری مهارتها مانند مسجد داری، تبلیغ، نویسندگی و ... به آنها آموزش داده شود.
🔶 گاهی گفته میشود طلبهها #مشکل_معیشت دارند که درس نمیخوانند، بنده عرض میکنم مطلب عمیقتر از این حرفها است. هرچند قبول دارم، برخی به خاطر مشکل معیشتی نمیتوانند درس بخوانند، اما عدۀ قابل توجّهی اگر مشکل معیشتی هم نداشته باشند، درس نمیخوانند. یعنی اساسا با این دروس ارتباط برقرار نمیکنند. هرچند ما موظفیم ثمرات این دروس را توضیح دهیم و تشویق و ترغیب به مسیر اجتهاد کنیم، اما برخی نهایتاً میگویند من نمیخواهم در این عرصهها ورود پیدا کنم و به زمینههای کمتر از آن اکتفا میکنم.
🔶 #مرحوم_کافی با آن شهرت و آن موفقیت، تا شرح لمعه خوانده بود، یا #شیخ_عباس_قمی با این همه آثار و تألیفات تا مکاسب خوانده و درس خارج نرفته است. البته ایشان در رشته حدیث، شاگردی کرد و در این مسیر طی طریق نمود. ظاهرا ایشان میگفته من دیدم استعداد ندارم و نمیتوانم بحثهای استدلالی را بفهمم، به بحثهای حدیثی که نقلی است و راحتتر متوجه میشدم رو آوردم.
🔶 عرض بنده این است که رجل رشیدی قیام کند و این کار را انجام دهد. شما که با برنامه و بخشنامه، طلبهها را به هر کاری مجبور میکنید. الان یک کتابی در زمینه اصول در حوزه تدوین کردهاند، و امتیازاتی برای تدریس و تدرّس این کتاب قرار دادهاند که در تاریخ بشر بینظیر است، یعنی اگر برای کتاب الله مجید، این قدر امتیازات قائل میشدند، الان طلاب حافظ تفاسیر قرآن بودند. در حالی که این کتاب دارای اشکالات و ایرادتی است که از محل بحث خارج است. لکن شما که به زور بخشنامه همه کار میتوانید انجام دهید و ترسی هم ندارید، به میدان بیایید و این کار را انجام دهید.
💥 برگرفته از بیانات درس خارج اصول.
🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳
🗓 زمان: ۸ آبان ۱۴۰۲
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان
🔶 نکته #شش
🔶 پروژه های #نیمه_تمام را، در زندگی مان، مشخص، #اولویت_بندی و تمام کنیم؛
🔶 نیمه تمام های #زندگی، یعنی نابود کردن عمر؛
آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
آیتالله ملک زاده
✅ #گعده_علمی عصر پنجشنبهها 🔶 با حضور استاد #ملک_زاده ⏮ برنامههایی که معمولا در این گعده به انجام
🔊 #یادآوری 🔊
💥 #امروز
✅ #گعده_علمی عصر پنجشنبهها
🔶 با حضور استاد #ملک_زاده
🗓 زمان: پنجشنبهها، دو ساعت به مغرب (فعلا #ساعت ۳:٣٠)
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
⏪ جلسه هفتم: #پنجشنبه، ۱۱ آبان
حضور برای عموم #طلاب بلامانع است.
💥 تذکر: ان شاء الله از اين جلسه در قسمت #بحث_خارج از گعده علمى، مسائل منتخبى از #باب_تقليد بررسى مى گردد.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان
🔶 نکته #هفت
🔶 توضیح و تبیین روایت «إغتنمو الفرص فإنها تمر مر السحاب»؛
🔶 «الفرصة سریعة الفوت و بطیئة العود؛»
▪️ آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9