✅ عوامل #پیشرفت_علمی
⏮ همانگونه که در جای خود به تفصیل گفته شده است، #عوامل_ظاهری پیشرفت علمی عبارتند از
1⃣ #پیش_مطالعه
2⃣ #حضور_در_درس و دقت در آن
3⃣ #پس_مطالعه
4⃣ #مباحثه
5⃣ #خلاصه_نویسی
همچنین #عوامل_باطنی پیشرفت علمی عبارتند از:
1⃣ #اخلاص
2⃣ #تواضع (نسبت به استاد، نسبت به همبحث و نسبت شاگرد)
3⃣ #احترام_به_استاد
4⃣ #سکوت اعم از ظاهری و باطنی، که سکوت باطنی یعنی #تهذیب_نفس و #کنترل_شهوت، غضب، حسد و ... .
🔶 قسمتی از کتاب برنامه درسی تالیف محمدحسین ملک زاده؛
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
هدایت شده از برنامه اجتهاد
✅ #برنامه_اجتهاد
⏮ ملکه شدن ادبیات عرب؛
🔶 (روشی کاربردی بر اساس کتاب #برنامه_درسی)
⏮ #مباحثه_چهارضلعی
1⃣ تجریه صرفی #صرف
2⃣ ترکیب نحوی #نحو
3⃣ تحلیل بلاغی #بلاغت
4⃣ تفسیر مختصر قرآن کریم #تفسیر
🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
May 11
آیتالله ملک زاده
✅ کتاب #نواندیشی_دینی و #نوآوری_فقهی ⏮ سال ۱۳۸۷ از سوى #رهبر_معظم_انقلاب، سال #نوآورى و #شکوفايى نا
✅ جوّ غیر علمی ؟!
💥 #قمه_زنی
🔶 گاهی فشار جوّ #غیر_علمی و #عوامانه به مراتب بیشتر از جوّ علمی و #عالمانه است . شما در مسأله #قمه_زنی (تطبیر) به وضوح می بینید که چگونه با بحث های غیر فنّی و غیر علمی، قائلین به #حرمت را متهم به مخالفت با #شعائر_حسینی و – العیاذ بالله –متهم به مخالفت با سید الشهداء (ع) می کنند.
🔶 یعنی ابتدا با یک #مغالطه آشکار به گونه ای القاء می کنند کأنّه احیاء شعائر حسینی و بزرگداشت یاد و راه حضرت اباعبدالله (ع) ، منحصر در انجام قمه زنی است، یعنی امری که خودش موجب #وهن_مذهب، مایه سوء استفاده دشمنان اسلام و #مکتب_اهل_بیت (ع) و اساساً یک مَنهج مُختَلق و #خرافه_وارداتی است و هیچ سابقه و ریشه ای در سیره و سنّت چهارده معصوم (ع) و اصحاب و خواصّ آنان ندارد و هیچ یک از علما و #فقهای_متقدّم و متأخّرِ امامیه – با آن تقیّد و مواظبتشان نسبت به مستحبّات و امور مستحسنۀ شرعی – به آن ملتزم نبوده و آن را مرتکب نشده اند (لانّه لو کان لبان)، چنین امری می شود #مصداق_اعلی و حتی نمونه منحصر به فرد تعظیم و احیاء شعائر! ، بعد هم نتیجه می گیرند که اگر کسی با قمه زنی مخالفت کند با احیاء شعائر حسینی مخالف است و در نتیجه ... .
🔶 البته سوء برداشت نشود، منظور بنده، برخی ازشخصیت هایی نیست که احیاناً در بحثها ی به اصطلاح، طلبگی و مدرسهای و با استدلال فقهی – حالا با صرف نظر از آن که استدلالاتشان مخدوش باشد یا نباشد – قائل به جواز قمه زنی به نحو مطلق و حتی در زمان حاضر هستند ، بلکه منظورم فضای غیر علمی و غیر فقهی است که فشار می آورد، و عدّه ای با مغالطه کاری، غوغاسالاری و معرکه گیریهای عوام فریبانه و سخنان عوام پسند، غائله و بلوا برپا می کنند.
⏮ قسمتی از کتاب «نواندیشی دینی و نوآوری فقهی»
🔸 آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
🔶 جایگاه #کسروی در #روشنفکری ضد دین، گذشته و حال؛
⏪ فعالیت های او علیه #اسلام و اعلام دین جدید.
🔶 اجرای #حکم_اعدام او توسط #نواب_صفوی
◾️ آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9