بسم الله الرّحمن الرّحیم
دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
🔹ملت ایران عزادار شد و خانوادههای زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارتزا که آنان را به این گمراهی کشاندهاند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.
🔹اینجانب در عزای خانوادههای مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقهی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
✅ #گعده_علمی
⏪ تحلیلی انسانی و فرهنگی در حاشیه جنایت تروریستی کرمان
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: پنجشنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۲
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #گعده_علمی ⏪ تحلیلی انسانی و فرهنگی در حاشیه جنایت تروریستی کرمان 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: پ
✅ #تحلیل #انسانی_فرهنگی
⏮ نکتهای در حاشیۀ فاجعه تروریستی کرمان
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 با عرض تسلیت نسبت به فاجعه تروریستی کرمان، باید توجه داشت که کمیت یا کیفیت یا زمان و مکان انتقام، از مسائل بسیار دقیق و فنی است که ما نمیتوانیم در آن دخالت کنیم. به هر حال همه عزادار و متأثر هستیم، اما اینکه تاکید شود حتما باید امشب به مکانی خاص موشک زده شود، کلماتی هیجانی و غیر دقیق است. تشخیص آن با مسئولین و در رأس آنها ولی فقیه است، و هر طور تصمیم بگیرند ما تابع هستیم و در این جهت حرفی نداریم.
🔶 یک نکتۀ حاشیهای نسبت به حادثه، این است که اینگونه شهادت در انفجار دوم، جالب توجه است. زیرا در دنیای امروز و به خصوص در کشورهای توسعه یافتهتر و مادیتر، هنگام انفجار بمب، عموم مردم فرار میکنند و بازگشت به صحنه انفجار، امر رایجی نیست.
🔶 بارها انفجار بمب و اصابت موشک را در کشورهای مختلف، از نزدیک تجربه کردهام. واقعا به طور طبیعی با موج و صدای مهیب انفجار، رعب و وحشت عجیبی ایجاد میشود. در لبنان هنگامی که در نزدیکی ما موشک اسرائیل اصابت کرد، مشاهده کردم به جای اینکه مردم فرار کنند، به سمت آسیب دیدگان محل اصابت میدویدند. حقیقتا چنین صحنههایی بسیار کم رخ میدهد. در حالی که در یکی از کشورهای غربی شخص باتجربهای به بنده سفارش میکرد که اگر برایت حادثهای رخ داد و مجروح شدی، در اینجا امر بسیار رایجی است که افراد تا پلیس نیامده، شما و ماشینتان را غارت کنند!
🔶 در صحنۀ کرمان نیز، بمب اول که منفجر میشود بسیاری از افراد به جای فرار، برای کمک جمع میشوند و بمب دوم منفجر میشود. از عرض بنده اشتباه برداشت نشود، نمیخواهم بگویم به لحاظ امدادی یا امنیتی کار مردم صحیح است، زیرا ممکن است، یک افسر امنیتی یا نیروی امدادی بگوید این کار اشتباه است. بنده از نگاه انسانی و فرهنگی عرض میکنم ما نیازمند علوم انسانی و فرهنگی، و مطالعات اجتماعی هستیم که این مسائل را برای ما تحلیل کند، و به یک مردم شناسی احتیاج داریم که این صحنهها را برای ما استخراج کند.
🔶 خود تحقیرها و سکولارها، در این صحنهها بسیار سریع و راحت تحلیل میکنند که این از عقب ماندگی ما است. لکن آیا چیز دیگری نیست، و این ضعف فکری ما است که در این صحنه میآییم یا سطح بالاتری داریم؟ یعنی در هرم نیازمندیهای مازلو ما در یک سطحی قرار داریم که به نیازهای پایۀ بشری فکر نمیکنیم که در این صحنه وارد میشویم و سعی میکنیم کمک کنیم.
🗓 زمان: ۱۴ دی ۱۴۰۲
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏪ شیوه صحیح مواجهه با #شبهات علیه #دین
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 #نگاه_استقبالی بزرگان نسبت به شبهات علیه دین.
🔶 شهید مطهری: "به خدا همین کسروی به مملکت خدمت کرد، او میخواست خیانت کند ولی خدمت کرد."
🔶 آیتالله سبحانی: "ما باید تشکر کنیم از جریان روشنفکری، به خاطر شبهاتی که علیه دین مطرح میکنند."
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔊 #گزارش 🔊
⏪ #ديدار و #سخنرانی_عربی
🔹 #حوزه_علمیه_نجف
✅ ديدار جمعى از #طلاب حوزه علميه نجف اشرف با آیت الله ملک زاده و سخنرانى ايشان با موضوع:
🔶 النظام الاسلامي في فكر الامام الخميني
🗓 زمان: سه شنبه ۵ دی ١٤٠٢
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #نشست_علمی
🔶 موضوع: #فقه_اجتماعی، #فقه_حکومتی و #فقه_نظام؛
⏪ میزبان: دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی #خامنه_ای
▪️ موسسه پژوهشی فرهنگی #انقلاب_اسلامی
🔶 زمان: ۱۱ بهمن ۹۷
👤 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #نشست_علمی 🔶 موضوع: #فقه_اجتماعی، #فقه_حکومتی و #فقه_نظام؛ ⏪ میزبان: دفتر حفظ و نشر حضرت آیت ال
✅ #نشست_علمی
🔶 موضوع: طرح و پیگیری #فقه_حکومتی در بیان #رهبری
▪️ ریشه تاریخی شکل گیری #طیف_غیرانقلابی حوزه علمیه قم، پس از #انقلاب؛
⏪ میزبان: دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی #خامنهای
▪️ موسسه پژوهشی فرهنگی #انقلاب_اسلامی
🔶 زمان: بهمن ۹۷
▪️ جلسه دوم
👤 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏪ به مناسبت حلول ماه مبارک رجب؛
🔶 زبان حال ما نسبت به اعمال وارد شده در #ماه_رجب و فرصتی برای #ابراز_بندگی؛
آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #نکته_اصولی
⏮ تفاوت #ظهور و تفسیر
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 میان استظهار و #تفسیر، تفاوت وجود دارد. تفسیر یعنی کشف الغطاء و القناع؛ و در موردی مطرح میشود که معنا ظاهر نباشد. اما ظهور یعنی مطلب، منکشف است و قناع و غطائی ندارد. بله ممکن است مطلبی ظاهر باشد، اما شما تنبه و توجه نداشتید و پس از آن توجه پیدا کنید، اما پرده و قناعی روی معنا نبوده است، لذا آقایان میگویند استظهار از قبیل تفسیر نیست. از این رو در استظهارهایی که در ادلۀ ذمّ تفسیر به رأی مانند «من فسّر القرآن برأيه فليتبوأ مقعده من النار» آورده میشود، معمولا آن را تخصصا خارج از بحث ظهور و حجیت ظهور میدانند. البته در اینجا نظرات مختلف است، اما دیدگاه سائد و رایج است این است که ظهور تخصصا از ذیل این روایات خارج میباشد.
💥 برگرفته از سال دوم از دورۀ سوم درس خارج اصول
🗓 زمان: ۲۴ دی ۱۴۰۲
🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیتالله ملک زاده
✅ #نشست_علمی
⏪ بررسی روش #موضوع_شناسی و حل تزاحمات در #موضوعات_پیچیده_اجتماعی با تمرکز بر فضای سایبر
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲
🕙 ساعت: ۱۵:۳۰
🏫 مکان: هنرستان بعد از خیابان شهید تراب نجف زاده، ساختمان موسسه شناخت،پلاک ۲۴۵، طبقه دوم.
📱نشانی اینترنتی "موسسه فرهنگی هنری شناخت پژوهان رسانه"
https://neshan.org/maps/places/6e3781b3ad2f30c6b9d88b7832656ba1
💥 لینک پخش زنده نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/feqh_rasane
✅ #بیان_نکته
⏪ علت #تحریم_شراب در اسلام
🔶 پاسخ کوتاه و محکم آیت الله العظمی #بروجردی به دانشمند اروپایی
👤 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #نشست_علمی ⏪ بررسی روش #موضوع_شناسی و حل تزاحمات در #موضوعات_پیچیده_اجتماعی با تمرکز بر فضای سا
موضوع شناسی و حل تزاحمات در موضوعات پیچیده اجتماعی.mp3
20.84M
✅ #نشست_علمی
⏪ بررسی روش #موضوع_شناسی و حل تزاحمات در #موضوعات_پیچیده_اجتماعی با تمرکز بر فضای سایبر
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: ۲۵ دی ۱۴۰۲
🏫 میزبان: موسسه فرهنگی هنری شناخت پژوهان رسانه.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #گعده_علمی
⏮ شرح و تفسر تعلیلِ روایت شریف
«عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَرَأْتُ فِي كِتَابِ عَلِيٍّ ع إِنَّ اللَّهَ لَمْ يَأْخُذْ عَلَى الْجُهَّالِ عَهْداً بِطَلَبِ الْعِلْمِ حَتَّى أَخَذَ عَلَى الْعُلَمَاءِ عَهْداً بِبَذْلِ الْعِلْمِ لِلْجُهَّالِ لِأَنَّ الْعِلْمَ كَانَ قَبْلَ الْجَهْلِ» (الكافي، ج ۱، ص ۴۱.)
🔶 احتمالات گوناگونی اینجا وجود دارد. یک احتمال این است که ناظر به خلقت عالَم باشد. یعنی خداوند ابتدا علما را آفرید بعد جُهّال را؛
🔶 تفاسیر مختلفِ مدیریتی، اجتماعی یا اقتصادی دیگری میتوان از این تعلیل ارائه دارد. آیا اول عرضه باشد بعد تقاضا را در نظر بگیریم؟ یا ابتدا ارائه کنیم، سپس افراد طالب شوند؟
🔶 مؤیدی از آیه نفر بر تفسیر این روایت؛
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: ۲۸ دی ۱۴۰۲
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #نشست_علمی
💥 کنگره بینالمللی اندیشههای قرآنی امام خامنهای (مدظله العالی)
⏪ موضوع: #امام_خامنهای؛ فقیه قرآنی.
🔹 بررسی تأثیر #مبانی_قرآنی مقام معظم رهبری در #استنباط_احکام فقهی
👤 آیتالله ملک زاده
🔹 استاد خارج فقه و اصول حوزه علميه قم.
🗓 زمان: دوشنبه، ۲ بهمن
🕙 ساعت: ۸ تا ۱۰ صبح
🕌 مکان: قم، خ امیرکبیر (اراک)، ک ۱۷، مدرسه الامام علی بن موسی الرضا (ع).
📌 حضور در نشست از طریق #مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/amr313/jalasate-madreseh
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏪ پاسخ قرآنی آیت الله العظمی #حکیم به #بن_باز مفتی اعظم وهابیت در عربستان در باب #تأويل_قرآن
🔶 وَمَن كَانَ فِي هَٰذِهِۦٓ أَعۡمَىٰ فَهُوَ فِي ٱلۡأٓخِرَةِ أَعۡمَىٰ وَأَضَلُّ سَبِيلٗا (اسراء، ٧٢)
👤 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از انتشارات منهاج علم
✂️ برشی از کتاب
💢 مبدأ سیر منطقی به سوی طبقهبندی علوم، هستیشناسی است. پس از آن نوبت به معرفتشناسی میرسد. نظریۀ معرفت که در معرفتشناسی اتخاذ میشود ریشه در دیدگاهی دارد که در هستیشناسی به دست آمده است.
🔻 در ذیل معرفتشناسی، باید به تعریف علم، بحث از حقیقت علم و تبیین وجه یا وجوه تمایز علم از غیر علم پرداخت. روشن است که تا مشخص نشود که علم چیست و لاعلم کدام است، اساساً مادّه و موضوع معیّنی برای قرار دادن در طبقهبندی علوم وجود نخواهد داشت.
🔖 بعد از آنکه معلوم شد که علم چیست و چه امور و معارفی را میتوان در عِداد علوم به شمار آورد و در طبقهبندی علوم جای داد، آنگاه باید با نظر داشتن معیارها و شاخصهایی ویژه، علمهای مختلف را از یکدیگر بازشناسی کرد و تمییز داد.
📎 سپس لازم است که ملاکِ قرار گرفتن یک علم در جای و جایگاه خاصی در جدول علوم و چرایی پس و پیش شدن دانشها و اینکه چرا یک علم در ردهبندی علوم، باید جلوتر قرار گیرد و دیگری، عقبتر، تبیین گردد.
📌 پشت سرنهادن چنین ایستگاهها و مقدماتی در یک مسیر نظری، سیر منطقی جهت دستیابی به طبقهبندی علوم را سامان میدهد و زمینه لازم برای پرداختن به تقسیم، ردهبندی و طبقهبندی علوم را مهیّا میسازد.
📖 کتاب «نظام مدیریت دانش و طبقهبندی علوم با رویکرد اسلامی»
✍ به قلم استاد محمدحسین ملکزاده
🛒 سفارش کتاب:
▫️ اینترنتی:
https://b2n.ir/a32373
▫️ شناسه ادمین:
@ketab_menhaj
▫️ تلفن:
۰۲۵۳۷۸۳۰۱۸۳
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
✅ #بیان_نکته
⏮ #پاسخ_شبهه
🔶 آیا در احکام اسلامی #تساوی_حقوق زن و مرد رعایت شده است؟ به طور مثال احکام ارث و دیه؛
🔶 اینکه بخواهیم از احکام حقوقی #نگاه_ارزشی_اسلام به زن و مرد را نتیجه بگیریم اشتباه است، زیرا موارد نقض آن زیاد است.
👤 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9