eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
46 ویدیو
262 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرّحمن الرّحیم دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند. 🔹ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله. 🔹اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
⏪ تحلیلی انسانی و فرهنگی در حاشیه جنایت تروریستی کرمان 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: پنجشنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۲ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #گعده_علمی ⏪ تحلیلی انسانی و فرهنگی در حاشیه جنایت تروریستی کرمان 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: پ
⏮ نکته‎ای در حاشیۀ فاجعه تروریستی کرمان 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 با عرض تسلیت نسبت به فاجعه تروریستی کرمان، باید توجه داشت که کمیت یا کیفیت یا زمان و مکان انتقام، از مسائل بسیار دقیق و فنی است که ما نمی‌توانیم در آن دخالت کنیم. به هر حال همه عزادار و متأثر هستیم، اما اینکه تاکید شود حتما باید امشب به مکانی خاص موشک زده شود، کلماتی هیجانی و غیر دقیق است. تشخیص آن با مسئولین و در رأس آنها ولی فقیه است، و هر طور تصمیم بگیرند ما تابع هستیم و در این جهت حرفی نداریم. 🔶 یک نکتۀ حاشیه‎ای نسبت به حادثه، این است که اینگونه شهادت در انفجار دوم، جالب توجه است. زیرا در دنیای امروز و به خصوص در کشورهای توسعه یافته‎تر و مادی‎تر، هنگام انفجار بمب، عموم مردم فرار می‎کنند و بازگشت به صحنه انفجار، امر رایجی نیست. 🔶 بارها انفجار بمب و اصابت موشک را در کشورهای مختلف، از نزدیک تجربه کرده‎ام. واقعا به طور طبیعی با موج و صدای مهیب انفجار، رعب و وحشت عجیبی ایجاد می‌شود. در لبنان هنگامی که در نزدیکی ما موشک اسرائیل اصابت کرد، مشاهده کردم به جای اینکه مردم فرار کنند، به سمت آسیب دیدگان محل اصابت می‎دویدند. حقیقتا چنین صحنه‎هایی بسیار کم رخ می‎دهد. در حالی که در یکی از کشورهای غربی شخص باتجربه‎ای به بنده سفارش می‎کرد که اگر برایت حادثه‎ای رخ داد و مجروح شدی، در اینجا امر بسیار رایجی است که افراد تا پلیس نیامده، شما و ماشین‎تان را غارت کنند! 🔶 در صحنۀ کرمان نیز، بمب اول که منفجر می‎شود بسیاری از افراد به جای فرار، برای کمک جمع می‌شوند و بمب دوم منفجر می‌شود. از عرض بنده اشتباه برداشت نشود، نمی‌خواهم بگویم به لحاظ امدادی یا امنیتی کار مردم صحیح است، زیرا ممکن است، یک افسر امنیتی یا نیروی امدادی بگوید این کار اشتباه است. بنده از نگاه انسانی و فرهنگی عرض می‎کنم ما نیازمند علوم انسانی و فرهنگی، و مطالعات اجتماعی هستیم که این مسائل را برای ما تحلیل کند، و به یک مردم شناسی احتیاج داریم که این صحنه‎ها را برای ما استخراج کند. 🔶 خود تحقیرها و سکولارها، در این صحنه‎ها بسیار سریع و راحت تحلیل می‎کنند که این از عقب ماندگی ما است. لکن آیا چیز دیگری نیست، و این ضعف فکری ما است که در این صحنه می‎آییم یا سطح بالاتری داریم؟ یعنی در هرم نیازمندی‎های مازلو ما در یک سطحی قرار داریم که به نیازهای پایۀ بشری فکر نمی‎کنیم که در این صحنه وارد می‎شویم و سعی می‎کنیم کمک کنیم. 🗓 زمان: ۱۴ دی ۱۴۰۲ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ شیوه صحیح مواجهه با علیه 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 بزرگان نسبت به شبهات علیه دین. 🔶 شهید مطهری: "به خدا همین کسروی به مملکت خدمت کرد، او می‌خواست خیانت کند ولی خدمت کرد." 🔶 آیت‌الله سبحانی: "ما باید تشکر کنیم از جریان روشنفکری، به خاطر شبهاتی که علیه دین مطرح می‌کنند." http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔊 🔊 ⏪ و 🔹 ✅ ديدار جمعى از حوزه علميه نجف اشرف با آیت الله ملک زاده و سخنرانى ايشان با موضوع: 🔶 النظام الاسلامي في فكر الامام الخميني 🗓 زمان: سه شنبه ۵ دی ١٤٠٢ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔶 موضوع: ، و ؛ ⏪ میزبان: دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی ▪️ موسسه پژوهشی فرهنگی 🔶 زمان: ۱۱ بهمن ۹۷ 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #نشست_علمی 🔶 موضوع: #فقه_اجتماعی، #فقه_حکومتی و #فقه_نظام؛ ⏪ میزبان: دفتر حفظ و نشر حضرت آیت ال
🔶 موضوع: طرح و پیگیری در بیان ▪️ ریشه تاریخی شکل گیری حوزه علمیه قم، پس از ؛ ⏪ میزبان: دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی ▪️ موسسه پژوهشی فرهنگی 🔶 زمان: بهمن ۹۷ ▪️ جلسه دوم 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ به مناسبت حلول ماه مبارک رجب؛ 🔶 زبان حال ما نسبت به اعمال وارد شده در و فرصتی برای ؛ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ تفاوت و تفسیر 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 میان استظهار و ، تفاوت وجود دارد. تفسیر یعنی کشف الغطاء و القناع؛ و در موردی مطرح می‎شود که معنا ظاهر نباشد. اما ظهور یعنی مطلب، منکشف است و قناع و غطائی ندارد. بله ممکن است مطلبی ظاهر باشد، اما شما تنبه و توجه نداشتید و پس از آن توجه پیدا کنید، اما پرده و قناعی روی معنا نبوده است، لذا آقایان می‎گویند استظهار از قبیل تفسیر نیست. از این رو در استظهارهایی که در ادلۀ ذمّ تفسیر به رأی مانند «من‏ فسّر القرآن‏ برأيه‏ فليتبوأ مقعده من النار» آورده می‎شود، معمولا آن را تخصصا خارج از بحث ظهور و حجیت ظهور می‎دانند. البته در اینجا نظرات مختلف است، اما دیدگاه سائد و رایج است این است که ظهور تخصصا از ذیل این روایات خارج می‎باشد. 💥 برگرفته از سال دوم از دورۀ سوم درس خارج اصول 🗓 زمان: ۲۴ دی ۱۴۰۲ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
بررسی روش و حل تزاحمات در با تمرکز بر فضای سایبر 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ 🕙 ساعت: ۱۵:۳۰ 🏫 مکان: هنرستان بعد از خیابان شهید تراب نجف زاده، ساختمان موسسه شناخت،پلاک ۲۴۵، طبقه دوم. 📱نشانی اینترنتی "موسسه فرهنگی هنری شناخت پژوهان رسانه" https://neshan.org/maps/places/6e3781b3ad2f30c6b9d88b7832656ba1 💥 لینک پخش زنده نشست: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/feqh_rasane
⏪ علت در اسلام 🔶 پاسخ کوتاه و محکم آیت الله العظمی به دانشمند اروپایی 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ شرح و تفسر تعلیلِ روایت شریف «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَرَأْتُ فِي كِتَابِ عَلِيٍّ ع إِنَّ اللَّهَ لَمْ يَأْخُذْ عَلَى الْجُهَّالِ عَهْداً بِطَلَبِ الْعِلْمِ حَتَّى أَخَذَ عَلَى الْعُلَمَاءِ عَهْداً بِبَذْلِ الْعِلْمِ لِلْجُهَّالِ لِأَنَّ الْعِلْمَ كَانَ قَبْلَ الْجَهْلِ» (الكافي، ج ۱، ص ۴۱.) 🔶 احتمالات گوناگونی اینجا وجود دارد. یک احتمال این است که ناظر به خلقت عالَم باشد. یعنی خداوند ابتدا علما را آفرید بعد جُهّال را؛ 🔶 تفاسیر مختلفِ مدیریتی، اجتماعی یا اقتصادی دیگری می‎توان از این تعلیل ارائه دارد. آیا اول عرضه باشد بعد تقاضا را در نظر بگیریم؟ یا ابتدا ارائه کنیم، سپس افراد طالب شوند؟ 🔶 مؤیدی از آیه نفر بر تفسیر این روایت؛ 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: ۲۸ دی ۱۴۰۲ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💥 کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ⏪ موضوع: ؛ فقیه قرآنی. 🔹 بررسی‌ تأثیر مقام معظم رهبری در فقهی 👤 آیت‌الله ملک زاده 🔹 استاد خارج فقه و اصول حوزه علميه قم. 🗓 زمان: دوشنبه، ۲ بهمن 🕙 ساعت: ۸ تا ۱۰ صبح 🕌 مکان: قم، خ امیرکبیر (اراک)، ک ۱۷، مدرسه الامام علی بن موسی الرضا (ع). 📌 حضور در نشست از طریق : https://www.skyroom.online/ch/amr313/jalasate-madreseh http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ پاسخ قرآنی آیت الله العظمی به مفتی اعظم وهابیت در عربستان در باب 🔶 وَمَن كَانَ فِي هَٰذِهِۦٓ أَعۡمَىٰ فَهُوَ فِي ٱلۡأٓخِرَةِ أَعۡمَىٰ وَأَضَلُّ سَبِيلٗا (اسراء، ٧٢) 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از انتشارات منهاج علم
✂️ برشی از کتاب 💢 مبدأ سیر منطقی به سوی طبقه‌بندی علوم، هستی‌شناسی است. پس از آن نوبت به معرفت‌شناسی می‌رسد. نظریۀ معرفت که در معرفت‌شناسی اتخاذ می‌شود ریشه در دیدگاهی دارد که در هستی‌شناسی به دست آمده است. 🔻 در ذیل معرفت‌شناسی، باید به تعریف علم، بحث از حقیقت علم و تبیین وجه یا وجوه تمایز علم از غیر علم پرداخت. روشن است که تا مشخص نشود که علم چیست و لاعلم کدام است، اساساً مادّه و موضوع معیّنی برای قرار دادن در طبقه‌بندی علوم وجود نخواهد داشت. 🔖 بعد از آنکه معلوم شد که علم چیست و چه امور و معارفی را می‌توان در عِداد علوم به شمار آورد و در طبقه‌بندی علوم جای داد، آنگاه باید با نظر داشتن معیارها و شاخص‌هایی ویژه، علم‌های مختلف را از یکدیگر بازشناسی کرد و تمییز داد. 📎 سپس لازم است که ملاکِ قرار گرفتن یک علم در جای و جایگاه خاصی در جدول علوم و چرایی پس و پیش شدن دانش‌ها و اینکه چرا یک علم در رده‌بندی علوم، باید جلوتر قرار گیرد و دیگری، عقب‌تر، تبیین گردد. 📌 پشت سرنهادن چنین ایستگاه‌ها و مقدماتی در یک مسیر نظری، سیر منطقی جهت دستیابی به طبقه‌بندی علوم را سامان می‌دهد و زمینه لازم برای پرداختن به تقسیم، رده‌بندی و طبقه‌بندی علوم را مهیّا می‌سازد. 📖 کتاب «نظام مدیریت دانش و طبقه‌بندی علوم با رویکرد اسلامی» ✍ به قلم استاد محمدحسین ملک‌زاده 🛒 سفارش کتاب: ▫️ اینترنتی: https://b2n.ir/a32373 ▫️ شناسه ادمین: @ketab_menhaj ▫️ تلفن: ۰۲۵۳۷۸۳۰۱۸۳ _._._._._._._._._._._._._._._._._ ◀️ ما را دنبال کنید: 🆔 @menhajelm 🌐 www.menhajelm.ir
🔶 آیا در احکام اسلامی زن و مرد رعایت شده است؟ به طور مثال احکام ارث و دیه؛ 🔶 اینکه بخواهیم از احکام حقوقی به زن و مرد را نتیجه بگیریم اشتباه است، زیرا موارد نقض آن زیاد است. 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9