هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟣اندر حکایت مظلومیت خدیجه کبری و زنان نمونه تاریخ ادیان در فرهنگ ایران
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸بدون تردید، یکی از عوامل رواج بیعفتی و بیحیایی و برهنگی در میان برخی از زنان و دختران سرزمین ما فرهنگسازی غلط و سراسر اشتباه رسانههای رسمی جمهوری اسلامی از جایگاه زن در جامعه بوده است. نمایش مکرر فیلمهای شرقی و غربی با محوریت زنان، نقش بسیار مخربی در حیازدایی و عفتسوزی در میان زنان جامعه ایران داشته است.
🔹ای کاش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به جای نمایش مکرر و خستهکننده فیلمهایی مثل افسانه دونگی، جواهری در قصر، اوکنیو و دهها فیلم و سریال شرقی و غربی دیگر که مستقیم و غیرمستقیم زنان برهنه و هرزه شرقی و غربی را به عنوان الگوهای دختران و زنان جامعه اسلامی معرفی میکنند، درباره زندگی دهها و صدها زن برتر در تاریخ ادیان فیلمسازی میکردند.
🔻ای کاش مراکز فیلمسازی ما این لیاقت ومعرفت و شایستگی را پیدا میکردند که زندگی سراسر طهارت و عفت و تجارت و کار و مدیریت و حضور اجتماعی عفیفانه حضرت خدیجه کبری را به تصویر بکشند.
🔸ای کاش هنرمند و فیلمنامهنویسی این شایستگی را پیدا میکرد که زندگی عالمانه، عفیفانه و مجاهدانه زینب کبری(س) را به تصویر درآورد و این الگوی شایسته را به جامعه زنان و دختران اسلامی معرفی میکرد.
🔻ای کاش صدا و سیمای جمهوری اسلامی و بخشهای خصوصی فیلم و سریال، درباره زندگی سراسر معرفت و بردباری و زیرکی و فطانت و درایت و سیاست حضرت آسیه (همسر فرعون مصر) فیلم میساخت و مکرر در مکرر برای زنان و دختران جامعه اسلامی به نمایش میگذاشت.
🔹ای کاش از زندگی عالمانه و فقیهانه حمیده همسر امام صادق و مادر امام کاظم علیهما السلام فیلمی میساختند و جایگاه علمی و عملی و روش تربیتی و همسرداری و خانهداری آن بانوی مکرمه اسلام را به زنان و دختران ما معرفی میکرد.
🔸ای کاش هنرمندان ما میتوانستند زندگی تکتم بانو یا نجمه، همسر امام کاظم علیهما السلام را در قالب فیلمهای هنری به نمایش بگذارند. تا زنان و دختران ما میدیدند که یک دختر جوان چگونه در دستگاه معرفتی و تربیتی امام صادق و امام کاظم به یک بانوی عارف و فاضل دوران خودش تبدیل میشود.
🔻ای کاش هنرمندان ما میتوانستند درباره زندگی عروس دیگر امام صادق، سیده نفیسه، همسر اسحاق مؤتمن فیلم میساختند. زن فاضلهای که در دستگاه فکری امام صادق پرورش یافت. حافظ قرآن و از محدثان و فقیهان مورد اعتماد آن دوران بود. زنی که در احکام قضایی مورد مشورت برخی از قضات بزرگ آن دوران بود. زنی که هم «مدرس حدیث» بود و هم «مصحح حدیث». زنی که امام محمد شافعی بنیانگذار مذهب شافعیه در مباحث فقهی از او نظر میخواست و حتی وصیت کرده بود که بعد از مرگش حتیالامکان سیده نفیسه نیز در نماز او شرکت کند و چون در آن زمان سیده نفیسه به دلیل ضعف جسمانی قادر بر حضور در نماز میت امام شافعی نبود، جنازه وی را به منزل سیده نفیسه آوردند. افزون بر اینها، در مسائل عرفانی و معنوی نیز مورد مراجعه عارفان و زاهدان بزرگی چون ذوالنون مصری و بشر حافی بوده است.
🔹ای کاش و ای کاش صدا و سیمای ما و مراکز هنری ما این توان و فهم و درک را داشتند که زندگی سراسر مجاهدت و معرفت و سیاست و حضور اجتماعی حضرت معصومه سلام الله علیها را به تصویر بکشند. زنی که امام صادق سالها پیش از تولدش درباره جایگاه معنوی و ملکوتی او چنین فرمود: «مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ».
♦️افزون بر اینها در دوران انقلاب اسلامی فراوان بوده و هستند زنان وارسته و شایستهای که زندگیشان پر از شجاعت و معرفت و شعور و شور و حماسه بوده و هست. حقیقتاً زندگی برخی از مادران شهدا و تعداد فراوانی از همسران شهدا آنقدر زیبا و دلنشین و جذاب است که ظرفیت ساخت مجموعههای تلویزیونی صد قسمتی را دارد.
🔻اگر این زنان معرفی میشدند، محال بود پارهای از دختران و زنان این سرزمین بیعفتی و بیحیایی اختیار کرده و برهنگی را مصداق آزادی و پیشرفت بپندارند.
#زن
#عفت
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
✅ امیرالمومنین حضرت علی ع : 👇
محبوب ترین مومن نزد خداوند کسی است که مومن فقیری را در تنگدستی دنیا و گذران زندگی یاری رساند 🌹
💥 کمک به محرومین و نیازمندان چشم انتظار ، بسم الله بگید و دل ایتام آل محمد و محرومین را شاد نمایید قطعا خداوند هم دلتون را شاد خواهد کرد و از هزار تومان تا هر چقدر در توانتون است👇
💥 جهت خرید سبد غذایی -- کفش و لباس عید و دیگر مایحتاج زندگی
6037997950499682💥 روی شماره کارت بزنید کپی میشود به نام مرکز نیکوکاری امام محمد باقرع با مجوز رسمی و تحت نظارت کمیته امداد در صورت نیاز ارتباط با مدیر مرکز : 09125737398 ✅ مرکز نیکوکاری امام محمد باقرع 👇 https://eitaa.com/masjed_emam_bagher
هدایت شده از احمد صابری تولایی
21.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😭غربت مادر آل الله در مشهد الرضا
یک مطالبه جدی
❇️ قال رسول الله : خديجة و أين مثل خديجة صدقتني حین كذبني الناس و وازرتني على دين الله و أعانني عليه بمالها
⛔️جایگاه حضرت خدیجه سلام الله علیها در اسلام و مکتب اهل بیت توسط احدی قابل تشریح نیست
✅خدیجه کبری نزد خداوند آنقدر می ارزد که خداوند گرانقیمت ترین گوهر هستی یعنی «کوثر» را به او عطا کرد
✅خدیجه کبری ،نزد رسول خدا ، بی مثل و مانند است
⁉️و همین بانوی عظیم الشان در نزد ما چقدر می ارزد ؟!
◀️بایداز نحوه رفتارمان نسبت به حضرت ، میزان اهمیتش را سنجید ...
📣بارها و بارها از مسئولین شهر مشهد الرضا خواهش کردم ، التماس کردم که خواهشاً به خاطر شادی دل دخترش حضرت زهرا سلام الله علیها یک خیابان را به نام حضرت نامگذاری کنید
اما تا به حال که نتیجه ای حاصل نشده .
👌یقینا تنها اقدام برای ابراز محبت به حضرتش ، نامگذاری خیابان نیست ، اما یقینا یکی از جلوه های اهتمام به جایگاه بانوی بزرگ اسلام ، همین اقدام است
🙏لطفا منتشر کننده این مطالبه باشید ، حتما مسئولین خدوم ، متدین و انقلابی شهر تدبیری خواهند کرد و به زودی خیابانی به نام حضرتش خواهیم داشت .
#احمد_صابری_تولایی
🔹لطفا اینجا عضو شوید👇
@ahmad_saberi110
❌راه دور نروید، #روبیکا همین بغل است!
🔹حضرات شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفتهاند برای دسترسی مردم به سکوهای پرطرفدار فضای مجازی، طرح ایجاد پوستههای حاکمرانپذیر (؟) را کلید بزنند تا هم مردم بدون فیلترشکن به این سکوها دسترسی داشته باشند و هم به وسیلهی پوسته، بتوانند مطالب مغایر با قوانین جمهوری اسلامی را مدیریت نمایند![و شاید علل خُرد دیگری هم داشته باشد]
🔹خدمت این اساتید باید گفت چرا راه دور میروید؟ ابتدا روبیکا که حاکمیت و زیرساختهایش در خاک خودمان است را حکمرانپذیر کنید و فضای مبتذل آن را از لوث مطالب مغایر با قوانین کشور پاک نمایید، بعد بروید دنبال ایجاد پوسته و اعمال حکمرانی مضحکتان بر سکوهای خارجی!
😏و البته هرگاه خواستید بحث پوستههای حکمرانپذیر را مطرح کنید، یکبار به معنای کلمهی «حکمرانی» در فرهنگ لغت نگاهی بیاندازید! احتمالا معنی حکمرانی را خوب متوجه نشدهاید!
#نه_به_ولنگاری_مجازی
#نه_به_جنگ_افزارهای_آمریکایی
✍میلاد خورسندی
هدایت شده از هم راه "بمان"
▫️دوره فشرده کتاب انسان ۲۵۰ ساله
🔸 مدرس: حجت الاسلام عباس بابایی
📆 سه شنبه تا پنج شنبه ۸,۷ و ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۱ الی ۱ بامداد
📍چهارراه بیسیم،خیابان جهاد،بین جهاد ۴و۶،حسینیه شهدای جهاد
🔻 نشانی دقیق:
https://nshn.ir/a7rb1GYsyJjGNi
📺 پخش زنده از طریق کانال هم راه (باشگاه مجازی انقلابی) به نشانی:
https://eitaa.com/majazienghelabi
#مشهد
#انسان_۲۵۰_ساله
#باشگاه_مجازی_های_انقلابی
#هیئت_و_قرارگاه_جهادی_فائزون
#باشگاه_مجازی_های_انقلابی
🆔 @majazienghelabi
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ دوقطبی سازیِ کاذب!
اقتصاد یا جنگ؟!
🚫 وقتی عملیات روانی، امیرکبیر را هم زمین گیر می کند و کشور را تجزیه!!
«استاد رحیم پور ازغدی»
#نبرد_ترکیبی
#جنگ_روایتها
#جنگ_رسانه_ای
⁉️چطور مزدورصفتیِ سایت #ویکیپدیا رو به تصویر بکشیم؟
🔺اینـــــــــــــــــطوری...
🔹دختری که به خاطر عوارض جسمانی خودش به مرگ طبیعی فوت شده؛ استفاده از لفظ کشته شدن
🔸پسری که با برای نجات دو دختر از دست اراذل درگیر شده و چاقو خورده؛ استفاده از لفظ مرگ
🗓به مناسبت ۴فروردین سالروز شهادت طلبهی باغیرت، شهید علی خلیلی
#استانداردهای_دوگانه
#جنگ_روایت_ها
#شهید_غیرت
«میلاد خورسندی»
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
✅ برخورد مؤمنانه در ماجرای آقای صدیقی
🔻فرض کنیم در ماجرای آقای صدیقی تخلفی صورت گرفته است. واکنش مؤمنانه به این ماجرا چیست؟ اصلا مهم است؟ آیا قرار است به اسم عدالتخواهی ظلم کنیم؟
🔹پس اولا با هیاهوی ضدانقلاب منفعل نشویم و جزء تکمیلی پروژهٔ رسانهای آنها نباشیم.
🔹دوم برخوردهای کودکانه در فضای مجازی را هم وقعی ننهیم. هیجان دارند تا بیشتر دیده شوند. مراقبت کنیم برای عقب نماندن از قافله به خطا و گناه نیفتیم.
🔹سوم هم زمین بازی "پروژهبگیران مجازی" و "دکانداران سیاسی" و "دلالان افشاگری" و "کاسبان عدالتخواهی" نشویم.
🔻 ازاینرو برای مخاطبی که درد اخلاق و شرع و قانون دارد و دغدغهٔ مطالبهٔ مؤمنانه دارد، چند نکته ضروری است.
✅مقدمهٔ کلیدی:
عدالتخواهی به تعبیر رهبر انقلاب بدون معنویت و عقلانیت ظلم است. معنویت یعنی تقوا و رعایت قانون الهی و شرع. تهمت و آبرو ریختن و هتک حیثیت و فحاشی و غیره نامش هرچه هست عدالتخواهی نیست.
عقلانیت نیز قدرت محاسبه است. منطق و استدلال است. رفتار خوارجگونه و ظاهرگرایانه و قضاوتهای یکجانبه باعث میشود فرد در قضاوت نهایی دچار خطای فاحش شود.
رفتار مؤمنانه در عدالتخواهی یعنی رعایت تقوا و عقلانیت. این دو نباشند، عدالتخواهی نیست و توهم مطالبه و دادخواهی خیالانگیز است.
🔻با این مقدمه ماجرا را مرور کنیم.
1⃣یکم. چه کسی خبر را آورد؟
نگاه کنید ببینید چه کسانی دست به افشاگری میزنند و اینها چه سابقهای داشتهاند. نیت از چه جهت مهم است؟ قرار نیست با شناخت فرد، از محتوا عبور کنیم. اما با شناخت فرد متوجه میشویم که واکنشمان هدف نهایی او را تکمیل نکند. با شناخت فرد متوجه میشویم این پروژه، هدف نهایی او نیست. مثلا هدفش تخریب شخصیتها و بزرگانی است که برای مردم ارج و قربی دارند. همین امروز را نگاه کنید. به واسطهٔ رفتار این دست جریانات تقریبا احدی در نظام نیست که سلم و پاکیزه مانده باشد. یا هدف نهاییشان تلقی فساد سیستمی و ابرپروژهشان ناامیدسازی است. شناخت فاعل مطالبهگری کمک میکند در نهایت بازی او را کامل نکنیم
2⃣دوم. حالا با محتوا چه کنیم؟
بعد از بررسی اسناد و مدارک متقن، مهمترین مسأله این است که ما چه میزان حق قضاوت داریم؟ ما حق داریم ورود بههنگام محکمه را مطالبه کنیم. اما قضاوت و مجازات کار ما نیست. آیا همهٔ آنچه قاضی باید ببیند و حکم کند در اختیار ماست؟ آیا میتوان به فرض وجود تخلف، پی به سوء نیت افراد برد؟ آیا شرعا و اخلاقا و قانونا حق قضاوت و بدتر از آن اجرای حکم و مجازت داریم؟ مجازات مگر چیست؟ همین ریختن آبروی افراد بدترین مجازاتهاست؛ آنهم افراد با آبرو. قرار نیست سوابق افراد مانع قضاوت آنها شود، اما اتفاقا سابقهٔ افراد در بزنگاههای مهم اخلاقی و سیاسی در گذشته یک ملاک عقلایی و منطقی است که بیمحابا آدمها را متهم و سرزنش نکنیم و اجازه دهیم محکمه با رعایت حقوق طرفین حکم کند.
3⃣سوم. برنده و بازندهٔ نهایی کیست؟
به ثمرهٔ مطالبه و حرف و کامنت و لایکمان توجه کنیم. ببینیم وقتی نقطهٔ نهایی را گذاشتیم، برنده و بازندهٔ نهایی چه کسی است؟ عدالتخواهیای که منجر به تخریب و بیآبرو کردن سرمایههای معنوی و اخلاقی و سیاسی مردم شود، ظلم است. ظلم اصلی هم به اعتقادات مردم است؛ نه فقط این و آن.
اگر مطالبهگری منجر به تلقی فساد سیستمی شود، ظلم اکبر است. اگر عدالتخواهی در نهایت به ناامیدی از آینده شود تبدیل شود، ابرفساد و بیعدالتی محض است. دادخواهی اگر منجر به رونق پروژهبگیران مجازی و دلالان افشاگری و کاسبان عدالتخواهی شود، حماقت تمام است. افشاگری اگر باعث تلقی ناکارآمدی عدلیه و رونق سوپرمنهای عروسکی و بتمنهای دستساز شود، دادگری توهمی و خیالی است.
در نهایت مراقبت کنیم به اسم عدالتخواهی جای اصل و فرع را برایمان عوض نکنند.
✅خلاصه و ساده؛ اگر نقطهٔ پایانی مطالبهمان را گذاشتیم، چه در نوشتن و چه تأیید کردن و چه حرف زدن، اگر ثمرهاش در خود و مخاطبمان ناامیدی از انقلاب و حاکمیت و آینده بود، بدانید و بدانیم که گرفتار فسادی تودرتو و ظلمی بزرگیم؛ مطالبهٔ مؤمنانه که هیچ....
«همشهری»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️مصلحت نظام یعنی عدالت!
🔸پخش فیلم سینمایی «مصلحت» امشب از شبکه سه
🔸فیلم سینمایی «مصلحت» امشب ساعت ۰۰:۲۳ بامداد روی آنتن شبکه سه سیما می رود.
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
سلام وقتتون بخیر باشه
نماز روزههاتونم قبول درگاه حق
#عباسی_ولدی_هستم و اومدم یه نکته رو بگم و برم.
ایام البیض ماه مبارک رمضان رسید:سیزدهم تا پانزدهم ماه
یکی از اعمالی که برای این ایامه خوندن دعای مجیره.
دعای مجیر واقعا معرکهست.
شیخ عباس قمی در مفاتیح قبل از آوردن این دعا در وصفش مینویسه:
این دعا در بین دعاها از جایگاه بلندی برخوردار است که از حضرت رسول(صلیاللهعلیهوآله) روایت شده و دعایی است که جبرئیل برای آن حضرت هنگامی که در مقام ابراهیم مشغول نماز بود آورد و کفعمی در «بلد الامین» و «مصباح» این دعا را ذکر نموده و در حاشیه آن به فضیلت آن اشاره دارد، از جمله اینکه:
هر که این دعا را در «ایام البیض» ماه رمضان بخواند گناهش آمرزیده میشود، هرچند به عدد دانههای باران و برگهای درختان و ریگهای بیابان باشد؛ و خواندن آن برای شفای بیمار و ادای دین و بینیازی و توانگری و برطرف شدن غم و اندوه سودمند است.
این پیام رو برای هر کسی که احساس میکنید دلش برای خدا تنگه، دنبال یه بهونهست برای این که با خدا حرف بزنه، نیاز به آرامش داره، بفرستید.
دعای مجیر در فصل ششم از باب اول مفاتیح الجنان اومده.
امشب بانی ارتباط بندههای خدا با خدا باشید و خوندن دعای مجیر رو یادآوری کنید.
@abbasivaladi