محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
روضه ظهر عاشورا از زبان رهبر انقلاب
بعد از شما به سایۀ ما تیر میزدند
زخم زبان به بغضِ گلوگیر میزدند
پیشانی تمامیِشان داغِ سجده داشت
آنان که خیمه گاه مرا تیر میزدند...💔
#محرم۱۴۴۶
هدایت شده از 🍃🍂 بیت الحسن.علیه السلام.🍃🍂
عملیات روانی روزنامههای روز یازدهم محرم سال ۶۱ ه.ق برای تحریف تاریخ!
#جریان_تحریف
یادداشتی قابل تامل با عنوان:
«انحراف در تحریفستیزی»
گفتوگوی علمی دربارۀ عاشورا در ایام عزاداری، برای من چندان خوشایند نیست؛ بهویژه اگر همراهِ انتقاد از روشها و منشها باشد.
اما فرصتها را هم باید غنیمت شمرد.
دربارۀ عاشورا، آنچه ذهن بسیاری از محققان و نواندیشان را به خود مشغول کرده است، شیوههای عزاداری و مسالۀ تحریفات است. از محدث نوری تا امروز، شاید بیش از بیست کتاب و دهها و بل صدها مقالۀ مایهدار و علمی نوشتهاند که موضوعشان تحریفات و انحرافات در فرهنگ عزاداری است. کارنامۀ تحریفشناسی و تحریفزدایی، بسیار پربرگوبار است؛ اما تا امروز نتوانسته است در برابر سیل آسیبها و کژفهمیها بایستد و یا دستکم از شتاب و گسترۀ آن بکاهد. هنوز سرقفلیِ عاشورا به نام مداحان است و آنان گردن این مثنوی را بستهاند/ میکشند آنجا که خود دانستهاند!
مشکل نه در سود و سودای مداحان است و نه در کمکاریِ عالمان. مشکل اصلی، آن است که «مشکل اصلی» گم شده است. تحریفستیزان، همۀ وقت و نیروی خود را صرف آن کردهاند که مثلا دروغهای فاضل دربندی را در کتاب اسرار الشهاده یا خطاهای ملاحسین کاشفی را در روضة الشهداء یا گزافهگوییهای برخی مداحان را نشان دهند و تاریخی پاکیزهتر و مستند از نهضت کربلا به گوشها برسانند. غافل از آنکه مشکل در این دروغها و خطاها و گزافهها نیست؛ مشکل در جایی است که این دروغها و خطاها از آنجا سرازیر میشوند!
از قضا برخی از همین تحریفستیزان محترم، آب به جوی همان انحرافِ اصلی میریزند.
آنچه ما به آن مبتلا شدهایم، تنها تحریف در چند واقعه یا چند خبر یا مسائلی همچون قمهزنی و مناسکسازی و مصیبتتراشی نیست؛ مشکل اصلی در شاکله و قالبی است که عاشورای موجود، در رهگذر تاریخ پذیرفته و به دست بخشهای سیاستاندیش جامعه، مذهبیْ جدا و دینی مستقل از اسلام و حتی تشیع اثنیعشری شده است. عاشورای موجود، بخشی از دین و مذهب نیست که در پناه آن از بلای تحریف مصون بماند؛ چنانکه نماز و روزه در پناه دین از تحریف و خرافه مصون ماندهاند؛ بلکه ما از عاشورا، دینی مستقل و خودبنیاد ساختهایم. عاشورای شیعه (نه عاشورای سال ۶۱ هجری)، در چرخۀ نیازهایِ رنگارنگِ جامعه و در ادوار مختلف تاریخی، اکنون شکل و شمایلی به خود گرفته است که ارتباط دادن آن به دین و مذهب، جز از طریق پارهای روایات در برخی کتابها ممکن نیست. دربارۀ سند و دلالت این روایات سخنی نمیگویم تا در دام تحریفستیزیِ انحرافی نیفتم؛
اما میگویم: عاشورای برساختۀ ما، گفتمانی جدا از مجموعۀ دین شده است و در فضای «عاشورا برای عاشورا» سیر میکند و تا چنین است، تحریفستیزی، آب در هاون کوبیدن است؛ بلکه دادن نشانیِ غلط به جامعۀ دینی است!
تحریفِ بزرگ، این است؛ نه گزافههایی که دربارۀ شمار کشتگان دشمن یا عروسی قاسم بن حسن (ع) در کربلا یا حضور جنیان در روز عاشورا و... گفتهاند و از مردم اشك گرفتهاند. اگر تحریفستیزان راه به جایی نمیبرند و هر دم آید غمی از نو به مبارکبادشان، از آن روست که بت بزرگ را نشکستهاند. بتِ بزرگ، جداسریِ جزء (عاشورای موجود) از كل (مذهب مادر) است.
اگر ما عاشورا را از دین بیرون نیاوردهایم و به آن استقلال ندادهایم، چرا در طبقات مذهبی، محرم عملاً مهمتر از رمضان است و عاشورا مهمتر از بعثت و هجرت و غدیر، و زیارت محبوبتر از حج، و آن مایه از احساسات و هیجانها و عواطفی که روضهها برمیانگیزند، نیایشها برنمیانگیزند؟!
اگر عاشورا را از دین جدا نکردهایم، چرا این همه به عزاداران سفارش میکنند که ظهر عاشورا نماز را فراموش نکنید؟!
اگر امروز منبرهای عزا بیشتر از منبرهای اخلاق است، و مجالس عزاداری بیشتر از محافل معنوی، و جستوجو در گذشته، بیشتر از گفتوگو دربارۀ آینده، از آن روست که عاشورای ما دینی است خودبنیاد که در آن، دینداری در حاشیۀ عزاداری است. امام حسین (علیه السلام) از مکه به سوی کوفه رفت که همچون عموی بزرگوارش جعفر بن ابیطالب كه به حبشه هجرت كرد، در آزادی و امنیت زندگی کند و آزادی و امنیت را برای بخشی از مسلمانان فراهم آورد؛ نه آنکه مذهبی نو بنیان بگذارد که در آن، روضه مهمتر از مناجات باشد و عزاداری ارجمندتر از دینداری و محرم شورانگیزتر از رمضان و جنگ ممدوحتر از صلح و اصحاب او بلندآوازهتر از پیامبران. آن گریه و آن عزاداری و آن سیاهپوشی و آن سینهزنی که پشتوانۀ آزادی و آزادگی نباشد و خرد حسینی را جایگزین خوی یزیدی نکند، حاصلی جز زخم و زحمت ندارد. ما برای رسیدن محرم و عاشورا لحظهشماری میکنیم؛ اما امام حسین(ع) به استقبال عاشورا نرفت؛ جنگ را بر او تحمیل کردند؛ جنگی که شیعه میتوانست از آن سرمایهای برای صلح ممکن و پایدار بسازد و اعتباری برای عقلانیت؛ نه مذهبی نو که همچون مذاهب دیگر، عقایدی دارد و مناسکی و احکامی و آخرتی که سنگ ترازوی آن برای سنجش اعمال، اشک است.
✍رضا بابایی
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
یادداشتی قابل تامل با عنوان: «انحراف در تحریفستیزی» گفتوگوی علمی دربارۀ عاشورا در ایام عزاداری،
این مدل تحلیل ها جهت مطالعه ی اعضای محترم و فرهیخته ی کانال و #تضارب بارگزاری میشه و همه ی محتواش لزوما مورد تایید نیست
حتما باعث افتخاره، شنیدن و دیدنِ نگاه و نکات عزیزان
#محرم۱۴۴۶
#الٰهیات_شهادت
50.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دسته عزاداری خواهران و برادران در شام غریبان امسال در یکی از پارک های کرج که وضعیت فرهنگی نامناسبی داره...
✍ متأسفانه بعضا و از باب دلسوزی، خوده مؤمنین و عزاداران، کلیپی از یک دسته ی عزاداری در کرج رو اینقدر بازنشر کردن که چندین برابر دیده شده و خودمون رسما نادانسته در حال اشاعه ی اون هستیم طوری که انگار همه جا از این مدل پوشش های غلط و رفتار اشتباه وجود داره!
خیلی خیلی خیلی کم ممکنه چنین اتفاقی بیفته و در اغلب موارد خوده مردم، ممانعت می کنن و اصلاح...
مراقب باشیم ناخواسته و نادانسته تبدیل به لشکر سایبری دشمن نشیم.
پ.ن
این کلیپ رو تا می تونیم بازنشر کنیم تا نشون بدیم مردم مؤمن و دغدغه مند کرج، چقدر بیدار و در صحنه هستن.
ماشاء الله
#جنگ_روایتها
#محرم۱۴۴۶
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔰 واکنش کاربران فضای مجازی به نحوه امتیازدهی به گزینههای وزرات در کابینه پزشکیان
🔸طبق ملاکهای ظریف، خود پزشکیان که شیعه دوازده امامی مسلط به نهج البلاغهست امتیاز منفی داره
👤 سید حمید
🔸در نهج البلاغه یا قرآن نوشته که اقلیت دینی و مذهبی بودن برای مدیریت بر مردم امتیاز و فضیلت بیشتری داره؟
مگه قرار نبود شما با نهج البلاغه حکومت کنید و دولت تشکیل بدید؟!
👤 مصطفی
🔸جناب ظریف! متن صریح اصول ۱۹و ۲۰ قانون اساسی میگوید: مردم ایران اعم از هر قوم و مذهب، زن یا مرد، همه باید از حقوق یکسان برخوردار باشند و تفاوتها سبب امتیاز نخواهد بود!
ملاک موازین اسلام است!
مگر اینکه دولت بخواهد خلاف قانون اساسی بجای شایستهسالاری برای کابینه سهمیهبندی کند
👤 میثم ایرانی
🔸اونایی که دوغ و گوش فیل میخورن ۶ امتیاز دارن
حلیم با شکر ۱۰ امتیاز
حلیم با نمک ۳ امتیاز
شله مشهدی امتیاز ندارد
👤 شاهی
🔸اگه دو تا وزیر اسماشون یکی باشه ۵ امتیاز داره
👤 میمندیان
🔸اگه معتقد به "کارما" باشه ۱۰ امتیاز داره
اگه معتقد به "چوب خدا" باشه امتیاز نداره
👤 علیزاده
@Kayhan_online
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔴 دامِ ظریف برای انقلابیون
🔻 ظریف در رسانه ملی میگوید: «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی گیرید (!) اگر ۵۰ سال داشته باشید هیچ امتیازی نمیگیرید؛ از زیر ۵۰ هر چه جوانتر باشید امتیاز بالاتر است. اگر مرد باشید هیچ امتیاز نمیگیرید، زن باشید ۱۰ امتیاز میگیرید. اگر سابقه وزارت داشته باشید، امتیاز منفی میگیرید»
🔹 شاخصه ها:
▪️ اهمیت به اقوام و مذاهب
▪️ اهمیت به جوانگرایی
▪️ اهمیت به زنان
🔸 خواسته و انتظار جریان اصلاحات از نیروهای جبهه انقلابی در واکنش به این سخنان چیست؟! ابراز #مخالفت شدید و گسترده
🔻 حال؛ چه اتفاقی می افتد؟!!!!
🔹 در افکارعمومی، اقلیتهای دینی، اقوام، زنان و جوانان جریان اصلاح طلبی یک مدافع عملگرا در حوزه مطالبات آنان شناخته میشود و جریان انقلابی مخالف آنان!!!
🔹 اگر در آینده دولت پزشکیان دولتی مردانه و سالخورده و بدون حضور جدی اقوام و اقلیتها تشکیل شود. در نگاه افکارعمومی علتش در محدودسازی و مسدودسازی آنان توسط مذهبی و انقلابیون خواهند بود چرا که آنان مخالفت علنی و جدی آنان را دیده اند. (میگویند ما خواستیم اما نگذاشتند...)
🔻 خب؛ حالا با این اوصاف باید در مقابل سخنان ظریف سکوت کنیم؟!
🔸 خیر؛ مخالفت ما با سخنان ظریف نباید بر مبنای امتیازات جوانگرایی و زنان و قومیتها و مذاهب باشد. بلکه باید بر اساس #مطالبه شایسته گزینی و نگاه تخصصی و #کارشناسی باشد.
🔸 جبهه انقلابی اساسا معتقد هست که هر ایرانی که تخصص و توانمندی لازم برای پست وزارت و یا دیگر مسئولیتها را دارد میتواند و باید برای آن مسئولیت انتخاب شود حال میخواهد زن باشد یا مرد، جوان باشد یا با تجربه، شیعه باشد یا اهل سنت
🔸 اساسا شیوه امتیاز دهی بر مبنای جنسیت، سن، عقیده و ... مخالف با قاعده انتخاب کارشناسی شده ای هست که آقای پزشکیان در طول دوره انتخابات مدام بر آن تاکید میکرد.
🔹 در این قالب و مشابه آن، ما هم تصویری معقولانه از مطالبه جبهه انقلابی به جامعه مخابره میکنیم و هم خود را در مقابل جوانان، زنان و اقلیتهای دینی #منفور نمیکنیم.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
@s_a_razavi
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
✅ در این حد هوشیاری لازم است! بله
🔹 گاهی اوقات، دشمن کار را به گونهای ترتیب میدهد که حرف حقی، از زبان یک نفر صادر بشود! دشمن ناحق و باطل است، پس چرا میخواهد این حرف حق از زبان آن شخص صادر بشود؟ چون میخواهد پازل خودش را کامل کند. این پازل از صد یا دویست قطعه تشکیل شده؛ یک قطعهاش هم همین حرف حقی است که آن شخص باید بزند تا این پازل را کامل کند! اینجا این حرف حق را نباید زد. #پازل_دشمن_را_کامل_نباید_کرد.
🔸در این حد هوشیاری لازم است! بله، وارد سیاست بشوید و فکرِ سیاسی کنید؛ اما #بسیار_هوشیار. دشمن نباید بتواند از هیچ حرکت و اظهار و موضعگیری شما استفاده کند. این، اصل اول و یک #خط_قرمز است.
🔹 چهطور دشمن را بشناسیم؟ چهطور تمایلات او را کشف کنیم؟ چهطور بفهمیم که این کار به نفع دشمن یا به ضرر دشمن است؟ این همان #نقطهی_اساسی است. این همان جایی است که به #اهتمام_کامل، مطلقاً سهلانگاری نکردن و هوشیاری و بیداری کامل احتیاج دارد.
🔸 اگر هم در جایی برای انسان مطلب روشن نیست، آن جا نباید حرکت کند. اگر دیدید زیر پا محکم است، پا بگذارید؛ اگر دیدید مشکوک است، پا نگذارید. بنابراین محافظهکار نباشید، اما هوشیار باشید؛ این، آن #خط_سیاسی است. البته سخت است و آسان نیست؛ اما شما هم #مرد_کارِ_سختید؛ بسیجی هستید و باید این کار سخت را به عهده بگیرید.
۱۳۸۶/۰۲/۳۱
◀️ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای بسیج دانشجویی دانشگاهها
پ.ن: در خانه اگر کس است یک حرف بس است...
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
@s_a_razavi
هدایت شده از احمد صابری تولایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌جنون در تحلیل یا روشنفکر مجنون؟!
◀️امروزه با افراد زیادی مواجه هستیم که گمان میکنند تنها مسیر هویت یابی روشنفکری ، تکذیب یا تحریف واقعیتهای گذشته است
⛔️هجوم به ارزشها و سنتهای اصیل به بهانه اصلاحات ، مقوله جدیدی نیست
◀️دکتر رنانی که تا به حال چه در سخنرانیها، چه در مقالات ثابت کرده که:
🚫نه اشرافی به تاریخ دارد
🚫نه معارف دین را خوب میداند
🚫نه جریان شناسی پدیده های مذهبی
در یکی از آخرین مصاحبه های خود با کلی گویی دوران صفویه را دوران تزریق خرافات به صورت سیستماتیک معرفی میکند و مکانیزم این تزریق خرافه را نهادسازی روحانیت معرفی میکند و شوربختانه اینکه در ادامه دچار جنون تحلیلی شده و روحانیت امروز شیعه را ادامه همان روحانیت خرافه محور دانسته و با کمال ناباوری ، دوران رژیم پهلوی را دوران شکوفایی عقلانیت مردم ایران مینامد
📣به انگیزه های رنانی از این خودزنی و انتحار علمی کار ندارم
اما اینکه دقیقا کدام یک از علمای شیعه در دوران صفویه ، دقیقا چه خرافه ای را تبلیغ و ترویج کرده ؟؟ هیچ اشاره ای نمیکند چرا که این ادعا با واقعیتهای تاریخی قابل اثبات نیست
اینکه دقیقا در چه محوری روحانیت انقلابی امروز ، در ادامه روحانیت صفوی گام برمیدارد باز هم هیچ فکتی ارائه نمیکند
اینکه دقیقا پهلوی در چه مقولاتی و با چه مکانیزمی سعی در تزریق عقلانیت به مردم ایران داشته ؟باز هم هیچ مصداقی ارایه نمیکند
از صحبتهای او میتوان فهمید که منظور او از خرافه مجالس حسینی وشعائر مذهبی است که در دوران صفویه رونق گرفت ، در دوران پهلوی ممنوع شد و در بعد از انقلاب اسلامی دوباره رونق گرفت .
🔰بسم الله الرحمن الرحیم
از ولایت الاهی تا حکومت ولایی؛
در حاشیهٔ سخنان اخیر حجت الاسلام و المسلمین استاد مسعود عالی
🖋 علی صالحی منش
مدیر گروه فقه نظام سیاسی پژوهشگاه فقه نظام
1️⃣ حکومت، تنها رفتار حاکم یا حاکمان جامعه نیست؛ بلکه رفتار جمعیِ جامعه است. چنانچه در جامعهای، مردم، حکمرانی قدرتی را نپذیرند و به قوانین وضعشده از سوی آن گردن ننهند، حکومت، به واقع، مستقر نخواهد بود. این مسأله، چه به لحاظ تجربه بشری و چه به لحاظ معارف قرآنی و روایی، امری روشن است؛ به دلیل همین شراکت است که حساب و کتاب و ثواب و عقاب حاکمان از مردم جدا نیست و در قیامت، که حقیقت بشر نمایان میگردد، انسانها با امام خویش فراخوانده میشوند:
«يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِم»
روزی که هر گروهی را به امامشان میخوانیم
و آنان که در برابر حکومت فرعونها سر طاعت خم کردهاند به دست همان فراعنه به دوزخ وارد میشوند:
«يَقْدُمُ قَوْمَهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ فَأَوْرَدَهُمُ النَّار»
پیشاپیش قوم خود میآید و آنان را وارد جهنم میسازد.
روشن است که پذیرش یک حکومت ممکن است با رضایت قلبی همراه باشد یا نباشد.
2️⃣ در اندیشهٔ متعالی اسلامی، حکومت، حقّی الهی است؛ و ذات بلندمرتبهٔ الهی، همانگونه که در خلقت خویش بینیاز از هر غیر و منزّه از هر شریکی است، در حکومت و قانونگذاری نیز شریک نمیپذیرد:
«ان الحکم الا لله»
«و لا یشرک فی حکمه احدا»
نتیجه این نکته و آنچه در بند پیشین خواندید این است که حکومت، حقّی است الهی، که تحقّق آن، بهواسطهٔ پذیرش مردم و جامعه ممکن خواهد شد.
3️⃣ امیرالمؤمنین، علیه السلام، بر این مبنا، به نصب خاصّ الهی، امام و ولیّ جامعه است، امّا این نعمت بینظیر الهی که اتمام نعمت بر بشر بود، هیچگاه در زمانه فتنهآلود آن حضرت، از سوی مردم، به جز شمار اندکی از آنان، پذیرفته نشد. حتی بیعت صورتگرفته با آن حضرت نیز، از این باب نبود و به همین جهت، آن امامِ حق، ابتدا، از پذیرش بیعت امتناع فرمود.
نشانههای این سخن در تاریخ فراوان است. تنها به عنوان نمونه اشاره میشود که لشکریان آن حضرت در صفین در شعار خود و به عنوان دلیل حقانیت خود، به وجود جناب محمد بن ابی بکر، فرزند خلیفه اول، به عنوان «الطیب ابن الطیب» یعنی پاک پاکزاده تأکید میکردند نه به همراهی علی ابن ابی طالب و حسنین علیهم السلام و این خود از وجوه مظلومیت اوّل مظلوم عالم است. (وقعة صفین، ص 293)
4️⃣ آیا چنین جامعه و چنان حکومتی که به دست این جامعه محقق شده است را میتوان جامعه و حکومتی ولایی برشمرد؟ روشن است که در اینجا سخن از حقّ ولایت علی بن ابیطالب (ع) و نصب الهی آن بزرگرهبر نیست، بلکه سخن از آن چیزی است که در ظرف واقع بر این کرهٔ خاکی محقّق شده است که باید گفت در این ظرف، هیچگاه حق علی بن ابی طالب(ع) حتّی به حداقل آن ادا نگردید. بر این اساس نمیتوان گفت حکومتِ تشکیلشده بر پایهٔ بیعت جامعه با آن حضرت، حکومتی ولایی بوده است.
5️⃣ اما انقلاب اسلامی، حکایتی است دیگر. چهارده قرن رشد جامعه شیعه در فراز و نشیب حوادث، جامعهای را تحقق بخشید که در نبود علی (ع) و در غیبت فرزند معصوم او، در پی احقاق این حقِ بر زمین مانده و مخفیشده در هزارتوی تاریخ برآمدند و تا پای جان و آخرین قطره خونشان را در این مسیر فداکردند و به همین عنوان به گرد نائب امام زمان خویش جمع شدند و حکومت او را تحقق بخشیدند و تجلّی این گفتمان عمومی در متن قانون اساسی جمهوری اسلامی مشهود است. این نخستین بار بعد از حکومت مدنی پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود که کره خاکی، حکومتی در این حد از اخلاص و توحید را به خود دید و به تعبیر مقام معظم رهبری، آرزوی موسی و عیسی و آرزوی همهٔ اولیا و ائمهٔ بزرگوار محقق گردید. (15/10/73 بیانات در جمع پاسداران)
پس چه جای عجب است که گفته شود حکومت اسلامی ما حکومتی ولایی است و حکومت محققشده با بیعت ناخالصانهٔ مردمان بدعهدِ عهد امیرالمومنین (ع) حکومتی غیرولایی؟!
6️⃣ روشن است که صرف بیعت با ولی مأذون از طرف خدا (به اصالت یا نیابت) بدون اعتقاد به این جهت، نه تحققدهندهٔ عنوان ولایت خواهد شد و نه منجر به اجرای عدالت، همانگونه علی بن ابی طالب (ع) با آنکه بدون تردید، حاکم عادل و معصوم بود، در اجرای عدل در موارد متعدّدی متمکّن نگردید.
در این موارد، او که حاکم عادل است، بیگمان، عادلانه رفتار کرد، ولی مردمی که ولیّنشناس بودند تابِ عدل او را نیاوردند و آنچه که باید، محقق نگردید.
جای تعجب از برخی چهرههاست که به نام دفاع از انقلاب و رهبری، سعی در کمرنگ نشان دادن اهمیت این اعتقاد عظیم دارند و گاه تا آنجا پیش میروند که گویا الهیبودن حاکم را نیز غیرضروری و تنها عادل بودن او را کافی میدانند!
چگونه ممکن است حکومتی عادل باشد در حالی که در اصل تصدی این حق الهی، حقانیت او محرز نباشد؟ همانگونه که نماز در دار غصبی باطل است بیگمان حکومت کسی که مؤیّد به اذن الهی نباشد نیز غاصبانه و غیر مشروع خواهد بود.
7️⃣دفاع از انقلاب هزینه دارد، اما مردم ما و در پیشاپیش ایشان عالمان دینی همواره نشان دادهاند که باکی از پرداخت این هزینهها در برابر دشمنان و کجاندیشان ندارند. در این جا، جادارد به عنوان طلبهای کوچک از استاد عزیز جناب حجت الاسلام والمسلمین عالی که همواره عمر خود را چه در زمان جنگ با بهدست گرفتن اسلحه و چه در زمان تدریس با نشستن بر کرسی کمنظیر دروس عالی حوزهها و چه امروزه که عزّت و حشمت کرسی تدریس را رها کرده و به تولید علم و روشنگری در راستای اسلام ناب محمدی (ص) و ترویج اندیشه خالص انقلابی مشغولاند و همواره در این مسیر در برابر سرزنشها و تخریبها و زخم زبانهای رفیقان و رقیبان ایستادهاند کمال قدردانی را داشته باشم. بدون تردید این استاد عزیز امروزه برای طلّاب انقلابی یک اسوه و نمونه است که به لطف الهی، امثال ایشان روز به روز بیشتر خواهد شد.
«یجاهِدُونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليم»
◼️پژوهشگاه فقه نظام
🆔@jiiss_ir
🚨 درحالی که در بسیاری از کشورهای جهان امروز اختلالات گسترده اینترنتی فعالیتهای روزمره را فلج کرده، در کشور ما خبری از این اختلالات نیست.
یک دلیل آن استقرار #شبکه_ملی_اطلاعات و اتکا به توانمندی جوانان نخبه کشور است.🇮🇷
⭕️ هم اکنون بیش از ۸۰٪ نیاز کشور به خدمات ابری از طریق فراهم کنندگان داخلی تامین میشود.
#ایران_قوی
#ما_می_توانیم
هدایت شده از مدرسه امین
🟥 ظریف، بازیگر خوب برای سناریوی بد!
آقای ظریف یک بازیگر خوب برای یک سناریوی بد است!
کسانی که سناریوی ظریف را مینویسند هدفشان ایجاد تنش درجامعه، نفرت پراکنی و در نهایت رفتارهای غیر قابل کنترل از طرف برخی از نیروهای انقلابی است!
در مرحله بعد سناریونویسان این رفتارها را به کل جبهه انقلاب نسبت میدهند! این یک تله است، #تله_ظریف
ما با جریانی مواجهیم که از بحران تغذیه و با بحران زندگی میکند.
این جریان اگر نتواند بحران آفرینی کند میمیرد.
همه باید مراقب باشند.
هدف از این اظهار نظرهای غیر متعارف ایجاد تنش و بحران در جامعه است.
احتمالا در روزهای آینده حضرت آقا در این زمینه تذکراتی بدهند.
#ظریف
@madrese_amin
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
شنبه یکی از دوستان زنگ زد که حاج آقای میرباقری جدیدا با آقای حسن عباسی ملاقاتی داشتند؟
گفتم این روزها حاج آقا مشغول منبرهای محرم هستند و بعید است فرصت چنین دیدارهایی را داشته باشند.
بعد این عکس را فرستاد که امروز در توییتر و تلگرام این خبر مدام در حال دست به دست شدن است که دیدار آیت الله میرباقری و حسن عباسی.
گفتم از خود عکس پیداست که قدیمی است! صورت حاج آقا تا حدود یک دهه جوانتر از امروزشان است.
😎 دیشب از منبر که پایین آمدم یکی از دوستان خبرنگار این تیتر سازندگی را از استوری آقای منتجبی بهم نشان داد! چه جالب! برای قصه دروغی که می خواهند فردا منتشر کنند، از یک روز قبل اطلاعات در فضای مجازی می ریزند تا خبرشان صدقانه جلوه کند!
⚠️ این روزها چقدر عبرت انگیز است! عزت که دست خداست و معلوم نیست که سهم هر کس و در هر لحظه چقدر است، اما سوالی که این روزها ذهنم را مشغول کرده این است که چقدر از اطلاعات مجازی که این سالها خوانده ام، از این قصه پردازی های تخیلی بوده که یک ذهن بیمار تولید کرده بوده و ما گول پردازش آن را خورده ایم و به عنوان خبرِ دارای قرینه صدق، برای هم خوانده ایم و یا حتی مبنای تصمیم قرار داده ایم؟!!
🆔 @social_theory
هدایت شده از KHAMENEI.IR
49.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹️فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم. ۱۴۰۳/۴/۳۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
🔹️فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 💻 Farsi.
فعَلَیکُم بِالجِدِّ و الإجْتِهاد
پس برشما باد به تلاش و کوشش
#لبیک_یا_امام
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمپین تحریم محصولات اسرائیلی
✍️Jazb
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمپین تحریم محصولات اسرائیلی
✍️Jazb
√ @Roshangari_ir | روشنگری