eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
9.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5782783571227838380.mp3
9M
✨ چه خبره امشب مدینه 🌙 ماه و ببینید رو زمینه #مولودی #یا_زینب_کبری 🎈 پیشاپیش ولادت #حضرت_زینب مبارک باد 👏
خدا مادرم را کجا می برند.mp3
1.66M
‍ #سبک_خدا_مادرم_را_کجا_می_برند... خدا مادرم را کجا می برند گمانم برای شِفا می برند منو خانه داری ، منو سوگواری (2) مَرو مادرم (2) ( آه ... اگه این جا به مادر جسارت نمی کردن ، - حسینیای مجلس ،کربلاییا ، نوکرا ، گریه کُنا ،بین الحرم دیده ها - کار به اون جا نمی رسید اون نازدانه بگه : عمه این بدن کیه داری باهاش حرف میزنی ؟ یه مرتبه بلند شه ، لَحنِ کلامِش تغییر کنه : بابا ... بابا ... اُنظُر اِلی عَمَّتِیَ المَظروبه ... حسین ... به حقِ این لحظات ، السّاعه امرِ فَرَجشون ، فَرَجِ منتقمشون برسان ... ) 🎵 #کلیپ_صوتی 🎤 #با_صدای_کویتی_پور صدقه ی جاریه : با یک صلوات دانلود کنید ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥« سیدمهدی میرداماد »، مداح اهل بیت: هنوز هم روضه‌هایم را روی کاغذ می‌نویسم. #مصاحبه #میرداماد #آموزش_مداحی 🔸بهترین کلاس برایِ مداح شدن پایِ منبر بزرگانِ این عرصه نشستن است. 🔹مداحان جوان، حوزه بروند و عربی یاد بگیرند. 🔸حضور در حوزه، مداح را چند بعدی می‌کند. 🔹شورخوانی ، کلاسِ اول مداحی است. 🔸روضه خانگی مثل یک قنات است. 🔹ایجاد مهد کودک کنارِ هیأت‌ها اشتباه است. 🔸نوحه خواندن از روی موبایل ، بدبختیِ جدید مداحی. 🔸از کلاس و تخته سیاه مداح درنمی‌آید
. "این یا حسین را همه مدیون زینبیم..."      : 🔹با دست شوق چاک گریبان گرفته ایم 🔹از فرط شور باده طوفان گرفته ایم 🔹در اوج ناز تخت سلیمان گرفته ایم 🔹امشب به دست زلف پریشان گرفته ایم   🔸شکر خدا ز جام جنونش لبالبیم 🔸شکر خدا که گوشه نشیان زینبیم   🔹امشب دلم به تاب و سرم گرم از تب است 🔹شمع است و شاهد است و شرابی که بر لب است 🔹شور و شگفتی است و شبیه عشق مشرب است 🔹شامی که روشنایی روز است امشب است   🔸امشب تمام گرمی بازار زینب است 🔸امشب شب ملیکه دادار زینب است   🔹فصل الخطاب عاشقی ما رسیده است 🔹ای قطره های تب زده دریا رسیده است 🔹زیباترین حماسه دنیا رسیده است 🔹زینب به دست حضرت زهرا رسیده است   🔸چشمی گشود و چشم شقایق به خواب شد 🔸زیباترین دعای علی مستجاب شد 🌸 ولادت باسعادت کبری (سلام الله علیها) 🌸
🌷سرود ولادت حضرت زینب (س)🌷 جهت ذاکرین اهل بیت علیهم السلام شبای بی سحر سر اومد بازم دوباره کوثر اومد مژده که زینب اومد از راه از تنهایی حسین در اومد زینب دلا رو شیدا میکنه عشق و به معنا ادا میکنه ذکر یا زینب غوغا میکنه یا زینب کبری یا زینب ....... به به از این وقوع جذاب وصال شمس و روی مهتاب چشمای زینب اولین بار وا شد به چشم ناز ارباب دلدادگی رو طریق اومده رکاب عشق و عقیق اومده برای ارباب رفیق اومده ............. زینب تو عاشقی نمونه است الگوی عشق تو هر زمونه است خلاصه یک کلام تو دنیا زینب مثه حسین یه دونه است علی سرشت و زهرا مداره پروردگاره شرم و وقاره بیاد به وقتش یه ذوالفقاره ✍ مجتبی صمدی شهاب
شب بارونه لباغزل خونه شو ِ بارونه لبا غزل خونه شوِ عاشق شدنِ دلایِ مجنونه شو ِ میلاد ِ عمّه ی ِ ساداته توی ِ دست ِ فاطمه عیدی فراوونه ... سحر ِ حسینه که دلبر ِ حسینه حضرت عقیله همسفر حسینه این خود ِ اربابه یا که خواهر ِحسینه به همون خدای زینب به خاک پاهای زینب آرزوی ِ دلم اینه که بشم فدای زینب بی بی زینب خوش آمد ۴ کرم ِ تو عشقه شور دم تو عشقه نوکرای خوب و محترم تو عشقه ای عقیله ی ِ عشق ماه قبیله یِ عشق بی بی جان مدافعان حرمِ تو عشقه سر به پات میزارم دلی که بی قراره جانمان بی بی جان قابلته نداره آخرش یه روزی سر داعشه میاره تویی تو خدای احساس تویی تو مثل ِ گل ِ یاس تویی تو خواهر حسین تویی تو عشق ِ عبّاس بی بی زینب خوش آمد ۴ کربلا چه غوغاست عشق همه نوکرا .. یا امام حسین به والله پرچمت بالا ... یه حرم داری تو به همه یاری میدونم برا کسی تو کم نمیزاری پسر ِ دوّم ِ زهرا و شاه ِ حُنین مو مِخوام لری بگم اربابم حسینه ماه ِ زمینه .. امیرِ بی قرینه اسم قشنگش چه وه دلها مشینه قمرٌ عشیره یِ بی بی امّ البنیه به رگ عرض ادب همه دستها به سینه اَلسّلام علی ساقیِ کرببلا اباصالح یا مهدی آقاجان دیر کردی فاطمه چشم به راته بگو که ور میگردی شو مهتابی ... دل شده سردابی کی میشه با ظهورت کور بوه وهّابی همه دل می بازیم یه روز به تو مینازیم یه روزم پشت سرت توی صف نمازیم .. .👇👇
در ِ رحمت ِ خدا بازه خدا چيزی كم نميذاره آخه هرچی كه باشه امشب شب ِ خواهرِ علمداره ۲ همه جا ولوله ولوله ولوله افتاده رو لبا هلهله هلهله هلهله افتاده عشق كوثر ميشه زينت حيدر ميشه دوّمين باره ... ۲ امام حسن برادر ميشه صلِّ علىٰ سيّدتی زينب ۴ از تولّدش دخيلش رو به حسينش داره ميبنده چون فقط ميون دستایِ خود ِاربابه كه میخنده همه جا ولوله ولوله ولوله افتاده رو لبا هلهله هلهله هلهله افتاده ذكر رو لباشه ... حسين همه دنياشه بَه بِه زينبی ... كه مهريه اش حسينش باشه صلِّ علىٰ سيّدتی زينب ۴ شيعه خيلی سر ِناموس ِ حضرتِ مرتضىٰ حساسه حرم بی بی كفيل داره كفيلش حضرت ِ عبّاسه همه ی ِ جونِمون زينبه زينبه والله ِ عشق صاحب زمون زينبه زينبه والله ِ اين بی بی سر داره اين همه نوكر داره حرم ِ بی بی ... هميشه على اكبر داره صلِّ علىٰ سيّدتی زينب ۴ .
5d2084aea319c8653f431872_2457707307234647860.mp3
7.15M
#سرود_بسیار_زیبا #لری #حضرت_زینب_س #سبک_بارو_بارو_بارونه_هی #حاج_مجید_کمره_ای🎤🎤
مداحی آنلاین - شبای بی سحر سر اومد - میرداماد.mp3
4.1M
#میلاد #حضرت_زینب (س) 💐شبای بی سحر سر اومد 💐بازم دوباره کوثر اومد 🎤 #میرداماد 👏 #سرود
هدایت شده از امیر حسین یعقوبیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥« سیدمهدی میرداماد »، مداح اهل بیت: هنوز هم روضه‌هایم را روی کاغذ می‌نویسم. #مصاحبه #میرداماد #آموزش_مداحی 🔸بهترین کلاس برایِ مداح شدن پایِ منبر بزرگانِ این عرصه نشستن است. 🔹مداحان جوان، حوزه بروند و عربی یاد بگیرند. 🔸حضور در حوزه، مداح را چند بعدی می‌کند. 🔹شورخوانی ، کلاسِ اول مداحی است. 🔸روضه خانگی مثل یک قنات است. 🔹ایجاد مهد کودک کنارِ هیأت‌ها اشتباه است. 🔸نوحه خواندن از روی موبایل ، بدبختیِ جدید مداحی. 🔸از کلاس و تخته سیاه مداح درنمی‌آید
743.6K
جنس صدا #زیر #بم گرم کردن صدا #آموزش_مداحی مدرس #رامین_محمدی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نرمش_صدا #گرم_کردن_حنجره #مدرس_رامین_محمدی #آموزش_مداحی
✅ 1⃣ رعایت تناسب رعایت تناسب يكي از عوامل مؤثر در تأثير كلام بر مستمع مي باشد، که انواع و اقسامی دارد. برخی از این اقسام مربوط به سبک و روش بیان، و برخی مربوط به محتوا و عوامل جنبی مداحی است. اقسام تناسب الف)تناسب بين اجزاي مجلس بين جملات عربي ابتداي مجلس ، شعر ، مقدمه روضه ، روضه ، گريز ، سينه زني و... بايد ارتباط سبكي و محتوايي لازم وجود داشته باشد و تمام اين اجزاء در يك گروه محتوايي و سبكي باشند و اگر قرار است گریزی در سبک و محتوا صورت بگیرد با حلقه ارتباطی قوی باشد. ب) تناسب در اجزاي سبك سبکهای مداحی و دستگاههای آواز از گوشه های مختلفی تشکیل شده اند و هر گوشه بایستی در پرده صدای متناسب آن پیاده شود، بین این پرده های صدا یک فاصله استاندارد وجود دارد. اگر این فاصله استاندارد بین پرده های صدای سبک، رعایت نشود خواندن شما دچارضعفي مي شود كه عدم تناسب در پرده هاي صدا نام دارد. رعایت این تناسب در مکمل خوانی(رفتن از نغمه و دستگاهی به نغمه و دستگاه دیگر) بسیار حائذ اهمیت است. ج) تناسب سبك و محتوا هر محتوا و مضمونی اقتضای سبکی خاص خود را دارد، که باید رعایت شود. در انتخاب سبک برای محتوای مورد نظر باید تناسب در نظر گرفته شود. تناسب سبك و محتوا دو وجه دارد : وجه اول: براي كل مجلس سبكي انتخاب شود كه با محتواي آن متناسب باشد؛ یعنی برای مجالس شادی سبک شاد و برای مجالس عزا سبک محزون و... . وجه دوم: هنگام خواندن باید به تناسب لحن و محتوا توجه شود. محتویات معمولا در یکی از حالات عاطفي، حماسي، مرثيه و یا خبري هستند. اگر محتوا عاطفي است بايد با لحني عاطفي ، اگر حماسي است با لحني حماسي و اگر مرثيه است با لحني تأثرانگيز خوانده شود. به طور کلی نغمات، تأثیرات مختلفی بر روحیات انسان دارند. فارابی، می گوید نغمات سه تأثیر اساسی دارند. 1ـ مُلَذَّه: یعنی لذتبخش هستند. 2ـ مُخَیَّله: انسان را به اندیشه فرو می برد. 3ـ اِنفِعالیه: در انسان تحرک ایجاد می کند. در خواندنها باید این تأثیرات را مد نظر قرار دهیم و برای محتواهای مختلف از نغمه و سبک متناسب با آن استفاده نماییم. در ادامه نمونه هایی از نغمات متناسب با محتواهای مربوطه را مورد بحث قرار می دهیم. من باب مثال دستگاه راست پنجگاه برای محتوای شادی مناسب به نظر می رسد و این نغمه، آرامش در مخاطب ایجاد می کند و در وقت ظهر اثر بیشتری دارد. دستگاه چهار گاه برای محتوای حماسی و القای اضطرار مناسب به نظر می رسد، این نغمه روی کسانی که مزاج صفراوی دارند و دارای طبعی فعال، سرزنده و با نشاط هستنداثرگذار تر است. دستگاه همایون و آواز دشتی برای محتوای مربوط به غم و اندوه، فراق و... مناسب به نظر می رسد، این نغمه روی کسانی که مزاج بلغمی دارند و دارای روحیه شیدایی و عاشقانه هستند اثرگذار تر است. البته بعضی از اساتید اشاره کرده اند که: الف) در تمام دستگاهها، کلیه حالات و احساسهای ذکر شده وجود دارد. ب) تمامی این حالات و احساسات به موقعیت زمانی، مکانی و حالات درونی بستگی دارد.
✅2⃣ رعایت تناسب در بحث قبل گفتیم رعایت تناسب يكي از عوامل مؤثر در تأثير كلام بر مستمع مي باشد، که انواع و اقسامی دارد. برخی از این اقسام مربوط به سبک و روش بیان، و برخی مربوط به محتوا و عوامل جنبی مداحی است؛ که عبارت است از: الف)تناسب در اجزاي مجلس ب) تناسب در اجزاي سبك ج) تناسب سبك و محتوا د) تناسب بيان و محتوا ه) تناسب مطلب و زمان و) تناسب مطلب و ظرفيت مستمع تناسب در اجزای مجلس، اجزای سبک و سبک و محتوا را در بحث قبلی عرض کردیم؛ در این مقال، به مابقی تناسبها می پردازیم. د) تناسب بيان و محتوا روش بيان بستگي به شخصي دارد كه از زبان او سخن مي گوييم. نقل از زبان خداوند، معصومين، فرزندان معصومين و... بايد با روش كلامي متناسب با آن شخصيت بيان شود. معمولا ترجمه آيات قرآن و احاديث قدسي چون از قول خداوند است؛ با عبارات و بياني كتابي و عالمانه ارائه مي شود. سخنان پيامبر (صلی الله علیه و آله) و معصومين(علیهم السلام) وقتي خطاب به انسانهاست با عبارات و بياني كتابي و عالمانه ارائه مي شود. اما وقتي سخن، بين خود معصومين(علیهم السلام) است ، با توجه به مقام و رتبه آن معصوم نسبت به ديگري، عبارات و بيان استفاده مي شود ، سخن مقام بالاتر با بياني عاميانه تر و سخن مقام پايين تر مؤدبانه تر بيان مي گردد. گاهي سخن از قول فرزندان كوچك و يا نوجوان اهل بيت(علیهم السلام) نقل مي شود در اين موارد عبارات و بيان كودكانه مي شود و همينطور موارد ديگر... ه) تناسب مطلب و زمان گاهي محتواي مجلس انتخابي ما طولاني و مفصل است در حاليكه زمان موجود محدود مي باشد، بعضي از ذاكرين که در مراحل اوليه كسب تجربه هستند ، سعي مي كنند كل محتوا را به طريقي در زمان موجود بگنجانند. اين موضوع باعث مي شود از طرفي زمان رعايت نشود و از طرف ديگر ـ با حذف بعضي از حواشي كه براي رساندن وتأثير مطلب لازم است ـ از وضوح بيان كاسته شود و تأثير گذاري بر مستمع هم كم شود. شما بايد محتواي مجلس خود را متناسب با وقتي كه داريد تهيه كنيد زيرا كه «خير الكلام ما قل و دل» بزرگترين و مهمترين سخني كه حضرت عيسي (علیه السلام) ايراد كرد: موعظه بر سر كوه است كه مي¬توان تمام آن را در عرض پنج دقيقه خواند. و) تناسب مطلب و ظرفيت و حال مستمع در خواندن بایستی تناسب حجم و کیفیت محتوا با ظرفیت و حال مستمع مد نظر قرار بگیرد؛ چراکه گاهي زمان كافي در اختيار شما هست اما شرايط مستمع و مجلس طوري است كه طاقت دريافت محتواي حجيم و مفصل را ندارد؛ اگر در اين شرايط با تفصيل بخوانيد، تأثيري كه بايد نخواهد داشت. نکته دیگر اینکه، شدت مصيبت و حال روضه بايد متناسب با حال مجلس باشد. يعني اگر مجلس حال مناسبي ندارد مصيبت هاي سنگين خوانده نشود و در كل بهتر است مداح براي سنجيدن حال مجلس ابتدا از روضه هاي احساسي استفاده كند. اگر در حال مجلس تأثرگذار بود و مداح تشخيص داد كه وقت آن رسيده است كه به روضه هاي سنگين هم اشاره اي بشود ، اين كار را انجام دهد، و الا به همان روضه احساسي اكتفا كند. گاهي هم حالتي پيش مي آيد كه خود مداح غرق در شور و حال و بغض و گريه و ذكر مصائب سنگين مي باشد، در حالي كه مستمع بي تفاوت و بدون ناله و اشك نظاره گر است. از این موضوع هم باید پرهیز کرد.