eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
2.9هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
8.6هزار ویدیو
993 فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🏴 شباهت سجده‌های امام کاظم(ع) و سجده‌های حضرت سیدالشهدا(ع) حضرت موسی بن جعفر(ع) از صبح سجده می‌کرد تا ظهر و در وقت ظهر سر از سجده بر می‌داشت، نماز می‌کرد بی تجدید وضو. بعد از آن به سجده می‌رفت تا مغرب. مغرب سر از سجده بر می‌داشت بی آنکه تجدید وضو بفرماید، نماز می‌کرد. ملعون کافر زندان بان به فضل گفت: در اندرون آن حجره نظر کن. گفت: نظر کردم چیزی ندیدم مگر یک وصله کرباسی که بر روی زمین افتاده بود. ملعون گفت که آن موسی بن جعفر(ع) است، امام شماها. تأمل کنید که چقدر حبس آن حضرت طول کشیده بود که از کثرت ضعف و لاغری در زیر آن قطعه کرباس پیداد نبوده! این سجده آن حضرت بود. می‌خواهم حالا ملاحظه کنم در فضیلت سجده امام موسی بن جعفر(ع)در زندان با سجده آخرینِ حضرت سیّدالشهدا(ع). در کربلا حضرت سجده‌های بسیار داشت ولی منظور، آن سجده آخرین حضرت است که در دم آخر جبین مبارک را بر زمین گذاشت. آن سجده که از آن وقتی که بر زمین گذاشت سر مبارک را اِلَی الآن برنداشت. 📚منبع سخنرانی‌های اخلاقی، آیت الله حاج شیخ جعفر شوشتری(ره)، ص ۱۵۹ .
. ☑️ لعن غالیان توسط امام کاظم(ع) در دوره امام کاظم(ع)، غالیان نیز فعال بودند. در این دوره فرقه بشیریه شکل گرفت که منسوب به محمد بن بشیر از اصحاب موسی بن جعفر بود. او در زمان حیات امام، دروغ‌هایی به آن حضرت می‌بست.(۱) محمد بن بشیر می‌گفت آن کسی که مردم به عنوان موسی بن جعفر می‌شناسند، آن موسی بن جعفری نیست که امام و حجت خداوند است.(۲) و مدعی بود موسی بن جعفر حقیقی نزد وی است و می‌تواند امام را به آنها نشان دهد.(۳) او در شعبده‌بازی مهارت داشت و صورتی مانند صورت امام کاظم(ع) ساخته بود و آن را به عنوان امام کاظم(ع) به مردم نشان می‌داد و برخی نیز فریب او را خورده بودند.(۴) محمد بن بشیر و پیروانش قبل از شهادت امام کاظم(ع) در جامعه شایعه کرده بودند که امام کاظم(ع) زندان نرفته و زنده است و نمی‌میرد.(۵) امام کاظم(ع) محمد بن بشیر را نجس می‌شمرد و لعن می‌کرد و ریختن خون او را مباح دانست.(۶) 📚منبع (۱) التحریر الطاوسی، عاملی، ص۵۲۴ (۲) رجال، کشّی، ص۴۸۲ (۳) رجال، کشّی، ص۴۸۰ (۴) همان، ص ۴۸۰ (۵) جریان غلو در عصر امام کاظم(ع)، حاجی زاده، ص۱۱۲ (۶) رجال، کشّی، ص۴۸۲ .
. 🌹 من امام دل‌ها هستم امام موسی بن جعفر علیهم‌السلام در دل‌های مردم جا داشت و بر قلب‌های آنان حکومت می‌کرد. این ویژگی حقیقتی انکارناپذیر و مورد پذیرش همه حتی هارون الرشید بود. ابن حجر هیثمی درباره این ویژگی حضرت می‌نویسد: روزی امام کاظم علیه السلام در کنار خانه [خدا] نشسته بود. وقتی چشم هارون به امام افتاد، گفت: تو همان کسی هستی که مردم پنهانی با تو بعیت می‌کنند؟ فرمود: من امام دل‌ها و تو امام بدن‌ها هستی.» 📚منبع الصواعق المحرقه، ابن هجر هیتمی شافعی، ص ۲۰۳ ............. . 🌸 مددجویی بزرگان اهل سنت از قبر امام کاظم(ع) امام شافعی درباره آثار توسل به امام کاظم علیه‌السلام، گفتاری بس بلند دارد: قبر موسی کاظم علیه‌السلام در اجابت دعا [و حل مشکلات]، داروی شفابخش است.»(۱) ابوعلی خلال، بزرگ حنبلی‌های عصر خویش، در گرفتاری‌ها به بارگاه امام هفتم پناه می‌برد و به مدد امام، گرفتاری‌هایش را حل می‌کرد. خود او در این باره می‌نویسد: هرگاه مهمی برایم رخ می‌داد، به بارگاه موسی بن جعفر علیهم‌السلام می‌رفتم و به او توسل می‌جستم و آنچه می‌خواستم، خدای تعالی برآورده می‌کرد.»(۲) 📚منبع (۱) البصائر لمنکر التوسل باهل المقابر، حمداللّه هندی حنفی، ص ۴۲ (۲) الغدیر، علامه امینی، ج ۵، ص ۱۹۴ .
. ✅ هدایت زن گناهکار توسط امام کاظم(ع) مرحوم مجلسی نقل کرده است که هارون، خلیفه مقتدر و بی‌حیای عبّاسی دستور داد کنیز زیبا صورتی را برای خدمت کردن به امام موسی بن جعفر (علیهم‌السلام) به زندان بردند (و منظورش بدنام کردن حضرت بود). امام پیغام داد: «بَل انتُم بِهَدیتکُم تَفرَحُون(نمل:۳۶).» «این شما هستید که با هدایای خود شادمان می‌شوید؛ من به کنیز و امثال آن نیازی ندارم.» هارون از این پیام سخت خشمگین شد و گفت: به او بگویید ما به رضای تو کنیز را به زندان، نزد تو نفرستادیم، و دستور داد که کنیز را نزد حضرت بگذارند و باز گردند. مدتی گذشت، هارون خادمش را به زندان فرستاد تا خبری بگیرد. خادم به زندان رفت. با کمال تعجب دید آن کنیز به سجده رفته است و مرتب می‌گوید: قُدّوس سُبحانکَ سُبحانکَ، جریان را به هارون گزارش داد. هارون گفت: به خدا سوگند! موسی بن جعفر او را سحر کرده است، کنیز را بیاورید. کنیز را به حضور هارون آوردند، نگاهش را به آسمان دوخت و ساکت ایستاد. هارون پرسید: تو را چه شده؟ گفت: خبر تازه‌ای دارم! وقتی مرا به زندان بردند دیدم این مرد مرتب نماز می‌خواند، بعد از نماز مشغول تسبیح و تقدیس خداوند می‌شود. به او عرض کردم: مولای من! شما کاری ندارید برایتان انجام دهم؟ فرمود: با تو چه کار دارم؟ عرض کردم: مرا برای خدمت به شما آورده‌اند. آن بزرگوار با دست اشاره کرد و فرمود: پس اینها چه کاره‌اند؟! نگاه کردم، باغی دیدم بسیار وسیع و زیبا که اول و آخر آن ناپیدا بود، فرش‌های نفیس در آن گسترده بود و حوریه‌های بسیار زیبا با لباس‌های آراسته در آن جا بودند که هرگز نظیر آنها را ندیده بودم. با مشاهده آنها در برابر خدای خود به سجده افتادم و در سجده بودم که خادم تو به سراغم آمد و مرا نزد تو آورد. هارون گفت: ای ناپاک! شاید وقتی به سجده رفتی اینها را در خواب دیدی؟ گفت: نه! به خدا سوگند! این واقعیات را پیش از سجده دیدم و بعد از مشاهده آنها به سجده افتادم. هارون (به فردی) گفت: این ناپاک را بگیر و مراقب باش کسی این مطلب را از او نشنود، اما کنیز بدون درنگ مشغول نماز شد. از او پرسیدند: چرا چنین می‌کنی؟ گفت: عبد صالح (موسی بن جعفر علیهم‌السلام) را چنین یافتم … . راوی این داستان می‌گوید: این کنیز زندگی خود را به همین منوال در بندگی خدا سپری کرد تا از دنیا رفت. این قضیه چند روز قبل از شهادت امام کاظم (علیه‌السلام) رخ داد. 📚منبع بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۴۸، ص ۲۳۸ .
علیه السلام ◾️ [جلسه‌ی اول] ۲۴ بهمن ۱۴۰۱شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 شهادت حضرت امام کاظم صلوات‌الله‌علیه 📚 مطالب مطرح شده: ۱. مدح امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه ۲. در بیوگرافی و تاریخ ولادت و شهادت امام کاظم علیه‌السلام ۳. نام‌های فرزندان امام کاظم علیه‌السلام ۴‌. برنامه إمام کاظم علیه‌السلام در زندان فضل‌بن‌ربیع ۵. دعای امام هفتم به‌جهت خلاصی از زندان هارون ۶. عابده شدن کنیز هارون‌الرشید 📚
زمینه؛ خلصنی یا الله.mp3
2.26M
علیه‌السلام 🔹خلّصنِی یا الله🔹 لبریز اشک و آهم ای تنها تکیه‌گاهم تو این همه رنج و غصه تویی تنها پناهم با قلبی پر از اندوه و غم تو رو صدا زدم با اشکام خدایا دم‌به‌دم تو رو صدا زدم با این حال و روز مضطرم تو رو صدا زدم یا رب دلم تنگه یا رب دلم خونه حال دل من رو کی جز تو می‌دونه؟ «خَلّصنِی یا الله» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ قلبم بی‌تاب و خسته از غم در خون نشسته داغِ دوری از عزیزام دل منو شکسته از تو این سیاه‌چال ستم صدامو می‌شنوی دارم شکوه‌ها از دشمنم صدامو می‌شنوی یا رب، نَجِّنِی، یا ذَالکَرم صدامو می‌شنوی این دستای بسته داره حکایت‌ها از کینۀ هارون دارم شکایت‌ها «خَلّصنِی یا الله» شاعر: نغمه‌پرداز:
شور؛ باب الحوائج عالم.mp3
1.62M
علیه‌السلام 🔹باب الحوائج عالم🔹 نور خدا تویی مولا روح دعا تویی مولا باب الحوائج عالم مشکل‌گشا تویی مولا اسمت گره‌گشاست، باب الحوائجی عشق تو پر بهاست، باب الحوائجی صحنت بهشت ماست، باب الحوائجی کاظمینت بهشت برینه قبلۀ آسمون و زمینه وعده‌مون با شما اربعینه «یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آقای ما تویی مولا مأوای ما تویی مولا نیلِ جهان پر آشوبه موسای ما تویی مولا ای جانِ مصطفی، موسی بن جعفری جانِ جهان ما، موسی بن جعفری عشقِ امام رضا، موسی بن جعفری قبلۀ دل‌ها باب‌المراده لطف تو حاجت ما رو داده کاظمین - کربلا، باز پیاده... «یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر» شاعر: نغمه‌پرداز:
. 🏴سبک شهادت حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام 🏴بند اول منم و حال قلبه بد حال منم و رنج این همه سال منم و کنج این سیه چال دیگه دارم میمیرم منم و این فضای دلگیر منم و زخم و کُند و زنجیر منم و طعنه ها و تحقیر دیگه دارم میمیرم شده روزم مثل شب جونم اومد روی لب شده ذکر قنوتم خلصنی یا رب سندیِ بی حیا،زندانبانه منه آزارم میده و،شلاقم میزنه خلصنی یا رب 🏴بند دوم منم و سینه ای پر از غم منم و آه و ناله هر دم منم و قامتی که شد خم دیگه دارم میمیرم منم و تنهایی و غربت منم و تاریکی و وحشت منم و سندیِ بی غیرت دیگه دارم میمیرم کنج زندون معذب شدم و دارم طلب مرگمو من از خدا خلصنی یا رب میسوزه دائما،زخمای رو تنم آزارم میده این،زنجیر گردنم خلصنی یا رب 🏴بند سوم منم و اشکی که روونه کار دشمن زخم زبونه میده زجرم با هر بهونه دیگه دارم میمیرم منم و زهر و قلب پاره زده به جون من شراره دیگه دردم نداره چاره دیگه دارم میمیرم رسیده جونم به لب زهر کینه شد سبب شبیه جدم حسین جون بدم تشنه لب گرچه قلبم رو کرد،پاره زهر جفا اما جسمم نشد،پامال مرکبا آه ای کرب و بلا ✍♩کربلایی امیرحسین سلطانی 👇👇👇
. ۱۴۰۲ شادی رسید دورِ عبایم  پرید و رفت آمد میان مَحبَس و من را ندید و رفت جز غم کسی برای عیادت ندیده‌ام هرکس رسید از تنِ من لاله چید و رفت بدکاره‌ای به پشتِ سرم گریه‌اش گرفت بوسید خاکِ پایِ منِ ناامید و رفت اصلا نیامده به سراغم در این قفس جز جان که عاقبت به لبانم رسید و رفت می‌خواستم به خواب رضا را بغل کنم چشمم که گرم شد زد و خوابم پرید و رفت سندی دوباره آمد و پهلوی من گرفت پا را گذاشت بر روی مویی سپید  و  رفت پا را گذاشت  ناله‌ی ساقِ مرا شنید ماند آنقدر  که دادِ مرا هم شنید و رفت زنجیرِ کهنه‌ایست فرو رفته  در گلوم زنجیر را به دست گرفت و کشید و رفت بر تخته‌ای که می‌بَرَدَم کاش حک کنید این پیرمرد دختر خود را ندید و رفت اُفتاده‌ام به یادِ یتیمانِ جَدِّ خود طفلی که زود داغ اسیری چشید و رفت وقتی که گفت عمه عَلَیکُنَّ بِاالفَرار از خیمه‌گاه شعله گرفته دوید و رفت اما چه زود سرخْ سواری از او گذشت دستی رسید و لاله‌ی گوشش درید و رفت آمد شکایتش به عمو‌جانِ خود کند یک سنگ ناگهان نفَسش را برید و رفت... (حسن لطفی ۱۴۰۲/۱۱/۱۵) .
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیرخاکی ترین تصاویر و بیانات شهدای شاخص! 🌹🌹🌹 هر چه بیشتر به چهره و کلام شهدا در این فیلم نگاه می‌کنیم، یک احساس آرامش خاصی را در همه آنها مشاهده می‌کنیم. کاملاً می‌توان فهمید که آنها قبل از شهید شدن خویش، خود را آماده کرده و شهادت را کامل به آغوش کشیده‌اند و این‌چنین است که آنها مرگ را به سخره خویش در آورده‌اند.
هدایت شده از 
33.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه فرهنگی هنری شهید آوینی افتتاح رادیو آوینی در فضای مجازی گوینده:مهدیه حسینی هماهنگی‌:مجتبی موسوی سرپرست:علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
هدایت شده از 
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه فرهنگی هنری شهید افتتاح رادیو آوینی در فضای مجازی گوینده ثناعبدالوند ویرایش سید مجتبی موسوی سرپرست علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
هدایت شده از 
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه فرهنگی هنری شهید آوینی افتتاح رادیو آوینی در فضای مجازی موضوع بهمن ماه بهار انقلاب اسلامی گوینده:ثنا عبدالوند هماهنگی‌:مجتبی موسوی سرپرست:علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
. 🏴سبک شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام 🏴بند اول اسیر زندونم و از زمونه سیرم قعر سیه چال بلا به غم اسیرم برده توون من رو سنگینیه زنجیر خسته شدم دیگه از این فضای دلگیر شبیه مادرم شدم پیر و زمینگیر زخم زبون سندی،دلیل پیریه من دیگه دلیل ندارم،برای این شکستن به ضربه تازیونه،امونم و بریده حالا به زهر کینه،جونم به لب رسیده خلصنی یا الهی ذکر شبانه روزم دارم شبیه شمعی آب میشم و میسوزم غریب آقام واویلا... 🏴بند دوم قامت من خمیده و گرفته حالم شبیه مرغ بی پرم شکسته بالم نشسته تو گلوی من یه بغض سنگین ناسزا میشنوم من از سِندیه بی دین واسه همینه میکشم دندون به آستین بهم میخنده سِندی،میشکنه حرمتم رو با نیش و با کنایش،می بره طاقتم رو میزنه بی هوا هِی،سیلی به صورت من بسکه زده به پهلوم،خمیده قامت من خلصنی یا الهی ذکر شبانه روزم دارم شبیه شمعی آب میشم و میسوزم غریب آقام واویلا... ✍♪کربلایی امیرحسین سلطانی 👇👇