eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3.3هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
10.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
5d2084aea319c8653f431872_2457707307234647860.mp3
7.15M
#سرود_بسیار_زیبا #لری #حضرت_زینب_س #سبک_بارو_بارو_بارونه_هی #حاج_مجید_کمره_ای🎤🎤
مداحی آنلاین - شبای بی سحر سر اومد - میرداماد.mp3
4.1M
#میلاد #حضرت_زینب (س) 💐شبای بی سحر سر اومد 💐بازم دوباره کوثر اومد 🎤 #میرداماد 👏 #سرود
هدایت شده از امیر حسین یعقوبیان
12.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥« سیدمهدی میرداماد »، مداح اهل بیت: هنوز هم روضه‌هایم را روی کاغذ می‌نویسم. #مصاحبه #میرداماد #آموزش_مداحی 🔸بهترین کلاس برایِ مداح شدن پایِ منبر بزرگانِ این عرصه نشستن است. 🔹مداحان جوان، حوزه بروند و عربی یاد بگیرند. 🔸حضور در حوزه، مداح را چند بعدی می‌کند. 🔹شورخوانی ، کلاسِ اول مداحی است. 🔸روضه خانگی مثل یک قنات است. 🔹ایجاد مهد کودک کنارِ هیأت‌ها اشتباه است. 🔸نوحه خواندن از روی موبایل ، بدبختیِ جدید مداحی. 🔸از کلاس و تخته سیاه مداح درنمی‌آید
743.6K
جنس صدا #زیر #بم گرم کردن صدا #آموزش_مداحی مدرس #رامین_محمدی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نرمش_صدا #گرم_کردن_حنجره #مدرس_رامین_محمدی #آموزش_مداحی
✅ 1⃣ رعایت تناسب رعایت تناسب يكي از عوامل مؤثر در تأثير كلام بر مستمع مي باشد، که انواع و اقسامی دارد. برخی از این اقسام مربوط به سبک و روش بیان، و برخی مربوط به محتوا و عوامل جنبی مداحی است. اقسام تناسب الف)تناسب بين اجزاي مجلس بين جملات عربي ابتداي مجلس ، شعر ، مقدمه روضه ، روضه ، گريز ، سينه زني و... بايد ارتباط سبكي و محتوايي لازم وجود داشته باشد و تمام اين اجزاء در يك گروه محتوايي و سبكي باشند و اگر قرار است گریزی در سبک و محتوا صورت بگیرد با حلقه ارتباطی قوی باشد. ب) تناسب در اجزاي سبك سبکهای مداحی و دستگاههای آواز از گوشه های مختلفی تشکیل شده اند و هر گوشه بایستی در پرده صدای متناسب آن پیاده شود، بین این پرده های صدا یک فاصله استاندارد وجود دارد. اگر این فاصله استاندارد بین پرده های صدای سبک، رعایت نشود خواندن شما دچارضعفي مي شود كه عدم تناسب در پرده هاي صدا نام دارد. رعایت این تناسب در مکمل خوانی(رفتن از نغمه و دستگاهی به نغمه و دستگاه دیگر) بسیار حائذ اهمیت است. ج) تناسب سبك و محتوا هر محتوا و مضمونی اقتضای سبکی خاص خود را دارد، که باید رعایت شود. در انتخاب سبک برای محتوای مورد نظر باید تناسب در نظر گرفته شود. تناسب سبك و محتوا دو وجه دارد : وجه اول: براي كل مجلس سبكي انتخاب شود كه با محتواي آن متناسب باشد؛ یعنی برای مجالس شادی سبک شاد و برای مجالس عزا سبک محزون و... . وجه دوم: هنگام خواندن باید به تناسب لحن و محتوا توجه شود. محتویات معمولا در یکی از حالات عاطفي، حماسي، مرثيه و یا خبري هستند. اگر محتوا عاطفي است بايد با لحني عاطفي ، اگر حماسي است با لحني حماسي و اگر مرثيه است با لحني تأثرانگيز خوانده شود. به طور کلی نغمات، تأثیرات مختلفی بر روحیات انسان دارند. فارابی، می گوید نغمات سه تأثیر اساسی دارند. 1ـ مُلَذَّه: یعنی لذتبخش هستند. 2ـ مُخَیَّله: انسان را به اندیشه فرو می برد. 3ـ اِنفِعالیه: در انسان تحرک ایجاد می کند. در خواندنها باید این تأثیرات را مد نظر قرار دهیم و برای محتواهای مختلف از نغمه و سبک متناسب با آن استفاده نماییم. در ادامه نمونه هایی از نغمات متناسب با محتواهای مربوطه را مورد بحث قرار می دهیم. من باب مثال دستگاه راست پنجگاه برای محتوای شادی مناسب به نظر می رسد و این نغمه، آرامش در مخاطب ایجاد می کند و در وقت ظهر اثر بیشتری دارد. دستگاه چهار گاه برای محتوای حماسی و القای اضطرار مناسب به نظر می رسد، این نغمه روی کسانی که مزاج صفراوی دارند و دارای طبعی فعال، سرزنده و با نشاط هستنداثرگذار تر است. دستگاه همایون و آواز دشتی برای محتوای مربوط به غم و اندوه، فراق و... مناسب به نظر می رسد، این نغمه روی کسانی که مزاج بلغمی دارند و دارای روحیه شیدایی و عاشقانه هستند اثرگذار تر است. البته بعضی از اساتید اشاره کرده اند که: الف) در تمام دستگاهها، کلیه حالات و احساسهای ذکر شده وجود دارد. ب) تمامی این حالات و احساسات به موقعیت زمانی، مکانی و حالات درونی بستگی دارد.