eitaa logo
بر مدار حکمت|حسن لاهوتیان
160 دنبال‌کننده
185 عکس
62 ویدیو
3 فایل
حسن لاهوتیان ● دانش‌آموخته حوزه و دانشگاه ● پژوهشگر و مدرس فلسفه ● مهندس عمران ● ارتباط با من: @Ta_shahaadat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺لاریجانی و یک توئیت راهبردی انتخاباتِ پیش روی ما کاملاً دو‌قطبی است اما نه دو قطبی خسته‌کننده‌ی اصولگرا و اصلاح‌طلب ... بلکه دو‌قطبی جذاب و برانگیزاننده‌ی سیاست پاک /آلوده یا به تعبیر رایج این روزها دوقطبی / ! در این شرایط، با کارنامه‌ای که دارد نمی‌تواند ادای مثل رئیسی بودن را در آورد پس مجبور است محکم بایستد و رئیسی را منسوخ معرفی کند. او نمی‌تواند رئیسی شود و برای همین تصمیم گرفته خود را در این شرایط سخت از تزلزل هویتی بیرون کشد و به سمت مثل رئیسی شدن نرود. محکم بر لاریجانی بودن خودش تکیه کند و با اعتماد به نفس تمام، تفاوت بنیادین‌اش با رئیس جمهور شهید را با هشتگ فریاد بزند. لذا به نظر من این توئیت، دقیقا کلان لاریجانی در این انتخابات است. راهبردی که در آن بر عبور از روش‌ها و اصول دولت رئیسی (بخوانید: دولت اسلامی) تاکید شده است و آن را معرفی می‌کند. @madar_e_hekmat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم‌پور ازغدی: تشییع شهید رئیسی، از شهید سلیمانی عجیب‌تر بود پس از او رئیس‌جمهور شدن، سخت شد... دهه هشتادیها همچین مسئولینی ندیده بودند... در جهان نه تنها سابقه ندارد، بلکه امکان ندارد... @madar_e_hekmat
بهترین راه فهم فلسفه.mp3
2.25M
🎧 بهترین راه فهم فلسفه 🔹 گفتگو کنید آن هم گفتگوی جدی و درگیرانه 🔸 تصویرسازی کنید 🎙 آیت‌الله سیدیدالله یزدان‌پناه 🏷 برگرفته از درس خارج نهایه @madar_e_hekmat
🔺 زیر پوست شهر زیر پوست شهر اتفاقاتی می‌افتد ... @madar_e_hekmat
| امام خمینی: 📌 زندگی در دنیای امروز، زندگی در مدرسه اراده است و سعادت و شقاوت هر انسانی به اراده همان انسان رقم می خورد. @madar_e_hekmat
به جان دوست قسم كه اگر علوم الهى و دينى، ما را هدايت به راه راستى و درستى نكند و تهذيب باطن و ظاهر ما را نكند، پست‏ترين شغلها از آن بهتر است‏. 📚 امام خمینی، جنود عقل و جهل ، صفحه ۳۴۲ @madar_e_hekmat
⚡️دست آقای خمینی را بوسید 🔻آیة الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله: 🔹مرحوم آقای میرزا مهدی اصفهانی از نظر معنوی و جهات روحی فرد خیلی ممتازی بود. ایشان ضد فلسفه بود، در نهایت ضدّیت. من از مرحوم آقای مشایخی عراقی شنیدم که می‌گفت : به آمیرزا مهدی گفتم: آن کسی که در قم منظومه میگوید، نماز شبش ترک نمی شود و منظورم آقای خمینی بود . ایشان گفت: نماز شب میخواند و فلسفه میگوید؟! ایشان اینگونه ضدّ فلسفه بود . از آقای خمینی شنیدم که آمیرزا مهدی در توهین به فلاسفه قصد قربت می کند! 🔸شنیدم آقای آمیرزا مهدی با این اختلاف سبک و مشرب، وقتی کتاب کشف‌ الاسرار آقای خمینی را دیده بود، با اینکه هفده هجده سال از آقای خمینی بزرگ تر بود، در مشهد دست آقای خمینی را بوسید! 📚جرعه ای از دریا .ج۲ ص ۵۴۰. @madar_e_hekmat
🔰 امام خمینی : با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر که ندانم‏! ‏‏سؤال خبرنگار : ‏‏[‏‏شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط‏‎ ‎‏بین المللی را مطالعه نکرده اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در‏‎ ‎‏سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده اید. آیا این در ذهن شما این‏‎ ‎‏شک را به وجود نمی آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی توانید‏‎ ‎‏درک کنید؟‏‏]‏ ‏‏جواب امام : ما معادلۀ جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی ای که تا به حال به واسطۀ آن‏‎ ‎‏تمام مسائل جهان سنجیده می شده است را شکسته ایم. ما خود چارچوب جدیدی‏‎ ‎‏ساخته ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته ایم. از هر عادلی دفاع‏‎ ‎‏می کنیم و بر هر ظالمی می تازیم، حال شما اسمش را هرچه می خواهید بگذارید. ما این‏‎ ‎‏سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان‏‎ ‎‏ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایۀ نفوذ‏‎ ‎‏سرمایه داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله‏‎ ‎‏محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم.‏ صحیفه امام؛ ج 11، ص 160. @madar_e_hekmat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
... فرمودند: [بعد از شهادتش] دیدم همه از خدمات او و تلاش‌های شبانه روزی او حرف میزنند.از او تمجید می‌کنند. تعریف می‌کنند. . دلم برای رئیسی سوخت. در زمان حیات او این ها یک کلمه حاضر نبودن از این حرفها را بگویند. @madar_e_hekmat
... فرمودند: کشور به یک رئیس‌جمهورِ [۱] فعال [۲] پرکار [۳] آگاه و [۴] معتقد به مبانی انقلاب دارد. @madar_e_hekmat
اینطوری نیست/ اونطوری نیست ✍ علی مهدیان 🔹میگویند جلیلی توان اجرا نداره، اجرا در مورد رییس جمهور یعنی توان جهت دادن و مدیریت و تصمیم‌گیری در ساحت کلان، یعنی توان به کارگیری و مدیریت یک جمع هماهنگ، یعنی به خدمت گرفتن ظرفیت‌های مختلف کشور، یعنی داشتن اندیشه و برنامه ، یعنی جرات و شجاعت انتخاب موضع در نقاط حساس و ... جلیلی در مدتی که در شورای امنیت بود نشان داد جرات تصمیم گیری دارد، سبک مدیریت او احتمالا چیزی شبیه اتفاقی است که نزدیکان او در صدا و سیما دارند، صدا و سیما آغوش بازی نسبت به طیفهای مختلف داشته، جوانان را بکار گرفته، درصد مخاطبین را به گفته منابع رسمی حدود ده درصد افزایش داده، نه نگاه بسته مدیریتی آنچنان که می‌گویند دارد، نه جوان‌گرایی را کنار میگذارد، نه شجاعت در تصمیمات سخت و از سر اخلاص و تقوا را کنار می‌گذارد. جلیلی را هر کس از نزدیک دیده احساس تعقل و اخلاق و معنویت در عین شجاعت و قاطعیت در او را دیده. ماجرا اینقدر‌ که صفر و یکی تحلیل میکنیم نیست. 🔹می‌گویند اطرافیانش عدالتخواهان و بداخلاق‌ها و خاله زنک‌ها و حاشیه سازها هستند. اولا او به دلایل ویژگی‌های شخصیتی، آنچنان از اطرافیان تاثیر نمیگیرد، ثانیا جنس او به لحاظ عدالتخواهی شبیه برادرش آقا وحید است، این دو بزرگوار اولا مدتها است نگاهشان به ظرفیت‌ها است، امیدوارانه است، و اتفاقا بهترین مثال برای عدالتخواهی ولایی‌اند. 🔹میگویند قالیباف تکنوکرات و چیزی شبیه روحانی و هاشمی است. جهت انقلابی ندارد. این حرف غلط است، مجلس او قوانینی را تصویب کرده، بروید قوانین را ببینید، نگاه کنید چطور با تلاش شبانه روزی ساختار قوانینی را تصویب کرده که کاملا ساختار اقتصاد مقاومتی را دنبال میکند، عدم وابستگی به نفت، اصلاح نظام بانکی، کمک به رشد تولید، مقابله با فساد و دلالی و چه و چه. کمک به افزایش جمعیت و بحث مسکن و ...آنقدر درخشان است که بارها رهبری با او مدال انقلابی گری داده. دقت کنید مجلس انقلابی صفت مجلس قبلی است. کافی است نحوه توصیه های رهبری به مجلس جدید و تازه واردهای آن را با مجلس قبل مقایسه کنید. 🔹میگویند قالیباف قدرت طلب است. چون از ریاست مجلس رفت برای ریاست جمهوری، بعد سخنان رهبری را می‌آورند. اولا خود من و شما در همین مدت کوتاه بارها دیدیم شرایط چقدر متغیر و شناور است، چگونه می‌گویید او احتمال داشت بیاید یا نیت فلان داشت. بعلاوه او اگر قدرت طلب بود در انتخابات نود و شش که هم خود و هم همراهانش احتمال جدی می‌دادند که با کنار رفتن آقای رئیسی ایشان رای می‌آورد، کنار نمی‌رفت و مدد به آقای رئیسی نمی‌داد. قالیباف اهل عقل جمعی است، اهل مشورت است. او با طیفهای متنوعی کار می‌کند ولی دوست دارد عملا حرف رهبر را پیش ببرد. 🔹رفقا! من هم نقدهایی به این دو بزرگوار دارم، اما صحنه را اینقدر سفید و سیاه نبینیم. این عزیزان سرمایه های این کشورند، دارایی ما هستند. شما را به خدا مراقب باشید، "رهبری را بی آبرو نکنید"، او گفت با این جنگ و جدالها و بی اخلاقی ها، ایران بی آبرو می‌شود، بیایید شاخصها را مرور کنیم، مهمتر از اینکه کدام بزرگوار را در نهایت انتخاب میکنیم باید کمک کنیم به رشد مردم، تا بعد انتخابات تنور مطالبه و اندیشه ورزی بر اساس همین شاخصها روشن باشد. بیایید همگی از خودمان شروع کنیم. بسم الله. @madar_e_hekmat
لزوم تأسیس مراکز مشاوره فلسفی ✍ احمدحسین شریفی 🔸بسیاری از مشکلات روحی و روانی، به ویژه در دنیای مدرن، ریشه در گره‌های فکری و مسائل فلسفی دارند. عدم آگاهی از فلسفه آفرینش، ابهام در معنای زندگی، سؤال درباره نظام احسن، سؤال و ابهام درباره علم و قدرت و حکمت و خیرخواهی خداوند، شبهات ناظر به حیات ابدی و جاودانه و امثال آن از سنخ پرسش‌های فلسفی‌اند که نداشتن پاسخی روشن برای آنها موجب دلهره و اضطراب و پرخاشگری و يأس و ناامیدی و گوشه‌نشینی و انزوا می‌شود و حتی ممکن است فرد را تا مرز خودکشی بکشاند. 🔹روشن است که هرگز یک روان‌شناس یا روان‌درمان‌گر نمی‌تواند چنین پرسش‌هایی را پاسخ دهد. با تجویز داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و توصیه به ارتباطات اجتماعی و تفریح و تنظیم اوقات فراغت و امثال آن نمی‌توان چنین گره‌هایی را باز کرد و چنان معضلاتی را برطرف نمود. پاسخ به این پرسش‌ها فقط از عهده فیلسوفان و متکلمان واقع‌گرا و الهی برمی‌آید. 🔻به هر حال، با توجه به گستردگی چنین مسائلی در دنیای جدید، معتقدم فیلسوفان الهی به ویژه فیلسوفان حکمت متعالیه باید از لاک مباحث انتزاعی و صرفاً نظری خارج شده و با امتداد مباحث فلسفی تا سطح نیازها و تقاضاهای اجتماعی، برنامه‌هایی مشخص برای پاسخ به پرسش‌های فلسفی و گره‌های فکری و نظری مردم به ویژه جوانان و نوجوانان داشته باشند. پیشنهاد می‌شود سازو کار تأسیس مراکز مشاوره فلسفی توسط مراکز فلسفی اصیل و قویم کشور به ویژه مجمع عالی حکمت اسلامی، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران طراحی شود. پیش‌نیاز تأسیس چنین مراکزی تهیه دوره‌های آموزشی خاص برای متخصصان فلسفه و آگاه‌سازی آنان نسبت به روش‌های مشاوره و درمان است. @madar_e_hekmat
برای پول هر کاری نکنیم ...
درباره بیانبه ۱۵۱ نفر از اندیشمندان، فعالان سیاسی و مدنی درباره 👇👇👇
🔹دغدغه‌ شما یا مردم؟ ۱۵۱ نفر از اندیشمندان و فعالان سیاسی و مدنیِ دغدغه‌مند توسعه و مردمسالاری در ایران در بیانیه‌ای تحلیلی و تفصیلی از حکمرانان و نیروهای سیاسی دعوت کردند در انتخابات زودرسِ ۱۴۰۳ برای تقویتِ میانهٔ اصلاح‌گر و ممکن‌سازیِ توافق‌های مساله‌محور و راهگشا برای ایران بکوشند. 🔸بیانیه را خواندم، اولین سوالی که برایم مطرح شد این بود که چرا این بزرگواران به یکباره دغدغه‌مند شده‌اند؟ در این سه انتخابات گذشته کجا بودند؟! یعنی ۱۵۱ نفر یکدفعه با هم نگران ایران شدند؟! بی‌انصافی نمی‌کنم شاید شرایط را متفاوت و امیدی به تغییر یافته‌اند، دیدند جامعه و مردم ایران تصمیم به یک حرکت سیاسی گرفته‌ است؛ چنانچه خودشان می‌نویسند: "طبق نظرسنجی‌های معتبر شهروندان ایران در انتخابات پیش رو مشارکت‌گراتر از سه انتخابات قبل شده‌اند" 🔸این جمله توجهم را عمیقاً جلب کرد ولی عجیب برایم این بود که در بیانیه‌ای پر از تحلیل‌های متشتت، نامنسجم و شعارگونه، چرا آنها نسبت به این داده‌های آماری هیچ تحلیلی ارائه نکرده‌اند؟! مگر می‌شود همه شرایط ایران را تحلیل کنیم اما درباره چرایی مشارکت بالای مردم در این شرایط هیچ نگوییم؟! واقعاً سوال من از ۱۵۱ اندیشمند و فعال سیاسی دغدغمند که در این بیانیه اوضاع فلاکت‌باری را برای ما ایرانیان به تصویر کشیده‌اند این است که: چرا مردم در این شرایط اسفناک، دورخیزِ مشارکت گرفته‌اند؟! چه چیز در این جامعه‌ی خسته دمیده شده که چنین شور مشارکت آفریده؟ مگر حاکمیت تغییری از خود نشان داده که امید به صندوق‌های رای برگشته؟! اصلاً چه شده است که این بزرگواران (یا حتی کسی مثل خاتمی) که به جریان سیاسیِ حذف‌گرا معترضند، قبل از اعلام نظر شورای نگهبان، دعوت به مشارکت می‌کنند؟ چرا چند ماه قبل و در انتخابات مجلس، از این حرفها خبری نبود؟‌ مجلس مهم نبود یا ...؟ یا شرایط تغییر کرده است؟! 🔹 سوالات من، استفهام حقیقی است و واقعا تحلیل‌شان برایم مهم است. برایم مهم است چون می‌بینم که تغییر رویکرد مردم را فهمیده‌اند، فهمیده‌اند امروز با چند ماه پیش فرق می‌کند و شهادت رئیسی نقطه عطفی در رابطه میان مردم و حاکمیت است؛ ... اما چرا تحلیلی از این فهم جدید نمی‌دهند الله اعلم! 🔸اگر از من بپرسید، برایش تحلیل دارم اما تحلیل من، با نگاه این آقایان تفاوت ماهوی دارد؛ من بارها گفته‌ام که این پدیده را در تجربه‌زیسته ملت ایران با مسئولی در تراز انقلاب و در راستای آرمان انقلاب تبیین می‌کنم، تجربه‌ای که در دل سختترین شرایط اقتصادی، محبوب‌ترین دولت را در دل مردمان این سرزمین نشاند. 🔹از این بزرگوارانِ اندیشمند انتظار اندیشیدن است، صحنه را دقیقتر دیدن است. ایران اسلامی را تحلیل کنید نه ایران اینترنشنال را! تعجب می‌کنم که در این بیانیه هم باز مکرّر در مکرّر از اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی می‌گویید، از مصلح و میانه‌رو بودن! شما که جمعیت عظیم عزادار شهید جمهور را دیدید و آن حضور را در بیانیه‌تان هم منعکس کردید پس چگونه این مردمان را به همراهی با اصلاح‌گر یا میانه‌رو (و یا حتی اصول‌گرا) دعوت می‌کنید؟! 🔸آقایان دغدغه‌مند! کجایید؟! عقب نمانید از جریان امروز جامعه‌تان! عیبی ندارد شما بیانیه بدهید اما بیانیه‌ای که نسبت خودتان با سیاست رئیسی‌وار را مشخص کند؟ یا لااقل اعلام کنید میانه‌روییِ شما با روحانی چه فرقی می‌کند؟ اصلاح‌گری شما با جهانگیری، همتی و زنگنه و ... چه تمایزی پیدا کرده است؟ خودتان را در پس جملات مطالبه‌گرانه مخفی نکنید! این روزها دغدغه مردم اینها است! @madar_e_hekmat
هدایت شده از  سیداحمد غفاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 حتما ببینید 💫 فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت: بنا بوده در سال ۵۸ امام خمینی با سکته قلبی دومشان، رحلت کنند، اما خداوند ۱۰ سال به این امت رحم کرد..! 🔖 پ.ن ۱: حکمرانی الهی، وابسته به حاکمان معنوی و سلوکی است. هم امام اهل سلوک بود و هم اهالی سلوک همچون آیت‌الله بهجت به ایشان متوجه بودند و بی‌قرارش بودند. 🔖 پ.ن۲: این نظام مقدس، برخاسته از سلوک و دعای سالکان عرفانی و خون شهیدان الهی است. مراقب باشید و باشیم بخاطر برخی مشکلات جزیی، از اصالت و اساس این نظام متبرک و مقدس فاصله نگیریم. عاقبت بخیری ندارد. 🆔 @ghafari_ir
🔰 شورای نگهبان ۵ اصولگرا و ۱ اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت کرد! کسایی که شورای نگهبان رو به اعمالِ سلیقه و مهندسی انتخابات متهم می‌کنند الان ببینند که این شورا با معرفی این نامزدها، بزرگترین خدمت رو به اصلاح‌طلب‌ها کرد. وقتی رای جبهه مقابل متشتت بشه، کار برای کاندیدِ انحصاریِ اصلاح‌طلب‌ها (و حتی اعتدالیون) آسون میشه. ضمن اینکه این عدم تعادل در کاندیداها، یک حس انتقام‌ را هم در عده‌ای ایجاد میکنه و تلاش و حضور اونها رو بیشتر ... به نظرم شورای نگهبان اگه مصلحت‌سنجی می‌کرد لااقل لاریجانی رو هم به میدان می‌فرستاد ... کما اینکه برخی براساس نظرسنجی‌های چند روز گذشته معتقد بودند انتخابات به مرحله دوم میرسه چون فکر می‌کردند لاریجانی در عرصه انتخابات باقی میمونه و رای‌های جبهه مقابل هم شکسته میشه ... پ.ن: البته شخصاً معتقدم این دوقطبی اصلاح‌طلب-اصول‌گرا در این انتخابات مطرح نیست و تحلیل بالا رو از نگاه مخالفین شورای نگهبان بیان کردم! @madar_e_hekmat
📝 در حال محاسبه خمس ... 😊 《... وَجَٰهِدُواْ بِأَمۡوَٰلِكُمۡ وَأَنفُسِكُمۡ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِۚ ذَٰلِكُمۡ خَيۡرٞ لَّكُمۡ إِن كُنتُمۡ تَعۡلَمُونَ ... و با مالها و جانهاى خويش در راه خدا جهاد كنيد كه اين براى شما بهتر است اگر مى‌دانستيد 》 @madar_e_hekmat
👈سمت چپ: اولین صحبتهای پزشکیان در ستاد انتخاباتی اش 👉سمت راست: پوستر انتخاباتی پزشکیان 🔺پزشکیانِ سمت چپ، شانس پیروزی بالایی داره چون متناسب با فضای امروز جامعه حرف میزنه اما پزشکیانِ سمت راست، گرفتار مشاوره‌های دوقطبی‌سازِ تاریخ‌گذشته است و به نظرم هیچ شانسی برای پیروزی نخواهد داشت. #انتخابات_۱۴۰۳ #پزشکیان @madar_e_hekmat
✍ کمی هم از قیمت گوشت و مرغ و گوجه و خیار و ... بالاتر بیایم و ببینیم در این نقطه تاریخی که تمدن غرب رو به فروپاشی است و جهان در حال دگرگونی، انتخابات با هر نتیجه‌ای (و هر میزان مشارکتی)، تنظیم کننده‌ی جایگاه ملت ایران در نظم نوین جهانی خواهد بود. @madar_e_hekmat
📣کتاب «عدالت اجتماعی و فکر اسلامی معاصر» از چاپ خارج شد. 🔹کتاب «عدالت اجتماعی و فکر اسلامی معاصر» اثر تازه حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی در عرصه عدالت اجتماعی از چاپ خارج شد. 🔸این کتاب حاصل فصل اول درسگفتار‌های عدالت اجتماعی است که توسط گروه مطالعات عدالت اجتماعیِ پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پاییز ۱۴۰۲ با ارائه استاد واعظی برگزار گردید. 🔹بررسی وضعیت عدالت‌پژوهی در فکر فلسفی و تفکر فقهی معاصر و ارزیابی رهاوردهای متفکران اسلامی در این عرصه مقدس از اهداف اصلی این کتاب است. 🔸کتاب عدالت اجتماعی و فکر اسلامی معاصر که در چهارده گفتار تنظیم شده است، در صدد است اطلاعات و تحلیل‌های ارزشمندی را در باب گستره عدالت‌پژوهی و مباحث عدالت اجتماعی و نظریه‌های عدالت متفکران غرب در کنار دیگر گفتارهای تکمیلی درباره نظریه های معاصر عدالت را در اختیار علاقمندان جدی مطالعات این حوزه قرار دهد. 🔹پیشتر با کتاب های «نقد و بررسی نظریه‌های عدالت»، «مطهری و عدالت»، «جان رالز؛ از نظریه عدالت تا لیبرالیسم سیاسی» و «بازاندیشی عدالت اجتماعی؛ چیستی، چرایی، قلمرو» در عرصه عدالت اجتماعی از حجت الاسلام احمد واعظی استاد تمام فلسفه دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام آشنا شده بودیم. 🔸کتاب «عدالت اجتماعی و فکر اسلامی معاصر» را می توانید از نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و فروشگاه بوستان کتاب تهیه کنید. @madar_e_hekmat
شدت نیازمندی مخلوق به خالق را می‌توان به‌نوعی با محسوسات نشان داد؛ نسبت «نور وجودی انسان» به «سرچشمه هستی»، مانند نسبت «موج دریا» به «دریا» است. آیا اگر دریا نباشد، هیچ موجی باقی می‌ماند؟ استاد @madar_e_hekmat
📣 برگزاری جلسه «فقه، واقع‌گرایی و علوم اجتماعی» ظرفیت‌های تفکر شهید صدر برای به کارگیری واقع‌گرایی اخلاقی در کشف نظامات اسلامی با حضور: 🔸 حجت‌الاسلام دکتر علی نعمتی استادیار اقتصاد اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی 🔹 دکتر حسن لاهوتیان دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دکتری فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی 🏢 مکان: مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد 📆 تاریخ: 26 خرداد 1403، ساعت 10 بر مدار حکمت | حسن‌ لاهوتیان