eitaa logo
مادرانه های مشترک
12.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
99 ویدیو
27 فایل
نکات تربیتی کاربردی انجام کارهای روزمره در کنار فرزندان تبدیل کارهای خانه به بازی مشارکت بچه ها و مسئولیت پذیری بازیهای خانگی قصه های کاربردی و ... شرافت هستم یک مادر *در حد توانم برخی از سوالات را پاسخ میدم* @Sherafat518
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خداوند بخشنده مهربان 🌿 به مناسب روز جهانی محیط زیست 🌳🌍🌳 🌳 اگر از پسماند تر، خشکاله درست می کنید تا شیرآبه بدبو و سمی تحویل طبیعت ندهید، 🌳 اگر برای دلبندتان از پوشک پارچه ای استفاده میکنید تا انبوهی از زباله ی میکروبی و غیر قابل بازیافت را در طبیعت رها نکنید، 🌳 اگر یکبار مصرف ها در خانه و مهمانی و گردش و تفریح و زیارت و هیئات شما جایی ندارند، 🌳 اگر در تفریح و سفر و گردش زباله های خود را در طبیعت رها نمیکنید و حتی زباله هایی که دیگران رها کردند جمع آوری میکنید، 🌳 اگر حواستان به مصرف آب و سایر منابع انرژی هست، 🌳 اگر سختی خرید بدون پسماند را عاشقانه به جان می خرید، 🌳 اگر دستمال پارچه ای را جایگزین دستمال کاغذی کردید، 🌳 اگر در خانه تان کیسه فریزر پیدا نمی شود، 😉 🌳اگر در کیفتان همیشه لیوان پایدار، دستمال پارچه ای، کیسه های پایدار خرید دارید، 👌به شما تبریک میگویم. شما به محیط زیست نگاه توحیدی دارید. شما وسعت افق دید دارید. 🟢 شما نگاه توحیدی دارید که خانه خودتان را جدای از خانه ی سایر موجودات نمی دانید، شمایی که همانطور که خانه خودت را تمیز نگه می‌داری، حتی یک پوست تخمه هم بر خانه سایر موجودات نمی ریزی، 🟢 شمایی که در طبیعت هم مثل خانه خودت خم میشوی و زباله را از زمین برمی‌داری، 🟢 به درستی میدانی که تمام موجودات ریز و درشت این عالم آفریده ی خدای واحدند و همه با هم یک واحدند، نه مجزا از هم پس با نگاه توحیدی به خودت اجازه نمیدهی که چهار دیواری دور خودت را تمیز کنی ولی طبیعت را به نابودی بکشانی، چون خودت را جزئی از آن طبیعت میدانی و مسئول در برابر آن و پیوسته با آن 🟢 با نگاه جهان بینی توحیدی تو از اختیار و اراده ای که خداوند به تو عطا کرده در راه نابودی منابع خدادادی و حیات نسل خود و نسل های آینده استفاده نمیکنی و در یک کلام تو فقط خودت را نمیبینی، تو امانتی را میبینی که اکنون در امانتداری آن سهیمی و در نهایت همه چیز به خدا بازگشت میکند. 🟢 با این نگاه توحیدی، ما علاوه بر مکلف بودن نسبت به اصلاح عملکرد خود، نسبت به آنچه دیگران در مواجهه با محیط‌زیست مرتکب می‌شوند نیز مسؤلیم؛ چرا که وقتی محیط‌زیست ما در اثر عملکرد غلط عده‌ای دچار بحران و آسیب شد، مصائب آن تنها دامن انسان‌های خطاکار را نخواهد گرفت، بلکه همه را گرفتار خواهد کرد. ✅ نشر فقط با نام و لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداراشکر این چهارمین بار هست که در ماه نیسان رومی ( ۲۵ فروردین تا ۲۳ اردیبهشت) بارندگی داریم. اگر در این مدت بارندگی داشتید از آب نیسان غافل نشید. @madaranehayemoshtarak
در مورد نحوه جمع آوری و نگهداری و اعمال و اثرات آب نیسان هم می توانید در مفاتیح الجنان بخوانید. 👆👆 @madaranehayemoshtarak
📌 خواص آب نیسان برای اهل ایمان 🔹آب نیسان، به آب بارانی گفته می‌شود که در دومین ماه بهار (۲۵ فروردین تا ۲۳ اردیبهشت) می بارد. 🔹روزی جمعی از اصحاب نشسته بودند، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم وارد شد و به ایشان سلام کرد و اصحاب جواب سلام ایشان را گفتند، حضرت فرمود: آیا می خواهید دارویی را که جبریل به من تعلیم داد که نیازمند داروی طبیبان نباشم به شما تعلیم دهم؟ امیرالمومنین علیه السلام و سلمان و دیگران پرسیدند آن دارو چیست؟ حضرت به امیرالمومنین امام علی علیه السلام خطاب فرمودند، که در ماه نیسان رومی آب باران را می گیری (قبل از اینکه به زمین برسد در ظرف پاک جمع آوری شود)، سپس سوره ها و اذکار زیر هر کدام جداگانه ۷۰ مرتبه بر آب جمع آوری شده خوانده شود: 1- سوره مبارکه حمد 2- آیت الکرسی (آیه ۲۵۵ تا ۲۵۷ سوره مبارکه بقره) 3- سوره مبارکه الکافرون 4- سوره مبارکه الاعلی 5- سوره مبارکه الفلق 6- سوره مبارکه الناس 7- سوره مبارکه توحید 8- لا اله الا الله 9- الله و اکبر 10- اللهم صل علی محمد و آل محمد 11- سبحان الله والحمدلله ولا اله الا الله و الله اکبر 🔹آنگاه به مدت هفت روز در صبح و شب از آن آب می نوشی به حق خدایی که مرا به راستی به رسالت بر خلق برانگیخت سوگند یاد می کنم که جبرئیل علیه السلام گفت: خدا از کسی که این آب را بنوشد از هر دردی که در بدنش باشد عافیت می بخشد. 🔹و دردها را از تن و استخوانهای او بیرون می کند و اگر برای او در لوح محفوظ دردی مقدر شده باشد محو می کند. 🔹و به حقِّ پروردگاری که مرا به حق فرستاده، اگر فرزند نداشته باشد و فرزند بخواهد، آب نیسان را به آن نیت بنوشد، به او فرزند روزی عطا می کند و اگر زن عقیم باشد و به نیت فرزند دار شدن آب را بنوشد، خدا او را صاحب فرزند می کند و اگر مرد و زن پسر یا دختر بخواهند از آن آب بنوشند به هدف خود می رسند. 🔹اگر کسی سردرد داشته باشد از این آب بیاشامد، به قدرت الهی دردسر آرام می‌شود و اگر درد چشم داشته باشد، و در چشم‌های خود قطره‌ای از این آب بریزد و چشم های خود را با آن بشوید و از آن آب بنوشد، به اذن خدا شفا می یابد و آشامیدن از این آب بن دندان ها (لثه) را محکم می کند و دهان را خوشبو می نماید، و بلغم را کم می‌کند و زمان خوردن و آشامیدن دچار تخمه (رودل) و امتلاء نشود، و از بادهای قولنج و غیر آن اذیت نشود، و به درد پشت و درد شکم مبتلا نگردد و ترسی از بیماری برسام (التهاب پرده دیافراگم) نخواهد داشت و دچار درد دندان نشود و درد معده و انگل معده را از بین میبرد، و نیازمند حجامت نشود، و از بیماری بواسیر، خارش بدن، آبله، دیوانگیِ، پیسی (برص)، خون دماغ و استفراغ (قی)، غیر نجات یابد و کور و لال و کر و زمین گیر نشود و مبتلا به آب سیاه چشم نشود و به دردی که موجب افطار روزه و نقصان نماز شود مبتلا نشود، و از وسوسه های جنیان و شیاطین آسیبی نبیند. 🔹آنگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: جبرئیل علیه السلام گفت: هرکه از این آب بیاشامد و به همه درد هایی که در مردم است مبتلا باشد موجب شفای او از تمام آنها گردد. 🔹و نیز گفت: به حق خدای یگانه ای که تو را به راستی فرستاد، هر که از این آب بنوشد حکمت بر زبان او جاری کند، دلش را از فهم و بینایی پر کند، و از کرامت هایش به او عطا فرماید آنچه به احدی از عالمیان عطا نکرده و هزار آمرزش و رحمت برو فرستد، و غشّ و خیانت و غیبت و حسد و ستم و کبر و بخل و حرص و غضب را از دل بیرون می‌کند و از دشمنی مردم و بدگویی ایشان نجات می‌یابد و موجب شفای همه بیماری‌های او می شود. 🔹و در خواص آن مذکور است که اگر در زندان باشد و از آنها بیاشامد از حبس نجات یابد. نکته ۱: حتماً آب را در ظرف سفالی و یا شیشه ای و یا مسی نگهداری کنید کنید. از نگهداری آب در ظرف پلاستیکی و ... خوددراری کنید. نکته 2: توجه فرمایید که مقدار آب جمع آوری شده به اندازه مصرف ۱۴ مرتبه برای هر شخص باشد یک استکان ناشتا و یک استکان به هنگام عصر به مدت ۷ روز نکته 3: آب مذکور را در یخچال نگهداری فرمایید. نکته 4: اگر قرار است با این آب صورت را بشویید و یا هر شکل دیگری که موجب هدر رفتن آب می شود، نباید آب نیسان را در شبکه فاضلاب بریزید، و آن را پای درخت یا داخل گلدان بریزید. @madaranehayemoshtarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 به نام خداوند بخشنده مهربان همراهان همیشگی کانال مادرانه‌های مشترک سلام عرض می‌کنم. طاعات و عبادات قبول ،وقتتون بخیر از اینکه صوت‌ها را از کانال خارج نمی‌کنید تشکر می‌کنم. برای آن دوستانی که صوت‌ها را تا اینجا گوش نکردند یا به تازگی به کانال تشریف آوردند توضیحی در مورد صوت‌های نیازها بدهم؛ ما با این سلسله صوت‌هایی که در کانال گذاشته شده و شما با جستجوی می‌توانید به اولین صوت بروید و از اولین صوت گوش کنید می‌خواهیم کاری کنیم که یک مادر به جای اینکه در ذهنش سوالات و دغدغه‌های زیادی راجع به فرزندش داشته باشد، خودش بتواند مسائل و مشکلات را ریشه یابی و حل کند و نیاز پشت رفتار فرزندش را ببیند، به جای اینکه همواره سوال داشته باشد که فرزندم این کار را می‌کند، چطور با او برخورد کنم، به خصوص از کسانی که برای بنده سوال می‌فرستند تقاضا دارم حتماً حتماً این صوت‌ها رو گوش دهند، همین چند روز اخیر سوالات را باز می‌کنم و می‌خوانم نوع سوال مادرها نشان می دهد که صوت‌های نیازها را یا گوش نکردند یا توجه ای به آنها نداشتند. در ادامه نیازهای واقعی کودکان که واقعاً آن نیازهایی که ما باید برای تامین شان تلاش کنیم، یک نیاز که اسمش خیلی ساده است و همه پدر و مادرها هم می‌خواهند قلباً که آن را داشته باشند نیاز به محبت است. قبلاً هم گفتیم که این نیازها با هم پوشانی دارند، در هم تنیده هستند، هیچ کدام مستقل از هم نیستند. محبت هم جنبه‌ها و شاخه‌های مختلفی دارد. اصلاً تامین نیازها خودش یک جور محبت است. بروز محبت است که ما نیازهای واقعی فرزندمان را تامین کنیم، مثلا من مادر، اگر دارم نیاز استقلال فرزندم را تامین می‌کنم، اگر اجازه می دهم خودش غذا بخورد، اگر اجازه می دهم خودش راه برود، خودش پله‌ها را بالا برود، این در واقع محبت به فرزندم است، تامین تک تک نیازها مثلا تامین نیاز عزت نفس تامین، نیاز اعتماد به نفس ،تامین نیاز شخصیت،این ها خودش بروز محبت است. غیر از این، محبت باید به شکل های دیگری هم بروز و ظهور داشته باشد،یکی از مهم ترین قسمتهایش محبت کلامی است. یعنی بچه‌ها در کلام از ما بشنوند، همانطور که در بحث روابط همسران بین زن و شوهر ،احتیاج دارند که در کلام از هم بشنوند که همدیگر را دوست دارند،بچه‌ها هم احتیاج دارند که از پدر و مادر بشنوند، وقتی محبت کلامی در خانواده باشد، بچه‌ها یاد می‌گیرند. خیلی از مادرهایی که با من صحبت می کنند،یکی از ناراحتی‌هایشان این است که چرا نمی‌توانم به بچه هایم محبت کنم! چرا هرچه تصمیم می‌گیرم درست بشوم نمی‌شود،چون همسرم هم به من محبت ندارد، همسرم خیلی خوب است خیلی زحمت می‌کشد ولی محبت کلامی ندارد، خوب دلیلش چیست! دلیلش این است که این‌ها اکثراً در خانه از بچگی یاد نگرفتند، نشنیدند که بخواهند به کار ببرند، پس ما این را برای فرزندانمان به کار ببریم. آن مادری که صبح تا شب در خانه دارد می‌شوید،می پزد،جمع می‌کند، آن مادری که کار بیرون از خانه انجام میده،د وقتی به خانه می آید،کارهای خانه را هم دارد. از صبح تا شب دارد زحمت می‌کشد، بعد از خواب بچه‌ها هم باید کارهای فردا را انجام بدهد،همه این‌ها چیزی جز محبت نیست ولی آن کودک نیاز دارد که این عشق و علاقه را از زبان مادر هم بشنود، بدون قید و شرط، نه اینکه مثلاً اگر این کار را انجام دهی دوستت دارم. اگر این کار را انجام ندهی دیگر دوستت ندارم! تاثیر چنین جملاتی را در نیازهای قبلی، صحبت کردیم، در احساس نیاز به تعلق و دوست داشته شدن. در واقع این محبت کلامی به نوعی با آن نیاز تعلق و دوست داشته شدن هم همپوشانی دارد، بچه‌ها نیاز دارند که محبت کلامی را بگیرند. ✅ نشر با نام و لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
نه تنها بچه‌ها، ما هم به عنوان یک همسر، یک مادر احتیاج داریم که از فرزندمان محبت کلامی بگیریم، چقدر وقتی یک مادر فرزند خردسالش که می‌دانیم حرفهایش از روی عقل هم نیست ،به او میگوید تو را دیگر دوست ندارم چقدر ان مادر ناراحت میشود؟! دلش می‌شکند، آن بچه‌ای که می‌دانیم حرف‌هایش کاملاً احساساتی هست، عقل ندارد وقتی به مادر بگوید من دیگر دوستت ندارم، به خاطر اینکه مثلاً یک شکلات می‌خواسته مادر برایش نخریده است.هر کاری بخواهیم بکنیم مادر دلش می‌گیرد،پس حتی خود ما هم در هر نقشی که هستیم در نقش مادری، در نقش همسری، در نقش فرزندی، دوست داریم که محبت کلامی داشته باشیم. دوست داریم همسرمان به ما بگوید دوستت دارم، دوست داریم بچه‌هایمان فرزندانمان به ما بگویند که دوستت داریم، انها هم همین نیاز را دارند یعنی علاوه بر تامین بقیه نیازها و آن زحماتی که پدر و مادر می‌کشند محبت کلامی هم باید تامین بشود، بدون قید و شرط و این خیلی در رابطه والد و فرزندی و در آرامش بچه‌ها و حتی در حرف گوش کردن بچه ها تاثیر دارد. مثلا مادر بدون دلیل بچه دارد بازی می‌کند می آید فرزندش را در آغوشش می‌گیرد ، میگوید که خیلی دوستت دارم،و می‌رود بعد می‌بینید که هنوز نیم ساعت نگذشته کودک می آید و می گوید: خیلی دوستت دارم. همان حرف را تکرار می‌کند، و از خود مادر یاد می‌گیرد که بی‌ قید و شرط و بدون دلیل،در روز چند بار یا حداقل روزی یک بار با هم این محبت کلامی را هم داشته باشند، شاید برای کسی که به این کار عادت نداشته باشد اوایل سخت باشد و لازم باشد به خودش یادآوری کند، ولی وقتی که این عادت بشود مثل خیلی از کارهایی که روزانه بدون اینکه سختمان باشد انجام میدهیم، این هم برای ما روتین می شود که در روز چند بار محبت کلامی خودمان را به شکل های مختلف انجام دهیم، حالا هر کس باید با ابتکار خودش، با ذوق و سلیقه خودش بگوید ، وقتی بازخوردهای خوبی می‌گیر ، برای او انگیزه می شود که این موضوع را بهتر ادامه بدهد. مثلاً کودک دارد بازی می‌کند دارد مشقش را می نویسد، مادر می آید از پشت سر، مثلا دست روی چشم هایش می گذارد، فرزند دستش را روی دست مادر می گذارد، و مادر میگوید خیلی دوستت دارم، من خودم گاهی وقتها به بچه ها می گویم بیا میخواهم یک رازی به تو بگویم ،در گوش تو می گویم، بلند نمی گویم که کسی بفهمد، بعد می‌گویم که من خیلی دوستت دارم، این رفتار یک ذوق یک حظ یک لذت معنوی عمیق در دل آن کودک ایجاد می‌کند،حالا به شکل‌های مختلف با ابتکارات مختلف، این راو حتماً برای فرزندان خودمان و حتی در ارتباطمان مثلاً با پدرو مادر داشته باشیم و محبت کلامی خودمان را ابراز کنیم. و # ارتباط _موثر_کلامی را هم در این مورد استفاده کنید. آن عناوین اختصاصی هم که در کانال در موردش نوشتم خیلی تاثیرگذار است که یک کودک بداند این واژه را مادر فقط برای من به کار می‌برد، این یک رمز بین ما است. نکته‌ای مهم : بعضی وقتها من این روش را به مادرها که میگویم به خصوص به مادرهایی که با فرزندشان دچار چالش های فراوانی هستند یا در سن نوجوانی و جوانی هستند، میگویند می خواستیم این کار را انجام دهیم ، ولی مثلاً پسر دوازده سیزده ساله ی من چون ،تا الان من هیچ وقت به او نمی گفتم دوستش دارم،هیچ وقت نوازشش نمی کردم،وقتی به او می گویم ، میگوید مامان این کارها چیست این مسخره بازی ها چیست ،اصلا نگران نباشید، ببینید یک نیازی هست که وقتی که انجام نشود خود او هم نمی‌داند که تو به این محبت کلامی مادرت هم احتیاج داری، چون ندیده برایش عجیب به نظر می آید. ولی وقتی ممتد و ادامه‌دار باشد به تدریج او هم یاد می‌گیرد. ✅ نشر با نام و لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
نوجوان‌هایی را می‌بینیم که به خاطر همین کمبود محبت کلامی والدین خیلی زود، جذب دوست، جذب دوست با جنس مخالف می شوند، چون که این نیاز در وجودشان هست که کسی به آنها بگوید دوستت دارم، کسی به آنها عشق بورزد،و این عشق را آن ها احساس کنند، این را در خونه نگرفتند. من خودم بارها و بارها همچین مواردی را از نزدیک دیدم که تنها دلیل اینکه یک دختر نوجوان گول دوست پسر را خورده یا به دنبال دوست پسر رفته میگوید که پدر من اصلاً محبت ندارپ مادر من اصلاً محبت ندارد، حتی من را با واژگان بد صدا می‌کنند، پدر و مادرم من را دوست ندارند چرا؟! چون هیچ وقت از آنها نشنیده‌ام که به من بگویند دوستت دارم. با وجود اینکه وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که این پدر مادر چقدر هم زحمت می‌کشند برای فرزند، پس در کنار تامین نیازهای مالی در کنار تامین نیازهایی که در صوت‌های قبل راجع به آنها صحبت کردیم، شخصیت ،تعلق و دوست داشته شدن، عزت نفس، اعتماد به نفس حتی نیازهای اولیه خوراک و پوشاک و این‌ها که در مورد آنها صحبت کردیم، نیاز به محبت و از جمله محبت کلامی که در بیان ما باشد در حس ما و احساس چشم ما باسد در احساس بدن ما باشد و کودک نوجوان و فرزند ما این را حس کند لازم است. از این بخش محبت کلامی حتی محبت با نوازش غافل نشو ید ولی همانطور که گفتم بی‌قید و شرط باشپ اینطور نباشه که شرطی کنیم که اگر این کار را انجام دهی دوستت دارم که این کار را انجام ندادی دیگر دوستت ندارم. وابسته به انجام کار خاصی نباشد مبالغه و شخصیت کاذب در آن نباشد. تو بهترینی تو فرشته‌ای تو از همه سر تری، همان بیان احساس باشد دوستت دارم مثلاً در قلب منی، حالا جملات مختلفی که هر مادری بر اساس ابتکار خودش به کار می‌برد می‌توانیم به شکل‌های مختلف این را به کار ببریم. برای بچه‌هایی که حتی سواد خوندن و نوشتن دارند گاهی به صورت نامه برای بچه‌ها گاهی به صورت مثلاً یک نقاشی باشد، پس به شکل‌های مختلف با ابتکارات مختلف بر اساس روحیات و سن بچه‌ها و مطمئن باشید وقتی مادر این سبک کارها را انجام بدهد بچه‌ها هم چند این را چند برابر از او یاد می‌گیرند و انجام میدهند و بروز احساساتشان در بچه‌ها خیلی بیشتر است و این محبت کلامی جلوگیری می‌کنپ از خیلی از آسیب‌هایی که فرزند ما می‌تواند در نوجوانی و که به جوانی به خاطر نداشتن این نوع از محبت در مثلاً جامعه دچارش بشود، پس جلوی خیلی از آسیب‌ها را می‌گیرد و اینکه در زندگی آینده‌اش هم این فرزند بلد است و این نیاز را می‌تواند برای خانواده‌اش برطرف بکند. خیلی از آقایانی که نمی‌توتنند و همسرانشون شاکی هستند و یکی از ناراحتی‌هایشان این است که همسر من اصلاً محبت خودش را بیان نمی‌کند اصلاً دوست داشتن خانواده رو بیان نمی‌کند یکی از عوامل اصلی این است که این فرزند اصلاً خودش محبت کلامی ندیده . ندیده که مادرش به او بگوید دوستت دارم مادرش او را نوازش کند مادرش در آغوشش بگیرد به خصوص در سنین بعد ازنوزادی نبوده و اصلاً به همین علت وقتی هم ازدواج میکنذ نمی‌داند که باید این نیاز را برای خانواده‌اش تامین کند و همه افراد احتیاج دارند که گاهی از زبان دیگران این محبت بی‌قید و شرط را بشنوند در کنار همه ان کارهایی که نماد محبت هستند از روی محبت انجام می شوند، این محبت کلامی هم باید بدون قید و شرط وجود داشته باشد،و بچه‌هایی که از این محبت کلامی بهره‌مند هستند از خیلی از آسیب‌ها و حتی مشکلات رفتاری در امان می‌مانند چون خیلی احساس خوب و یک لذت معنوی خیلی خوبی میدهد که وقتی ما در دلمان مطمئنیم که مادر من را بی قید و شرط دوست دارد اینگونه نیست که تا یک کار خوب می‌کنم بگوید دوستت دارم آفرین تا یک کار بد می‌کنم میگوید دیگر دوستت ندارم، مادر من همیشه و در همه حال من را دوست دارد. ✅ نشر با نام و لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
سلام. خیلی وقت بود فرصت نکرده بودم ادامه متن صوت نیازها را ویرایش کنم و بگذارم. متن قسمت دهم 👆👆، البته خود صوتها را هم از طریق دسترسی آسان می توانید به راحتی پیدا کنید.
به نام خدا 🛑 دسترسی آسان به صوتهای نیازها دیگه راحت تر از این نمیشه 👌😉 صوت نیازها قسمت ۱ صوت نیازها قسمت ۲ صوت نیازها قسمت ۳ ، بخش اول صوت نیازها قسمت ۳، بخش دوم صوت نیازها قسمت ۴ صوت نیازها قسمت ۵ صوت نیازها قسمت ۶ صوت نیازها قسمت ۷ صوت نیازها قسمت ۸ صوت نیازها قسمت ۹ صوت نیازها قسمت ۱۰ صوت نیازها قسمت ۱۱ صوت نیازها قسمت ۱۲ صوت نیازها قسمت ۱۳ صوت نیازها قسمت ۱۴ صوت نیازها قسمت ۱۵ صوت نیازها قسمت ۱۶ بخش اول صوت نیازها قسمت ۱۶ بخش دوم 🛑 🛑🛑 عزیزانی که برای بنده سؤال میفرستند، خود را مکلف بدانند که قبل از ارسال سؤال حتما تمام صوتها را کامل گوش داده باشند. 👌👌 🛑 خروج صوتها از کانال جایز نیست، متشکرم. ✅ لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صبح پسرجان با سبد جنگل مشغول بود، بعدازظهر که دیگه خواستیم وسایل را جمع کنیم آخرین مرحله جمع کردن خاکها بود که یکدفعه یادم افتاد اصلا این روزها حواسم به تاریخ نبوده، ۵ اردیبهشت گذشته ( سالروز شکست مفتضحانه آمریکایی ها در صحرای طبس) ، البته بچه ها از سالهای قبل داستانش را میدونستند. ✅ نشر با نام و لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
بقیه وسایل جمع شد فقط خاک موند، برای طوفان شن قصه ها اگر با بازی های وانمودی همراه بشن تأثیر و ماندگاری بهتری دارند به خصوص برای بچه هایی که هیجان را خیلی دوست دارند. چون ذهنیت به عینیت تبدیل می شود، و عینیت برای کودکان ملموس تر است ، هر چند این عینیت ساده سازی شده باشد. می‌شود برای قصه هایی که امکانش هست بازی وانمودی را همراه کرد. البته هیجان و صدای بچه ها در نابود کردن هواپیماهای آمریکایی زیاد شد و من مجبور شدم برای جلسه آنلاین گروه مطالعاتی حیا اتاق را ترک کنم و بعد از کلاس دیدم خود بچه ها و زیرانداز و فرش هم درگیر طوفان شن شدند.🤦‍♀😉 تلفیق و با روایتی واقعی که کمتر از معجزه نمیشه بهش گفت. ما در تاریخمان از این دست معجزات واقعی کم نداریم، ولی متاسفانه به دلیل غفلت و کوتاهی ما، بچه ها بیشتر با معجزات دروغین آشنا هستند تا معجزات واقعی. ✅ نشر با نام و لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
از طرف همه شما عزیزان در حال بارش رحمت الهی 🌧 سلام میکنم و زیارت میکنم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) را ان شاءالله که سلام ما را بپذیرند برای تمام خاندان مطهرشان بی نظیرترین معلمان تاریخ بشریت که دائمی اند و ماندگار درسشان هم درس سعادت دنیوی است و هم درس سعادت اخروی معلمانی که بهترین روش تدریس و بهترین روش تربیتی را داشته و دارند ، تربیت در عمل، نه فقط تربیت در گفتار معلمینی که هر چقدر دانش آموزانشان خطا میکنند، تنبلی میکنند، ناسپاسی میکنند، باز دست آنها را رها نمیکنند و همیشه به هدایت و رشد آنها امیدوارند. ان شاءالله همه ما و هر کسی که در نقش معلمی قرار دارد، چه پدران و مادرانی که معلم فرزندانند، چه معلمانی که در مدارس خدمت میکنند و... ، روش تربیتی اهل بیت را سرلوحه کار قرار دهیم . ❤️❤️❤️روز معلم مبارک ❤️❤️❤️ @madaranehayemoshtarak
الهی ، کدام بی شرمی از این بیشتر که بنده در حضور مولایش بی ادبی کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴شهادت امام جعفر صادق(ع)، تسلیت باد. 🔘 امام صادق (ع) فرمودند: رسول اکرم (ص) فرمود: خدای رحمت کند کسی را که در نیکی و نیکوکاری به فرزند خویش کمک کند. راوی حدیث پرسید: چگونه فرزند خود را در نیکی یاری نماید؟ حضرت در جواب چهار دستور داد: ۱) آن چه را کودک در قوه و قدرت داشته و انجام داده است از او قبول کند. ۲) آن چه انجام آن برای کودک سنگین و طاقت فرساست از او نخواهد. ۳) او را به گناه و طغیان وادار نکند. ۴) به او دروغ نگوید و در برابر او مرتکب اعمال احمقانه نشود. (اصول کافی، جلد ۵، صفحه ۵۰) ⚫️ لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴شهادت امام جعفر صادق(ع)، تسلیت باد. 🔘 (ع): فطرت آدمی چنین ساخته شده که هر کس به او نیکی کند، دوست بدارد و هر که با او بد کند دشمن. چه نیکی و احسانی در نظر مردم ارزنده تر از احترام و تکریم آنهاست؟ و کدام بدی و ضرری مهم تر از تحقیر و توهین به شخصیت آنان است؟ (وسائل الشیعه، جلد ۴، صفحه ۷۴) 🔘کودک در محیط خانواده اگر مورد احترام باشد از اوامر پدر و مادر کمتر سرپیچی میکند. احترام یکی از بزرگترین عوامل محبت و اطاعت است و توهین به شخصیت یکی از مهمترین وسایل برانگیختن دشمنی و مخالفت. ⚫️ لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 به نام خداوند بخشنده مهربان همراهان همیشگی کانال مادرانه‌های مشترک در خدمتتون هستم با ادامه صوت‌های نیازها و مثل همیشه از اینکه صوت‌ها را از کانال خارج نمی‌کنید تشکر می‌کنم اولاً عذرخواهی می‌کنم که به دلیل شرایط ماه مبارک و سایر شرایط مقداری فاصله افتاد بین صوت‌های نیازها تا اینجا در ۱۰ قسمت قبل ما اصلاً از اهمیت و چرایی نیازها صحبت کردیم، بعد نیازهای فیزیولوژیکی مثل خوراک، پوشاک، مسکن را گفتیم و بعد نیازهایی مثل تعلق و دوست داشته شدن، امنیت، استقلال، شخصیت، اعتماد به نفس، عزت نفس و محبت را گفتیم . نیازهای دیگری هم هستند من فهرست وار و خیلی سریع از آنها صحبت می‌کنم چون این نیازها هم در واقع زیر مجموعه، مکمل بقیه ی نیازها هستند و یا به نوعی با بقیه نیازها همپوشانی دارند مثلاً نیاز به توجه با نیاز تعلق و دوست داشته شدن که کامل در مورد آن صحبت کردیم در ارتباط است، انسان‌ها چه کودک، چه بزرگسال نیاز به توجه دارند و اگر این توجه را کودک ما از راه درست نگیرد سعی می‌کند این را از راههای نادرست هم به دست بیاورد، به خصوص برای بچه‌های زیر ۳ سال اصلاً توجه مثبت و منفی فرقی نمی‌کند، یعنی وقتی کاری می‌کند که دیگران می‌خندند می‌فهمد که من توانستم جلب توجه کنم، و تکرار می‌کند وقتی هم کاری می‌کند و دیگران عصبانی میشوند باز می‌بیند که جلب توجه کردم. اصلاً برای او مهم نیست که این جلب توجه عصبانیت بود یا با خنده بود، مجدداً آن کار را تکرار می‌کند مثلاً یک کودک حدودا یک ساله تا یک سال و نیمه، غذا را می‌خورد و از دهنش تف می‌کند بیرون و بعد والدین می خندند ، او دوباره این کار را تکرار می‌کند و در ذهنش می گوید عجب کاری بود، همه به من توجه کردند خندیدند، و ممکن هست همان حالت را تکرار می‌کند غذا را تف می‌کند پدر یا مادر می‌گویند نکن،زشت است،عیب است، کثیف کاری است،می گوید باز به من توجه کردند، و همان کار را تکرار می‌کند، پس در کارهایی که می‌خواهیم کودک آن ها رو به عنوان جلب توجه نبیند نباید توجه مثبت کنیم و نه حتی توجه منفی. مثلاً کودکی که در سن حدودا ۸-۹ ماهگی یا حتی زودتر ،شیر مادر را که می‌خورد پستان مادر را گاز می‌گیرد، مادر از درد جیغ می‌زند، کودک در ذهن خود می گوید من با این کارم توانستم جلب توجه بکنم، دوباره این کار را تکرار می‌کند یا مادر به او می‌خندد دوباره این کار را تکرار می‌کند. پس حواسمان باید به اینجور جلب توجه‌ها باشد، ولی کودک به توجه ما نیاز دارد ما باید در طول روز مطابق همان چیزهایی که در نیازهای قبلی گفتیم مثلا در محبت کلامی گفتیم در بازی می‌گوییم و... این‌ها باید توجه بگیرد از والدین، اگر توجه نگیرد به این فکر می‌کند که چه کار کنم که جلب توجه کنم!! گاهی این را با شلوغ بازی گاهی با گوشه گیری، با پرخاشگری و.. شروع می‌کند. واکنشی را حالا چه مثبت، چه منفی از خودش نشان بدهد تا توجه بگیرد، حتی هستند بعضی از بچه‌ها که با یک کار خیلی مثبت می خواهند توجه بگیرند، مثلا همه چیز را به دیگران می‌بخشد می‌خواد توجه بگیرد. پس حتماً فکر نکنیم که این جلب توجه کردن، حتماً با یک کار منفی همراه است، خیلی وقت ها هم با کارهای مثبت است. مثلاً کودک یک شعر حفظ می‌کند، ما خیلی ذوق زده می شویم، یک سوره حفظ می‌کند خیلی ذوق زده می‌شویم و بیش از حد تشویق می‌کنیم مرتب می‌گوییم سوره توحید را که بلد هستی بخوان مثلاً سوره کوثر را که یاد گرفتی، شعر یاد گرفتی بخوان،کودک می‌بیند که این سوره، این شعر وسیله‌ای برای جلب توجه است پس سعی می‌کند بیشتر حفظ کند بیشتر یاد بگیرد و این اصلاً با انگیزه‌ای درونی نیست با هدف جلب توجه است. پس ضمن اینکه توجه یکی از نیازهای بچه‌هاست باید حواسمان باشد که بچه‌ها برای جلب توجه نخواهند کارهای مختلف را انجام بدهند ،چه مثبت چه منفی. ✅ نشر با نام و لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
خیلی وقت‌ها مادرها به من میگویند فرزندم خیلی شعر حفظ می‌کرد، خیلی سوره حفظ می‌کرد، حتی موردی بود که مادر می گفت دختر من در ۵ سالگی یک جز قرآن حفظ بود، الان هیچ رغبتی نشان نمی‌دهد، انگیزه‌ای ندارد حتی زده شده . گاهی، البته نمی‌توانیم بگوییم فقط یک دلیل دارد، در بعضی از موارد دلیل این است که کودک در سن و سال کودکی اش شعری که حفظ می‌کرد، قرآنی که حفظ می‌کرد، کارهای خوبی که می‌کرد، برای جلب توجه بود، همیشه اینطور نیست که بچه‌ها برای جلب توجه یک کار منفی انجام بدهند، فکر می‌کند که من برای اینکه مامان و بابا دوستم داشته باشند، برای اینکه پدربزرگ مادربزرگ تشویقم کنند ،من باید این سوره‌ها را حتماً حفظ کنم، باید این شعرها را حتماً حفظ کنم بعد از چند سال که می‌گذرد و نوع توجهی که لازم داره فرق کرده و دیگر از آن موضوع توجه نمی‌گیرد. چون انگیزه درونی نداشته از این کارها و برای جلب توجه بوده به تدریج از آن قضیه هم دور میشود، پس در توجه باید حواسمان باشد که بچه‌ها حتی کارهای خوب را هم برای جلب توجه انجام ندهند، حتی کارهای خوب و مثبت را انقدر ما توجه بیش از اندازه نکنیم که او ببیند که من دیده میشوم ،مثلا من وقتی در خانه هستم مادر من هیچ توجهی به من ندارد، محبت کلامی ندارد، که به فرزندش بگوید،دوستت دارم، ولی تا من بیایم سفره را پهن کنم، مادرم حسابی من را تشویق می‌کند، تا من یک شعر می‌خوانم، سوره می‌خوانم، مادر به من توجه می‌کند. کودک حتی در این مورد هم شرطی می شود، فکر می‌کند حتماً باید کاری را انجام بدهد، برای جلب توجه و این کارها را دیگر با انگیزه ی درونی انجام نمیدهد. پس در توجه حواسمان باشد که به کودکان توجه داشته باشیم ولی این توجه حتماً در قبال کار خاصی نباشد،در قبال کار خوب یا بدی نباشد. وقتی هم که کاری انجام میدهد نه اینکه بدون تشویق باشد، ولی اینجور هم نباشد که خیلی بزرگ کنیم و فقط توجه را در انجام یک کار ببیند، آن وقت بدون انگیزه درونی، بدون علاقه واقعی می رود به سمت انجام دادن آن کار، و ما بعد از چند سال متوجه می شویم که کودک من این کار را با انگیزه درونی خودش انجام نمی داد. هیچ اشکالی ندارد که کودک ما مثلا یم سوره را حفظ شد ما تشویقش کنیم، این اشکال ندارد، ولی اینکه فقط کودک من در این مورد تشویق ببیند اشتباه است. مثلاً مادربزرگ تلفن می‌زند مامان میگوید بیا این سوره را بخوان، خانه هرکسی می رویم مامان میگوید این سوره رابخوان، نه آن تشویق هم فقط بین خودمان باشد، نیازی نیست در حضور بقیه هم مدام بگوییم و تعریف کنیم و آن بچه فقط توجهی که می‌بیند در این زمینه باشد. در واقع در این صوت راجع به نیاز توجه صحبت کردیم انشاالله در صوت بعدی بقیه نیازها را توضیح می‌دهم ✅ نشر با نام و لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
مادرانه های مشترک
نام انتشارات صهبا،ما را به یاد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن می اندازه. کتاب « چغک» که روی جلد
👆👆سلام، رمان نوجوان چُغُک را یادتون هست که اینجا👆👆 معرفی کردم، از طریق لینک زیر می توانید فایل صوتی این کتاب را رایگان دریافت کنید. این کتاب فوق العاده جذاب و روان نوشته شده، و البته بگم برای همه سنین جذاب هست. بعد از پسرم، من و مادرم هم این کتاب را خوندیم.😉 👇👇👇👇👇
🎧 کتاب چغک را بشنوید: 🎙️ دریافت کتاب صوتیِ چغک مدت زمان: ۱۷۳ دقیقه 🎵 کاری از مجموعه ایران‌صدا ✨ برای دریافت رایگان کتاب صوتی، کافی‌ست روی عنوان آن کلیــــ👆ــک نمایید. ╭────── 📱 @sahba_nashr ╰────────────