eitaa logo
مدارس وابسته به حوزه های علمیه
478 دنبال‌کننده
21 عکس
2 ویدیو
6 فایل
کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه https://reshtemaaref.com ادمین @mztabrizi @Mohamadghaffari @sarbazenghlabislami کانال معارفی ها: @Maarefiha_IR
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻وضعیت مدارس وابسته به چه شکل هست؟ آیا متقاضی و موسس باید ساختمان داشته باشد؟ ✅بحث ساختمان به دو صورت هست: 1️⃣ مدارس علمیه یا طلاب متقاضی ما خودشون ساختمان مناسب داشته باشن. که این ترجیح داره و از ساختمان خودشان استفاده میشه. 2️⃣ ساختمان نداشته باشیم که با استفاده از اساسنامه مدارس وابسته و هیئت امنایی از ساختمان های موجود مدارس آموزش و پرورش استفاده میکنیم. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
با سلام و تحیت از ساعت ۱۸ گروه برای با موضوع ضرورت و الزامات تاسیس مدرسه فعال خواهد بود. برای ورود به گروه اینجا کلیک کنید.
🔻مدرسه داری چهار محور اصلی داره: 1️⃣نیروی انسانی 2️⃣فضای آموزشی 3️⃣برنامه درسی 4️⃣محتوای درسی •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
🔻مصوبه: هفتصد و نودوچهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ: 1388/6/3 🔷موضوع: اساسنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی وابسته به دستگاه های دولتی و سایر نهادهای عمومی 🔶مقدمه در اجرای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها و به منظور استفاده بهینه از مشارکت وزارتخانه‌ها، سازمانها، دانشگاهها و سایر ، مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی ‌به آنها در دوره‌های‌تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی تحصیلی، متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کار دانش) و پیش‌دانشگاهی بر اساس قوانین ومقررات آموزش وپرورش تاسیس می گردند. اساسنامه این مدارس به‌ شرح ‌زیر خواهد بود: ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
مدارس وابسته به حوزه های علمیه
🔻مصوبه: هفتصد و نودوچهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ: 1388/6/3 🔷موضوع: اساسنامه مدارس و م
🔻 : اهداف‌ 🔷ماده ۱ـ این مدارس در راستای اهداف کلی و هدفهای دوره‌های تحصیلی‌ ‌نظام‌ آموزش و پرورش کشور، با استفاده‌از مشارکت‌ سایر دستگاهها تحقق‌ اهداف‌ زیر را مد نظر دارد: 🔶الف‌ : ارتقای سطح کیفی و رقابت پذیری فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس 🔷ب: مشارکت و استفاده از ظرفیت دستگاههای دولتی ونهادهای عمومی در توسعه آموزش و پرورش 🔶ج‌ : تسهیل در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی با اولویت برای فرزندان کارکنان دستگاههای مذکور 🔷د: توسعه فعالیتهای پژوهش ، خلاقیت ،نوآوری ، فناوری، کارآفرینی و پرورشی ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
مدارس وابسته به حوزه های علمیه
#ادامه_اساسنامه_مدارس_وابسته 🔻#فصل‌_اول‌ : اهداف‌ 🔷ماده ۱ـ این مدارس در راستای اهداف کلی و هدفهای د
🔻 : مؤسس‌ وشرایط تأسیس‌ 🔷ماده‌۲ـ وزارتخانه‌ها‌، سازمان‌ها، دستگاهها و شرکتهای دولتی، نهادهای عمومی، تعاونی و موسسات عام المنفعه که‌ مجوز تأسیس‌ مدرسه‌ وابسته‌ را (به استثنای رشته علوم و معارف اسلامی) از سازمان آموزش و پرورش استان دریافت‌ می‌کنند، مؤسس‌ نامیده‌ می‌شوند. 🔶تبصره۱ـ ، سازمان تبلیغات اسلامی، مدرسه عالی شهید مطهری، سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد می توانند در قالب این اساسنامه و مفاد مصوبه جلسه ۶۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۷/۶/۱۳۸۱ نسبت به تاسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی اقدام نمایند. 🔶تبصره۲ـ در صورتی که دستگاه موسس بر اساس اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی یا سایر موارد به بخش خصوصی تغییر ماهیت یابد، مدارس مذکور با تایید وزارت آموزش و پرورش و با رعایت قانون مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 🔷ماده‌۳ـ تامین فضای‌ آموزشی‌ و پرورشی‌ و همچنین‌ نیروی انسانی و سایر هزینه‌ها و امکانات مورد نیاز مدرسه‌ وابسته‌ برابر ضوابط وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ به عهده موسس خواهد بود. 🔶تبصره ـ وزارت با توجه به شرایط و امکانات موجود خود و درصورت رعایت اصل ۳۰ قانون اساسی برای آموزش رسمی توسط این مدارس، در بخشی از ، ، و مورد نیاز این مدارس مشارکت نماید. 🔷ماده‌۴ـ مدرسه‌ وابسته‌ برای‌ دانش‌آموزان دختر و پسر به‌ صورت‌ نوبت جداگانه‌ اداره خواهد شد. 🔶تبصره ـ دوره پیش دبستانی از رعایت این ماده مستثنی می باشد. ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
🔻 : سازمان‌ اداری‌ وآموزشی‌ و نحوه‌ اداره‌ مدرسه 🔷ماده‌۵ ـ مدرسه‌ براساس‌ ضوابط آموزشی‌ وپرورشی‌ وزارت‌ آموزش‌ وپرورش‌ زیرنظر مؤسس‌ و با مسئولیت‌ مدیر مدرسه‌ اداره‌ می‌شود. 🔶تبصره‌ ـ مؤسس‌ و مدیر مدرسه‌ مشترکاً در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط در برابر وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ مسئولیت‌ خواهند داشت‌ و این نوع مدارس می‌توانند با استفاده از آیین نامه توسعه مشارکت های مردمی به صورت هیات امنایی اداره شوند. 🔷ماده۶ ـ دریافت کمکهای مردمی و هزینه‌های مربوط به خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه مطابق قوانین و ضوابط مربوط در این مدارس مجاز می باشد. 🔷ماده۷ـ مدیرمدرسه با رعایت شرایط احراز مدیریت مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، به پیشنهاد موسس و تایید و حکم رئیس آموزش و پرورش شهرستان، منطقه یا ناحیه منصوب می‌شود. 🔶تبصره ـ چنانچه ظرف مدت دو ماه بین موسس و رئیس آموزش و پرورش شهرستان، منطقه یا ناحیه توافق حاصل نشد، موضوع از طریق موسس یا رئیس آموزش و پرورش به شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه گزارش می‌شود. نظر شورای مذکور که با حضور نماینده موسس با داشتن حق رأی تشکیل می‌شود، قطعی و لازم الاجرا است. 🔶تبصره ـ در موارد خاص که مدیر پیشنهادی موسس، کارمند رسمی آموزش و پرورش نمی‌باشد، انتصاب وی با نظر رییس آموزش و پرورش شهرستان، منطقه یا ناحیه بلامانع است. 🔷ماده۸ ـ مدرسه‌ می‌تواند با اخذ مجوز از شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه برابر مقررات‌ مربوط به‌ صورت‌ شبانه‌روزی‌ اداره‌ شود. 🔷ماده‌ ۹ـ کلیه‌ کارکنان‌ مدارس‌ دخترانه‌ باید زن‌ و کلیه‌ کارکنان‌ مدارس پسرانه ‌باید مرد باشند. 🔶تبصره۱ـ در مدارس دخترانه استفاده از نیروی انسانی مرد در پست‌های نگهبانی‌، تأسیسات‌، آشپز، راننده و باغبان‌ بلامانع است. 🔶تبصره۲ـ استفاده از نیروی انسانی زن در مدارس دوره‌های پیش‌دبستانی و ابتدایی پسرانه بلامانع است. 🔷ماده۱۰ـ این مدارس می‌توانند با هماهنگی و تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان، منطقه یا ناحیه علاوه بر ضوابط عمومی مدارس، ضوابط خاصی را برای پذیرش دانش‌آموز تعیین و اجرا نمایند. ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
🔻: برنامه‌های درسی 🔷ماده۱۱ـ مواد درسی، برنامه‌ها و محتوای آموزشی در این مدارس همانند سایر مدارس وزارت آموزش و پرورش می‌باشد. موسس می‌تواند با استفاده از آیین‌نامه نحوه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه در مدارس دولتی، علاوه بر برنامه‌های مصوب، متناسب با نیازهای دانش‌آموزان، برنامه‌های پرورشی، آموزشی جبرانی، تقویتی و تکمیلی، فرهنگی، هنری، پژوهشی، ورزشی را ارائه نماید. 🔶تبصره ۱ـ موسس می‌تواند در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و رشته علوم و معارف اسلامی دوره متوسطه حداکثر تا ۱۰ واحد را برنامه‌ریزی و دروس اختصاصی مورد نظر خود را جایگزین دروس انتخابی و اختصاصی پایه‌های متوسطه نماید. جایگزینی دروس باید به گونه‌ای باشد که ماهیت رشته مورد نظر تخصصی‌تر شود. تعیین و تهیه منابع و محتوای آموزشی دروس اختصاصی فوق با رعایت اهداف و سرفصل های مصوب و با هماهنگی و تایید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عهده موسس خواهد بود. 🔶تبصره‌ ۲ـ درصورتی‌ که‌ مؤسس، متقاضی‌ ایجاد رشته‌ای‌ غیراز رشته‌های‌ موجود و مصوب‌ دوره‌‌متوسطه‌ باشد باید رشته‌ و جداول‌درسی‌ مورد تقاضا را پیشنهاد نماید تا به‌ تصویب‌ شورای‌ عالی‌ آموزش‌ وپرورش‌ برسد. ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
🔻: نظارت‌ بر امور مدارس 🔷ماده‌ ۱۲ـ نظارت‌ مستمر بر فعالیت‌های‌ این مدارس و ارزیابی‌ از عملکرد آنها همانند سایر مدارس برعهده‌ آموزش‌ وپرورش‌ شهرستان یا منطقه‌ مربوط می باشد. 🔷ماده۱۳ـ رعایت‌نکردن مفاد این‌ اساسنامه‌ و آیین‌نامه‌های‌ مرتبط، تخلف‌ محسوب‌ شده‌ و با متخلف یا متخلفین‌ برابر قوانین‌ و مقررات‌ موضوعه رفتار خواهد شد. در صورت تکرار موارد تخلف، موضوع انحلال مدرسه در شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه طرح و اتخاذ تصمیم خواهد شد. 🔶تبصره‌ ـ درصورت‌ انصراف موسس ویا انحلال‌ موسسه موضوع ماده ۲ این مصوبه، آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه مسئولیت ادامه فعالیت آن واحد آموزشی را تا پایان سال به عهده خواهد داشت. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh