eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
11.3هزار دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
19.2هزار ویدیو
1.4هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹رحمت خدا شامل چه کسانی میشود اِمٰام حُسَيْڹ عَلَيْهِ السَلاٰم: اگر رحمتی در خودت بود، سزاوار رحمت پروردگار میشوی ✨‌ آیت الله شهید دستغیب: ⚪️ رحمت خدا به کسی داده می‌شود که از رحمت حق در وجودش ظهوری باشد، 🔵 اگر رحمتی در خودت بود سزاوار رحمت پروردگار می‌شوی؛ آن وقت بگو «یا رب ارحم» خدایا! رحمم کن. 🔴 اما اگر خدای نکرده رحم نداری، نه به زن و بچه، نه به مشتری، نه به یتیم و زیر دستت رحم کنی. هر طور هستی خدا نیز همین طور با تو معامله می‌کند. 👈 تا کرم در تو نباشد، توقع کرم از خدا غلط است. ✅ کرم خوب است یا بد؟ اگر بد است چرا می‌خواهی، اگر خوب است چرا نداری؟ 📔 معارفی از قرآن، ص
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ویژگیهای «خوب سخن گفتن» را بر اساس آیات قرآن اینگونه بیان می کند:🌸🌸🌸 ۱- باید آگاهانه باشد لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ پشت سر کلمه ای نروید که علم ندارید. چیزی که نمیدانید رهایش کنید. ۲ - نرم باشد قَوْلاً لَّيِّناً زبانش تیغ نداشته باشد. ۳ - حرفی که میزند خودش هم عمل کند لِمَ تَقُولُونَ مِالا تَفْعَلُونَ عمل کردن به این معنا نیست که تمام حرف ها را عمل کند، حداقل موردی عمل کند مثلا اگر شخصی میخواهد نماز شب خوان باشد حتما نباید هر شب نماز شب بخواند ولی گاهی نمازشب بخواند. ۴ - منصفانه باشد وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا با انصاف حرف بزنید. اگر انتقادی انجام می شود آن شخص را له نکنیم و یا اگر تعریفی انجام میدهیم تا خدا بالایش نبریم. افراط و تفریط نکنیم. اعتدال داشته باشیم. ۵ - حرفمان مستند باشد قَوْلًا سَدِيدًا منطقی حرف بزنیم. ۶ - ساده حرف بزنیم قَوْلاً مَّیْسُورًا پیچیده حرف زدن هنر نیست. روان حرف بزنیم. ۷ - کلام رسا باشد قَوْلاً بَلِیغًا حرف را همه بفهمند و مطلب مبهم نباشد. ۸ - زیبا باشد قولوللناس حسنا باهمه خوب صحبت کند و فرق قائل نباشد. ۹ - بهترین کلمات را انتخاب کنیم یَقُولُ الَّتی هِیَ اَحْسَن هر چیزی در جای خودش خوب است، زهرمار در دهان مار خوب است ولی در بیرون زهر است. آب دهان انسان در دهان انسان خوب است ولی در بیرون از دهان، توهین بحساب می آید. هر انگشتی در جای خودش، کارش عالی است. پس بهترین حرف را بزنید. ۱۰ - اصطلاح جدید از خودتان بکار نبرید قولا معروفا هنگام حرف زدن حرف های جدید از خودتان درست نکنید. و از کلمات عرفی استفاده کنید. ۱۱ - همدیگر را با لقب خوب صدا بزنیم قولاً كريماً برای همدیگر احترام قائل باشیم مخصوصا بین فرزند و پدر بسیار مهم است که فرزند پدر را با نام نیک صدا کند و پدر هم همینگونه باشد. ۱۲ - حرف زدن در جامعه خوب باشد تا بهشتی شویم هدو الی الطیب من القول اگر در جامعه حرف زدن خوب باشد، ان جامعه بهشتی است. در جامعه بهشتی (الا قیلا سلاما سلاما) رواج دارد. ولی اگر در جامعه ای فحش باشد آن جامعه وارد جهنم می شود.🍂🍂🍂🍂
❣️✨✨✨✨ ✨⭐️🍃 ✨🍂🌺 ✨ ❣﷽❣ 49 استاد پناهیان: فرمود چهار پایان ادب نمیشوند مگر با چوب . آدما باچی ادب میشن ؟ با نماز ؛ نماز ، استقلال برای آدم میاره ، وقتی استقلال برای آدم آورد ، مبارزه با خودت کردی . اهل محبت میشی... اهل عشق میشی... اهل مهرورزی میشی... و الا ، بی نماز اهل هوسه هوسرانی با محبت خیلی فرق میکنه . همه ی آدمها از موجود هوسران در میرن. فدات بشم ، حافظه ی آدمو چی ضعیف میکنه ؟ هوس رانی !!! خوب ، اگه خواستی حافظه ات قوی شه، نماز تر و تمیز خوشگل اول وقت بخون . تفکر و خلاقیت و تمرکز انسان رو چی قوی میکنه ؟ هر کی درسش ضعیفه ذهنش ضعیفه چیکار بکنه ؟ نماز ترو تمیز بخونه نماز آدم رو از هر بدی دور میکنه. بوعلی سینا هرموقع مسئله ای رو نمیتونستن حل بکنند ... دو رکعت نماز میخوندن . نماز باادب وسر وقت ، که مشحون است . مملو است از مبارزه ی با خود . این نماز چیکار میکنه ؟ توان رو در برخورد با سختیها بالا میبره ... ❤️اللهم عجل لوليک الفرج❤️ ✨ ✨🍃🌺 ✨⭐️🍂 ❣️✨✨✨✨
🍃⚜ رنگِ خدایی 💚 👤 انسان در زندگی، خواه ناخواه از محیط اطرافِ خودش تاثیر می‌پذیره، و اصطلاحاً به خودش رنگ می‌گیره،🌈 👈 امّا چه بهتر که از بین همه‌ی این رنگها، بگیره.😊 👌 و این سفارش قرآن کریم است:👇️ صِبْغَةَ اللَّهِ، وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً 📖 سوره بقره، آیه ۱۳۸ 💢 رنگ خدایی بپذیرید! و چه رنگی از رنگِ خدایی بهتر است!! 🌈 رنگ ایمان.. 🌈 رنگ توحید.. 🌈 رنگ اسلامِ ناب، و تسلیمِ امرِ خدا بودن.. ✔️ چون همه‌ی رنگ‌ها به مرور زمان، کم رنگ یا بی‌رنگ میشن،😔 ✔️ امّا و «صبغه‌ی الهی»، که همون ایمان و اخلاصه، همیشگی و پایدار است:😊↶ کُلُّ شَیْءٍ هٰالِکٌ إِلاّٰ وَجْهَهُ. 📖 سوره قصص، آیه ۸۸ 💢 همه چیز، جز ذاتِ پاکِ او فانی می‌شود. خیلی راحت می‌تونیم نیّت‌هامون رو خدایی کنیم، و به همه‌ی کارهامون بزنیم:↶ ⭕️➕ مثلاً هر وقت می‌خواهیم صورتمون رو بشوریم، قصد وضو کنیم و وضو بگیریم. 👈 اینطوری هم دست و صورتمون رو شستیم، و هم عبادت کردیم. ⭕️➕ هر وقت می‌خواهیم بشینیم، مثل پیامبر (ص) رو به قبله بنشینیم. 👈 هم نشستیم، و هم یاد خدا بودیم. ⭕️➕ اگر می‌خواهیم درس بخوانیم، به جای مدرک و مقام، برای رضایِ خدا درس بخوانیم، که به دینِ خدا خدمتی بکنیم. 👈 هم درس خوندیم، و هم عبادت کردیم. ⭕️➕ اگر می‌خواهیم برای خانواده‌مون لباس نو بخریم، به مناسبت یکی از اعیاد مذهبی بخریم. ⭕️➕ اگر می‌خواهیم هدیه‌ای برای بچّه‌مون بخریم، به مناسبت کسب یه کمال معنوی باشه. ☝️ و خلاصه اینکه، تو هر کار کوچیک و بزرگی که انجام می‌دهیم، یه ردّ پایی از خدا باشه.👣 درس می‌خونیم👈 برای خدا.. کار می‌کنیم👈 برای خدا.. زندگی می‌کنیم👈 برای خدا.. نفس می‌کشیم👈 برای خدا.. و ... ⚠️یادمون باشه 💚
🌺 از وظايف منتظران 👈"زینتِ صاحب الزمان باشیم"👉 🌺 امام صادق فرمودند : 👌 اى گروه شیعه! براى ما زینت باشید نه ننگ و عار، با مردم خوش گفتار بوده و از سخنان بیهوده و زشت برحذر باشید. ✅ باید طوری زندگی کنیم و با مردم به نحوی معاشرت نمائیم که مایه زینت و سرفرازی امام(عج) باشیم، نه این که موجب رنجش و شرمندگی آن حضرت باشیم. 📚 " کتاب مكيال المكارم "
🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘ 💎 🔷 ابو الجارود از امام باقر عليه السّلام روايت كرده گويد: آن حضرت به من فرمود: اى ابا جارود هر گاه زمانه (چندان) بگردد و در باره او (امام زمان) گويند كه مرده؟ يا هلاك شده است؟ و به كجا و به كدام سرزمين رفته است و چه شده. و جستجوگر او (به خويشتن) گويد: چگونه چنين چيزى شدنى است در حالى كه استخوانهاى او نيز پوسيده است، پس در چنين وقتى به اميد او باشيد، و چون شنيديد ظهور كرده است نزد او برويد اگر چه كشان كشان بر روى برف و يخ باشد. هم نوا با مادر امام زمان حضرت زهرا سلام الله علیها دست به دعا بر داشته و بگوئیم : 💧اللهم عجل لمهدی الفرج💧 📗الغيبة( للنعماني)، ص: 154 💐💐اللّهم عجّل لولیک الفرج💐💐 👉 🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘
🔴 💠امیرالمومنین علے (علیہ السلام) میفرماید: « روزے با فاطمہ (سلام اللہ علیهـا) محضر پیامبر خدا (صلے اللہ علیہ و آلہ و سلّم) رسیدیم ٬ دیدیم حضرت بہ شدت گریہ مے ڪند . 🔆گفتم: پدر و مادرم بہ فدایت یا رسول الله ـ! چرا گریہ مے ڪنی؟ 💠فرمود: یا علی! آن شب ڪہ مرا بہ معراج بردند ٬ گروهـے از زنان امت خود را در عذاب سختے دیدم و از شدت عذابشان گریستم. (و اڪنون گریہ ام براے ایشان است.) 🔥زنے را دیدم ڪہ از موے سر آویزان است و مغز سرش از شدت حرارت مے جوشد. 🔥زنے را دیدم ڪہ از زبانش آویزان ڪردہ اند و از آب سوزان جهـنم بہ گلوے او مے ریزند. 🔥زنے را دیدم ڪہ از پستانش آویزان ڪردہ اند. 🔥زنے را دیدم ڪہ دست و پایش را بستہ اند و مارهـا و عقربهـا بر او مسلط هـستند . 🔥زنے را دیدم ڪہ ڪر و ڪور و لال بود و در تابوتے از آتش قرار داشت ڪہ مغز سرش از سوراخ هـاے بینے اش بیرون مے آمد و بدنش از شدت جذام و برص قطعہ قطعہ شدہ بود. 🔥زنے را دیدم ڪہ ٬ ڪہ از پاهـایش در تنور آتشین جهـنم آویزان است. 🔥زنے را دیدم ڪہ گوشت بدنش را با قیچے هـاے آتشین ریز ریز مے ڪنند . 🔥زنے را دیدم ڪہ صورت و دستهـایش در آتش مے سوزد و امعا و احشاے داخلے اش را مے خورد. 🔥زنے را دیدم ڪہ سرش سر خوڪ و بدنش بدن الاغ بود و بہ هـزاران نوع عذاب گرفتار بود. 🔥و زنے را بہ صورت سگ دیدم و آتش از نشیمنگاہ او داخل مے شود و از دهـانش بیرون مے آید و فرشتگان عذاب عمودهـاے آتشین بر سر و بدن او مے ڪوبند. 🔆حضرت فاطمہ (سلام اللہ علیهـا) عرض ڪرد : پدر جان ! این زنان در دنیا چہ ڪردہ بودند ڪہ خداوند آنان را چنین عذاب مے ڪند؟! 💠رسول خدا (صلے اللہ علیہ و آلہ و سلّم) فرمود: ☄دخترم ! زنے ڪہ از موے سرش آویختہ شدہ بود ٬ موے سر خود را از نامحرم نمے پوشاند. ☄زنے ڪہ از پستانش آویزان بود ٬ زنے است ڪہ از حق شوهـرش امتناع مے ورزیدهـ. ☄و زنے ڪہ از زبانش آویزان بود ٬ شوهـرش را با زبان اذیت مے ڪرد … ☄و زنے ڪہ گوشت بدن خود را مے خورد ٬ خود را براے دیگران زینت مے ڪرد و از نامحرمان پرهـیز نداشت. ☄و زنے ڪہ دست و پایش بستہ بود و مارهـا و عقربهـا بر او مسلط شدہ بودند ٬ بہ وضو و طهـارت لباس و غسل جنابت و حیض اهـمیت نمے داد و نظافت و پاڪیزگے را مراعات نمے ڪرد ٬ و نماز را سبڪ مے شمرد و مورد اهـانت قرار مے داد. ☄و زنے ڪہ ڪر و ڪور و لال بود ٬ زنے است ڪہ از راہ زنا بچہ بہ دنیا مے آورد و بہ شوهـرش مے گوید بچہ تو است. ☄و زنے ڪہ گوشت بدن او را با قیچے مے بریدند ٬ خود را در اختیار مردان اجنبے مے گذاشت. ☄و زنے ڪہ صورت و دستانش مے سوخت و او او امعا و احشاے داخلے خودش را مے خورد ٬ زنے است ڪہ واسطہ ڪارهـاے نامشروع و خلاف عفت و عصمت قرار مے گرفت . ☄و زنے ڪہ سرش مانند خوڪ و بدنش مانند الاغ بود ٬ او زنے سخن چین و دروغگو بود. ☄و اما زنے ڪہ در قیافہ سگ بود و آتش از نشیمنگاہ او وارد و از دهـانش خارج مے شد ٬ زنے خوانندہ و حسود بود. 💠سپس فرمودند: واے بر زنے ڪہ هـمسرش از او راضے نباشد و خوشا بہ حال آن ڪہ هـمسرش از او راضے باشد. 📚بحارالانوار ٬ ج۵ ٬ص۶۹- زبدہ القصص ٬ ص۲۰۲ 🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃
◆❥✧✮❀ஜ۩۩ஜ❀✮✧❥◆ ❣﷽❣ اعوذ باللـــه من الشیطان الرجیم 👿         《 》 📱😭اولین سیاست سکولاریسم از ایجاد این فضاها و ترویج آن بین جوانان ایرانی آسان کردن راه ارتباط دختران و پسران است که با ایجاد فضاهای دو نفره شرایط را برای به فساد افتادن دختران و پسران ایرانی((که به لطف خدا در مطالب قبل اشاره شد اعتماد به نفس را از آنها گرفته اند و انواع کمبودها مانند کمبود عاطفی و محبتی و جنسی و نیاز به دیده شدن را به آنها القا کرده اند)) فراهم میکنند و متاسفانه با استمرار این گونه روابط و فضاها و گناه ها آنها را از دین و مذهب خود به آرامی تهی میگردانند 📱😭دومین سیاست آنها ساخت و نشر داستان های ((sexi)) در فضای اینترنت و سایت های مستهجن و حتی فضای برنامه های مجازی است ،گفتنی است 95 درصد این داستان ساخت ذهن کثیف صهیونیسم ها است که در اتاق فکر خود این داستان ها را تولید میکنند،((رابطه پسر با مادر،رابطه خواهر با برادر،رابطه ی پدر با دختر،رابطه ی در آسانسور ،رابطه با پسر همسایه،رابطه با همکار در فضای کار ، رابطه با دوست شوهر، رابطه های ضربدری ،رابطه همزمان با چند پسر )) و هدف کثیفی پشت تولید و نشر این داستان ها نهفته است،ماسون ها با ترویج این داستان ها در ذهن جوانان ایرانی فکر آنها را ((sexi))میکنند جوری که این داستان در ذهن آنها هک میگردند و در دنیای واقعی خود بدنبال واقعیت سازی داستان آن هستند،و فقط به رابطه ی جنسی فکر میکند در محیط زندگی خود، برای مثال فکر افراد را آنقدر شهوت آلود میکنند که به محارم و نزدیکان و همکاران خود چشم نظر وطمع پیدا میکند ،و متاسفانه مواردی هم یافت میشود که با خواندن این داستان ها فرد به اجبار به نزدیکان خود تجاوز کرده است،بشدت مخرب و ویرانگر هستند این داستان ها و تفکر جوانان را تا مرز جنون و نابودی پیش میبرد،میبینید؟چگونه قصد دارند ایران را به یک شهوت کده تبدیل کنند؟ 📱😭سومین سیاست فراماسونر ها ترویج دیدگاه کثیف مادی گرایانه خود به وسیله ی یگانی به نام یگان 8200 اسرائیل هست ،این یگان از سرویس های جاسوسی اسرائیل تغذیه میشود و وظیفه ی آن ساخت و نشر مطالبی در فضای مجازی است که با بهره گیری از ناآگاهی جوانان و بزرگ نمایی وسیاه نمایی درباره ی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آنها را از انقلاب بیزار کنند متاسفانه ،یکی دیگر از وظایف این نهاد شوم جعل احادیث و جعل سخنان بعضی افراد مانند کوروش،حسین پناهی،و دکتر شریعتی و... است، این ملعونین با ایجاد حدیث هایی جعلی با محتوای مادی گرایی و منتصب به معصومین (علیهم السلام) و گفتن بعضی حرف ها از زبان افراد نام برده که اصلا از آن ها نیست قصد دارند در غالب سو استفاده از معصومین (علیهم السلام) و دین و شخصیت های جوان پسند افکار خود را از این طریق به مخاطبانشان القا کنند... پس به هر حدیثی استناد نکنید لطفا و صرفا به منبع ذکر شده ی آن جهت صحت اکتفا نکنید، برخی از این منابع ذکر شده اصلا وجود خارجی ندارند... 🔔در نشر احادیث معصومین (علیهم السلام) محتاط تر باشیم ان شاءالله و قبل از نشر از منابع آنها مطمئن گردیم ،مبادا ناخواسته سرباز مجازی آمریکا واسرائیل باشیم 📱😭چهارمین سیاست کثیف این ناپاک زادگان توهین علنی به مقدسات اسلام، قرآن و معصومین (علیهم السلام) و ایجاد شبهه های دینی به جوانان مسلمان در برخی گروه ها و پیج هاست،شاید شما نیز به پیج هایی برخورد کرده باشید که بی شرمانه به قرآن و معصومین (علیهم السلام) توهین میکنند متاسفانه ، و یا گروه هایی که با شعار هایی مانند دفاع از حقوق زنان یا مبارزه با بت پرستی و امام پرستی و مبارزه با تفکر های فرسوده ی مذهبی از اسلام و دین اسلام بد میگویند و حتی در برخی موارد به اسلام توهین هم میکنند... 📱😭اینها فقط چند نمونه از چندین سیاست های این ملعونین در این فضاست که به لطف خدا گفته شد و در تمام سیاست هایشان قشر جوان ما را هدف گرفته اند ،و پنجمین کار آنها اینکه برای زمان تفریح و سرگرمی جوانان نیز برنامه دارند و در انواع بازی های کامپیوتری به هتک حرمت به قرآن و معصومین (علیهم السلام) و مقدسات اسلام میپردازند و در بازی جوان پسندی همچون پاسور نیز نماد های فراماسونری را به وظوح میبینیم ،حتی بازی معروف((کلش اف کلنز))  ساخت دست یک فرد صهیونیسم، و مملو از نشانه های شیطان پرستی است((بز بافومت در بالای صفحه{{مستتر}}،تکرار شدن اعداد مقدس فراماسونری،آتش زدن قرآن در مراحل بالاتر علامت پلی بوی{{هم جنس بازی}} در پایین صفحه {{مستتر}}و...)) و در جریان بازی نیز عقاید شیطانی و فراماسونری و خودمحوری را در مغز مخاطب القا میکند.
🌼شکر گذاری🌼 وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ ﻭ [ ﻧﻴﺰ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺍﻋﻠﺎم ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻯ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻗﻄﻌﺎ [ ﻧﻌﻤﺖ ] ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺍﻓﺰﺍﻳﻢ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻧﺎﺳﭙﺎﺳﻰ ﻛﻨﻴﺪ ، ﺑﻰ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻋﺬﺍﺑﻢ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ . 📚 سوره مبارکه حجر آيه 7 امام على عليه السّلام فرمودند: طوبى لمن شغل قبله بالشکر و لسانه بالذکر؛ خوشا به حال کسى که دلش را به شکر و زبانش را به ذکر خداوند مشغول دارد. 📚تصنيف غرر الحکم و درر الکلم ص 56 🌼شکر گذاری و افزایش نعمت🌼 مسمع بن عبدالملك گويد : در سر زمين مني (كه حاجيان در هنگام حج در آنجا توقف دارند) خدمت امام صادق عليه السلام بوديم و ظروف انگوري هم جلوي ما بود كه از آن مي خورديم پس سائلي آمد ، از امام كمكي خواست . امام دستور داد خوشه انگوري به او داده شود ، چون داده شد آن را نگرفت و گفت : نيازي بدان ندارم ، مگر درهمي باشد . امام فرمود : خداوند گشايش دهد . پس گدا رفت و برگشت و گفت : همان خوشه انگور را بدهيد . امام فرمود : خداوند وسعت دهد و ديگر خوشه انگور را هم به او نداد . ☘☘☘ آنگاه سائل ديگري آمد و چيزي خواست ، پس امام خود سه دانه انگور برداشت و به او داد . سائل سه دانه انگور را گرفت ، و گفت : حمد پروردگار عاليمان را كه اين انگور را روزي من قرار داد . امام فرمود : در جاي خود باش ، و دو كف دست خود را پر از انگور نمود و به او داد . سائل آن را گرفت و حمد خداي كرد . امام به غلام خود فرمود : چه مقدار پول همراه توست ؟ گفت : بيست درهم ، و آنرا به فقير داد . سائل گفت : خدايا حمد براي توست و اين پولها از ناحيه توست و ترا شريكي نباشد . امام براي سومين بار به او دستور توقف داد ، آنگاه پيراهن خود را از تن مبارك در آورد و به سائل داد . سائل پيراهن را گرفت و پوشيد و گفت : حمد خداي را كه مرا پوشانيد و مستور نمود . سپس با كلمه يا ابا عبدالله حضرت را مخاطب قرار داد و گفت : خداوند به تو پاداش خير دهد ، راه رفتن را پيش گرفت ، اما ديگر چيزي نفرمود . ما پنداشتيم اگر به شخص امام دعا نمي كرد و فقط خدا را شكر مي نمود حضرت به بخشش خود ادامه مي داد . 📚بحارالانوار ج 47 ص 4
گرفتہ حالِ دلم در هواے مادرِ زهرا دو دیده‌ام شده باران براے مادرِ زهرا هرآنچہ ‌دخترپاڪ‌ وهرآنچہ‌ مادر‌خوب اسٺ فداے مادرِ زینب ... فداے مادرِ زهرا
یک دهه رفت از این ماه مبارک اما قدر یک کرب و بلا هم نشده نوکری ام
کی شود با رطب وصل تو افطار کنم روزه ی حجر تو از پای بیانداخت مرا.... 🌷 🌙
🌸احکام🌸 ⁉️سئوال: من معتاد به سیگار هستم و در ماه مبارک رمضان هر چه تلاش میکنم که تندخو نباشم نمیتوانم و همین باعث ناراحتی زیاد افراد خانواده ام شده است و خودم هم از وضعیت دشوارم رنج میبرم، تکلیف من چیست؟ جواب : روزه ماه مبارک رمضان بر شما واجب است و بنا بر احتیاط واجب جایز نیست در حال روزه سیگار بکشید، و نباید بدون دلیل با دیگران تند برخورد کنید.
هدایت شده از یاس
🔹🔸🔶🔸🔷🔸🔶🔸🔹 شخصى محضر رسول خدا صلى الله عليه و آله رسيد ديد لباس كهنه به تن دارد. دوازده درهم به حضرت تقديم نمود و عرض كرد: يا رسول الله ! با اين پول لباسى براى خود بخريد. رسول خدا صلى الله عليه و آله به على عليه السلام فرمود: پول را بگير و پيراهنى برايم بخر! على عليه السلام مى فرمايد: - من پول را گرفته به بازار رفتم پيراهنى به دوازده درهم خريدم و محضر پيامبر برگشتم ، رسول خدا صلى الله عليه و آله پيراهن را كه ديد فرمود: اين پيراهن را چندان دوست ندارم پيراهن ارزانتر از اين مى خواهم ، آيا فروشنده حاضر است پس بگيرد؟ امام على علیه السلام مى فرمايد: من پيراهن را برداشته به نزد فروشنده رفتم و خواسته رسول خدا صلى الله عليه و آله را به ايشان رساندم ، فروشنده پذيرفت . پول را گرفتم و نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آمدم ، سپس همراه با رسول خدا به طرف بازار راه افتاديم تا پيراهنى بخريم . در بين راه ، چشم حضرت به كنيزكى افتاد كه گريه مى كرد. پيامبر صلى الله عليه و آله نزديك رفت و از كنيزك پرسيد: - چرا گريه مى كنى ؟ كنيز جواب داد: - اهل خانه به من چهار درهم دادند كه متاعى از بازار برايشان بخرم . نمى دانم چطور شد پول ها را گم كردم . اكنون جراءت نمى كنم به خانه برگردم . رسول اكرم صلى الله عليه و آله چهار درهم از آن دوازده درهم را به كنيزك داد و فرمود: هر چه مى خواستى اكنون بخر و به خانه برگرد. خدا را شكر كرد و خود به طرف بازار رفت و جامه اى به چهار درهم خريد و پوشيد. در برگشت بر سر راه برهنه اى را ديد، جامه را از تن بيرون آورد و به او داد و خود دوباره به بازار رفت و پيراهنى به چهار درهم باقيمانده خريد و پوشيد سپس به طرف خانه به راه افتاد. در بين راه ، باز همان كنيزك را ديد كه حيران و اندوهناك نشسته است . فرمود: چرا به خانه ات نرفتى ؟ - يا رسول الله ! دير كرده ام ، مى ترسم مرا بزنند. رسول اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: - بيا با هم برويم . خانه تان را به من نشان بده ، من وساطت مى كنم كه از تقصيراتت بگذرند. رسول اكرم صلى الله عليه و آله به اتفاق كنيزك راه افتاد. همين كه به جلوى در خانه رسيدند كنيزك گفت : - همين خانه است . رسول اكرم صلى الله عليه و آله از پشت در با صداى بلند گفت : - اى اهل خانه سلام عليكم ! جوابى شنيده نشد. بار دوم سلام كرد. جوابى نيامد. سومين بار سلام كرد، جواب دادند: - السلام عليك يا رسول الله و رحمة الله و بركاته ! پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: - چرا اول جواب نداديد؟ آيا صداى مرا نمى شنيديد؟ اهل خانه گفتند: - چرا! از همان اول شنيديم و تشخيص داديم كه شماييد. پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: - پس علت تاءخير چه بود؟ گفتند: - دوست داشتيم سلام شما را مكرر بشنويم ! پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: - اين كنيزك شما دير كرده ، من اينجا آمدم تا از شما خواهش كنم او را مؤ اخذه نكنيد. گفتند: - يا رسول الله ! به خاطر مقدم گرامى شما اين كنيزك از همين ساعت آزاد است . سپس پيامبر صلى الله عليه و آله با خود گفت : خدا را شكر! چه دوازده درهم بابركتى بود، دو برهنه را پوشانيد و يك برده را آزاد كرد!__________________ «
هدایت شده از یاس
✨﷽✨ 🔔 قابل توجه کسانی که از اسلام و مسلمانی فقط نماز و روزه و نماز جمعه و حج رو یاد گرفتن ! 💠 آیا سوره ماعون رو با ترجمه تا به حال خوانده اید⁉️ 💠 خداوند در سوره ماعون فرموده اند که ای مردم میخواهید براتون بی دین ها رو مشخص کنم⁉️ 💠میخواهید کسانی که منکر قیامت و معاد هستند رو مشخص کنم⁉️ ⭕️پس بدانید که آن افراد کسانی هستند که نگران و ناراحت سفره های خالی نیستند ! نه فقط نگران بلکه باید فریاد بزنند !!! ⭕️آن کسانی که نسبت به غذای مسکینان حساسیت ندارند و مردم رو برای کمک به این اشخاص تشویق نمیکنند ، این ها هستند که تکذیب کننده قیامت و دین هستند ! ⭕️پس وای به حالتون ای نمازگزارن !!! و خداوند در این سوره نفرموده که وای به حالتون ای کافران ، بلکه فرمودند که وای به حالتان ای نماز گذاران ! ⭕️و خداوند دقیقا منظورش کسانی هستند که نماز میخوانند ، روزه میگیرند ، نماز جمعه هر هفته میرند، هر سال حج میرند ، اما به فکر فقیر ها نیستند !!! ⭕️و کسانی که اینطور باشند مثل کسانی هستند که میگویند قیامت و معادی وجود ندارد... !!!! پس به خودمون بیاییم !!! 🌷بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم🌷 أَرَأَیْتَ الَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ ﴿١﴾ فَذَلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ ﴿٢﴾ وَلا یَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ ﴿٣﴾ فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ ﴿٤﴾ الَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ سَاهُونَ ﴿٥﴾ الَّذِینَ هُمْ یُرَاءُونَ ﴿٦﴾ وَیَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ ﴿٧﴾ 🌹به نام خداوند بخشنده ی مهربان 🌹 📛 آیا کسی که روز جزا را پیوسته دروغ میخواند دیدی؟ (۱) 📛 این همان شخص است كه يتيم را از خود به قهر مي راند (۲) 📛 و كسى که به خوراک دادن به بينوا ترغيب نمى كند (۳) 📛 پس وای بر نمازگزاران (۴) 📛 و کسانی که در نماز خود سهل انگاری می کنند (۵) (کسانی از بی میلی نماز می خوانند) 📛 همان کسانی که برای خودنمایی و ریا این کار را می کنند (۶) کسانی که هر کاری که انجام میدهند برای رضای خدا نیست بلکه برای خودنمایی در بین مردم انجام می دهند. 📛 و از دادن زكات و وسايل و مايحتاج خانه خوددارى مى ورزند (۷) 📛 کسانی که اگر کسی کار خوبی هم میکند ،به طور مثال کمک به دیگران ، از روی خساست جلوی کار اون شخص رو میگیرند و با بهانه های مختلف طرف رو منصرف میکند از کمک به دیگران. ❌جمعيت كفر از پريشاني ماست ❌آبادي بتخانه ز ويراني ماست ❌اسلام به ذات خود ندارد عيبي ❌هرعيب كه هست از مسلماني ماست❌
هدایت شده از یاس
🌷حفاظت ملائکه از آیة الله محمد کوهستانی 🌺یکی از علماء در مورد مقام والای آیة الله کوهستانی می گوید : 🍀« مرحوم آیة الله کوهستانی کسی بود که ملائکه افتخار خدمتگذاری او را داشتند. من برای این مطلب دلائلی دارم که غیر از قصه ای که نقل می کنم بقیه دلائلم را نمی توانم نقل کنم و آن قصّه این است: 🌺🌺« روزی یکی از محترمین مشهد که در خیابان نادری نزدیک میدان شهدا مغازه دارد ، نزد من آمد و گفت " دختری دارم که در حدود 14 سال از سنش می گذرد و همه روزه صبح که از خواب برمی خیزد ، مطالب عجیبی برای ما می گوید و معتقد است که ارواح ، به او آنها را خبر داده اند . 🌺اتفاقاً اکثرش هم مطابق واقع است. اگر برای شما زحمت نباشد به منزل ما تشریف بیاورید و ببینید او چه می گوید و اینها را از کجا یاد می گیرد ، نکند خدای نکرده دیوانه شده باشد " 🌺🌸من به منزل آنها رفتم . آن دختر برای من مطالب عجیبی از کُرات بالا و ساکنین آنها گفت و معتقد بود که ارواح ، در شبهای گذشته او را به آن کُرات برده اند و آنها را دیده است. و ضمناً از زیارتگاهها و مشاهده مشرّفه و چگونگی ساختمان عتبات مقدّسه ، زیاد اسم می برد و چون من آن ها را دیده بودم ، می دیدم بدون کم و زیاد ، آنها را معرفی می کند و حال آنکه پدر و برادرانش می گفتند " او هنوز از مشهد بیرون نرفته است" 🌺🌸در چند جلسه با حضور پدر و برادرانش که با من رفیق بودند ، مطالب زیادی برای ما گفت و ما از او استفاده کردیم که شرحش مفصّل است. در یکی از جلسات به من گفت " شما آقای کوهستانی را می شناسید؟" گفتم "بله خدمتشان ارادت دارم" گفت "دیشب مرا به خانه ایشان بردند " و شروع کرد به توضیح خصوصیات جاده و کوچه های قریه کوهستان و کیفیت درب ورودی منزل آیة الله کوهستانی و گفت " وقتی دیشب وارد منزل ایشان شدیم ، اطاق بزرگی طرف راست و چند اطاق کوچک روی سر درب منزل طرف چپ بود که طلاب در آن استراحت کرده بودند و در مقابلمان درب کوچکی بود که به قسمت اندرونی منزل ایشان می رفت. ما به آنجا رفتیم. قبل از اینکه به درب اطاق خواب آقای کوهستانی برسیم ، ارواحی که همراه من بودند ، گفتند " اینجا خانه یکی از اولیا خداست" گفتم " اسمش چیست ؟" گفتند " شیخ محمد کوهستانی " سپس اضافه کردند " اگر ما را راه بدهند و ایشان بیدار باشد از او استفاده خواهیم کرد " ولی متاسفانه وقتی به درب اطاق خواب او رسیدیم ، دو نفر ملک حافظ ایشان بودند ، از ورودمان جلوگیری کردند و چون اصرار کردیم فقط به من اجازه دادند که از بیرون اطاق او را ببینم ولی او خواب بود. 🌺🌸در اینجا خصوصیات قیافه آیة الله کوهستانی را شرح داد که مطابق واقع بود و بلکه تمام آنچه از نشانی های قریه کوهستان و منزل آیة الله کوهستانی توضیح داده بود همه صحیح بود و حتی خصوصیات خانه ی اندرونی معظّم له که بعد ها من آن را دیدم بدون کم و زیاد ، او قبلا برای من شرح داده بود. وقتی من خدمت مرحوم آیة الله کوهستانی رسیدم و جریان این دختر را برای او نقل کردم تبسمی فرمود و گفت " بعید نیست ، همه ما تحت حفاظت ملائکه ، طبق امر الهی هستیم" 🌷کتاب داستانهای شگفت علما🌷 🍃🌺🍃🍃🌺🍃🍃🌺🍃🍃🌺
هدایت شده از یاس
💠 عليه السلام: 🌺صدقه، هفتاد بلا از بلاياى دنيوى و مردن بد و دل خراش را دفع مى كند. صدقه دهنده هرگز به مرگ دل خراش نمى ميرد 📚ميزان الحكمه ج۶ ص۲۲۰ 💠رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم 💝یک درهم که مرد براى اش خرج می کند، نزد من محبوب تر از هزار دینار است که در راه انفاق می کند. 📚تنبیه الغافلین، ص۳۴۲ ❣مهمترین وظیفه انسان در قبال خانواده، برآوردن نیازها و خواسته های آنان است و به همین جهت، تلاش مرد برای کسب روزی و توسعه آن، دانسته شده است. 💠امام على عليه السلام: 🌺كسى كه ارزش خود را بشناسد، خويشتن را با امور فناپذير خوار نگرداند 📚غررالحكم حدیث 8628
هدایت شده از حسبناالله
❔کجای قرآن آمده است که وقتی روزه ایم نباید چیزی بخوریم یا بیاشامیم ❗️برخی میگ‌ویند روزه داری در زمان پیامبر این طور بود که فرد روزه دار از صبح تا شام گناه و معصیت نمی کرد و داشت و روزه به خوردن و آشامیدن ارتباطی نداشت❗️ 💠💠 👌امساک از خوردن و آشامیدن در هنگام روزه مورد تاکید قرآن قرار گرفته و می فرماید ؛ « كُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيامَ إِلَى اللَّيْلِ » « بخوريد و بياشاميد تا رشته سپيد صبح از رشته سياه (شب) براى شما آشكار گردد، سپس روزه را تا تكميل كنيد » 🔰بقره 187 👌بر اساس آیه شریفه مسلمانان در ماه رمضان حق داشتند در تمام طول شب از خوردنيها و نوشيدنيها استفاده كنند، اما به هنگام طلوع سپيده صبح امساك نمايند. ، سپس روزه را تا شب تكميل كنيد" (ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيامَ إِلَى اللَّيْلِ). اين جمله تاكيدى است بر ممنوع بودن خوردن و نوشيدن و آميزش در روزها براى روزه داران، و نيز نشان دهنده آغاز و انجام روزه است كه از طلوع فجر شروع و به شب ختم مى شود. 📚تفسیر نمونه ج 1 ص 651 👌 مساله امساک از اکل و شرب در حال روزه ، در روایات اسلامی نیز مورد تاکید قرار گرفته است . ❕امام علی علیه السلام فرمود ؛ « حدود روزه چهار چیز است ؛ اولین آنها از خوردن و آشامیدن، دوم اجتناب از جماع کردن و سوم اجتناب از قی کردن عمدی و چهارم اجتناب از سر زیر آب کردن ...» 📚وسائل الشیعه ج 10 ص 32 ❕امام علیه السلام فرمود ؛ « روزه عبارت است از امساک از غذا خوردن و آشامیدن ، اگرچه شایسته انسان است که زبانش را از لغو و باطل کند چه در ماه رمضان و چه در غیر آن » 📚التهذیب ج 4 ص 189
هدایت شده از حسبناالله
❔نظرتون در مورد این متن چیست ❕ ❗️ماه رمضون شروع شد ‌ . دختر به باباش میگوید بابایی خیلی خوشحالم که ماه رمضون شروع شد آخه دیگه گشنگیمون ثواب داره ❕❕ 💠💠 👌اسلام تنها ناظر به زندگى جاويدان آخرت نيست بلكه به زندگى آبرومند اين دنيا نيز كه مقدمه اى براى آن است فوق العاده اى دارد، مسئله فقرزدايى را يكى از مهمترين دستورات خود قرار داده و همه را به سعى و كوشش و كسب و كار دستور مى دهد و جوان بى كار را بى منزلت مى شمرد و اداى حق كارگران و كارمندان را از مهمترين واجبات مى داند، بلكه كار را از مهمترين عبادات قلمداد مى كند . 📚پیام امام امیر المومنین ج 13 ص 332 👌تذکر اسلام به این مساله تا آنجا است كه توجه به و زندگى مادى را كفاره مهمترين گناهان ذكر مى كند، چنانكه در حديثى از رسول خدا مى خوانيم ؛ « بعضى از گناهان است كه نماز و صدقه و زكات هم نمى تواند آن را جبران كند. عرض داشتند اى رسول خدا! پس چه چيز آن را جبران مى كند؟ فرمود: به فكر معيشت و زندگى بودن و براى آن تلاش كردن». 📚بحار الانوار ج 70 ص 157 👌و یا امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هیچ خیری نیست در کسی که جمع مال از را دوست ندارد تا به آن وسیله آبروی خود را حفظ کند و دینش را ادا کند » 📚بحار الانوار ج100 ص8 👌و فرمود ؛ « جمع کردن مال حلال را ترک مکن زیرا دنیا یاور تو بر دینت می باشد » 📚امالی طوسی ج 1 ص 195 👌و فرمود ؛ « عبادت هفتاد جزء دارد که برترین آن کسب و کار برای بدست آوردن روزی حلال است » 📚معانی الاخبار ص366 👌امام کاظم علیه السلام نیز فرمود ؛ « هر کس با کسب و تلاش به دنبال به دست آوردن حلال باشد مانند مجاهد در راه خدا است » 📚الکافی ج5 ص78 ❕از سوی دیگر افرادی هستند که کسب و کار شایسته را ترک نمی کنند ، اما درآمدی که کسب می کنند ناچیز است که کفاف هزینه زندگی آنها را نمی دهد ، و بسیاری از نیازهای آنان بدون پاسخ می ماند ، چنین افرادی که به اصطلاح فقیر و نادار نامیده می شوند ، اگر بر این وضیعیت خود صبر پیشه کنند و ناشکری نکنند و همانند برخی افراد نباشند که كلمات كفرآميز بر زبان جارى مى كنند و هنگامى كه زن و فرزند خود را گرسنه مى بينند دست به هر كارى مى زنند، قوانين اجتماعى را مى شكنند، آداب و اخلاق انسانى را به فراموشى مى سپارند و براى رفع فقر خود هر كارى را مجاز مى شمارند ، اگر این نکات را رعایت کنند ، نزد خداوند پاداش دارند . 👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هرکس فقیر باشد و فقر خود را از ( نا اهلان ) بپوشاند ، خداوند پاداش روزه داران شب زنده دار را به او می دهد » 📚الکافی ج 2 ص 260 👌و فرمود ؛ « فقرای مومنین چهل سال زودتر از اغنیاء آنها وارد بهشت می شوند » 📚الکافی ج 2 ص 260 👌و فرمود ؛ « چون روز قيامت شود، خداوند به فرمان مى دهد تا ندا دهد تهيدستان كجايند؟ ... سپس به آنان مى فرمايد: « ( وارد بهشت شوید ) و بنگريد و چهره هاى مردم را وارسى كنيد. پس هر كه به شما نيكى كرده است، دستش را گرفته، وارد بهشتش كنيد». 📚بحار الانوار ج 69 ص 24 👌بنابراین فقراء به خاطر صبر بر فقری که از ناحیه شرایط اجتماعی بر آنها تحمیل شده است ، دارای مقامی ارجمند بوده و ثوابی بزرگ نزد خداوند دارند .
هدایت شده از حسبناالله
❔این که در روایاتی آمده که امام سجاد در ماه رمضان بردگان خودش را نمی زد یعنی چه ❗️برده زدن داره که امام سجاد به خاطر ماه رمضان اونها را نمی زد ❕❕ 💠💠 👌دستور به حسن معاشرت با بردگان از دستورات موکد و اساسی اسلام است تا جایی که پیامبر فرمود ؛ « جبرئیل پیوسته سفارش ( حسن معاشرت ) با بردگان را به من می کرد » 📚الفقیه ج 4 ص 13 👌و فرمود ؛ « از هر چه می خورید و می پوشید ، بردگان را هم بخورانید و بپوشانید » 📚امالی طوسی ج 2 ص 18 👌علی علیه السلام فرمود ؛ « آخرین چیزی که از پیامبر در هنگام وفاتش شنیدم این بود که گفت شما را وصیت می کند به حسن با یتیم و برده » 📚مستدرک الوسائل ج 15 ص 456 👌و فرمود ؛ « از خدا بترسید ، از خدا بترسید در مورد زنان و بردگان زیرا آخرین سخنان پیامبر شما مربوط به حسن رفتار با زنان و بود » 📚الکافی ج 7 ص 49 ❕پیامبر گرامی و امامان بزرگوار علیهم السلام بر اساس این تعالیم ، بهترین رفتار ها را با بردگان می کردند به گونه ای که همگان حسن رفتار با بردگان را از آنها می آموختند ؛ 📚وسائل الشیعه ج 23 ص 9 باب 1 _ بحار الانوار ج 63 ص 413 ❕حال آنچه مورد قرار گرفته است روایتی در مورد امام سجاد علیه السلام است که آمده است ؛ « زمانی که ماه رمضان می شد امام سجاد علیه السلام بردگان و کنیزان خود را نمی زد ، بلکه و جرم های آن ها را می نوشت و در آخرین شب ماه رمضان از جنایات آنها می گذشت و می گفت بروید شما را عفو کردم و آزادتان کردم ...» 📚وسائل الشیعه ج 10 ص 318 ❕بی شک زدن بدون دلیل و بردگان امری ناپسند است ، اما اگر بردگان جنایاتی به بار بیاورند که شایسته حد و تعزیر باشد ، زدن و تنبیه آنها نه تنها ناپسند نیست ، بلکه برای ادب کردن آنها لازم و است . 👌روایاتی که در مورد تنبیه بردگان توسط امامان نقل شده است ناظر به همین مطلب است که بردگان گناهان و جنایاتی مرتکب می شدند که شایسته حد یا تعزیر بودند و امامان نیز حسب وظیفه آنها را تنبیه می کردند . ❕اما از آنجایی که امامان به حسب مصالح و شرایط اجازه بخشیدن حد و تعزیر را بر دارا هستند ؛ 📚وسائل الشیعه ج 28 ص 40 باب 18 👌امام سجاد علیه السلام به خاطر شرافت و فضیلت ماه رمضان بردگانی را که جنایت و جرم می کردند و شایسته تنبیه بودند را مورد و بخشش قرار می داد . ❕بنابراین آنچه مذموم است تنبیه کردن بی حساب و کتاب بردگان است اما تنبیه کردن و جاری کردن حدود الهی و تعزیرات بر بردگانی که جرم و جنایت می کنند به هیچ عنوان ناپسند تلقی نمی شود .
هدایت شده از حسبناالله
استفتائات مقام معظم رهبری  ❓سوال۳۲۳ : اگر شخصی قبل از اذان صبح یا بعد از آن بخوابد و در خواب جنب شده و بعد از اذان بیدار شود، چه مدتی برای غسل کردن وقت دارد؟ ✅جواب: در فرض سؤال، جنابت به روزه آن روز او ضرر نمىزند، ولى واجب است که براى نماز غسل کند و مىتواند غسل را تا وقت نماز به تأخير بيندازد. 🍂
هدایت شده از حسبناالله
بخـــت امســـال چه با من یار است عطـشت را عطشـم غمخـوار است به فدای لب عطـشان حسیــن(ع) اوّلیــن ذکــــر پس از افطـــار است
هدایت شده از حسبناالله
آرامش یعنی قایق زندگیت را دست کسی بسپاری که صاحب ساحل آرامش است الابذکرالله تطمئن القلوب امشب قشنگترین آرامش نصیبتان باد 🌺شبتون خوش🌙 🌸زندگیتون آرام
🌺🍃هرکس دعای مجیررادرایام البیض ماه رمضان(۱۳و۱۴و۱۵)بخواند گناهانش آمرزیده میشود اگرچه به عددقطرات باران وعددبرگ درختان وریگ بیابان باشد 📚مفاتیح 💞دعای مجیر 💞 سُبْحانَكَ يا اَللهُ، تَعالَيْتَ يا رَحْمنُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَحيمُ، تَعالَيْتَ يا كَريمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مَلِكُ، تَعالَيْتَ يامالِكُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ. يامُجيرُ، سُبْحانَكَ ياقُدُّوسُ، تَعالَيْتَ ياسَلامُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُؤْمِنُ، تَعالَيْتَ يا مُهَيْمِنُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عَزيزُ، تَعالَيْتَ ياجَبّارُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُتَكَبِّرُ، تَعالَيْتَ يا مُتَجَبِّرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا خالِقُ، تَعالَيْتَ يا بارِئُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُصَوِّرُ، تَعالَيْتَ يا مُقَدِّرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا هادي، تَعالَيْتَ ياباقي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا وَهّابُ، تَعالَيْتَ يا تَوّابُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا فَتّاحُ، تَعالَيْتَ يا مُرْتاحُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سَيِّدِي، تَعالَيْتَ يا مَوْلايَ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قَريبُ، تَعالَيْتَ يا رَقيبُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُبْدِئُ، تَعالَيْتَ يا مُعيدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَميدُ،تَعالَيْتَ يا مَجيدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قَديمُ، تَعالَيْتَ يا عَظيمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا غَفُورُ، تَعالَيْتَ يا شَكُورُ، اَجِرْنامِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ ياشاهِدُ، تَعالَيْتَ ياشَهيدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَنّانُ، تَعالَيْتَ يا مَنّانُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا باعِثُ، تَعالَيْتَ يا وارِثُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُحْيي، تَعالَيْتَ يا مُميتُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ ياشَفيقُ، تَعالَيْتَ يا رَفيقُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا اَنيسُ، تَعالَيْتَ يا موُنِسُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا جَليلُ، تَعالَيْتَ يا جَميلُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا خَبيرُ، تَعالَيْتَ يا بَصيرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَفِيُّ، تَعالَيْتَ يا مَلِيُّ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مَعْبُودُ، تَعالَيْتَ يا مَوْجُودُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا غَفّارُ، تَعالَيْتَ يا قَهّارُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مَذْكُورُ، تَعالَيْتَ يا مَشْكُورُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا جَوادُ، تَعالَيْتَ يا مَعاذُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا جَمالُ، تَعالَيْتَ يا جَلالُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سابِقُ، تَعالَيْتَ يا رازِقُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا صادِقُ، تَعالَيْتَ يا فالِقُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سَميعُ، تَعالَيْتَ يا سَريعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَفيعُ، تَعالَيْتَ يا بديعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا فَعّالُ، تَعالَيْتَ يا مُتَعالُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قاضي، تَعالَيْتَ يا راضي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قاهِرُ، تَعالَيْتَ يا طاهِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عالِمُ، تَعالَيْتَ يا حاكِمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا دآئِمُ، تَعالَيْتَ يا قآئِمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عاصِمُ، تَعالَيْتَ يا قاسِمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا غَنِيُّ، تَعالَيْتَ يا مُغْني، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا وَفِيُّ، تَعالَيْتَ يا قَوِيُّ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا كافي، تَعالَيْتَ يا شافي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُقَدِّمُ، تَعالَيْتَ يا مُؤَخِّرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا اَوَّلُ، تَعالَيْتَ يا آخِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ظاهِرُ، تَعالَيْتَ يا باطِنُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَجآءُ، تَعالَيْتَ يا مُرْتَجي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ذَاالْمَنِّ، تَعالَيْتَ يا ذَاالطَّوْلِ، اَجِرْنا مِنَ النّارِيامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَيُّ، تَعالَيْت
َ يا قَيُّومُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا واحِدُ، تَعالَيْتَ يا اَحَدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سَيِّدُ.. َُ..تعالیت یا صمد ،اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قَديرُ، تَعالَيْتَ يا كَبيرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا والي، تَعالَيْتَ يا مُتَعالي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عَلِيُّ، تَعالَيْتَ يا اَعْلي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا وَلِيُّ، تَعالَيْتَ يا مَوْلي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ذارِئُ، تَعالَيْتَ يا بارِئُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا خافِضُ، تَعالَيْتَ يا رافِعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُقْسِطُ، تَعالَيْتَ يا جامِعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُعِزُّ، تَعالَيْتَ يا مُذِلُّ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حافِظُ، تَعالَيْتَ يا حَفيظُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قادِرُ، تَعالَيْتَ يا مُقْتَدِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عَليمُ، تَعالَيْتَ يا حَليمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَكَمُ، تَعالَيْتَ يا حَكيمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُعْطي، تَعالَيْتَ يا مانِعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ضآرُّ، تَعالَيْتَ يا نافِعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُجيبُ، تَعالَيْتَ يا حَسيبُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عادِلُ، تَعالَيْتَ يا فاصِلُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا لَطيفُ، تَعالَيْتَ يا شَريفُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَبُّ، تَعالَيْتَ يا حَقُّ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ماجِدُ، تَعالَيْتَ يا واحِدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عَفُوُّ، تَعالَيْتَ يا مُنْتَقِمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا واسِعُ، تَعالَيْتَ يا مُوَسِّعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَؤُفُ، تَعالَيْتَ يا عَطوُفُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا فَرْدُ، تَعالَيْتَ يا وِتْرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُقيتُ، تَعالَيْتَ يا مُحيطُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا وَكيلُ، تَعالَيْتَ يا عَدْلُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُبينُ، تَعالَيْتَ يا مَتينُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا بَرُّ، تَعالَيْتَ يا وَدُودُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَشيدُ، تَعالَيْتَ يا مُرْشِدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا نُورُ، تَعالَيْتَ يا مُنَوِّرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا نَصيرُ، تَعالَيْتَ يا ناصِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا صَبُورُ، تَعالَيْتَ يا صابِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُحْصي، تَعالَيْتَ يا مُنْشِئُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سُبْحانُ، تَعالَيْتَ يا دَيّانُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُغيثُ، تَعالَيْتَ يا غِياثُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا فاطِرُ، تَعالَيْتَ يا حاضِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ذَاالْعِزِّ والْجَمالِ، تَبارَكْتَ يا ذَاالْجَبَرُوتِ وَالْجَلالِ، سُبْحانَكَ لا اِلـهِ اِلاّ اَنْتَ، سُبْحانَكَ اِنّي كُنْتُ مِنَ الظّالِمينَ، فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ، وَكَذلِكَ نُنْجيِ الْمُؤمِنينَ، وَصَلَّي اللهُ عَلي سَيِّدِنا مُحَمَّد وَآلِهِ اَجْمَعينَ، وَالْحَمْدُللهِِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَحَسْبُنَا اللهُ وَنِعْـمَ الْـوَكيـلُ، وَلا حَـوْلَ وَلا قُـوَّةَ اِلاّ بِـاللهِ الْعَـليِّ العَـظيمِ.