eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
11.2هزار دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
19.2هزار ویدیو
1.4هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼شکر گذاری🌼 وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ ﻭ [ ﻧﻴﺰ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺍﻋﻠﺎم ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻯ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻗﻄﻌﺎ [ ﻧﻌﻤﺖ ] ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺍﻓﺰﺍﻳﻢ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻧﺎﺳﭙﺎﺳﻰ ﻛﻨﻴﺪ ، ﺑﻰ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻋﺬﺍﺑﻢ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ . 📚 سوره مبارکه حجر آيه 7 امام على عليه السّلام فرمودند: طوبى لمن شغل قبله بالشکر و لسانه بالذکر؛ خوشا به حال کسى که دلش را به شکر و زبانش را به ذکر خداوند مشغول دارد. 📚تصنيف غرر الحکم و درر الکلم ص 56 🌼شکر گذاری و افزایش نعمت🌼 مسمع بن عبدالملك گويد : در سر زمين مني (كه حاجيان در هنگام حج در آنجا توقف دارند) خدمت امام صادق عليه السلام بوديم و ظروف انگوري هم جلوي ما بود كه از آن مي خورديم پس سائلي آمد ، از امام كمكي خواست . امام دستور داد خوشه انگوري به او داده شود ، چون داده شد آن را نگرفت و گفت : نيازي بدان ندارم ، مگر درهمي باشد . امام فرمود : خداوند گشايش دهد . پس گدا رفت و برگشت و گفت : همان خوشه انگور را بدهيد . امام فرمود : خداوند وسعت دهد و ديگر خوشه انگور را هم به او نداد . ☘☘☘ آنگاه سائل ديگري آمد و چيزي خواست ، پس امام خود سه دانه انگور برداشت و به او داد . سائل سه دانه انگور را گرفت ، و گفت : حمد پروردگار عاليمان را كه اين انگور را روزي من قرار داد . امام فرمود : در جاي خود باش ، و دو كف دست خود را پر از انگور نمود و به او داد . سائل آن را گرفت و حمد خداي كرد . امام به غلام خود فرمود : چه مقدار پول همراه توست ؟ گفت : بيست درهم ، و آنرا به فقير داد . سائل گفت : خدايا حمد براي توست و اين پولها از ناحيه توست و ترا شريكي نباشد . امام براي سومين بار به او دستور توقف داد ، آنگاه پيراهن خود را از تن مبارك در آورد و به سائل داد . سائل پيراهن را گرفت و پوشيد و گفت : حمد خداي را كه مرا پوشانيد و مستور نمود . سپس با كلمه يا ابا عبدالله حضرت را مخاطب قرار داد و گفت : خداوند به تو پاداش خير دهد ، راه رفتن را پيش گرفت ، اما ديگر چيزي نفرمود . ما پنداشتيم اگر به شخص امام دعا نمي كرد و فقط خدا را شكر مي نمود حضرت به بخشش خود ادامه مي داد . 📚بحارالانوار ج 47 ص 4
گرفتہ حالِ دلم در هواے مادرِ زهرا دو دیده‌ام شده باران براے مادرِ زهرا هرآنچہ ‌دخترپاڪ‌ وهرآنچہ‌ مادر‌خوب اسٺ فداے مادرِ زینب ... فداے مادرِ زهرا
یک دهه رفت از این ماه مبارک اما قدر یک کرب و بلا هم نشده نوکری ام
کی شود با رطب وصل تو افطار کنم روزه ی حجر تو از پای بیانداخت مرا.... 🌷 🌙
🌸احکام🌸 ⁉️سئوال: من معتاد به سیگار هستم و در ماه مبارک رمضان هر چه تلاش میکنم که تندخو نباشم نمیتوانم و همین باعث ناراحتی زیاد افراد خانواده ام شده است و خودم هم از وضعیت دشوارم رنج میبرم، تکلیف من چیست؟ جواب : روزه ماه مبارک رمضان بر شما واجب است و بنا بر احتیاط واجب جایز نیست در حال روزه سیگار بکشید، و نباید بدون دلیل با دیگران تند برخورد کنید.
هدایت شده از یاس
🔹🔸🔶🔸🔷🔸🔶🔸🔹 شخصى محضر رسول خدا صلى الله عليه و آله رسيد ديد لباس كهنه به تن دارد. دوازده درهم به حضرت تقديم نمود و عرض كرد: يا رسول الله ! با اين پول لباسى براى خود بخريد. رسول خدا صلى الله عليه و آله به على عليه السلام فرمود: پول را بگير و پيراهنى برايم بخر! على عليه السلام مى فرمايد: - من پول را گرفته به بازار رفتم پيراهنى به دوازده درهم خريدم و محضر پيامبر برگشتم ، رسول خدا صلى الله عليه و آله پيراهن را كه ديد فرمود: اين پيراهن را چندان دوست ندارم پيراهن ارزانتر از اين مى خواهم ، آيا فروشنده حاضر است پس بگيرد؟ امام على علیه السلام مى فرمايد: من پيراهن را برداشته به نزد فروشنده رفتم و خواسته رسول خدا صلى الله عليه و آله را به ايشان رساندم ، فروشنده پذيرفت . پول را گرفتم و نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آمدم ، سپس همراه با رسول خدا به طرف بازار راه افتاديم تا پيراهنى بخريم . در بين راه ، چشم حضرت به كنيزكى افتاد كه گريه مى كرد. پيامبر صلى الله عليه و آله نزديك رفت و از كنيزك پرسيد: - چرا گريه مى كنى ؟ كنيز جواب داد: - اهل خانه به من چهار درهم دادند كه متاعى از بازار برايشان بخرم . نمى دانم چطور شد پول ها را گم كردم . اكنون جراءت نمى كنم به خانه برگردم . رسول اكرم صلى الله عليه و آله چهار درهم از آن دوازده درهم را به كنيزك داد و فرمود: هر چه مى خواستى اكنون بخر و به خانه برگرد. خدا را شكر كرد و خود به طرف بازار رفت و جامه اى به چهار درهم خريد و پوشيد. در برگشت بر سر راه برهنه اى را ديد، جامه را از تن بيرون آورد و به او داد و خود دوباره به بازار رفت و پيراهنى به چهار درهم باقيمانده خريد و پوشيد سپس به طرف خانه به راه افتاد. در بين راه ، باز همان كنيزك را ديد كه حيران و اندوهناك نشسته است . فرمود: چرا به خانه ات نرفتى ؟ - يا رسول الله ! دير كرده ام ، مى ترسم مرا بزنند. رسول اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: - بيا با هم برويم . خانه تان را به من نشان بده ، من وساطت مى كنم كه از تقصيراتت بگذرند. رسول اكرم صلى الله عليه و آله به اتفاق كنيزك راه افتاد. همين كه به جلوى در خانه رسيدند كنيزك گفت : - همين خانه است . رسول اكرم صلى الله عليه و آله از پشت در با صداى بلند گفت : - اى اهل خانه سلام عليكم ! جوابى شنيده نشد. بار دوم سلام كرد. جوابى نيامد. سومين بار سلام كرد، جواب دادند: - السلام عليك يا رسول الله و رحمة الله و بركاته ! پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: - چرا اول جواب نداديد؟ آيا صداى مرا نمى شنيديد؟ اهل خانه گفتند: - چرا! از همان اول شنيديم و تشخيص داديم كه شماييد. پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: - پس علت تاءخير چه بود؟ گفتند: - دوست داشتيم سلام شما را مكرر بشنويم ! پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: - اين كنيزك شما دير كرده ، من اينجا آمدم تا از شما خواهش كنم او را مؤ اخذه نكنيد. گفتند: - يا رسول الله ! به خاطر مقدم گرامى شما اين كنيزك از همين ساعت آزاد است . سپس پيامبر صلى الله عليه و آله با خود گفت : خدا را شكر! چه دوازده درهم بابركتى بود، دو برهنه را پوشانيد و يك برده را آزاد كرد!__________________ «
هدایت شده از یاس
✨﷽✨ 🔔 قابل توجه کسانی که از اسلام و مسلمانی فقط نماز و روزه و نماز جمعه و حج رو یاد گرفتن ! 💠 آیا سوره ماعون رو با ترجمه تا به حال خوانده اید⁉️ 💠 خداوند در سوره ماعون فرموده اند که ای مردم میخواهید براتون بی دین ها رو مشخص کنم⁉️ 💠میخواهید کسانی که منکر قیامت و معاد هستند رو مشخص کنم⁉️ ⭕️پس بدانید که آن افراد کسانی هستند که نگران و ناراحت سفره های خالی نیستند ! نه فقط نگران بلکه باید فریاد بزنند !!! ⭕️آن کسانی که نسبت به غذای مسکینان حساسیت ندارند و مردم رو برای کمک به این اشخاص تشویق نمیکنند ، این ها هستند که تکذیب کننده قیامت و دین هستند ! ⭕️پس وای به حالتون ای نمازگزارن !!! و خداوند در این سوره نفرموده که وای به حالتون ای کافران ، بلکه فرمودند که وای به حالتان ای نماز گذاران ! ⭕️و خداوند دقیقا منظورش کسانی هستند که نماز میخوانند ، روزه میگیرند ، نماز جمعه هر هفته میرند، هر سال حج میرند ، اما به فکر فقیر ها نیستند !!! ⭕️و کسانی که اینطور باشند مثل کسانی هستند که میگویند قیامت و معادی وجود ندارد... !!!! پس به خودمون بیاییم !!! 🌷بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم🌷 أَرَأَیْتَ الَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ ﴿١﴾ فَذَلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ ﴿٢﴾ وَلا یَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ ﴿٣﴾ فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ ﴿٤﴾ الَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ سَاهُونَ ﴿٥﴾ الَّذِینَ هُمْ یُرَاءُونَ ﴿٦﴾ وَیَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ ﴿٧﴾ 🌹به نام خداوند بخشنده ی مهربان 🌹 📛 آیا کسی که روز جزا را پیوسته دروغ میخواند دیدی؟ (۱) 📛 این همان شخص است كه يتيم را از خود به قهر مي راند (۲) 📛 و كسى که به خوراک دادن به بينوا ترغيب نمى كند (۳) 📛 پس وای بر نمازگزاران (۴) 📛 و کسانی که در نماز خود سهل انگاری می کنند (۵) (کسانی از بی میلی نماز می خوانند) 📛 همان کسانی که برای خودنمایی و ریا این کار را می کنند (۶) کسانی که هر کاری که انجام میدهند برای رضای خدا نیست بلکه برای خودنمایی در بین مردم انجام می دهند. 📛 و از دادن زكات و وسايل و مايحتاج خانه خوددارى مى ورزند (۷) 📛 کسانی که اگر کسی کار خوبی هم میکند ،به طور مثال کمک به دیگران ، از روی خساست جلوی کار اون شخص رو میگیرند و با بهانه های مختلف طرف رو منصرف میکند از کمک به دیگران. ❌جمعيت كفر از پريشاني ماست ❌آبادي بتخانه ز ويراني ماست ❌اسلام به ذات خود ندارد عيبي ❌هرعيب كه هست از مسلماني ماست❌
هدایت شده از یاس
🌷حفاظت ملائکه از آیة الله محمد کوهستانی 🌺یکی از علماء در مورد مقام والای آیة الله کوهستانی می گوید : 🍀« مرحوم آیة الله کوهستانی کسی بود که ملائکه افتخار خدمتگذاری او را داشتند. من برای این مطلب دلائلی دارم که غیر از قصه ای که نقل می کنم بقیه دلائلم را نمی توانم نقل کنم و آن قصّه این است: 🌺🌺« روزی یکی از محترمین مشهد که در خیابان نادری نزدیک میدان شهدا مغازه دارد ، نزد من آمد و گفت " دختری دارم که در حدود 14 سال از سنش می گذرد و همه روزه صبح که از خواب برمی خیزد ، مطالب عجیبی برای ما می گوید و معتقد است که ارواح ، به او آنها را خبر داده اند . 🌺اتفاقاً اکثرش هم مطابق واقع است. اگر برای شما زحمت نباشد به منزل ما تشریف بیاورید و ببینید او چه می گوید و اینها را از کجا یاد می گیرد ، نکند خدای نکرده دیوانه شده باشد " 🌺🌸من به منزل آنها رفتم . آن دختر برای من مطالب عجیبی از کُرات بالا و ساکنین آنها گفت و معتقد بود که ارواح ، در شبهای گذشته او را به آن کُرات برده اند و آنها را دیده است. و ضمناً از زیارتگاهها و مشاهده مشرّفه و چگونگی ساختمان عتبات مقدّسه ، زیاد اسم می برد و چون من آن ها را دیده بودم ، می دیدم بدون کم و زیاد ، آنها را معرفی می کند و حال آنکه پدر و برادرانش می گفتند " او هنوز از مشهد بیرون نرفته است" 🌺🌸در چند جلسه با حضور پدر و برادرانش که با من رفیق بودند ، مطالب زیادی برای ما گفت و ما از او استفاده کردیم که شرحش مفصّل است. در یکی از جلسات به من گفت " شما آقای کوهستانی را می شناسید؟" گفتم "بله خدمتشان ارادت دارم" گفت "دیشب مرا به خانه ایشان بردند " و شروع کرد به توضیح خصوصیات جاده و کوچه های قریه کوهستان و کیفیت درب ورودی منزل آیة الله کوهستانی و گفت " وقتی دیشب وارد منزل ایشان شدیم ، اطاق بزرگی طرف راست و چند اطاق کوچک روی سر درب منزل طرف چپ بود که طلاب در آن استراحت کرده بودند و در مقابلمان درب کوچکی بود که به قسمت اندرونی منزل ایشان می رفت. ما به آنجا رفتیم. قبل از اینکه به درب اطاق خواب آقای کوهستانی برسیم ، ارواحی که همراه من بودند ، گفتند " اینجا خانه یکی از اولیا خداست" گفتم " اسمش چیست ؟" گفتند " شیخ محمد کوهستانی " سپس اضافه کردند " اگر ما را راه بدهند و ایشان بیدار باشد از او استفاده خواهیم کرد " ولی متاسفانه وقتی به درب اطاق خواب او رسیدیم ، دو نفر ملک حافظ ایشان بودند ، از ورودمان جلوگیری کردند و چون اصرار کردیم فقط به من اجازه دادند که از بیرون اطاق او را ببینم ولی او خواب بود. 🌺🌸در اینجا خصوصیات قیافه آیة الله کوهستانی را شرح داد که مطابق واقع بود و بلکه تمام آنچه از نشانی های قریه کوهستان و منزل آیة الله کوهستانی توضیح داده بود همه صحیح بود و حتی خصوصیات خانه ی اندرونی معظّم له که بعد ها من آن را دیدم بدون کم و زیاد ، او قبلا برای من شرح داده بود. وقتی من خدمت مرحوم آیة الله کوهستانی رسیدم و جریان این دختر را برای او نقل کردم تبسمی فرمود و گفت " بعید نیست ، همه ما تحت حفاظت ملائکه ، طبق امر الهی هستیم" 🌷کتاب داستانهای شگفت علما🌷 🍃🌺🍃🍃🌺🍃🍃🌺🍃🍃🌺
هدایت شده از یاس
💠 عليه السلام: 🌺صدقه، هفتاد بلا از بلاياى دنيوى و مردن بد و دل خراش را دفع مى كند. صدقه دهنده هرگز به مرگ دل خراش نمى ميرد 📚ميزان الحكمه ج۶ ص۲۲۰ 💠رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم 💝یک درهم که مرد براى اش خرج می کند، نزد من محبوب تر از هزار دینار است که در راه انفاق می کند. 📚تنبیه الغافلین، ص۳۴۲ ❣مهمترین وظیفه انسان در قبال خانواده، برآوردن نیازها و خواسته های آنان است و به همین جهت، تلاش مرد برای کسب روزی و توسعه آن، دانسته شده است. 💠امام على عليه السلام: 🌺كسى كه ارزش خود را بشناسد، خويشتن را با امور فناپذير خوار نگرداند 📚غررالحكم حدیث 8628
هدایت شده از حسبناالله
❔کجای قرآن آمده است که وقتی روزه ایم نباید چیزی بخوریم یا بیاشامیم ❗️برخی میگ‌ویند روزه داری در زمان پیامبر این طور بود که فرد روزه دار از صبح تا شام گناه و معصیت نمی کرد و داشت و روزه به خوردن و آشامیدن ارتباطی نداشت❗️ 💠💠 👌امساک از خوردن و آشامیدن در هنگام روزه مورد تاکید قرآن قرار گرفته و می فرماید ؛ « كُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيامَ إِلَى اللَّيْلِ » « بخوريد و بياشاميد تا رشته سپيد صبح از رشته سياه (شب) براى شما آشكار گردد، سپس روزه را تا تكميل كنيد » 🔰بقره 187 👌بر اساس آیه شریفه مسلمانان در ماه رمضان حق داشتند در تمام طول شب از خوردنيها و نوشيدنيها استفاده كنند، اما به هنگام طلوع سپيده صبح امساك نمايند. ، سپس روزه را تا شب تكميل كنيد" (ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيامَ إِلَى اللَّيْلِ). اين جمله تاكيدى است بر ممنوع بودن خوردن و نوشيدن و آميزش در روزها براى روزه داران، و نيز نشان دهنده آغاز و انجام روزه است كه از طلوع فجر شروع و به شب ختم مى شود. 📚تفسیر نمونه ج 1 ص 651 👌 مساله امساک از اکل و شرب در حال روزه ، در روایات اسلامی نیز مورد تاکید قرار گرفته است . ❕امام علی علیه السلام فرمود ؛ « حدود روزه چهار چیز است ؛ اولین آنها از خوردن و آشامیدن، دوم اجتناب از جماع کردن و سوم اجتناب از قی کردن عمدی و چهارم اجتناب از سر زیر آب کردن ...» 📚وسائل الشیعه ج 10 ص 32 ❕امام علیه السلام فرمود ؛ « روزه عبارت است از امساک از غذا خوردن و آشامیدن ، اگرچه شایسته انسان است که زبانش را از لغو و باطل کند چه در ماه رمضان و چه در غیر آن » 📚التهذیب ج 4 ص 189
هدایت شده از حسبناالله
❔نظرتون در مورد این متن چیست ❕ ❗️ماه رمضون شروع شد ‌ . دختر به باباش میگوید بابایی خیلی خوشحالم که ماه رمضون شروع شد آخه دیگه گشنگیمون ثواب داره ❕❕ 💠💠 👌اسلام تنها ناظر به زندگى جاويدان آخرت نيست بلكه به زندگى آبرومند اين دنيا نيز كه مقدمه اى براى آن است فوق العاده اى دارد، مسئله فقرزدايى را يكى از مهمترين دستورات خود قرار داده و همه را به سعى و كوشش و كسب و كار دستور مى دهد و جوان بى كار را بى منزلت مى شمرد و اداى حق كارگران و كارمندان را از مهمترين واجبات مى داند، بلكه كار را از مهمترين عبادات قلمداد مى كند . 📚پیام امام امیر المومنین ج 13 ص 332 👌تذکر اسلام به این مساله تا آنجا است كه توجه به و زندگى مادى را كفاره مهمترين گناهان ذكر مى كند، چنانكه در حديثى از رسول خدا مى خوانيم ؛ « بعضى از گناهان است كه نماز و صدقه و زكات هم نمى تواند آن را جبران كند. عرض داشتند اى رسول خدا! پس چه چيز آن را جبران مى كند؟ فرمود: به فكر معيشت و زندگى بودن و براى آن تلاش كردن». 📚بحار الانوار ج 70 ص 157 👌و یا امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هیچ خیری نیست در کسی که جمع مال از را دوست ندارد تا به آن وسیله آبروی خود را حفظ کند و دینش را ادا کند » 📚بحار الانوار ج100 ص8 👌و فرمود ؛ « جمع کردن مال حلال را ترک مکن زیرا دنیا یاور تو بر دینت می باشد » 📚امالی طوسی ج 1 ص 195 👌و فرمود ؛ « عبادت هفتاد جزء دارد که برترین آن کسب و کار برای بدست آوردن روزی حلال است » 📚معانی الاخبار ص366 👌امام کاظم علیه السلام نیز فرمود ؛ « هر کس با کسب و تلاش به دنبال به دست آوردن حلال باشد مانند مجاهد در راه خدا است » 📚الکافی ج5 ص78 ❕از سوی دیگر افرادی هستند که کسب و کار شایسته را ترک نمی کنند ، اما درآمدی که کسب می کنند ناچیز است که کفاف هزینه زندگی آنها را نمی دهد ، و بسیاری از نیازهای آنان بدون پاسخ می ماند ، چنین افرادی که به اصطلاح فقیر و نادار نامیده می شوند ، اگر بر این وضیعیت خود صبر پیشه کنند و ناشکری نکنند و همانند برخی افراد نباشند که كلمات كفرآميز بر زبان جارى مى كنند و هنگامى كه زن و فرزند خود را گرسنه مى بينند دست به هر كارى مى زنند، قوانين اجتماعى را مى شكنند، آداب و اخلاق انسانى را به فراموشى مى سپارند و براى رفع فقر خود هر كارى را مجاز مى شمارند ، اگر این نکات را رعایت کنند ، نزد خداوند پاداش دارند . 👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هرکس فقیر باشد و فقر خود را از ( نا اهلان ) بپوشاند ، خداوند پاداش روزه داران شب زنده دار را به او می دهد » 📚الکافی ج 2 ص 260 👌و فرمود ؛ « فقرای مومنین چهل سال زودتر از اغنیاء آنها وارد بهشت می شوند » 📚الکافی ج 2 ص 260 👌و فرمود ؛ « چون روز قيامت شود، خداوند به فرمان مى دهد تا ندا دهد تهيدستان كجايند؟ ... سپس به آنان مى فرمايد: « ( وارد بهشت شوید ) و بنگريد و چهره هاى مردم را وارسى كنيد. پس هر كه به شما نيكى كرده است، دستش را گرفته، وارد بهشتش كنيد». 📚بحار الانوار ج 69 ص 24 👌بنابراین فقراء به خاطر صبر بر فقری که از ناحیه شرایط اجتماعی بر آنها تحمیل شده است ، دارای مقامی ارجمند بوده و ثوابی بزرگ نزد خداوند دارند .
هدایت شده از حسبناالله
❔این که در روایاتی آمده که امام سجاد در ماه رمضان بردگان خودش را نمی زد یعنی چه ❗️برده زدن داره که امام سجاد به خاطر ماه رمضان اونها را نمی زد ❕❕ 💠💠 👌دستور به حسن معاشرت با بردگان از دستورات موکد و اساسی اسلام است تا جایی که پیامبر فرمود ؛ « جبرئیل پیوسته سفارش ( حسن معاشرت ) با بردگان را به من می کرد » 📚الفقیه ج 4 ص 13 👌و فرمود ؛ « از هر چه می خورید و می پوشید ، بردگان را هم بخورانید و بپوشانید » 📚امالی طوسی ج 2 ص 18 👌علی علیه السلام فرمود ؛ « آخرین چیزی که از پیامبر در هنگام وفاتش شنیدم این بود که گفت شما را وصیت می کند به حسن با یتیم و برده » 📚مستدرک الوسائل ج 15 ص 456 👌و فرمود ؛ « از خدا بترسید ، از خدا بترسید در مورد زنان و بردگان زیرا آخرین سخنان پیامبر شما مربوط به حسن رفتار با زنان و بود » 📚الکافی ج 7 ص 49 ❕پیامبر گرامی و امامان بزرگوار علیهم السلام بر اساس این تعالیم ، بهترین رفتار ها را با بردگان می کردند به گونه ای که همگان حسن رفتار با بردگان را از آنها می آموختند ؛ 📚وسائل الشیعه ج 23 ص 9 باب 1 _ بحار الانوار ج 63 ص 413 ❕حال آنچه مورد قرار گرفته است روایتی در مورد امام سجاد علیه السلام است که آمده است ؛ « زمانی که ماه رمضان می شد امام سجاد علیه السلام بردگان و کنیزان خود را نمی زد ، بلکه و جرم های آن ها را می نوشت و در آخرین شب ماه رمضان از جنایات آنها می گذشت و می گفت بروید شما را عفو کردم و آزادتان کردم ...» 📚وسائل الشیعه ج 10 ص 318 ❕بی شک زدن بدون دلیل و بردگان امری ناپسند است ، اما اگر بردگان جنایاتی به بار بیاورند که شایسته حد و تعزیر باشد ، زدن و تنبیه آنها نه تنها ناپسند نیست ، بلکه برای ادب کردن آنها لازم و است . 👌روایاتی که در مورد تنبیه بردگان توسط امامان نقل شده است ناظر به همین مطلب است که بردگان گناهان و جنایاتی مرتکب می شدند که شایسته حد یا تعزیر بودند و امامان نیز حسب وظیفه آنها را تنبیه می کردند . ❕اما از آنجایی که امامان به حسب مصالح و شرایط اجازه بخشیدن حد و تعزیر را بر دارا هستند ؛ 📚وسائل الشیعه ج 28 ص 40 باب 18 👌امام سجاد علیه السلام به خاطر شرافت و فضیلت ماه رمضان بردگانی را که جنایت و جرم می کردند و شایسته تنبیه بودند را مورد و بخشش قرار می داد . ❕بنابراین آنچه مذموم است تنبیه کردن بی حساب و کتاب بردگان است اما تنبیه کردن و جاری کردن حدود الهی و تعزیرات بر بردگانی که جرم و جنایت می کنند به هیچ عنوان ناپسند تلقی نمی شود .
هدایت شده از حسبناالله
استفتائات مقام معظم رهبری  ❓سوال۳۲۳ : اگر شخصی قبل از اذان صبح یا بعد از آن بخوابد و در خواب جنب شده و بعد از اذان بیدار شود، چه مدتی برای غسل کردن وقت دارد؟ ✅جواب: در فرض سؤال، جنابت به روزه آن روز او ضرر نمىزند، ولى واجب است که براى نماز غسل کند و مىتواند غسل را تا وقت نماز به تأخير بيندازد. 🍂
هدایت شده از حسبناالله
بخـــت امســـال چه با من یار است عطـشت را عطشـم غمخـوار است به فدای لب عطـشان حسیــن(ع) اوّلیــن ذکــــر پس از افطـــار است
هدایت شده از حسبناالله
آرامش یعنی قایق زندگیت را دست کسی بسپاری که صاحب ساحل آرامش است الابذکرالله تطمئن القلوب امشب قشنگترین آرامش نصیبتان باد 🌺شبتون خوش🌙 🌸زندگیتون آرام
🌺🍃هرکس دعای مجیررادرایام البیض ماه رمضان(۱۳و۱۴و۱۵)بخواند گناهانش آمرزیده میشود اگرچه به عددقطرات باران وعددبرگ درختان وریگ بیابان باشد 📚مفاتیح 💞دعای مجیر 💞 سُبْحانَكَ يا اَللهُ، تَعالَيْتَ يا رَحْمنُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَحيمُ، تَعالَيْتَ يا كَريمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مَلِكُ، تَعالَيْتَ يامالِكُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ. يامُجيرُ، سُبْحانَكَ ياقُدُّوسُ، تَعالَيْتَ ياسَلامُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُؤْمِنُ، تَعالَيْتَ يا مُهَيْمِنُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عَزيزُ، تَعالَيْتَ ياجَبّارُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُتَكَبِّرُ، تَعالَيْتَ يا مُتَجَبِّرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا خالِقُ، تَعالَيْتَ يا بارِئُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُصَوِّرُ، تَعالَيْتَ يا مُقَدِّرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا هادي، تَعالَيْتَ ياباقي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا وَهّابُ، تَعالَيْتَ يا تَوّابُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا فَتّاحُ، تَعالَيْتَ يا مُرْتاحُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سَيِّدِي، تَعالَيْتَ يا مَوْلايَ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قَريبُ، تَعالَيْتَ يا رَقيبُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُبْدِئُ، تَعالَيْتَ يا مُعيدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَميدُ،تَعالَيْتَ يا مَجيدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قَديمُ، تَعالَيْتَ يا عَظيمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا غَفُورُ، تَعالَيْتَ يا شَكُورُ، اَجِرْنامِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ ياشاهِدُ، تَعالَيْتَ ياشَهيدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَنّانُ، تَعالَيْتَ يا مَنّانُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا باعِثُ، تَعالَيْتَ يا وارِثُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُحْيي، تَعالَيْتَ يا مُميتُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ ياشَفيقُ، تَعالَيْتَ يا رَفيقُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا اَنيسُ، تَعالَيْتَ يا موُنِسُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا جَليلُ، تَعالَيْتَ يا جَميلُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا خَبيرُ، تَعالَيْتَ يا بَصيرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَفِيُّ، تَعالَيْتَ يا مَلِيُّ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مَعْبُودُ، تَعالَيْتَ يا مَوْجُودُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا غَفّارُ، تَعالَيْتَ يا قَهّارُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مَذْكُورُ، تَعالَيْتَ يا مَشْكُورُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا جَوادُ، تَعالَيْتَ يا مَعاذُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا جَمالُ، تَعالَيْتَ يا جَلالُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سابِقُ، تَعالَيْتَ يا رازِقُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا صادِقُ، تَعالَيْتَ يا فالِقُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سَميعُ، تَعالَيْتَ يا سَريعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَفيعُ، تَعالَيْتَ يا بديعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا فَعّالُ، تَعالَيْتَ يا مُتَعالُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قاضي، تَعالَيْتَ يا راضي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قاهِرُ، تَعالَيْتَ يا طاهِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عالِمُ، تَعالَيْتَ يا حاكِمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا دآئِمُ، تَعالَيْتَ يا قآئِمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عاصِمُ، تَعالَيْتَ يا قاسِمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا غَنِيُّ، تَعالَيْتَ يا مُغْني، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا وَفِيُّ، تَعالَيْتَ يا قَوِيُّ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا كافي، تَعالَيْتَ يا شافي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُقَدِّمُ، تَعالَيْتَ يا مُؤَخِّرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا اَوَّلُ، تَعالَيْتَ يا آخِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ظاهِرُ، تَعالَيْتَ يا باطِنُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَجآءُ، تَعالَيْتَ يا مُرْتَجي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ذَاالْمَنِّ، تَعالَيْتَ يا ذَاالطَّوْلِ، اَجِرْنا مِنَ النّارِيامُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَيُّ، تَعالَيْت
َ يا قَيُّومُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا واحِدُ، تَعالَيْتَ يا اَحَدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سَيِّدُ.. َُ..تعالیت یا صمد ،اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قَديرُ، تَعالَيْتَ يا كَبيرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا والي، تَعالَيْتَ يا مُتَعالي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عَلِيُّ، تَعالَيْتَ يا اَعْلي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا وَلِيُّ، تَعالَيْتَ يا مَوْلي، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ذارِئُ، تَعالَيْتَ يا بارِئُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا خافِضُ، تَعالَيْتَ يا رافِعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُقْسِطُ، تَعالَيْتَ يا جامِعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُعِزُّ، تَعالَيْتَ يا مُذِلُّ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حافِظُ، تَعالَيْتَ يا حَفيظُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا قادِرُ، تَعالَيْتَ يا مُقْتَدِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عَليمُ، تَعالَيْتَ يا حَليمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا حَكَمُ، تَعالَيْتَ يا حَكيمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُعْطي، تَعالَيْتَ يا مانِعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ضآرُّ، تَعالَيْتَ يا نافِعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُجيبُ، تَعالَيْتَ يا حَسيبُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عادِلُ، تَعالَيْتَ يا فاصِلُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا لَطيفُ، تَعالَيْتَ يا شَريفُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَبُّ، تَعالَيْتَ يا حَقُّ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ماجِدُ، تَعالَيْتَ يا واحِدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا عَفُوُّ، تَعالَيْتَ يا مُنْتَقِمُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا واسِعُ، تَعالَيْتَ يا مُوَسِّعُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَؤُفُ، تَعالَيْتَ يا عَطوُفُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا فَرْدُ، تَعالَيْتَ يا وِتْرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُقيتُ، تَعالَيْتَ يا مُحيطُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا وَكيلُ، تَعالَيْتَ يا عَدْلُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُبينُ، تَعالَيْتَ يا مَتينُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا بَرُّ، تَعالَيْتَ يا وَدُودُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا رَشيدُ، تَعالَيْتَ يا مُرْشِدُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا نُورُ، تَعالَيْتَ يا مُنَوِّرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا نَصيرُ، تَعالَيْتَ يا ناصِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا صَبُورُ، تَعالَيْتَ يا صابِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُحْصي، تَعالَيْتَ يا مُنْشِئُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا سُبْحانُ، تَعالَيْتَ يا دَيّانُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا مُغيثُ، تَعالَيْتَ يا غِياثُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا فاطِرُ، تَعالَيْتَ يا حاضِرُ، اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ، سُبْحانَكَ يا ذَاالْعِزِّ والْجَمالِ، تَبارَكْتَ يا ذَاالْجَبَرُوتِ وَالْجَلالِ، سُبْحانَكَ لا اِلـهِ اِلاّ اَنْتَ، سُبْحانَكَ اِنّي كُنْتُ مِنَ الظّالِمينَ، فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ، وَكَذلِكَ نُنْجيِ الْمُؤمِنينَ، وَصَلَّي اللهُ عَلي سَيِّدِنا مُحَمَّد وَآلِهِ اَجْمَعينَ، وَالْحَمْدُللهِِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَحَسْبُنَا اللهُ وَنِعْـمَ الْـوَكيـلُ، وَلا حَـوْلَ وَلا قُـوَّةَ اِلاّ بِـاللهِ الْعَـليِّ العَـظيمِ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احسن الخالقین
هدایت شده از احسن الخالقین
🌴 هر چه میخواهی گناه کن 🌴 گویند : ✅روزی جوانی محضر امام حسین (ع) رسید و گفت: «من مردی گناهکارم و نمی‌توانم خودم را در انجام گناهان باز دارم، مرا نصیحتی فرما.» ☝️امام حسین (ع) فرمودند: «پنج کار را انجام بده و آنگاه هر چه می‌خواهی گناه کن . ✅اول: روزی خدا را مخور و هر چه می‌خواهی گناه کن. ✅دوم: از حکومت خدا بیرون برو و هر چه می‌خواهی گناه کن. ✅سوم: جایی را انتخاب کن تا خداوند تو را نبیند و هر چه می‌خواهی گناه کن. ✅چهارم: وقتی عزرائیل (ع) برای گرفتن جان تو آمد او را از خود بران و هر چه می‌خواهی گناه کن. ✅پنجم: زمانی که مالک دوزخ تو را به سوی آتش می‌برد در آتش وارد مشو و هر چه می‌خواهی گناه کن.» ☺️☺️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا