eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
9.8هزار دنبال‌کننده
19هزار عکس
21هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ موضوع: تسلیم در برابر خداوند 📝گزیده سخنرانی 🔹🔹🔹🔹 🔸 نکاتی درباره آیه ۱۳۲ سوره بقره ( وَوَصَّىٰ بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ لَكُمُ الدِّينَ فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ). 🔸یهودیان زمان نبی گرامی اسلام بااینکه یقین داشتند آخرین فرستاده خداوند حضرت محمدصلی الله علیه وآله می‌باشد اما بهانه‌های واهی تراشیده و مدعی بودند حضرت یعقوب علیه السلام به‌عنوان پیامبر دین یهود به هنگام مرگ به فرزندان خود وصیت کرده است که از دین خود دست برندارند. 🔸اسرائیل یک کلمه مقدس، به معنای بنده خدا می‌باشد و از القاب حضرت یعقوب علیه السلام می‌باشد لذا یهودیان به حضرت یعقوب علیه السلام احترام خاصی قائل هستند اما بر اساس فرموده قرآن کریم، یهودیان زمان صدر اسلام با این ادعای خود به حضرت یعقوب علیه السلام اتهام زده و به زبان آن حضرت دروغ بسته‌اند. 🔸بر اساس آیات قرآن کریم، حضرت یعقوب و حضرت ابراهیم علیهماالسلام هنگام مرگ امر به تسلیم شدن در برابر خداوند را وصیت کرده‌اند. 🔸وقتی انسان تسلیم خداوند باشد، باید در برابر اوامر و نواهی، ارسال رسل و دین جدید خداوند تسلیم باشد و گزینشی عمل نکند. 🔸دین اسلام به‌عنوان آخرین دین خدا و نبی گرامی اسلام به‌عنوان خاتم پیامبران، آخرین دستورات خداوند برای بشریت است و بهانه‌ جویی‌های یهودیان مبنی بر وصیت حضرت یعقوب علیه السلام به التزام دین یهود، دروغی بیش نیست. 🔸خداوند یک سلسله اوامر، نواهی، احکام شرعی، تعداد رسولان و امامان را در طول خلقت برای بشریت بر اساس مصالح و حکمت‌های خاص در نظر گرفته است؛معنای تسلیم شدن این است که یک انسان باید تمامی آن‌ها را قبول نماید و گزینشی انتخاب نکند. 🔸اگر کسی نبی گرامی اسلام را به‌عنوان آخرین رسول و دین اسلام را به‌عنوان آخرین دین قبول نماید، باید صلح و جنگ، قضاوت، اوامر و نواهی، عزل و نصب، انتخاب وصی و… نبی گرامی اسلام را نیز قبول کند چرا که در غیر این صورت به گمراهی و ضلالت کشیده خواهد شد. 🔸دو نکته اساسی از این آیه استنباط می‌شود، مبنی بر اینکه زمانی که انسان به فرزندان خود قصد وصیت دارد، این وصیت فقط مالی نباشد و جهات معنوی وصیت نیز رعایت شود 🔸دیگر اینکه همه انسان‌ها باید نگران مرگ و عاقبت‌به‌خیری باشند و در انتخاب نحوه مرگ دقت نمایند چراکه مرگ اختیاری نیست اما نحوه مرگ اختیاری می‌باشد. 🔸بهترین مرگ، زمانی است که انسان به حالت تسلیم از دنیا برود و بر اساس روایات و تفسیر باطنی این آیه، تسلیم شدن در زمان مرگ یعنی تسلیم ولایت حضرت علی علیه‌السلام بودن و این‌گونه از دنیا رفتن معنای واقعی تسلیم است. 🔸یکی از وصیت‌ها و سفارش‌های پرمحتوا، که خوب است توسط آموزش‌ و پرورش در کتب درسی گنجانده شود، نامه ۳۱ نهج‌البلاغه می‌باشد که حضرت علی السلام خطاب به فرزندشان امام حسن مجتبی علیه‌السلام کتابت کرده‌اند که حاوی مطالبی آموزنده است. 🔘حرم حضرت معصومه (س) - 97/10/19
💢آیا فاطمه(س)، مردانی که به علی(ع) کرده بودند را تهدید کرد که در صورت ادامه رفتارشان، موی سر خود را پریشان خواهد کرد؟! آیا این ‌کار با آن‌حضرت، منافات ندارد؟ ✅در منابع و تاریخی و به صورت پراکنده، نقل‌های درباره بی‌حرمتی به حضرت فاطمه(س) آمده است: ابو‌هاشم می‌گوید: هنگامى که على(ع) را از خانه بیرون بردند، فاطمه(س) نیز پیراهن پیامبر خدا(ص) را روى سرش گذاشت و دست حسنین(ع) را گرفت و به دنبال آن‌حضرت بیرون آمد و خطاب به ابوبکر فرمود: «مرا با تو چکار؟! می‌خواهى بچه‌هایم را یتیم کنى و مرا بی‌شوهر؟ به خدا سوگند! اگر گناه نبود، مویم را پریشان ‌کرده و به درگاه پروردگارم فریاد می‌زدم». مردى از میان آن جمعیت -خطاب به ابوبکر یا عمر- گفت: از این کار چه منظورى دارى؟ [می‌خواهى عذاب بر این امّت نازل کنى؟] سپس فاطمه(س) دست على(ع) را گرفت و از مسجد بیرونش آورد. بررسی سند روایت: روایت از حیث سند است؛ زیرا: اوّلاً: در سند آن، فردی به نام معلّى بن محمد بصری وجود دارد که بعضی از کتاب‌های رجالی او را از جهت مذهب و حدیث، مضطرب دانسته‌اند. علاوه بر این‌که؛ در این روایت نامی از ابوهاشم به میان آمده است که مشخص نیست چه کسی است و مجهول می‌باشد. ثانیاً: این روایت یک نقل تاریخی است و از امام معصوم نقل و صادر نشده است. لذا حدیث موقوف است که حدیث از حدیث ضعیف می‌باشد. مگر آن‌که قراینى وجود داشته باشد که به طور عادت موجب اطمینان به صدور آن از معصوم(ع) گردد. بررسی روایت: با قطع نظر از ضعف سند، این روایت منافاتی با حضرت زهرا(س) ندارد؛ زیرا: 1. در روایت یاد شده، تأکید شده که اگر این ‌کار گناه نبود، اقدام به انجام آن می‌کردم. این بیان مانند سخن حضرت یوسف(ع) است که قرآن درباره آن می‌فرماید: «وَ هَمَّ بِها لَوْ لا أَنْ رَأى بُرْهانَ رَبِّهِ». 2. در مواردی چون فدکیه که در مسجد النبی(ص) بیان شد، فاطمه(س) در پشت پرده با مردم سخن می‌گفت، نه در جلوی چشم آنها. لذا ممکن بود در این واقعه نیز به پشت پرده رفته و در آنجا موی خود را پریشان کند، نه در بین نامحرمان که با عصمت آن‌حضرت داشته باشد. 3. از طرفی ایشان نفرموده که در آن جمع و در همان لحظه این ‌کار را انجام می‌دهد. به منزل رفته و برای آن‌که پریشانی خود را نزد خدا اعلام کند به این ‌کار دست بزند. البته دو اخیر با عبارت "لولا أن تکون سیئة" چندان همخوان نیست و توجیه اول مناسبتر است. 4. به هر حال، تهدید فاطمه(س) باعث شد که مردم دست به اعتراض بردارند. لذا حضرت به همراه امام علی(ع)، بدون این‌که این ‌کار را انجام داده باشد، به برگشتند. 📚الکافی، ج 8، ص 237  📚أسماء مصنفی الشیعة، ص 418،  📚مرآة العقول ، ج 26، ص 183
😔دربارة تاریخ شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) روایات مختلفی وجود دارد است. و از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(صل الله علیه وآله) بیان شده است. اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یا  نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان. بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند. اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند. بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا ۶ روز می باشد، ۳ روز در ماه جمادی الاول و ۳ روز در ماه جمادی الثانی. فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می باشد. و شاید علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت(س) معرفی شده است به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماههای قمری از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س)، ۲۹ روز بوده باشند، حال آنکه د رصورت کامل بودن ماههای قبل، روز شهادت ۱۳جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود. چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری ۲۹ روزه و حداکثر ۴ ماه قمری ۳۰ روزه می توانند پشت سر هم قرار گیرند. اما در عرف، به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم جمادی الاول که بنابر قول ۷۵ روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، که طبق قول ۹۵ روز، شهادت حضرت زهرا(س) در آن واقع شده است، دهه فاطمیه دوم گفته می شود. و باید توجه کرد که برگزاری عروسی در ایام فاطمیه اگر توام با معصیت و یا هتک حرمت به حضرت زهرا (سلام الله علیها)نباشد، اشکال ندارد. اما برای مومنان سزاوار است که حرمت این ایام را پاس بدارند و از انجام کارهای شادی آفرین بپرهیزند.
كريمي فاطميه واحد (3).mp3
4.78M
💠 نوحه واحد #ایام_فاطمیه 💠 ای مادرتنهای من 🎤🎤 حاج محمود کریمی 🌺 #فاطمیه #صلوات
كريمي فاطميه مي لرزه تن زينب.mp3
4.78M
💠 نوحه زمینه #ایام_فاطمیه 💠 چشمات که بسته میشه می لرزه تن زینب 🎤🎤 حاج محمود کریمی 🌺 #فاطمیه #صلوات
كريمي فاطميه واحد (2).mp3
4.66M
💠 زمزمه نوحه واحد #ایام_فاطمیه 💠 از این جدایی دلم خونه 🌺 #فاطمیه #صلوات
كريمي غروب.mp3
2M
💠 نوحه واحد #ایام_فاطمیه 💠 غروب و سرد و سنگین 🎤🎤 حاج محمود کریمی 🌺 #فاطمیه #صلوات
كريمي فاطميه واحد (1).mp3
6.41M
💠 روضه #ایام_فاطمیه 💠 شرمنده ام حمایت من بی نتیجه ماند 🎤🎤 حاج محمود کریمی 🌺 #فاطمیه #صلوات
#السلام_علیک_یافاطمه_الزهرا_س قدری آرام بگیر ای دل دیوانه من چند روزی برود "فاطمیه" می آید
باغ را آتش زدند وباغبان را می برند شدزمین گریان چومی دید آسمان را می برند یک طرف گل های باغ از غم گریبان می درند یک طرف با دست بسته باغبان را می برند پیش چشم لاله های باغ گلچینان چرا همره خود جلوه ی باغ جنان را می برند پشت درافتاده بانوی بهشت احمدی دوزخی طبعان امیر مومنان را می برند جان عالم برلب آمد باعث خلقت چودید عده ای با ریسمان جان جهان را می برند آی جبریل امین یکدم فرود آی وببین راز دارومحرم راز نهان را می برند دست عترت دامن پاک ولایت راگرفت دید چون سرمایه ی امن وامان را می برند تا که زهرا حافظ این بوستان سرمدی است کی« وفایی »طایر عرش آشیان را می برند
خدا حقیقت نور است و مظهرش زهراست نبی عصارهء قرآن و کوثرش زهراست مـن از کتـاب ولایـت جـز این نمی‌دانم که این کتاب هم اول هم آخرش زهراست خـدا بـه خلقت پیغمبـر افتخار کنـد نبی است مفتخر از اینکه دختـرش زهراست نبی تمامی تـوحید را در او دیـده علی جمال خداوندْمنظرش زهراست حسین گفـت: بـه نزد ستمگران هرگز ذلیل نیست عزیزی که مادرش زهراست به هـر فلک که گذر کرد خواجه لولاک به چشم فاطمه بین دید محورش زهراست خوش آن بهشت که با بوی او معطر شد خوش آن فرشته که ذکر مکررش زهراست اگـــر ز آیـۀ تطهیــر پیکری سازند خـدا گواست که روح مطهّرش زهراست وجـود خواجۀ لولاک نخل توحیدی است کـه ریشه و تنه و شاخه و برش زهراست ز فضه گر سخنی نشنوید غیر از وحی بعید نیست به قرآن، که رهبرش زهراست علی ندیده عبادت نمی کند حق را شناخته‌ است خدا را که مظهرش زهراست چگونه نور نگیرد بشر ز اسلامش؟ نبـی که دختر اسلام پرورش زهراست پیمبری کـه مکرر بـه حضرتش صلوات یقیـن کنید که ذکر مکرّرش زهراست چنانکه احمد و حیدر به شیعه دو پدرند مسلم است دگر، شیعه مادرش زهراست مقامت و قدر و جلال را نگرید که بوسه گاهِ نبی دست دخترش زهرا ست سفر کنید به یاسین که شهر فاطمه است نظر کنید به قرآن که کوثرش زهراست علی بــه خانـۀ دربسته نیز تنها نیست سپاه جان به کف وکلِّ لشکرش زهراست بــه تیغ نطق و شرار خطابه اش سوگند که ذوالفقار علی نطق همسرش زهراست گلچین و تلفیق دو قصیدهء
الا كه عطر دل انگيز يار داری تو شميم جنت و لطف بهار داری تو هميشه سبزترين نخل باغ توحيدی كه از خلوص و يقين برگ و بار داری تو ستاره ها همه پيمانه نوش نور توأند چقدر تشنه و آئينه دار داری تو ز جلوه های مناجات خويش در محراب چراغ روشن شب‌های تار داری تو به گرد شمع ولای تو جای بالی نيست ز بسكه عاشق پروانه وار داری تو محبت تو نه تنها بود كليد بهشت بهشت از تو بود اختيار داری تو چه حاجت است به گلهای ارغوانی باغ كه گل به دامن خود بی شمار داری تو به بردباری زينب به همتش سوگند عجب بنفشه گلی در كنار داری تو چمن چمن گل صحرای كربلا از توست اميد روشن از اين لاله زار داری تو نوشته اند به گلبرگ ياس های كبود كه عمر كوته و پر افتخار داری تو چرا به رهگذر خاطرم نمی گذری مگر چه خاطره از رهگذار داری تو؟