eitaa logo
مدیریت در اسلام
661 دنبال‌کننده
828 عکس
167 ویدیو
26 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله سید صمصام الدین قوامی.mp3
38.86M
﷽ 🎶 ✅ کارگاه پایانی مدیریت مسجد آیت الله سید صمصام الدین قوامی ⭕️ دوره های سراج منیر ⚠️ ویژه امامان مساجد و طلاب ✔️ ➖➖➖➖➖➖ 📌 برای اطلاع از اخبار مساجد به کانال زیر مراجعه نمایید 🆔 @omooremasajed_sb
✍در فاصله کمتر از یک‌هفته شهرستان زابل ،محله فاطمیه زاهدان ، روستای ورجان کهک،باقرشهر از شهر ری وشهرستان رامهرمزاز خوزستان به شکل جدی و با اراده قوی به آزمونه های الگوی جامع اتحاد امامت وامارت پیوستند .
هدایت شده از پونز
📍 حتما کلیپ‌های مصلی تهران را دیدید، سندی از سازمان سیا در سال 1356 دیدیم که پروژه‌ای را طراحی کرده بودند برای تبدیل مساجد به کازینو و نایت کلاب! این مطلب دوباره این اواخر توسط یک رسانه آمریکایی مطرح شد، باور نمی‌کردیم تا اینکه تصاویر مربوط به مصلی تهران را دیدیم! آری، مومنین می‌شود. 📌 @ponezs
📢 انقلاب اسلامی دستاورد فقاهت شیعه است. «پایگاه مشروعیت انقلاب اسلامی، دستگاه فقاهت در عصر غیبت است. فقیه بزرگی بر اساس دستگاه فقاهت شیعه به این تشخیص رسیده و حجت بر او تمام شده که باید بر اساس دلایل قرآنی و روایی قیام کند. این قیام، علاوه بر اینکه برای او حجت است، برای مردم هم حجت است. بنابراین، به لحاظ مبانی فقهی تا وقتی این پرچم در دست فقیه جامع‌الشرایطی است که براساس تشخیص فقهی خود اقدام می‌کند، حجیت عصر غیبت را برای خود و مقلدینش دارد و دیگران حق مخالفت ندارند. لذا می‌بینید که فقهای بزرگی چون مرحوم آیت‌الله‌العظمی اراکی، مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی و... که رهبری نهضت را به عهده نداشتند، وقتی این نهضت پیروز شد، با همه وجود در کنار امام ایستادند، زیرا می‌دانستند که این دستاورد فقاهت شیعه است و حجیت عصر غیبت را دارد.» ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
سه گزاره و یک سوال: گزاره ۱: از ابتدای امسال، از حدود ۱۰۰ روز ممکن، بچه‌ها در برخی از کلانشهرهای ما، فقط ۴۵ روز به مدرسه رفته‌اند، یعنی کمتر از نصف! گزاره ۲: خیلی از همین بچه‌ها روزهایی که مدرسه نرفته‌اند، به علت آلودگی هوا توی آپارتمانهای نقلی بوده‌اند که کمترین نسبتی با نیازهای یک کودک یا نوجوان (چه جسمی و چه روحی) ندارد. گزاره ۳: همین بچه‌هایی که توی کلانشهرها نه نیازهای جسمی‌شان تامین میشود و نه نیازهای روحی و روانی‌شان، چندسال دیگه قراره پدرها و مادرهای این سرزمین باشند. سوال: گرچه چنین کلانشهرهای عمودی و متراکمی، از منظر نظام سرمایه‌داری خیلی هم خوب و به‌صرفه هستند اما آیا وقتش نرسیده که برای محاسبه به‌صرفه بودن یا نبودن چنین کلانشهرهایی، مواردی نظیر هزینه‌های مادی و معنوی حاصل از افزایش طلاق و آسیبهای اجتماعی و افزایش سرانه جرم و ... را هم لحاظ کنیم؟ آیا چندبرابر شدن سرانه جرم و یا رشد قابل توجه نرخ طلاق، نتیجه طبیعی این نوع حکمرانی شهری و عدم تامین نیازهای جسمی، روحی و روانی کودکان امروز و پدران و مادران فردا نیست؟ توی مملکتی که مجموع مساحت همه کلانشهرها و شهرها و روستاهاش فقط یک درصد مساحت کشور هست، این نوع تمرکزگرایی چقدر توجیه دارد؟! پی‌نوشت: تصویر فوق، برگرفته از پژوهش اسکار نیومن درباره رابطه ارتفاع ساختمان با سرانه جرم است. طبق این نمودار، هرچه ارتفاع بلوکها بیشتر شده، سرانه جرم نیز افزایش یافته است. @baladetayyeb
✍️بعد از کلید خوردن آزمونه الگوی جامع اتحاد امامت و امارت در شهرهای شهداد، اندوهجرد، ماهان و راین فردا نوبت گلبافت است. همه از شهرستان کرمان که خود آزمونه است در محله طباطبایی. @qavami
✍️ الحمد لله بخش گلباف کرمان از امروز مجرای الگوی جامع اتحاد امامت و امارت شد. با محوریت امام جمعه جوان، جدید و جدی که با حضور ایشان شورای اداری بخش تشکیل شد و بعد از توجیه الگو و پرسمان مربوطه شورای عالی امامت و امارت مرکب از امام جمعه، بخشدار، رییس شورای شهر شهردار و رییس دادگاه و فرمانده سپاه مشخص شد تا محله‌های آزمونه را مشخص کنند. همه حاضران حمایت جدی خود را از این مدیریت شهری محله محور و نیز حکمرانی روستای مطلوب اعلام کردند. @qavami
✍در آزمونه شهداد کرمان مقرر شد که ساختمانی مجهز با نیروی انسانی داوطلب به عنوان مرکز اتحاد امامت و امارت در نظر گرفته شود .که می‌تواند برای سایر آزمونه‌های رو به فزونی کشور نیز لحاظ گردد. [@qavami
✍مرکز بین المللی اتحاد امامت و امارت از توابع بنیاد فقهی مدیریت اسلامی سامانه نظارتی هوشمند ویژه آزمونه های روبه فزون طراحی کرده که بزودی رونمایی می‌شود. @qavami
9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این روزها دوباره تخریب بافت تاریخی، فرهنگی، هویتی شیراز بر سر زبان‌ها افتاده؛ البته به اسم بازآفرینی شهری، بهسازی بافت فرسوده و یا توسعه حرم مطهر !!! مستند کوتاه بالا به ما نشان می‌دهد طرح‌های توسعه‌ای که در اطراف حرم مطهر رضوی‌ع، حرم حضرت معصومه‌س، شاه چراغ شیراز و به دنبال آن سایر امامزاده‌های کشور در حال انجام است، بیشتر از آنکه با نگاه محلی و رویکرد اجتماعی باشد از توسعه وهابی حرمین شریفین الگو گرفته است. رویکرد اینچنینی به مساله شهری بدون در نظر گرفتن فرهنگ، پیوندهای تاریخی ساکنین، سبک زندگی، آداب و رسوم، پیوندهای خانوادگی و خویشاوندی، نتیجه‌ای جز فروپاشی اجتماعی نخواهد داشت. عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30 ارتباط، انتقاد، پیشنهاد: @TORAB91
✉️ | ➖➖➖➖➖ 🔶 نشست‌ علمی مدیریت شهری مسجدمحور 🔷 سخنران: آیت‌الله قوامی زیدعزه رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 🗓 | سه‌شنبه ۲اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰ 🕌 | مسجد امیرالمومنین علیه‌السلام خیابان بانک مسکن بجنورد ➖➖➖➖➖ 💠 روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی کانال 👇 🆔https://eitaa.com/joinchat/913637545C08363fb6f5 گروه 👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2518417624C45e7192bd9 روبیکا 🆔 https://rubika.ir/masjedi_nkh