eitaa logo
مدیریت در اسلام
670 دنبال‌کننده
842 عکس
169 ویدیو
26 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدار با نمایندگان حوزه علمیه لاهور پاکستان (حوزه عروة الوثقی) @madineyefazele
دیدار با حجت الاسلام و المسلمین الله‌وردی، امام جمعه شهداد کرمان @madineyefazele
‏چیزی که به اسلام رحمانی معروف شده نهی از منکر را منکر می‌داند و می‌شود گفت اولین اصلش «نهی از نهی» است، آن صفت رحمانی چون برخلاف خواست خداوندِ رحمان ساخته شده ‎ دارد؛ دینی است که از ارادۀ الهی تهی شده و جایش را گرایش بشری گرفته که می‌خواهد خودش را با هر شرایطی سازگار کند.
✍ صلح پایدار آقای اژه ای ، سرانه سفیران صلح و سازش چه رقمی است؟شما در همایشی به این نام امروز سخن گفتید ولی از سرانه آن نگفتید ولی بدانید در محله مسجد محور ،ده هزار نفر. و در مجتمعات ۱۰۰۰ نفراست. که حل اختلاف نمی‌کنند پیشگیری از اختلاف میکنند با امر به معروف ،موعظه و مشاوره . در اینصورت اختلاف به صفر میل میکند . @qavami
✍«هر محله یک حقوقدان» ورودی سالانه ۱۰‌میلیون پرونده را به عدلیه به شدت کاهش خواهد داد . قابل توجه آقای هادی صادقی از معاونین قوه قضاییه که امشب در شبکه خبر مصاحبه زنده داشت . @qavami
📗تدوین و انتشار جزوه راهنمای «محله فاضله: الگوی تشکیلات اسلامی محله» این جزوه با هدف آشنایی امامان جماعت مساجد با ساختار و شیوۀ پیاده‌سازی تشکیلات مدیریت محله‌محور و مسجدمحور بر اساس نظریۀ اتحاد امامت و امارت تدوین شده است. در این کتابچه طرح کلی تشکیلات اسلامی مدیریت مسجد‌محور، شیوه سازماندهی شوراها، مسئولیت‌ها، اهداف و شرح وظائف آنها به صورت فشرده و خلاصه برای فعالان مساجد تشریح شده است. این جزوه پیش‌درآمدی است بر کتاب مدیریت محله بر اساس نظریۀ اتحاد امامت و امارت که از سوی مرکز در حال تدوین است و در آینده در اختیار فعالان مسجدمحور و محله‌محور قرار خواهد گرفت. @madineyefazele
🌕«آرایش حوزه نجف در بحران عراق برای آینده مرجعیت» در پی فوت «آیت الله حکیم» و کهولت سن و بیماری حضرات آیات «سیستانی» و «فیاض» و ورود مقتدی صدر به حوزه علمیه با پخش شهریه، آیت الله شیخ محمد باقر ایروانی با اصرار بزرگان و علمای نجف اشرف و قم برای افتتاح مکتب آماده شدند. ‏تسلط بر مبانی فقهای معاصر نجف، شاگردی درس آیات عظام خویی، شهید صدر و سیستانی، کثرت شاگردان (مانند آیت‌الله قائنی)، تعلق به یکی از خاندان‌های مشهور حوزوی (نسل فاضل ایروانی) و تدریس طولانی در حوزه‌های نجف و قم از ویژگی‌های برجسته این عالم بزرگ ایرانی‌تبار مقیم نجف اشرف است. دروس تمهیدیه، قواعد فقهیه، شرح کفایه، شرح مکاسب، شرح حلقه ثالثه و ... از آثار ایشان است. درس خارج ایشان - که در حرم أميرالمؤمنين علیه السلام برگزار می‌شود - از شلوغ‌ترین درس‌های خارج بوده و حدودا دو هزار طلبه در آن شرکت می‌کنند. @madineyefazele
«در مسجد» کاری که بدان سبب غلبه در مسجد پدید آید (ازدحام) چون حکم کردن بر دوام (قضاوت) و قباله نبشتن، نشاید مگر گاه گاه که حکمی فرارسد؛ که رسول گاه گاه در مسجد حکم کرده است، اما آن کار را ننشسته است. اما آنکه گازران جامه در مسجد خشک کنند و یا رنگرزان جامه رنگ کنند، این همه منکر است. بلکه کسانی که در مسجد مجلس کنند و قصه‌ها گویند که در وی زیادت و نقصان باشد ایشان را نیز بیرون باید کرد که سلف چنین کرده‌اند. اما کسانی که خویشتن بیارایند و شهوت بر ایشان غالب بود این از کبایر باشد، و در بیرون از مسجد نیز نشاید. و از منکرات آن است که به مسجد دیوان دارند (دفترخانه یا اداره) و قسمت کنند و معاملت روستائیان و حساب ایشان راست دارند یا بنویسند و یا بنشینند و تماشاگاه سازند این همه منکر است و بر خلاف حرمت مسجد است. امام محمد غزالی، کیمیای سعادت، ص. ۵۲۱