eitaa logo
مدرسه ولایت
458 دنبال‌کننده
124 عکس
27 ویدیو
115 فایل
#نهج_البلاغه
مشاهده در ایتا
دانلود
«بسم الله الرّحمٰن الرّحیم» «السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ التُّقَى وَ ذَوِي النُّهَى وَ أُولِي الْحِجَى وَ كَهْفِ الْوَرىٰ» 🔹نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۷ 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ------------------------------------------- «...سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا اِنْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا دِيَارَ اَلْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ...» ✅«گردشگری»باید در بردارنده‌ی دو مسئله باشد: ۱)عبرت ۲)زیارت 🔺قِوام گردشگری به زیارت است. ✅«زیارت»از دو جهت دیده شده: الف)زیارت خانه‌ی خدای متعال ب)زیارت مشاهد مشرّفه ✅«زیارت خانه‌ی خداوند متعال»: 🟩...وَ حَجُّ اَلْبَيْتِ وَ اِعْتِمَارُهُ فَإِنَّهُمَا يَنْفِيَانِ اَلْفَقْرَ وَ يَرْحَضَانِ اَلذَّنْبَ...(خطبه‌ی ۱۱۰) 🟩...اَللَّهَ اَللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ...(نامه‌ی ۴۷) 🟩...ثُمَّ أَمَرَ آدَمَ عليه‌السلام وَ وَلَدَهُ أَنْ يَثْنُوا أَعْطَافَهُمْ نَحْوَهُ فَصَارَ مَثَابَةً لِمُنْتَجَعِ أَسْفَارِهِم...(خطبه‌ی ۱۹۲) 🔺منتجع به‌معنای جایگاه سود است. 🔺حضرت مولانا الإمام علی علیه‌السلام موضوع خلق پول که امری مادّی است را بیان می‌فرمایند. ✅«زیارت مشاهد مشرّفه»: 🟩قال الإمام الصّادق علیه‌السلام:...فَمَا لِمَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ يَخُوضُ فِي اَلرَّحْمَةِ وَ يَسْتَوْجِبُ اَلرِّضَا وَ يُصْرَفُ عَنْهُ اَلسُّوءُ وَ يُدَرُّ عَلَيْهِ اَلرِّزْقُ وَ شَيَّعَهُ اَلْمَلاَئِكَةُ وَ يُلْبَسُ نُوراً تَعْرِفُهُ بِهِ اَلْحَفَظَةُ فَلاَ يَمُرُّ بِأَحَدٍ مِنَ اَلْحَفَظَةِ إِلاَّ دَعَا لَهُ(بحارالأنوار،جلد ۹۶،ص ۹،ح ۲۸) 🟩قال الإمام الصّادق علیه‌السلام:مَا لِمَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ كَمَنْ زَارَ اَللَّهَ فِي عَرْشِهِ...(بحارالأنوار،جلد ۹۷،ص ۱۱۹) و الحمدللّه و صلّی اللّه علیٰ محمّد و آله... 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
نامه‌ی ۳۱ جلسه‌ی ۴۷.pdf
448.6K
🔵 📚... ⭕️حقیقت از نظر وحی ، مبانی نرم‌افزاری گردشگری و ساختارهای اجرائی آن و همچنین مجاری سخت‌افزاری گردشگری ، و در موضوع گردشگری 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
«بسم الله الرّحمٰن الرّحیم» «السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ التُّقَى وَ ذَوِي النُّهَى وَ أُولِي الْحِجَى وَ كَهْفِ الْوَرىٰ» 🔹نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۸ 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ ------------------------------------------- «...سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا اِنْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا دِيَارَ اَلْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ...» ✅«فقد الأحبّة»در کلام شریف امام أمیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه به‌معنای تنهائی نیست؛بلکه به ‌معنای«بیگانه‌بودن و عدم ارتباط»است. ✅برای اینکه بهتر متوجّه شویم که موضوع گردشگری می‌خواهد ما را به کجا برساند،به این دعای شریف دقّت کنیم: 🟩ثُمَّ تَمُدُّ یَدَکَ وَ تَدْعُو فَتَقُولُ- إِلَهِی کَیْفَ أَصْدُرُ عَنْ بَابِکَ بِخَیْبَةٍ مِنْکَ وَ قَدْ قَصَدْتُهُ عَلَی ثِقَةٍ بِکَ إِلَهِی کَیْفَ تُؤْیِسُنِی مِنْ عَطَائِکَ وَ قَدْ أَمَرْتَنِی بِدُعَائِکَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْحَمْنِی إِذَا اشْتَدَّ الْأَنِینُ وَ حُظِرَ عَلَیَّ الْعَمَلُ وَ انْقَطَعَ مِنِّی الْأَمَلُ وَ أُفْضِیتُ إِلَی الْمَنُونِ وَ بَکَتْ عَلَیَّ الْعُیُونُ وَ وَدَّعَنِی الْأَهْلُ وَ الْأَحْبَابُ وَ حُثِیَ عَلَیَّ التُّرَابُ وَ نُسِیَ اسْمِی وَ بَلِیَ جِسْمِی وَ انْطَمَسَ ذِکْرِی وَ هُجِرَ قَبْرِی فَلَمْ یَزُرْنِی زَائِرٌ وَ لَمْ یَذْکُرْنِی ذَاکِرٌ وَ ظَهَرَتْ مِنِّی الْمَآثِمُ وَ اسْتَوْلَتْ عَلَیَّ الْمَظَالِمُ وَ طَالَتْ شِکَایَةُ الْخُصُومِ وَ اتَّصَلَتْ دَعْوَةُ الْمَظْلُومِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَرْضِ خُصُومِی عَنِّی بِفَضْلِکَ وَ إِحْسَانِکَ وَ جُدْ عَلَیَّ بِعَفْوِکَ وَ رِضْوَانِکَ إِلَهِی ذَهَبَتْ أَیَّامُ لَذَّاتِی وَ بَقِیَتْ مَآثِمِی وَ تَبِعَاتِی وَ قَدْ أَتَیْتُکَ مُنِیباً تَائِباً فَلَا تَرُدَّنِی مَحْرُوماً وَ لَا خَائِباً اللَّهُمَّ آمِنْ رَوْعَتِی وَ اغْفِرْ زَلَّتِی وَ تُبْ عَلَیَ إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ(بحار‌الأنوار،جلد ۸۴،ص ۲۸۶،باب ۱۲،حدیث ۷۸) ترجمه‌ی دعاء: ☑️سپس دستت را دراز می‌کنی و این دعا را می‌خوانی: خدای من، چگونه از درگاهت با نا امیدی بازگردم با اینکه از روی اطمینان به تو روی آوردم؟ خدایا، چگونه از عطای خود مأیوسم کنی با اینکه تو خود مرا به دعا کردن دستور دادی؟ بر محمّد و آل محمّد درود فرست و بر من آنگاه که ناله‌ام سخت شد و کاری از دستم ساخته نیست و آرزویم بریده شده و به حال مرگ درافتاده‌ام و چشم‌ها بر من بگریند و خاندان و دوستانم با من خداحافظی کنند و خاک روی من بریزند و نامم فراموش شود و تنم پوسیده شود و مرا از یاد ببرند و گورم را ترک کنند و دیگر کسی به دیدنم نیاید و کسی یادم نکند و گناهان من آشکار گردد و مظلمه‌ها بر من مستولی گردد و شکایت طرف‌های دعوا طولانی گردد و نفرین مظلومان در آن هنگام بدان متصل و پیوسته گردد، بر من رحم کن. خدایا بر محمّد و آل محمّد درود فرست و طرف‌های دعوا را از من به فضل و احسانت راضی کن و بر من به گذشت و خشنودیت ببخش. خدای من، روزهای خوشی و لذتم گذشت و گناهان و مسئولیتم به جا ماند و اکنون به درگاهت رجوع کنان و توبه کنان آمده ام. پس مرا محروم و نومید باز مگردان. خدایا به هراسم آرامش ده و لغزشم را بیامرز و توبه‌ام را بپذیر که تویی توبه پذیر مهربان. 🔺قصد خداوند را داشتن با اعتماد به او حاصل می‌شود. 🔺ناامیدی برای کسی است که انقطاع ندارد. 🔺دعاء(صلوات)برای نبیّ مکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله همان انقطاع اسباب است؛چرا که لطف الهی از مجرای نبی مکرّم جاری می‌شود. 🔺عبارت«وَدَّعَنِی الْأَهْلُ وَ الْأَحْبَابُ»همان«اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ»است. 🔺مآثم اشاره به آثار لذّات دارد. ✅با توجّه به مطالبی که سابقا عرض شد،می‌توان دریافت که نگاه دستگاه أهل بیت علیهم‌السلام به مسئله‌ی گردشگری،یک نگاه بسیار جامع و دقیقی است که موضوعات مهمّی را در بر دارد و چه مقصد مطلوبِ عظیمی را می‌تواند رقم بزند. و الحمدللّه و صلّی اللّه علیٰ محمّد و آله... 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
نامه‌‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۸.pdf
196.5K
🔵 📚... ⭕️حقیقت از نظر وحی ، نمونه‌ای از انقطاع معصوم علیه‌السلام و ادراک غربت و تقطّع اسباب 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
🟢 قال الامام امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام:...کثرة نفاق... 🔴 ...وفاقِ زیاد دوروئی است... «تمام نهج‌البلاغه ج۲ ص ۱۶۲» 👇👇👇👇👇👇 ┏━━🍃🌺🍃━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
📣 بنی آدم اعضای یکدیگرند... 🔹رهبر انقلاب: حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند... و کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند. ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 📲 راه‌های مشارکت در پویش «ایران همدل ۴» و کمک نقدی به مردم فلسطین و لبنان: ۱. شماره‌گیری # ۱۴ * ۲. شماره کارت
6037998200000007
۳ـ شماره شبا
Ir320210000001000160000526
۴. پرداخت مستقیم از درگاه بانکی 👇 http://farsi.khamenei.ir/irane-hamdel 💍 برای اهدای طلا و جواهرات: ارسال عدد ٢ به
3000222
☑️ برای کمک‌هزینهٔ سرپرستی از خانواده‌های آواره لبنانی و فلسطینی: ارسال عدد ۳ به
3000222
نامه ۳۱ ج ۴۹.mp3
24.54M
🔵 🟢 📚 ... ⭕️ حقیقت از نظر وحی، مبانی نرم افزاری گردشگری و ساختارهای اجرایی آن و همچنین مجاری سخت افزاری گردشگری، عبرت و زیارت در موضوع گردشگری، اصلاح معاد، حقیقت مستقر و مقام 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
🟢 فرحین بما آتاهم الله من فضله... «آل عمران ۱۷۰» ❤️ پیکر شهید حزب الله محمد رضا عطية 👇👇👇👇👇👇 ┏━━🍃🌺🍃━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
«بسم الله الرّحمٰن الرّحیم» «السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ التُّقَى وَ ذَوِي النُّهَى وَ أُولِي الْحِجَى وَ كَهْفِ الْوَرىٰ» 🔹نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۹ 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۸/۰۸ ------------------------------------------- «...سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا اِنْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا دِيَارَ اَلْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ...» ✅«مثویٰ»جایگاه استقرار و مُقام است؛مقام یعنی جائی که هیچ‌گونه رشدی در آن نیست و تمام قوای انسان به فعلیت می‌رسند: 🟩إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ كانَتْ لَهُمْ جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلاً(۱۰۷)خالِدِينَ فِيها لا يَبْغُونَ عَنْها حِوَلاً(۱۰۸)(سوره‌ی کهف) ✅مستقرّ و مقام در آیات و روایات به دو دسته تقسیم می‌شود: ۱)تکوینی: 🟩صِراطِ اللَّـهِ الَّذِي لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ أَلا إِلَى اللَّـهِ تَصِيرُ الْأُمُورُ(سوره‌ی زخرف،آیه‌ی ۵۳) 🟩يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللَّـهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ(سوره‌ی مائده،آیه‌ی ۱۰۵) 🔺اصل ملاقات با خدای تبارک و تعالیٰ قهری و جبری است. ۲)تشریعی: 🟩إِنَّها ساءَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقاماً(سوره‌ی فرقان،آیه‌ی ۶۶) 🟩خالِدِينَ فِيها حَسُنَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقاماً(سوره‌ی فرقان،آیه‌ی ۷۶) 🔺غایتی که اختیارا اتّفاق می‌افتد. 🔺حیثیّت ملاقاتِ خداوند متعال اختیاری است. ✅تصوّر ما از بهشت و جهنّم آلوده‌ی به همین مادّیات و ظواهر عالَم طبیعت است؛حال آنکه این‌گونه نیست؛بهشت و جهنّم را نمی‌توان بریده از ذات و باطن انسان تحلیل کرد؛چرا که آن‌دو ظهور اعمال خود شخص هستند: 🟩وَ بَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ...(سوره‌ی بقره،آیه‌ی ۲۵) 🟩...وَ جَعَلْنَا الْأَنْهارَ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهِمْ فَأَهْلَكْناهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَ أَنْشَأْنا مِنْ بَعْدِهِمْ قَرْناً آخَرِينَ(سوره‌ی أنعام،آیه‌ی ۶) 🟩هُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ اللَّـهِ وَ اللَّـهُ بَصِيرٌ بِما يَعْمَلُونَ(سوره‌ی آل عمران،آیه‌ی ۱۶۳) 🔺بهشت جایگاه ظهور جنود عقل و جهنّم جایگاه ظهور جنود جهل است. 🟩...وَ اَللَّهِ لَوْ أُعْطِيتُ اَلْأَقَالِيمَ اَلسَّبْعَةَ بِمَا تَحْتَ أَفْلاَكِهَا عَلَى أَنْ أَعْصِيَ اَللَّهَ فِي نَمْلَةٍ أَسْلُبُهَا جُلْبَ شَعِيرَةٍ مَا فَعَلْتُهُ وَ إِنَّ دُنْيَاكُمْ عِنْدِي لَأَهْوَنُ مِنْ وَرَقَةٍ فِي فَمِ جَرَادَةٍ تَقْضَمُهَا...(خطبه‌ی ۲۲۴) 🔺باطن امام علی سلام‌الله‌علیه خودش نورانی است که ذرّه‌ای راضی به ظلم نمی‌شود. 🟩وَعَدَ اللَّـهُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها وَ مَساكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّـهِ أَكْبَرُ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ(سوره‌ی توبه،آیه‌ی ۷۲) 🟩جَزاؤُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها أَبَداً رَضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذلِكَ لِمَنْ خَشِيَ رَبَّهُ(سوره‌ی بیّنه،آیه‌ی ۸) 🔺بهشت سفره‌ی کوچکی است که برای مؤمنین فراهم می‌شود؛لذا آن‌چیزی که أصالت دارد،رسیدن به مقام رضایت نسبت به خدای متعال است. 🔺غَرَض رسیدن به خدای متعال و رضایت اوست. و الحمدللّه و صلّی اللّه علیٰ محمّد و آله... 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۹.pdf
159.9K
🔵 📚 ... ⭕️حقیقت از نظر وحی، مبانی نرم افزاری گردشگری و ساختارهای اجرائی آن و همچنین مجاری سخت‌افزاری گردشگری ، عبرت و زیارت در موضوع گردشگری ، اصلاح ، حقیقت مستقر و مقام ... 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۸/۰۸ 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
🔰گزارش تصویری جلسه هفتگی نهج‌البلاغه 👇👇👇👇👇 @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
إنا لله و إنا إليه راجعون 🖤روح ملکوتی حضرت استاد ، حاج آقا ابراهیم لشنی زند به آسمان عروج کرد
برای ایشان مراسم فاتحه‌ای امشب (چهارشنبه) راس ساعت ۲۱ برگزار می شود. ⬅️بروجرد، چهارراه نخی حوزه علمیه ولیعصر
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون روح ملکوتی، شاگرد بالحق مکتب امیرالمؤمنین علی ابن أبي طالب علیهما السلام، شارح و مفسر نهج‌البلاغه، حضرت آیت‌الله ابراهیم لشنی زند به ملکوت اعلی پیوست.
برای ایشان مراسم فاتحه‌ای امشب (چهارشنبه) راس ساعت ۲۱ برگزار می شود. ⬅️بروجرد، چهارراه نخی حوزه علمیه ولیعصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠قرائت صلوات خاصه حضرت زهرا(سلام الله علیه) به کلام مرحوم عالم ربانی، شارگرد بالحق أهل البيت عليهم السلام، عارف سالک، شارح و مفسر نهج البلاغه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیم لشنی زند(رضوان الله تعالی علیه) رحم الله من یقرء الفاتحه مع الصلوات