#ورق_بزنید | از شر هیجانهای منفی خلاص شوید
🔸طی روز هیجانهای مختلفی سراغ آدما میاد. ممکنه به خیلیاش آگاهی نداشته باشین و متوجه نشین چهجوری باهاش برخورد میکنین.
🔸مثلاً وقتی خبر قبولی دانشگاه بهتون رسید خوشحالیتون رو چهجوری نشون دادین یا وقتی کرونا فراگیر شد، چه فکرها و احساساتی توی وجودتون جریان داشت؟
@madrese_yar
#غلطگیر | به تلاش بچهها آفرین بگید
🔸در تشویق کردن بچهها، بیشتر تلاش او را مورد ستایش قرار دهید و به جای تاکید کردن بر نتیجه کار، تلاشش را ببینید و تحسین کنید.
@madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روزنویس | راههای کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت
@madrese_yar
سوگند به روز وقتی نور میگیرد
و به شب وقتی آرام میگیرد
که من نه تو را رها کردهام و...
نه با تو دشمنی کردهام!
سوره ضحی، آیه ۱ و ۲
@madrese_yar
#خبر | تصویری که با عنوان زلزله خوی در حال انتشار است قدیمی و مربوط به زلزله کرمانشاه در آبان سال ۹۶ است
@madrese_yar
دلبستگی اضطرابی در کودکان
🔸بچههاتون رو سرزنش نکنید، بهشون احساس گناه ندین و طردشون نکنید تا پیوندهای عاطفی بین شما و فرزندان درست شکل بگیره.
🔸چون یه خطای جدی تربیتی اینه که بچهها نگران علاقه شما به خودشون باشن. از هر موقعیتی استفاده کنین تا خیالشون راحت باشه که دوسشون دارین و در هر صورت توی قلب شما جا دارن.
@madrese_yar
| تروریسم فرهنگی چیه؟
🔸یکی از پدیدههایی که این روزها تو کشور ما وجود داره تروریسم فرهنگیه، موضوعی که علاوه بر فرهنگ، اقتصاد خیلی از خانوادهها رو هم درگیر کرده.
@madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 تدریس و آموزش فصل 7 ریاضی هفتم
👈 #فصل7 : توان و جذر
👈 #قسمت2
👈 مدرس : استاد آقایی
🌨 #پایه_هفتم
☔️ #هفتم
☃ آموزش متوسطه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
ریاضی بهمن هشتم.pdf
578.7K
🍟آزمون ریاضی
💠پایه هشتم
❄️ #پایه_هشتم
☃ #هشتم
☔️ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
4_332538938109461192.pdf
440K
#جواب_تمام_متن_های
#درس_عربی_پایه_هشتم
❄️ #پایه_هشتم
☃ #هشتم
☔️ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریاضی_نهم_کامل_طلایی
#تمرین۴
#فصل۶_درس۲
🌧 #پایه_نهم
☂ #نهم
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 فیلم تدریس درس 6 عربی هفتم
👈 #درس6 : الْجُمَلاتُ الذَّهَبیَّةُ
👈 #قسمت1
👈 مدرس : سرکار خانم عاطفه اکبری
🌨 #پایه_هفتم
☔️ #هفتم
☃ آموزش
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷ریاضی نهم
🔸فصل ۵
🔷اتحاد مربع دو جمله
🌧 #پایه_نهم
☂ #نهم
☃#متوسط_اول✍📗📕📋
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
34821833717372.pdf
1.26M
📙درسنامه عربی نهم
📝درس دهم
✅ واژه ها، ترجمه متن درس
✅پاسخ تمرینات درس
👤تهیهکننده: آذرپیوند
🔹استان آذربایجان شرقی
🔹سالتحصیلی ١۴٠١ - ١۴٠٠
🌧 #پایه_نهم
☂ #نهم
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
34.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ریاضی_هفتم
#فصل_ششم
درس چهارم: سطح و حجم
صفحات ۷۹ و ۸۰
مدرس: ابوذر عباسی
🌨 #پایه_هفتم
☔️ #هفتم
☃ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
43.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ریاضی_هفتم
#فصل_ششم
حل تمرین صفحه ۷۵
مدرس: ابوذر عباسی
🌨 #پایه_هفتم
☔️ #هفتم
☃ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 #ریاضیات_هشتم
✏ #فصل_سوم
خلاصه و حل نمونه سوال (خیلی مهم)
مدرس: علیرضا سعیدنیا
❄️ #پایه_هشتم
☃ #هشتم
☔️ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
ریاضی بهمن هشتم.pdf
578.7K
🚦آزمون ریاضی
🔥پایه هشتم
❄️ #پایه_هشتم
☃ #هشتم
☔️ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
1_2900000123.pdf
1.12M
📝 درسنامه عربی
🔻 درس ششم
🌧 #پایه_نهم
☂ #نهم
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
42359380904919.pdf
8.07M
📝 درسنامه فارسی
🔻 درس نهم
🌧 #پایه_نهم
☂ #نهم
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
4_5918274005411824204.docx
128.8K
📚 پاسخ کل سوالات و #فعالیت های علوم
🌋پایه هفتم
🌨 #پایه_هفتم
☔️ #هفتم
☃ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
درسنامه هفتم.pdf
1.05M
#جزوه_ریاضی_هفتم
#ریاضی_هفتم
🌨 #پایه_هفتم
☔️ #هفتم
☃ آموزش متوسطه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
44326349901009.pdf
1.69M
✅ رشته: ریاضی
❇️: موضوع محتوا: درسنامه(نکات؛ مثال؛ تمرینات حل شده با توضیح تشریحی)
📡فصل: ۶
🔍پایه: نهم
🇮🇷خوزستان/ اهواز
📝ویرایش: ندا بهرامی نیا- لیلا نبهانی - سید هادی آرامی
گروه درسی: ریاضی دوره اول متوسطه استان خوزستان
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
⚫️خانم معلم در دفتر تنها بود که پسر کوچکی آرام درِ دفتر را باز کرد و با لحن محتاطی او را صدا کرد.
🔰خانم معلم او را شناخت، اما بدون آن که بخواهد نارضایتی خودش را به رویش بیاورد، گفت: تو در امتحان نمره 9 گرفتی.
تو تنها کسی هستی که نمرۀ قبولی نگرفته
🔻پسرک با خجالت و در حالی که صورتش سرخ شده بود سرش را بلند کرد و گفت:
خانم معلم چِن ، میشود... میشود یک نمره به من ارفاق کنید؟
🔻خانم چِن با عتاب مادرانهای سرش را تکان داد و گفت: یک نمره ارفاق کنم؟!
این ممکن نیست. من طبق جوابهایی که در برگۀ امتحانت نوشتهای به تو نمره دادهام.
🔻او اضافه کرد: نگران نباش. من که نمیخواهم به خاطر ضعفت در امتحان، تو را تنبیه کنم. تو باید در امتحان بعد تلاش بیشتری کنی و نمرۀ بهتری بگیری.
🔻پسر با صدایی که نشان میداد خیلی ترسیده گفت: اما مادرم کتکم میزند.
🔻خانم معلم ساکت شد. او آرزوی والدین را درک میکرد که میخواهند بچههایشان بهترین نمرهها را کسب کنند و موفق باشند؛ از طرفی نمیتوانست در برابر بچههای بازیگوشی که در امتحاناتشان ضعیف هستند، نرمش نشان دهد.
🔻اما یک موضوع دیگر هم بود. او میدانست که کتک خوردن بچهها هم هیچ کمکی به تحصیلشان نمیکند و حتی تأثیر منفی آن ممکن است آنها را از تحصیل بازدارد.
🔻نمیدانست چه تصمیمی بگیرد. یک نمره ارفاق بکند یا نه. او در کار خود جداً اصول را رعایت میکند. اما به هر حال قلب رئوف مادرانه هم داشت.
🔻نگاهی به پسرک کرد. هنوز تمام تن پسرک از ترس میلرزید و به گریه هم افتاده بود.
عاقبت رو به پسرک کرد و گفت:
🔻ببین!، این پیشنهادم را قبول میکنی یا نه؟
🔻من به ورقهات یک نمره «ارفاق» نمیکنم.
فقط میتوانم یک نمره به تو «قرض» بدهم.
🔻تو هم باید در امتحان بعدی 2برابر آن را، یعنی2نمره، به من پس بدهی. خوب است؟
🔻پسرک با شادی گفت: چشم! من حتماً در امتحان بعدی 2نمره به شما پس میدهم.
🔻او با خوشحالی از خانم معلم تشکر کرد و رفت.
🔻از آن پس برای این که بتواند در امتحان بعدی قرضش را به خانم معلم پس بدهد، با دقت زیاد درس میخواند.
🔻تا این که در امتحان بعد نمرۀ بسیار خوبی کسب کرد. از طرف مدرسه به او جایزهای داده شد.
🔻از پسِ آن «درس» که خانم معلم به او داده بود، مقطع دبیرستان را با نمرات عالی پشت سر گذاشت و وارد دانشگاه شد.
🔻او همیشه ماجرای قرض نمره را برای دوستانش تعریف میکند و از بازگویی آن همیشه هیجان زده میشود.
زیرا میداند که نمرهای که خانم معلم آن روز به او قرض داد، سرنوشتش را تغيير داد.
♦️آن پسرک جوان اکنون جزو ده ثروتمند دنیاست... او " لی کا- شینگ " رییس بزرگترین کمپانی عرضه کننده محصولات بهداشتی و آرایشی به سراسر جهان است!
🔸مراقب تاثیر تصمیماتمان بر سرنوشت افراد باشیم...!
@madrese_yar
اطلاعات عمومی :
💐💐💐💐
✅ ترکیب وصفي
تركيب وصفي: تركيب وصفي متشكل از:
👈اسم(موصوف) + اسم(صفت)👉
به اسم اول ⬅️موصوف گفته شده و به اسم دوم ⬅️ صفت گفته می شود.
در واقع صفت، موصوف را توصیف می کند؛
مثال👇
گل زیبا⬅️ گل: موصوف - زیبا: صفت
در بزرگ ⬅️ در: موصوف - بزرگ: صفت
👌 در زبان عربی، صفت از موصوف خود تبعیت می کند(صفت تابع موصوف است).
⬅️ این تبعیت در چهار جنبه است:
👈۱- از لحاظ عدد(مفرد، مثنی و جمع): اگر موصوف مفرد باشد، صفت نیز مفرد می آید - اگر موصوف مثنی باشد، صفت نیز مثنی می آید - و اگر موصوف جمع باشد، صفت نیز به صورت جمع می آید.👇
لاعب ممتاز
لاعبان ممتازان
لاعبون ممتازون
👈۲- از لحاظ جنس(مذکر و مؤنث بودن): اگر موصوف، مذکر باشد، صفت نیز مذکر می آید - اگر موصوف مؤنث باشد، صفت نيز مؤنث مي آيد.👇
لاعب ممتاز
لاعبة ممتازة
👈٣- از لحاظ إعراب(حركات⬅️ رفع، نصب، جر): حرکات آن دو یکی است.👇
کتاب مفید (هر دو مرفوع)
کتابا مفیدا (هر دو منصوب)
کتاب مفید (هر دو مجرور)
👈۴- از لحاظ معرفه و نکره:
به زبان ساده⬅️ یا هر دو "ال" دارند یا هر دو "ال" ندارند.👇
الکتابان المفیدان (معرفه؛ هر دو ال دارند)
کتابان مفیدان (نکره؛ چون "ال" ندارند)
*⃣ نکته: به صفت ⬅️ "نعت" نیز گفته می شود.
✅ ترکیب اضافی
ترکیب اضافی متشکل از:👇
👈اسم(مضاف) + اسم(مضاف الیه)👉
به اسم اول ⬅️ مضاف گفته شده و
به اسم دوم ⬅️ مضاف الیه گفته می شود.
در واقع مضاف الیه به مضاف اضافه می شود؛
🔰مثال👇
در کلاس ⬅️ در: مضاف - کلاس: مضاف الیه
کتاب دانش آموز ⬅️ کتاب: مضاف - دانش آموز: مضاف الیه
✅ خصوصیات مضاف در زبان عربی:👇
👈۱- نقش نیست و در جمله با توجه به جایگاهش نقش های مختلفی(مبتدا، خبر، فاعل، نائب فاعل و...) می گیرد.
👈۲- "ال" و "تنوین" نمی گیرد.
👈۳- "نون" مثنی و جمع حذف می شود:
- طالبان المدرسة❌
- طالبا المدرسة✅
- مسلمون العالم❌
- مسلمو العالم✅
✅ خصوصیات مضاف الیه:👇
👈۱- یک نقش(المحل الإعرابي) در جمله محسوب مي شود.
👈٢- مضاف إليه هميشه مجرور است.
👈٣- مي تواند معرفه يا نكره باشد(مي تواند"ال" داشته باشد يا نه).
🔰مثال👇
- باب الصف⬅️ الصف: مضاف إليه و مجرور
- كتاب طالب ⬅️ طالب: مضاف اليه و مجرور
💠💠💠💠
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12