eitaa logo
مدرسه من
2.5هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
 «در زمان مأمون خلیفه عباسی، خشک‌سالی شدیدی رخ داد و با اصرار مأمون، امام رضا(ع) برای خواندن نماز باران به بیابان رفت و بعد از استجابت دعای امام(ع)، عده‌ای از اطرافیان مأمون به بدگویی از حضرتشان پرداخته و به مأمون گوشزد کردند که بعد از چنین اتفاقی این نگرانی وجود دارد که خلافت از بنی عباس به فرزندان علی(ع) منتقل شود. یکی از این بدگویان حمید بن مهران بود که با لحن جسارت‌آمیزی به امام(ع) گفت:  اى پسر موسى! پایت را از گلیمت درازتر کرده‌ای!‌ خداوند بارانی را در وقتش فرستاده و تو آن را کرامتی برای خود می‌پنداری! گویا مانند ابراهیم(ع)، مرغان تکه‌تکه شده را دوباره زنده کرده‌ای! در زنده کردن مرغان را انجام داده‌ای،... اگر می‌پنداری که راستگویی، تصویر این دو شیری که بر تخت مأمون است را زنده کرده و به جان من بینداز! این می‌تواند معجزه باشد نه بارش بارانی که هم در وقتش آمده و هم دیگران برای آن دست به دعا برداشته بودند! امام رضا(ع) خشمگین شد و خطاب به دو تصویر بانگ برداشت: این نابکار را بدرید و هیچ اثری از او باقی مگذارید! آن دو تصویر تبدیل به دو شیر زنده شده و در برابر نگاه‌های شگفت‌آمیز حاضران ‌به آن فرد جسور حمله نموده و او را دریدند و استخوان‌هایش را شکسته و خوردند و خون‌های او را نیز لیس زدند و هیچ اثری از او باقی نگذاشتند! سپس رو به امام رضا(ع) کرده و عرضه داشتند: ای ولی خدا بر روی زمین! دستورت در مورد مأمون چیست؟ آیا او را نیز به همین ترتیب دریده و نابود کنیم؟! مأمون از ترس بیهوش شد. امام به شیرها دستور داد که فعلاً دست نگه دارند و سپس فرمود که عطر و گلاب به صورت مأمون زده و او را به هوش آورند. بعد از آنکه مأمون به هوش آمد، شیرها دوباره عرضه داشتند: آیا اجازه می‌دهید که او را به رفیقش ملحق سازیم؟! امام فرمود: نه! خدا در باره او نیز نقشه‌ای دارد که اجرایش خواهد کرد! آن دو شیر گفتند: پس چه فرمانی می‌دهید؟ امام فرمود: به جای خود برگردید و همان‌گونه شوید که قبلاً بودید! ...[10] پذیرش محتوای این روایت هم مانند روایت قبل مشکلی ندارد، اما از لحاظ سند، فردی به نام «محمد بن قاسم المفسر» در سلسله سند آن وجود دارد که در کتب رجالی توثیق نشده است. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
پس از امام صادقم تویی امام شیعیان تو هفتمین ستاره ای تو رهبریّ و مهربان پس از امام صادقم تو جانشین و رهبری خدا نشانده در جهان امید و نور دیگری پس از امام صادقم تو بوده ای برای ما امید و نور و زندگی امام پاک با خدا دلم برای قبر تو ببین چگونه پر زده پریده سوی خانه ات به مرقدتو سر زده 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
داستانهایی از امام کاظم(ع) یکی از یاران امام صادق می گوید:روزی به حضور امام صادق(ع) رفتم، دیدم کنار گهواره ای پسرشان موسی(ع) ایستاده اند و با او سخن می گویند. به نزدیکشان رفتم به من فرمودند:«نزد مولایت(در گهواره)برو و بر او سلام کن.» من کنار گهواره رفتم و سلام کردم. امام موسی(ع) با کمال شیوایی جواب سلام مرا دادند و فرمودند:برو نامی که دیروز بر دخترت گذاشتی عوض کن و سپس نزد من بیا؛ زیرا خداوند چنین نامی را ناپسند می داند.یعقوب می گوید: امام صادق(ع) به من فرمود:«برو به دستور او عمل کن تا هدایت گردی.» من رفتم و نام دخترم را عوض کردم 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 من و دوستم به ملاقات امام کاظم(ع) رفتیم تا هم ایشان را زیارت نمایم و هم از سخنان حضرت(ع) استفاده کنیم. در آن دیدار با برکت ، امام(ع) به ما فرمود:« مؤمنان با هم برادرند و باید با یکدیگر مهربان باشند. هر کس به برادر مسلمانش تهمت بزند، از رحمت خدا دور می­شود. کسی که برادر مسلمانش خیانت کند از رحمت خدا دورمی­گردد. مسلمان باید به یکدیگر خیرخواه باشند. برادر مسلمان پشت سر برادردیگراش غیبت و بد گویی نمی­کند زیرا از رحمت خدا دور می­شود. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 امام کاظم(ع) و دوستانش در حال رد شدن از بازار بودند که متوجه مرد غریبه ای شدند تنها نشسته است. امام(ع) با مهربانی کنار او رفت و سلام کرد و به او گفت: من برای خدمتگذاری آماده­ام. هرکاری داری بگو برایت انجام دهم و نشانی خانه­اش را به او داد و با او خداحافظی کرد. دوستان امام(ع) پرسیدند: آیا این مرد را می­شناسی؟امام(ع) فرمودند: نه! اما این مرد بنده ای از بندگان خدا و برادر دینی من است و خداوند می­فرماید با یکدیگر همکار و دوست و مهربان باشید و با کسی با­غرور رفتار نکنید. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
Imam-Mahdi-17.mp3
434K
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
Imam-Mahdi-08.mp3
1.54M
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
Imam-Mahdi-06.mp3
4.62M
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
Imam-Mahdi-05.mp3
234.4K
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
sorodkodaknimeshaban14.mp3
46.67M
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
Imam-Mahdi-01.mp3
1.71M
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
Imam-Mahdi-14.mp3
314.1K
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
mehraban taren (10).mp3
1.41M
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
1_1733771027.mp3
1.24M
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
Imam-Mahdi-03.mp3
176.9K
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
50.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمودار تابع چند ضابطه ای💥 🔷تست بسیار مهم و تصیه شده برای بقیه رشته ها 🔴یازدهم انسانی وقتی یک مجهول داری، باید یک داده بهتون بده تا بتونی مجهول را بدست بیاری و طریقه بدست آوردنش،،،، نگاه کن🌹 مدرس امیرحسین افتخاری 🦷 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar11
29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥تیپ اول(برابری پایه ها) 🔴🔴 خوب نگاه کن تا برات تنوع تیپ هایی که در معادله نمایی مطرح میشه، بگم این نوع اولشه😉 مدرس امیرحسین افتخاری 🦷 مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥تابع درجه 2 🔴پایه دهم انسانی(قابل استفاده برای بقیه پایه ها) 🔷اگه در کنار پرانتز به توان 2،ضریب x داشتی، اول توان 2 را انجام بده و بعد از ساده سازی،،،،، فیلمو ببین😉 مدرس امیرحسین افتخاری 🦷 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥تابع درجه 2 🔴پایه دهم محور تقارن سهمی چیه، و چطور بدست میاد؟؟ مدرس امیرحسین افتخاری 🦷 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
44671691533430.pdf
759.1K
تکالیف عیدانه پایه ی نهم _ فصل پنجم_ گروه آموزشی ریاضی ✅ رشته: ریاضی ❇️: موضوع محتوا: نمونه سوالات استاندارد آزمون پایانی مناسب برای آزمون طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی 📡فصل: ۵ 🔍پایه: نهم 🇮🇷خوزستان/ اهواز 📝ویرایش: ندا بهرامی نیا- لیلا نبهانی - سید هادی آرامی گروه درسی: ریاضی دوره اول متوسطه استان خوزستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar9
44671691206957.pdf
852.3K
تکالیف عیدانه پایه ی نهم فصل ششم_ گروه آموزشی ریاضی ✅ رشته: ریاضی ❇️: موضوع محتوا: نمونه سوالات استاندارد آزمون پایانی مناسب برای آزمون طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی 📡فصل: ۶ 🔍پایه: نهم 🇮🇷خوزستان/ اهواز 📝ویرایش: ندا بهرامی نیا- لیلا نبهانی - سید هادی آرامی گروه درسی: ریاضی دوره اول متوسطه استان خوزستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar9
44671695782067.pdf
1.26M
پاسخنامه تشریحی سوالات فصل ۶_ گروه آموزشی ریاضی ✅ رشته: ریاضی ❇️: موضوع محتوا: پاسخنامه تشریحی سوالات استاندارد آزمون پایانی مناسب برای آزمون طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی 📡فصل: ۶ 🔍پایه: نهم 🇮🇷خوزستان/ اهواز 📝ویرایش: ندا بهرامی نیا گروه درسی: ریاضی دوره اول متوسطه استان خوزستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar9
44671686253839.pdf
877.2K
✅ رشته: ریاضی ❇️: موضوع محتوا: پاسخنامه تشریحی سوالات استاندارد آزمون پایانی مناسب برای آزمون طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی 📡فصل: ۵ 🔍پایه: نهم 🇮🇷خوزستان/ اهواز 📝ویرایش: ندا بهرامی نیا گروه درسی: ریاضی دوره اول متوسطه استان خوزستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar9
42440455503083.pdf
7.78M
معرفی رشته های شاخه فنی و حرفه ای معرفی رشته های شاخه فنی وحرفه ای/ویژگی های داوطلبین ورود به این رشته ها/جداول خوشه دروس شایستگی ها/شایستگی های رشته/مشاغل قابل احراز رشته /ساختار توسعه صلاحیت حرفه ای رشته و... مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
38.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ رشته: تاریخ ❇️: موضوع محتوا: نهضت مشروطه 📡فصل یا بخش: فصل هفتم 🔍پایه: نهم ⏰مدت زمان: ۵ دقیقه 🇮🇷خوزستان/ نام شهر ایذه 📝مدرس:لیلا شهابی زاده گروه درسی: مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه استان خوزستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar9
26.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ رشته: کاروفناوری 📡پودمان: شهروند الکترونیک ۱ ❇️: موضوع محتوا: پست الکترونیک در سایت چاپار ( قسمت اول) 🔍پایه: هشتم ⏰مدت زمان: ۵:۱۴ 🇮🇷خوزستان/ اهواز 📝مدرس: میترا رسولی گروه کاروفناوری دوره اول متوسطه استان خوزستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
44723749570615.pdf
1.79M
پرده نگار و تولید محتوای آموزشی عربی پایه ی هفتم درس سوم ✅ رشته: عربی 🔍پایه: هفتم 📖درس: سوم ❇️ موضوع محتوا: المعجم و قواعد 🇮🇷استان : خوزستان 🏞شهر: منطقه سردشت 📝 دبیر: کفایت بیابان گرد گروه عربی دوره اول متوسطه استان خوزستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7