eitaa logo
مدارس رشدمدار 🌱حیات طیبه🌱
510 دنبال‌کننده
832 عکس
242 ویدیو
23 فایل
حرکت بسوی تمدن نوین اسلامی با تربیت فرزندان به سبک نوین اسلامی ایرانی موسسه رهپویان عصر ظهور موقوفه حضرت بقیه الله الاعظم روحناله الفداء شهرستان شاهرود تلفن ۰۲۳۳۲۲۸۱۹۲۲ ۰۹۳۵۳۸۶۸۱۱۶ پاسخگویی به سوالات کانال و ثبت‌نام دوره تربیت مربی: @raz_org_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال- برای تربیت بچه هایم چه کار کنم؟ خیلی اذیت میکنند منهم مرتبا با آنها دعوا میکنم.... ✅ پاسخ: قبل از اینکه بدانیم چه کار بکنیم، یاد بگیریم که چه کارهایی را نکنیم. حتما نکنیم! میشود اصلا بچه را تربیت نکرد. رفتارهای زشت و ناپسند هم نکرد و تحقیر و توهین و امر و نهی مکرر را کنار گذاشت. تا با فطرت الهی خودش یک سید حسن نصر الله و یک امام خمینی و یک بانو امین دیگر بشود برای امامش. و فقط برایشان محبت و دعا کرد. سپردشان به مادر و پدر اصلیشان. فاطمه زهرا و امیرالمومنین سلام الله علیهم.
❓درمورد صحبت شد میخواستم بدونم فضا اگر کاملا بسته باشه و بچه هیچ نوع موسیقی به گوشش نخوره بنظرتون آسیب پذیرتر نمیشه؟؟ منظورم موسیقی های حرام نیست... منظورم موسیقی هایی مثل موسیقی های شبکه پویا و کودکانه یا آموزش زبان.... شدیدا نیازمند دانستن این موضوع هستم ✅ وقتی گوش دادن به موسیقی عادت خانواده نباشد،کودکان به نبودن موسیقی در زندگی شان انس میگیرند در هفت سال اول، *اصل بر طیب سازی محیط است* پس : 🔸اول موسیقی را از خانه حذف می کنیم (کودکانمان را به لهو و لعب انس ندهیم) 🔸در هفت سال دوم با *تقویت تفکر* ، ایجاد جایگزین و... می توان این تمایل را اصلاح کرد. 💠 *یادمان باشد تربیت صحیح به هیچ وجه با زور واجبار و امر ونهی امکان پذیر نیست.* هر کاری که میخواهیم انجام دهیم باید با زیرکانه ترین روش ممکن باشد و به تدریج و با بهترین روشها کودک را به سمت طیبات سوق دهیم. 🔸اگر کودک به آهنگی از تلویزیون مثل کلیپ های کودکانه علاقه دارد سخت نگیریم. و به مرور طبق مطالب گفته شده عمل کنیم. https://ble.ir/sokhane_tayyeb_bakoodak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️صدا زدن دیگران 🔷س ۵۶۷۴: مى خواستم بدانم که: اگر به جاى محمد به دوستان خودمان بگوييم ممد اشکالى دارد يا نه؟ ✅ج: اشکال ندارد ولى مناسب است اسم را صحيح بگوييد، و اگر اينگونه ناميدن موجب ايذاء يا هتک او شود جايز نيست. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
👈 گاهی انقدر پدر و مادر ها، در هفت سال اول،با بچه هایشان بد رفتار می کنند،که اجازه نمیدهند نماز وارد هفت سال دوم بشود. مثلا من دیدم، افرادی که در هفت هشت سالگی انقدر بخاطر نماز تشویق می کنند... اول بلوغ، اشکال ندارد یک سری تشویق ها قرار میدهید.... مثلا یک نوجوانی بود، شانزده هفده ساله، آمده بود پیش من، میگفت بله،من در این سن نماز میخوانم برای تبلت. پدر مادرم گفته بودند اگر نماز بخوانی ما تبلت بهت میدهیم. تبلتم را گرفتند حالا من دیگر ضرورتی نمی بینم. نماز نمیخواند یا خیلی تق و لق میخواند. پس تشویق های زیاد، زمانی که نباید این تشویق باشد اسیب زاست یا حتی ترساندن های خیلی شدید، یعنی بچه از روی ترس، حالا نه فقط نماز، کلا سبک تربیتی خانواده روی تهدید و روی ترساندن است. مثلا بچه ها، بچه ها بابا آمد! خودتان را جمع کنید. عه بگذار به بابا میگویم نمازت را اول وقت نمیخوانی. بگذار بابا بیاید... بحث ترساندن است، بحث اینکه من به واسطه ی ترس یا به واسطه ی تشویق های زیاد رفتار فرزندم را کنترل کنم. 👈🏻حالا اگر این درباره نماز اتفاق بیافتد،شما فرض کنید چه زمانی میخواهد نماز آگاهانه اتفاق بی افتد؟ این نماز،هفت سال اولی باقی میماند. یعنی ارتقا پیدا نمی کند. 🧐یعنی خودم نگذاشتم که این نماز ارتقا پیدا کند به سنین بالاتر. خودم اجازه ندادم. چرا؟ چون میترسم بچه من یکدفعه نمازش را رها کند. هفت سال اول هفت سال ذخیره رفتاری است. هفت سال دوم ذخیره شناختی است. هفت سال سوم و چهارم میرود روی ذخیره علمی و عاطفی. 👌من چقدر این ها را برایش برنامه ریزی دارم؟ چقدر برایش کار کردم؟ نوعا ما برای این ها کار نمی کنیم. چرا؟ چون وقتی می بینیم بچه ها نمازشان را میخوانند دیگر رهایشان می کنیم... 😳 بعد این اتفاق می افتد که مثلا بچه میرسد به چهارده پانزده سالگی،در مواجه با چند تا از دوستان خوب،یا دوستان بد قرار میگیرد، تمسخرش می کنند،نماز را میگذارد کنار. @davat_namaz
⭕️ «آئین همسرداری»⭕️ راه رشد در عرصه خانواده از منظر دین فطری ———————— —————— 🔘کلاس های آنلاین دوره ها به اتمام رسیده است. پس از ثبت نام در هر یک از دوره ها به فایل جلسات ( صوت و فیلم) دسترسی خواهید داشت. ..................................................... ♻️ دوره مقدماتی(مشترک برای آقایان و خانم‌ها) ✅ ۸جلسه 🏧 هزینه ثبت نام در دوره 30 هزارتومان ⬅️ برای ثبت نام کلیک کنید. ————————————— ♻️دوره تکمیلی، ویژه‌ی خانم‌ها♻️ «مهارت‌های همسرداری از منظر دین فطری» ✅ ۱۶ جلسه 🏧هزینه ثبت نام در دوره 70هزارتومان ⬅️ برای ثبت نام کلیک کنید —————————————— ♻️دوره تکمیلی، ویژه‌ی آقایان♻️ «مهارت‌های همسرداری از منظر دین فطری» ✅ ۱۴جلسه 🏧 هزینه ثبت نام در دوره 60هزارتومان ⬅️ برای ثبت نام کلیک کنید. ————————————- ❎ مبلغ دریافتی صرف هزینه‌های برگزاری کلاس و ترویج مباحث دین فطری خواهد شد. 🔻برای دریافت اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۰۱۴۲۳۶۵۹۴ در ایتا پیام دهید. 🔺 https://eitaa.com/dinefetri
بسم الله الرحمن الرحیم ‌ امام کاظم(علیه السلام): کسانی در بزرگسالی عجول، شتابزده و بی ظرفیت هستند که در کودکی به اندازه کافی بازی نکرده اند. (مجلسی، 1403: ج 60، ص 362)
📖 کار و کوشش يا شانس و بخت 🔸اصولاً یک روش غلط در تربیت اجتماعی ما هست و آن این‌که ما مردم در محیط «خانواده» و «فرهنگ» و «کسب‌وکار» واقعیت زندگی را براساس شانس استوار می‌دانیم. و پدر و مادر و یا معلمان و آموزگاران و یا بازرگانان، صحنه‌هایی به وجود می‌آورند که مردم ناچار، پیروزی و شکست خود را معلول شانس و بخت بدانند. این تربیت غلط در ادوار سه‌گانه، اثر نامطلوب خود را برای همیشه در مغز افراد حفظ خواهد کرد. 🔹کتاب بزرگ آسمانی ما «قرآن» با یک آیه کوتاه و پُرمغز بر این افکار موهوم خط‌ قرمز کشیده و می‌فرمايد: «و ان لیس للإنسان إلا ما سعی» یعنی انسان در گرو کار و کوشش خود می‌باشد. 🔸بزرگ‌ترین عیب و ضرر قمار و انواع بخت‌آزمایی‌ها این است که فرزندان و جوانان محیط ما را، به یک سلسله عوامل موهوم معتقد می‌سازد، روح کار و کوشش را در آن‌ها تضعیف می‌کند و جوانان توانا و مستعد را به‌جای این‌که از طریق به کار انداختن نیروهای فکری و جسمی، صاحب مقام و شخصیت و ثروت شوند در راه های موهومی سیر می‌دهد. 🔹مردان و زنان موفق، همیشه از قاموس زندگی خود واژه‌های: طالع و فال و ستاره، کف‌بینی و بخت و شانس را حذف می‌کنند، زیرا اعتقاد به این‌ها به‌سان زنجیرهای آهنينی است که به دست و پای آن‌ها می‌پیچد. 🔸جوانی که در آستانه ترقی و تکامل است، و می‌خواهد نیروهای خود را برای پیشرفت در زندگی بسیج نماید، باید بداند؛ پیروزی یک دانشجو، موفقیت یک مخترع، تفوق نظامی و سیاسی یک ملت، معلول این است که آنها حقیقت زندگی را لمس کرده و از طریق علل واقعی آن که در راس آن «کار و کوشش» و «استقامت و نظم» است وارد شده‌اند. هیچ ستاره‌ای و یا طلسم یا بخت و شانسی در پیشرفت آن‌ها مؤثر نبوده است. ✂️ : رمز پيروزیِ مردان بزرگ، ص۱۹۴ 👤 آيت‌الله جعفر سبحانی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
مدارس رشدمدار 🌱حیات طیبه🌱
📖 کار و کوشش يا شانس و بخت 🔸اصولاً یک روش غلط در تربیت اجتماعی ما هست و آن این‌که ما مردم در محیط «
بارها از بچه ها شنیده شده 😔چقدر بد شانس هستم . 😔چقدر دوستم خوش شانسه. 😔از بد شانسی هست که خوردم زمین ✅بد شانسی یا خوش شانسی گزاره ای است که باید توسط گفتگو و رفتار درست والدین و معلم در مقابل مواجهات ناخوشایند ،اصلاح شود . 👌قانون سبب و مسبب و یا علت و معلول برای کودک جا بیفتد. 👌اختیار و انتخاب انسانها در اتفاقات اطرافشان مهم است . مثلا وقتی که انتخاب میکنی انگشتت را روی آتش نگه داری ؛ خواهد سوخت و این ربطی به شانس ندارد . ✳️در نتیجه اگر میخواهیم گزاره شانس در باور بچه ها جا باز نکند؛ باید در دوره دوم به انتخابها و اختیارات بچه ها احترام بگذاریم ؛ و با او زیبا و طیب گفتگو کنیم تا در طی دوره رشد دوم کم کم به قضا و قدر و مشیات الهی علم پیدا کند و به آنها احترام بگذارد. این همان عبد شدن در دوره دوم است ؛ چون میداند و میفهمد باید وظیفه اش را بر اساس عقل و شرع انجام دهد و خیر را برگزیند. ولی نتیجه و اینکه چطور موفق شود ؛ دست حکیم مدبر عالم قاهر سمیع رحمان و رحیم و ودود و بصیر .. است .‌✨✨✨✨✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چجور درس خوندنی مقدس است؟ 🔻 علم به ما هو علم مقدس نیست. تقدس علم به دو چیز است. اول به تقدس معلوم است. این که علم ما به چه چیزی تعلق می‌گیرد. اگر موضوع علم اهمیت داشته باشد و ارزشمند باشد، آن علم مقدس است. مانند علم کلام، فلسفه، احکام و ... . اما جهت دیگری که آن را مقدس می کند، هدف است. اینکه این علم برای چه وضع شده و ما برای چه به دنبال آن می‌رویم، مهم است. اگر ما غایت مدار باشیم به دنبال اهداف پسندیده می‌رویم، در غیر این صورت ممکن است اهداف غیر پسندیده داشته باشیم. ممکن است علم ما مقدس باشد، اما هدف ما مقدس نباشد! مثلا ممکن است علم دین را یاد بگیریم، اما هدف ما این باشد که بگویند فلانی عالم است یا برای مال و تعریف و تمجید دیگران علم بدست آوریم. اگر بخواهیم در علم ماندگار باشیم، باید هدف‌های مقدس داشته باشیم. آیت الله مهدوی کنی @keraamat_ir