💠 عشق بزرگتر
#یک_فرمول_تربیتی (قسمت دوم)
🔹براى ساختن بشر بايد در او عشقى آفريد
كه از تمام غريزهها نيرومندتر باشد...
قرآن میگويد: «وَ الَّذينَ آمَنُوا أشَدُّ حُبّاً للَّهِ»¹
🔹آنها كه به سوى حق گرويدهاند و به سوى الله آمدهاند، از عشق، از محبت شديدترى، نسبت به حق برخوردارند.
🔹ما از محبوبهاى خود به خاطر محبوبترى چشم مىپوشيم
و خوب را فداى خوبتر مىكنيم
و آنچه با اهميتتر است انتخاب مىكنيم.
با آن كه پول را دوست داريم، مىدهيم تا به آنچه بيشتر مىخواهيم برسيم.
با آن كه جان خود را دوست داريم
از جان خود مىگذريم تا به آزادى دست يابيم.
🔹ابراهيم‹ع› با آن كه اسماعيل‹ع› را دوست دارد
و خيلى هم دوست دارد،
در راه حق و به خاطر دستور او قربانى مىكند.
🔹عشق شديدتر و حب «الله» ما را از اسارت غرايز و حب نفس و حب دنيا آزاد مىكند.
چگونه مىتوان اين عشق را
در نهاد انسان بر افروخت؟
(۱)-بقره، ۱۶۵
📚 مسئولیت و سازندگی | ص 67
📝 استاد علی صفایی حائری
#⃣ #متن
•═══••@Einsad••═══•
یکی از مهم ترین راه های فعال کردن تفکر در این دوره تقویت تفکر مشاهده ای و شنیداری است. استفاده از حواس در تفکر و سعی در بالا بردن تجربه های علمی به خوبی میتواند تفکر کودک را فعال کند.(فعال کردن تفکر در این دوره(هفت سال دوم رشد) به عنوان فعال کردن تعبد و اطاعت باید در نظر گرفته شود.)
#تک_جمله
#دوره_دوم_رشدـتفکرـاجتماعی
کتاب از تکلم تا بلوغ:
دوره ظهورمشورت وادب .
احمدرضا اخوت.
نشر قرآن و اهلبیت نبوت علیهم السلام
📸 | #کلام_ولایت
💢 ما باید به آنجا برسیم که اگر در اکناف عالم یک پژوهشگر، یک دانشمند، بخواهد به فلان نظریهی علمی یا نظریهی فلسفی دست پیدا کند، ناچار باشد زبان فارسی را یاد بگیرد. 1384/2/14
#تمدن_سازی اسلامی مقدمه ای مهم در زمینه سازی ظهور
اگر فرد بالغ به عقل خود رجوع نکند و یا به حجت درون و بیرون، بی اعتنا باشد، زندگی او عرصه ی تاخت و تاز گمراهان خواهد شد و وی را به فرصت سوزی و از دست دادن تدریجی نعمت ها وادار میکنند.
#تک_جمله
#دوره_سوم_رشد
کتاب بلوغ عقلی دوره آراستگی به آداب و احسان . احمدرضا اخوت. نشر قرآن و اهلبیت نبوت علیهم السلام
#۱۰
#فصل_چهارم
تربيت «تغيير دادن» نيست!
به طور کلی طرحهای تربيت دو گونه اند:
الف) طرحهای مبتنی بر یک سلسله مقصدها که قبلا انتخاب شده اند و انسان صرفا به عنوان شيی که باید مطابق ان طرحها ساخته شوددر
نظر گرفته می شود.بر حسب این طرحها انسان باید تربيت و ساخته شود.
ب)طرحهایی مبتنی بر واقعيت انسان و اقتضای فطری و سرشتی او و یافتن راهی برای تقویت و تکميل آنها.
این طرحها، طرحهایی است که باید با واقعيت انسان تطبيق داده شود و راه رشد دادن او کشف و مقصدها از انسان باید استخراج گردد. هنر
مربی، تغيير دادن،شکل دادن و جهت دادن تصنعی به طبيعت کودک نيست.زیرا تربيت، تزیين کردن و نقاب زدن بر شخصيت نيست بلکه آشکار
کردن، نمایان ساختن و پرده برداشتن از چهره طبيعی و خمير مایه ی فطری کودک است تا او همان شود که طبيعت و فطرتش اقتضا می کند.
433397506_-214861.mp3
3.44M
#تفکر_تعقل_تشکر
نطق~حواس~تفکر
قول~ادراک~تعقل
کلام~عواطف~تشکر
تفکر:حرکت صحیح برای کشف
تعقل: ارجاع به تعاریف ذهنی بر مدار حق
غایت تادیب نطق و طیب سازی کلام: فعال سازی تفکر تعقل تشکر
توان قدردانی و قدرشناسی از والدین در انتهای 7 سال، شاخص است.
خیلی از نارضایتی های ما از بچه ها به خاطر این است که خودمان به آنها القا کردیم.
آخرش به این میرسیم که تنها باید والدین اصلاح بشن .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨✨✨✨✨
هر وقت کاری برای فرزندانتان انجام دادید ؛ حتما این نسخه را اجرا کنید .
🔰 *خیانت عظیمی که به مادران کردند*
🔻 از اول بنابر اين بود كه نگذارند «انسان» درست بشود، كه مبادا ابرقدرتها منافعشان از دستشان برود. آنكه مى تواند منافع را از دست اينها ببرد «انسان» است. انسانى كه مى تواند منافع اينها را به باد فنا بدهد در دامن فضيلت مادرها تربيت مىشود. مادر و مادر بودن و اولاد تربيت كردن بزرگترين خدمتى است كه «انسان به انسان» مىكند. اين را كوچكش كردند. اين خيانت را به جامعه ما كردند. مادر بودن را در نظر مادرها منحط كردند! در صورتى كه «اشرف كارها در عالم مادر بودن است و تربيت اولاد». همه منافع كشور ما از دامن شما مادرها تأمين مىشود.
صحیفه امام خمینی (ره). ج۷. ص۴۴۶
🔸 کرامت نوشت: سلاح مادر در «سنگرِ خانواده» عاطفه اوست که با آن مادری میکند و انسان پرورش میدهد. اگر مادر در این سنگر نباشد، قابل نفوذ میشود. مادری کردن برای فرزندان قابل انتقال به کسی نیست؛ در حالی که مشاغل بیرون از خانه را هر کسی میتواند انجام دهد.
#امام_خمینی
#نقش_مادر_در_تربیت
✅ @keraamat_ir