فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کبوترم هوایی شدم…🕊
ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) بر عموم مسلمین مبارک🌹🌹🌹
┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅
@falah_ir
685514496_-215092.mp3
3.97M
#صوت های کوتاه شده #رشد۲
#استاد_چیتچیان
قسمت پنجم 👆
#سوال
با بچه های بیش فعالی که به درس خواندن اهمیت نمی دهند، باید چه کار کنیم؟
آیا سیستم تربیتی گذشته بهتر نیست؟
https://ble.ir/Roshd_ChitChiyan
#۱۱
#فصل_پنجم
تربيت ،«عادت دادن» نيست!
.تربيت، فن جلوگيری ازتشکيل عادات است. عاداتی که مانع ظهور اراده، هوشياری،اختيار و آزادی انسان میشود.
عادت نتيجه ی تکرار دائمی هر گونه لذت و عمل
است تا آنجا که طبيعت ما بدان لذت با عمل محتاج شود و هنگامی که به چيزی عادت کردیم ترک عادت دشوار است و چون استعمال مکرر
هرچيزی دگرگونی در کنش اندام های مختلف بدن ایجاد می کند. ترک عادت در آغاز موجب اختلالات جسمی می شود.
هر قدر شخص به
تشکيل عادت بيشتری تن در دهد به همان نسبت از آزادی و استقلال خویش کاسته است و این روش، خلاف تربيت عقلانی و ارادی است.
از
طرف دیگر، عادت مستلزم ثبات و تکرار فعاليت است و باعث صرفه جویی در نيرو و تسهيل فعاليت ها و تغيير رشد می شود. عاداتی که با فکر
و تأمل ملازم باشد شخص را به تازه جویی و ابتکار سوق می دهد. ولی عادات انفعالی که منظور ما همين مفهوم است،جریان رشد و ابتکار را
قطع می کند.
امام صادق عليه السلام:
إن أحبَبتَ أن يَزيدَ اللّهُ فی عُمُرِكَ فَسُرَّ أبَوَيكَ
اگر دوست دارى كه خداوند، عمرت را زياد كند، پدر و مادرت را شاد نما
بحارالأنوار جلد74 صفحه81
🆔 @hadisgraph
تقویت نشاط فرزندان کودک و نوجوان
https://ble.ir/neshatvasalamati
مدارس رشدمدار 🌱حیات طیبه🌱
تاثیر یادگیری @intrnship
در مدرسه رشد مدار حیات طیبه
بچه ها میخوانند🌸
میشنوند🌸
میبینند 🌸
میبینند ومیشنوند 🌸
بحث میکنند🌸
تجربه میکنند.🌸
به همدیگر یاد میدهند.🌸
چون کودک اگر خوب نبیندو خوب نشنود و اجازه نداشته باشد دانسته هایش را با دوستان و معلمش به بحث بگذارد و موانع بر سر راه تجربه کردنهایش ایجاد شود ؛ و به او یاد داده شود به درخواستهای دیگران بی تفاوت باشد ؛
خیر گزین نخواهد شد .
مهربان نخواهد شد .
دوست داشتن را با دیگران به اشتراک نخواهد گذاشت .
شاد نخواهد بود .
علمش با عملش فاصله اش زیاد خواهد بود .
علاقه و رابطه اش با خدا خشک خواهد شد .
و.....
-437248255_-215699.opus
1.35M
سلااام.
⏱کمتر از ده دقیقه.
🎙گپ و گفتی با یک دوست درباره فیلم دیدن 📺
و نظرات استاد اخوت.
توسط: خانم ادیب.
🌦مدرسه دانش آموزی قران و عترت
🔆 *تمرین جلسه هشتم*
1⃣ *رابطه*
هر رابطهای بستری متناسب برای انواع فعالیتها فراهم میکند و با هر رابطه، عمل شکل میگیرد.
باید رابطههای پیرامونمان را بشناسیم و وجه اتصالمان با دیگران را یادداشت کنیم.
رابطه میدان عمل ماست و تشکیل رابطه باعث میشود وارد میدان عمل شویم.
قدرشناسی از هر رابطه به معنی ادای حقوق آن سطح از رابطه است که باعث میشود از منافع آن، بهرهمند شویم.
2⃣ *ارتباط*
ارتباط، تاثیر و تاثری است که نتیجه یک رابطه است.
دو عامل برای شکلگیری ارتباط، بروزها و واکنشهاست.
اصلاح بروزها و واکنشها، ارتباطات ما را اصلاح میکند.
♦️ با ابزارها و مهارتهای *همکلامی، همفکری، همدلی، همراهی، همکاری، همنشینی و همآهنگی* میتوانیم رابطههایمان را ارتقا دهیم و این ابزارها و مهارتها به ما توان مضاعف میدهند که رابطههای بیشتر و بهتری ایجاد کنیم.
🎀 *همکلامی:* آیا زبان مشترکی برای برقراری ارتباط با آدمها دارم؟
در همکلامی میزان سخن گفتن موثر است یعنی باید توانست حول یک موضوع برای مدتی معین صحبت کرد.
🍀 *همفکری:* در مشارکت با دیگران چقدر میتوانم، فکر و نظر طرف مقابل را در کارها مشارکت دهم؟
💞 *همدلی:* اینکه چقدر حقوق دیگران را میشناسم و چقدر به رعایت و انجام آن پایبند هستم؛ مشخص میکند چقدر در ارتباط با دیگران به سطح همدلی رسیدم.
👭 *همراهی:* پیدا کردن مقصد مشترک برای همجهت شدن با همدیگر در هم راهی مهم است.
3⃣ *برنامه و مقصد*
⛳️ *مقصد:* غرض و هدفی است که از رابطه وارتباط در نظر گرفته میشود.
🗓 *برنامه:* مسیر و فرآیندی که برای تحقق آن غرض و هدف در پیش گرفته میشود.
📝 مقاصد و برنامههایی که در زندگی داریم را احصاء کنیم.
اگر قرار باشد شکرِ نعمتِ روابط و ارتباطاتی که داریم را به جا آوریم، چه کاری باید انجام دهیم؟
اگر قرار باشد برای رسیدن به مقاصدمان برنامهریزی کنیم، به چه مولفههایی توجه میکنیم؟
#۱۲
#فصل_ششم
تربيت ، «سرعت بخشيدن به مراحل رشد» نيست!
اگر پيام های تربيتی با سرعت و تعجيل و بدون در نظر گرفتن فرصت درون سازی از جانب کودک، به
طور دفعی و ناگهانی و از طریق روش های مستقيم و دیکته شده صورت گيرد (هر چند ظاهرا یک انتقال صوری با سرعت انجام گرفته است)
اثر پایدار و ماندنی نخواهد داشت.معلم باید به جای سرعت بخشيدن به مراحل رشد و آموزش، نقش تحریک کننده ی این انگيزه طبيعی را
داشته باشد. حال آنکه اکثر آموزش ها و روش های تربيتی نقش خاموش کننده ی نيروی کنجکاوی را دارد و خود مانع بالندگی و خلاقيت درون
زای دانش آموزان می گردد.این سرعت شتابنده برای انتقال مطالب و تزریق سریع دانش به کودک نه تنها به یادگيری معنی دار و
تربيت درونی او کمکی نمی کند، بلکه خود موجب کندی و یا حتی توقف و رکود نيز می گردد.