eitaa logo
مدارس رشدمدار 🌱حیات طیبه🌱
510 دنبال‌کننده
832 عکس
242 ویدیو
23 فایل
حرکت بسوی تمدن نوین اسلامی با تربیت فرزندان به سبک نوین اسلامی ایرانی موسسه رهپویان عصر ظهور موقوفه حضرت بقیه الله الاعظم روحناله الفداء شهرستان شاهرود تلفن ۰۲۳۳۲۲۸۱۹۲۲ ۰۹۳۵۳۸۶۸۱۱۶ پاسخگویی به سوالات کانال و ثبت‌نام دوره تربیت مربی: @raz_org_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
تقویت نشاط فرزندان کودک و نوجوان https://ble.ir/neshatvasalamati
مدارس رشدمدار 🌱حیات طیبه🌱
تاثیر یادگیری @intrnship
در مدرسه رشد مدار حیات طیبه بچه ها میخوانند🌸 میشنوند🌸 میبینند 🌸 میبینند ومیشنوند 🌸 بحث میکنند🌸 تجربه میکنند.🌸 به همدیگر یاد میدهند.🌸 چون کودک اگر خوب نبیندو خوب نشنود و اجازه نداشته باشد دانسته هایش را با دوستان و معلمش به بحث بگذارد و موانع بر سر راه تجربه کردنهایش ایجاد شود ؛ و به او یاد داده شود به درخواستهای دیگران بی تفاوت باشد ؛ خیر گزین نخواهد شد . مهربان نخواهد شد . دوست داشتن را با دیگران به اشتراک نخواهد گذاشت . شاد نخواهد بود . علمش با عملش فاصله اش زیاد خواهد بود . علاقه و رابطه اش با خدا خشک خواهد شد . و.....
-437248255_-215699.opus
1.35M
سلااام. ⏱کمتر از ده دقیقه. 🎙گپ و گفتی با یک دوست درباره فیلم دیدن 📺 و نظرات استاد اخوت. توسط: خانم ادیب. 🌦مدرسه دانش آموزی قران و عترت
🔆 *تمرین جلسه هشتم* 1⃣ *رابطه* هر رابطه‌ای بستری متناسب برای انواع فعالیت‌ها فراهم می‌کند و با هر رابطه، عمل شکل می‌گیرد. باید رابطه‌های پیرامون‌مان را بشناسیم و وجه اتصال‌مان با دیگران را یادداشت کنیم. رابطه میدان عمل ماست و تشکیل رابطه باعث می‌شود وارد میدان عمل شویم. قدرشناسی از هر رابطه به معنی ادای حقوق آن سطح از رابطه است که باعث می‌شود از منافع آن، بهره‌مند شویم. 2⃣ *ارتباط* ارتباط، تاثیر و تاثری است که نتیجه یک رابطه است. دو عامل برای شکل‌گیری ارتباط، بروزها و واکنش‌هاست. اصلاح بروزها و واکنش‌ها، ارتباطات ما را اصلاح می‌کند. ♦️ با ابزارها و مهارت‌های *هم‌کلامی، هم‌فکری، هم‌دلی، هم‌راهی، هم‌کاری، هم‌نشینی و هم‌آهنگی* می‌توانیم رابطه‌هایمان را ارتقا دهیم و این ابزارها و مهارت‌ها به ما توان مضاعف می‌دهند که رابطه‌های بیشتر و بهتری ایجاد کنیم. 🎀 *هم‌کلامی:* آیا زبان مشترکی برای برقراری ارتباط با آدم‌ها دارم؟ در همکلامی میزان سخن گفتن موثر است یعنی باید توانست حول یک موضوع برای مدتی معین صحبت کرد. 🍀 *هم‌فکری:* در مشارکت با دیگران چقدر می‌توانم، فکر و نظر طرف مقابل را در کارها مشارکت دهم؟ 💞 *هم‌دلی:* اینکه چقدر حقوق دیگران را می‌شناسم و چقدر به رعایت و انجام آن پایبند هستم؛ مشخص می‌کند چقدر در ارتباط با دیگران به سطح هم‌دلی رسیدم. 👭 *هم‌راهی:* پیدا کردن مقصد مشترک برای هم‌جهت شدن با همدیگر در هم راهی مهم است. 3⃣ *برنامه و مقصد* ⛳️ *مقصد:* غرض و هدفی است که از رابطه وارتباط در نظر گرفته می‌شود. 🗓 *برنامه:* مسیر و فرآیندی که برای تحقق آن غرض و هدف در پیش گرفته می‌شود. 📝 مقاصد و برنامه‌هایی که در زندگی داریم را احصاء کنیم. اگر قرار باشد شکرِ نعمتِ روابط و ارتباطاتی که داریم را به جا آوریم، چه کاری باید انجام دهیم؟ اگر قرار باشد برای رسیدن به مقاصدمان برنامه‌ریزی کنیم، به چه مولفه‌هایی توجه می‌کنیم؟
#۱۲ تربيت ، «سرعت بخشيدن به مراحل رشد» نيست! اگر پيام های تربيتی با سرعت و تعجيل و بدون در نظر گرفتن فرصت درون سازی از جانب کودک، به طور دفعی و ناگهانی و از طریق روش های مستقيم و دیکته شده صورت گيرد (هر چند ظاهرا یک انتقال صوری با سرعت انجام گرفته است) اثر پایدار و ماندنی نخواهد داشت.معلم باید به جای سرعت بخشيدن به مراحل رشد و آموزش، نقش تحریک کننده ی این انگيزه طبيعی را داشته باشد. حال آنکه اکثر آموزش ها و روش های تربيتی نقش خاموش کننده ی نيروی کنجکاوی را دارد و خود مانع بالندگی و خلاقيت درون زای دانش آموزان می گردد.این سرعت شتابنده برای انتقال مطالب و تزریق سریع دانش به کودک نه تنها به یادگيری معنی دار و تربيت درونی او کمکی نمی کند، بلکه خود موجب کندی و یا حتی توقف و رکود نيز می گردد.
-1638719742_-216005.mp3
4.05M
قسمتی از جلسه جمعه های استاد. در مباحث فهم قرآن جلسه دوازدهم http://dabestan.fahmeghoran.ir/?page_id=18936
🎙 | تعلیم و تربیت اسلامی 👤 استاد میرباقری 🔸تعلیم و تربیت رسمی در کشور ما به شدت تحت تأثیر فرهنگ غرب است. وضعیت‌شناسی تعلیم و تربیت برای شناخت تأثیر جریانات تعلیم و تربیت غربی در دنیای اسلام و کشورمان امری  لازم است. 🔹سه رویکرد در دانش‌های مربوط به حوزه تعلیم و تربیت اسلامی (رویکرد فلسفی، رویکرد فقهی، رویکرد تدوینی) وجود دارد  که در این سخنرانی ویژگی های هر یک بیان شده است.  🔸مکتب تربیتی اسلام بعنوان مجموعه آموزه هایی است که می توان از اسلام نسبت به حوزه تربیت استنباط کرد. البته مکتب تربیتی اسلام برای تبدیل شدنش به یک نظام تربیتی عینی و جاری شدنش در عینیت باید از بستر علوم تربیتی هم عبور کند. ما در حوزه علوم تربیتی نیاز به مکتب تربیتی، دانش ها و علوم تربیتی و نیاز به مدل های عینی تربیتی داریم. 🔹علم دینی یعنی علمی که در آن مکتب مستند به اسلام فرآوری شده، تبدیل شده به دانش کاربردی که می‌تواند به ما معادله دهد، پیشگویی کند و هدایت تغییرات را به عهده بگیرد. علم دینی، علمی است که مکتب و دستاوردهای استنباطی از دین در روش تحقیقش جانمایی شده باشد. 🔸ما در دستیابی به علوم تربیتی اسلام در قدم اول نیازمند به استنباط مکتب تربیتی اسلام از متون دینی هستیم، قدم بعد این است که این مکتب تربیتی چگونه تبدیل به علوم تربیتی می شود. البته دستیابی به مکتب تربیتی اسلام و علوم تربیتی و مدل های برنامه ریزی تربیتی احتیاج به نرم افزار پیشینی هم دارد. 📥 لینک دریافت رایگان صوت 🌐 fatehan.net/post/34 🆔 @fatehan_net
*دوره آموزشی تربیت جنسی در سایه عفاف* ✨ *دکتر فاطمه فیاض* هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) *ویژه والدین و مربیان کودک و نوجوان* *۱۶۰ دقیقه فایل آموزشی* مبتنی بر آموزه های دینی و بر اساس کتاب مهارت‌های تربیت جنسی در سایه عفاف ✅ *پیوند شرکت در دوره برون‌خط:* yun.ir/2nqrd7 ✅ *پیش ثبت نام در دوره برخط:* شما می‌توانید برای شرکت در دوره برخط بعدی در همین موضوع و موضوعات دیگر تربیتی پیش ثبت نام نمایید: formafzar.com/form/4zkb6 @NasleTohidi
📚 دیوارهایی که در ذهن خود می‌سازیم 🖌 روزی دانشمندی آزمایش جالبی انجام داد. او یک شیشه وسط یک آکواریوم بزرگ گذاشت و آن را دو نیم کرد. در یک سمت، یک اردک‌ماهی قرار داد و در سمت دیگر ماهیهاي کوچولو که غذای مورد علاقه‌ی اردک ماهی بود قرار داشت. اردک‌ماهی، بارها به ماهيهاي كوچولو حمله کرد و هر بار به دیوار نامرئی شیشه‌ای برخورد کرد تا این‌که دیگر ناامید شد و از حمله دست کشید. او دیگر باور کرده بود که شکار آن ماهیها محال و غیرممکن است( در واقع او مبتلا به پديده درماندگي آموخته شده گرديد كه فرد مبتلا به آن اعتماد به نفسش را أز دست مي دهد و در نتيجه آن بين كوشش با پيشرفت هيچ رابطه أي نمي بيند )... دانشمند حالا دیوار حائل را برمي دارد . ولی اردک ماهی دیگر هیچ‌وقت به سمت ماهيهاي كوچولو نرفت و در كمال ناباوري در ميان وفور نعمت از گرسنگي جان مي سپارد... دیواری که در ذهنش بین او و ماهيهاي کوچولو ساخته شده بود بسیار محکم‌تر از آن دیوار شیشه‌ای بود... (به نقل أز پال هرسي و كنث بلانچارد در كتاب مديريت منابع انساني) 📌 برای انجام کارهایی که به نظر غیرممکن می‌آیند، انسان ابتدا باید آن دیواری را که در ذهنش ساخته است تخریب کند... @intrnship 🌸🌸🌸🍃🍃🍃
مدارس رشدمدار 🌱حیات طیبه🌱
📚 دیوارهایی که در ذهن خود می‌سازیم 🖌 روزی دانشمندی آزمایش جالبی انجام داد. او یک شیشه وسط یک آکواری
وقتی مدام به کودک گفته میشود حواست جمع کن چرا املات غلط نوشتی چند بار باید یک درس بهت بگم تاکی میخواهی بازیگوشی کنی چرا درس نمیخونی چرا مشقهات ننوشتی همیشه بی نظمی هیچوقت ندیدم سر وقت بیای مدرسه خستم کردی شاگرد بی ادب و . . . . کودک دچار بدبینی آموخته شده یا درماندگی آموخته شده میشود؛ من هیچ وقت بچه خوبی نبودم من هیچ وقت درسها رو یاد نمیگیرم و..... ❌و این روند خشک کردن یک نهال سبز و پربرکت خواهد بود . ❌و این روند ناامید کردن یک نهال زیبا از اینکه درختی تنومند و پربار شود .خواهد بود . ❌و این روند از بین بردن انگیزه و تلاش یک کودک برای فردی با کفایت شدن خواهد بود . ❌و این روند از بین بردن نسلی شجاع که با اقتدار بگوید من میتوانم، من یک ایرانی باکلاس و پیشرفته ام ؛ خواهد بود. 👌انسانی که خودش را دست کم میگیرد؛ مقهور قدرت و فرهنگ پوشالی غرب خواهد بود . 👌آیا میشود روی چنین فردی حسابی باز کرد؟
بازی جدول ضرب تقویت تمرکز درک قوانین