eitaa logo
مدارس برتر ایران و جهان
1.2هزار دنبال‌کننده
181 عکس
46 ویدیو
65 فایل
🔵 قرارگاه فعالان مدرسه ای / محلی برای معرفی ایده ها و نوآوری های مدارس برتر ایران و جهان 🌍 🔴 مدرسه ما به وسعت همه دنیا است و دل آدمی بزرگ تر از این دنیا است. ⚫ مدیر کانال؛ علی امینیان _ مدیر مرکز تربیت اسلامی @ali_aminian110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نکته خوبی است و در موقعیت های مختلف کاربرد داره؛ رهبر معظم انقلاب هم اشاره ای به این نکته داشتند که گاهی اثر حرف و عمل معلم فیزیک از معلم دینی در دینداری کودک بیشتر است. ♦️ البته نباید به عنوان قاعده کلی به آن نگاه کرد. در واقع اینطور بگوییم که این قاعده برای دانش آموزان به اصطلاح دین گریز صادق است. و الا دینداران، عموما دین خود را از معلم دینی یا روحانی مسجد گرفته اند. ♦️اگر پدر و مادری در دوره کودکی فرزند خود را درست تربیت کنند ( بدون افراط و تفریط یا گرفتن آزادی های کودک، معارف دین را درست به او منتقل کردند و خود نیز عامل باشند) آنگاه فرزند در دوره نوجوانی دین گریز نخواهد شد. در این صورت اگر مادری صبح و شب حسینیه و دار القرآن رفت باز هم دخترش سخن او را خواهد پذیرفت. و لازم نیست حتما دکترای فیزیک کوانتوم یا سفر هلند در کارنامه اش داشته باشد. ♦️خلاصه می خواهم بگویم دین گریزی یک وضعیت یا رفتار طبیعی نیست. دین مطابق فطرت بشر است. باید بلد باشیم دین درست و همه دین را منتقل کنیم. نشنیدن حرف والدین نیز یک رفتار طبیعی نیست. نوجوانی از والدین خود گريزان است که دین را به او تحمیل کرده اند یا از اخلاق و شخصیت آن ها متنفر است. ♦️پدر و مادرها و معلمان و به صورت کلی مربیان، ما دو کار مهم داریم. یک؛ دین را بشناسیم. دو؛ تربیت و اصول آن را یاد بگیریم. بدون این دو مقدمه، تربیت دینی امکان پذیر نیست و بلکه نتیجه عکس می دهد. 🌍 به کانال مدارس برتر ایران و جهان خوش آمدید: https://eitaa.com/madresebartar/476
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 کار خلاقانه یک معلم برای انگیزه دادن به دانش آموزانش ♦️این معلم با استفاده از هوش مصنوعی تصویر بزرگسالی دانش آموزان را در لباس شغلی که علاقه مند هستند ایجاد کرده است 🌍 به کانال مدارس برتر ایران و جهان خوش آمدید: https://eitaa.com/madresebartar/476
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 این کلیپ مستند رو هم ببینید جالبه و البته غم انگیز! ♦️مال چند سال قبل هست. من ندیده بودم. گفتم شاید شما هم ندیده باشید. ♦️ روی این ماجرا چه تحلیل هایی رو میشه ارائه داد؟ به نظرم کلی یادداشت و مقاله میشه روی این کلیپ نوشت. ♦️اینم لینک آپاراتش هست: https://www.aparat.com/v/kXQUA 🌍 به کانال مدارس برتر ایران و جهان خوش آمدید: https://eitaa.com/madresebartar/476
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ آموزش پیش دبستانی در چین ♦️در نگاه نخست، آموزش های این مهدکودک بسیار جذاب و بلکه اعجاب انگیز است. کودکان نسل آینده، ضمن اینکه با عرضه بار می آیند، آنچه در زندگی آینده به آن نیاز دارند فرا گرفته و از بحث های نظری بیهوده رها هستند. واقعا هم درست است و این فواید وجود دارد. اصلا کاش این آموزش ها در مهدهای ما هم وجود داشت. ♦️اما از سوی دیگر ملاحظاتی وجود دارد که آن ها را نیز نباید از نظر دور داشت. اگر مهدکودکی نظر داشت این الگو را پیاده نماید باید موارد زیر را مدنظر داشته باشد: ۱. این فعالیت ها مانند اتوکشی و خیاطی و بنایی، نانوایی و ... چقدر بچه ها از روی علاقه به این کارها می پردازند؟ اگر پاسخ مثبت است این علاقه را چگونه ایجاد کنیم؟ ۲. در کنار این فعالیت ها چقدر بچه ها به بازی می پردازند؟ در این سن بچه ها نیاز به بازی دارند و زندگی واقعی را از طریق و در بازی می آموزند. ۳. آیا در این مهدکودک کرامت بچه ها (به عنوان اصل محوری در تربیت)حفظ می شود یا با این فعالیت ها صرفا آماده فرمانبری، تبعیت، کارمندی و کارگری خواهند شد؟ انسان مطلوب، باید فرزانه باشد و فرمانبرداری را از سر اختیار و آگاهی داشته باشد و نه از سر ترس و ذلت نفس و عادت. شهروند صرفا مطیع و فرمانبر مناسب جامعه کارگری مانند چین است نه جامعه و تمدن اسلامی. 🌍 به کانال مدارس برتر ایران و جهان خوش آمدید: https://eitaa.com/madresebartar/476
برنامه وزیر پیشنهادی.pdf
1.89M
✍️ برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ♦️ به نظر شما تفاوت اساسی میان این برنامه و برنامه وزرای پیشین آموزش و پرورش مشاهده می شود؟ ♦️چند محور از اهداف و برنامه های وزرای قبلی عملیاتی و محقق شد؟ اصولا چه کسی یا نهادی کارنامه وزرای سابق را ارزیابی می کند؟ ♦️چرا برنامه ها عموماً عملیاتی نمی شوند؟ چند درصد آن به ناکارآمدی وزرا برمی گردد؟ ♦️آیا برنامه نوشتن بدین صورت صحیح است؟ در کشورهای با آموزش و پرورش پیشرفته برنامه ها چگونه نوشته شده و چند درصد آن محقق می شود؟ ♦️در همین پیشنهاده بالا، آسیب هایی برای وضع موجود برشمرده شده اما در برنامه پیشنهادی نسبت برنامه ها با آسیب ها مشخص نیست. ♦️ آقای وزیر؛ کدام برنامه های پیشنهادی شما آسیب های حوزه حکمرانی که خودتان اعلام کرده اید را برطرف می کند؟ ♦️در برنامه شما هشت هدف کلان و اصلی اعلام شده است. نسبت این اهداف با هم چیست؟ به نظرتان هر هشت هدف را می توانید به موازات هم محقق کنید؟ آیا این خلاف اصول برنامه ریزی استراتژیک نیست؟ ♦️ نمایندگان بایدبه جای برنامه، از وزیر نقشه راه بخواهند... 🌍 به کانال مدارس برتر ایران و جهان خوش آمدید: https://eitaa.com/madresebartar/476
فصل چهارم برنامه «برو پی کارت» اومده تا توی مسیر انتخاب رشته کمکت کنه و جاده سخت و پیچیده انتخاب رشته رو برات مثل آب خوردن ساده کنه؛ درست عین یه مسیریاب...! 🛤 فقط حواستو جمع کن. چشم‌بسته و بدون تحقیق انتخاب کردن؛ ممنوع! 👨‍🦯⛔️ ✅ این برنامه یه سامانه انتخاب رشته هم داره که از لینک زیر میتونید بهش دسترسی داشته باشید. http://BoroPeyKaret.com 🗓 «برو پی کارت» رو همین شبا؛ 🕙 رأس *ساعت ۲۲* 📺 از *شبکه اُمید* تماشا کُن اونم پخش «زنده» و همراه با لایو پرسش و پاسخ. 😉 📱 @BoroPeyKaret_tv
سلام به همگی؛ ♦️برو پی کارت رو که نتیجه زحمات چند ساله آقای وحید ولی و تیمشون هست رو به دوستان و اطرافیانتون معرفی کنید. ♦️برای مسئله مهم انتخاب رشته واقعا راهگشا است. گاهی با یک معرفی ساده چند سال از عمر یک نفر رو نجات می دهیم.
🌱به نام آموزگار هستی🌱 🧱 خشت اول معلمی ⁉️آیا می دانید: نخستین جلسات شروع سال تحصیلی، حکم خشت اول ساختمان معلمی را دارد؟ ➖➖➖➖➖➖ 💢 دانستی ها و مهارت های ضروری برای شروع موفق سال تحصیلی 👨‍🎓👩‍🎓ویژه دانشجو‌معلمان و نومعلمان 💠 سرفصل های دوره: ➖آمادگی های اساسی برای هفته نخست تدریس ➖هنر ارتباط موثر با دانش آموزان و یخ شکن های اولیه ➖ظرافت های معارفه معلمان و شاگردان و ورود به طرح درس ➖ حساسیت ها و ریزه کاری های بیان قوانین کلاسی ➖مدیریت چالش های کلاسی در اولین جلسات معلمی ➖ خطاهای رایج نومعلمان در جلسات نخست و راه های پیشگیری از آن ❇️استاد دوره: 👨‍🏫دکتر علی اسعدی ♨️۳۰ سال تجربه آموزشی در مدارس و دانشگاه ها ♨️ مدرس دروس مهارتی دانشگاه فرهنگیان و کلاس های ضمن خدمت ♨️ مولف کتاب "ردپای تجربه" ♨️ خادم کانال معلمی "باکلاس ها" 💢ضبط آفلاین و دسترسی دائمی 💢امکان ارتباط و مشاوره با مدرس دوره 💰هزینه سرمایه گذاری = ۴۵۰ هزار تومانبا 33 درصد تخفیف: با احترام ۳۰۰ هزار تومان✅ 💳
6037998178186416
ملی _ محمد حسین خاکباز یگانه ‼️ اینا رو برام بفرست👋 1⃣ فیش واریزی 2⃣ نام و نام خانوادگی و شماره همراه بازه فروش دوره: زمان ثبت نام 📅 از ۱ شهریور تا ۱ مهر ♨️هشتک های و رو دنبال کن تا بیشتر با دوره آشنا بشی 👋برای ثبت نام، من اینجام ⬇️⬇️ @modir_horme @modir_horme ⬆️⬆️ 🍃هرمه|تنفسی عمیق در جهان آموزش •┈┈••✾❀✾••┈┈• 🌐 سایت : horme.ir 🆔ایتا : @Horme_ir 📌 اینستاگرام: Horme_pedagogy
30.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱به نام آموزگار هستی 🌱 ➖➖➖➖➖ سلام و درود بی پایان 👋 🎞 ویدئو پیش روی شما، قسمت ۱ دوره است که با احترام تقدیم شما شده است. 📌 این هدیه 🎁 دو وجه داره : 💢 وجه اول، عذرخواهی 🙏از عزیزان عضو کانال که نتونستیم براشون حدود ۲ یا ۳ هفته درست و منظم تولید محتوا کنیم. 💢 وجه دوم، کمک به تصمیم گیری و رفع ابهام برای عزیزانی که هنوز برای شرکت در دوره مردد هستند. ♨️دل یه دل کنید و هر چه زودتر برای ثبت نام اقدام بفرمایید.⬇️⬇️ 💰 احتراما، با تخفیف ۳۳ درصد ، ۳۰۰ هزار تومان 💳
6037998178186416
ملی _ محمد حسین خاکباز یگانه ➖➖➖➖➖ 👨‍💻 بنده در خدمتم ⬇️ @modir_horme @modir_horme
🏴 و بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ ، وقَد تَوازَرَ عَلَيهِ مَن غَرَّتهُ الدُّنيا وباعَ حَظَّهُ بِالأرذَلِ الأدنى ... ✍در مدرسه اربعین مدارس ما تربیت می کند و مدرسه اربعین هم تربیت می کند سازکارهای مدرسه اربعین چیست؟ چگونه با فهم عناصر و تحلیل آن می توانیم آن را در مدارس خود پیاده کنیم؟ عزیزان لطفا مطالب و نکاتشون رو تا چهارشنبه برای بنده بفرستند تا از تجمیع و تدوین همه مطالب یک مطلب جامع تنظیم کنم و در کانال قرار دهم. متشکرم
فراخوان ثبت نام در دومین دوره تمدن نوین اسلامی: دوران جدید 🟥متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر به تارنمای پژوهشکده تمدنی شهید صدر(ره) به آدرس sadr.ihu.ac.ir و یا کانال این پژوهشکده در پیام رسان های ایتا و بله با آی دی @sadr_ir مراجعه کنند، همچنین، تلفن 76702510-021 (داخلی 222) و نیز پست الکترونیکی sadr@ihu.ac.ir پاسخگوی تمامی علاقمندان خواهد بود. 🔹 درباره دوران جدید https://b2n.ir/n53972 🔹️ فرم ثبت نام https://b2n.ir/f60865 🔹️ سوالات متداول https://b2n.ir/d97953 ┄┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅┄ 🟥 پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فراخوان ثبت نام در دومین دوره تمدن نوین اسلامی: دوران جدید (۱۸ تا ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳ ) 🟥متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر به تارنمای پژوهشکده تمدنی شهید صدر(ره) به آدرس sadr.ihu.ac.ir و یا کانال این پژوهشکده در پیام رسان های ایتا و بله با آی دی @sadr_ir مراجعه کنند، همچنین، تلفن 76702510-021 (داخلی 222) و نیز پست الکترونیکی sadr@ihu.ac.ir پاسخگوی تمامی علاقمندان خواهد بود. 🔹 درباره دوران جدید https://b2n.ir/n53972 🔹️ فرم ثبت نام https://b2n.ir/f60865 🔹️ سوالات متداولhttps://b2n.ir/d97953 ┄┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅┄ 🟥 پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
▪️ ۸ شهریور، سالروز شهادت دو خدمتگزار واقعی، دو تن از متفکران آموزش و پرورش که بر خلاف اسم و رسمشان، تفکرشان مهجور مانده است. سالروز شهادت شهیدان و گرامی باد. ✔️ مدرسه دادخواهی ▪️ @madrese_dadkhahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثبت نام در دومین دوره تمدن نوین اسلامی: دوران جدید تا ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ ⭕️ در قالب یک دوره آموزشی و نظری در روزهای 18 تا 20 شهریور ماه 1403، حضوری و مجازی ✅اساتید و مربیان دوره: ♦️دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی ♦️استاد عبدالحمید نقره کار ♦️دکتر محمدهادی همایون ♦️دکتر پرویز امینی ♦️دکتر عبدالکریم خیامی ♦️حجت الاسلام علی فرحانی ♦️دکتر عطاءالله بیگدلی ♦️دکتر محمدجبارپور ♦️دکتر بهزاد عمران زاده ♦️دکتر حمید دهقانیان ♦️دکتر علی امینیان ♦️استاد جمال یزدانی 🟥متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر به تارنمای پژوهشکده تمدنی شهید صدر(ره) به آدرس sadr.ihu.ac.ir و یا کانال این پژوهشکده در پیام رسان های ایتا و بله با آی دی @sadr_ir مراجعه کنند، همچنین، تلفن 76702510-021 (داخلی 222) و نیز پست الکترونیکی sadr@ihu.ac.ir پاسخگوی تمامی علاقمندان خواهد بود. 🔹 درباره دوران جدید https://b2n.ir/n53972 🔹️ فرم ثبت نام https://b2n.ir/f60865 🔹️ سوالات متداول https://b2n.ir/d97953 ┄┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅┄ 🟥 پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
لینک حضور مجازی در دوره: https://www.skyroom.online/ch/sadr/doran2
اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبه ولینا ...
چگونگی بازتاب مساله فلسطین برای کودک. دکترفاضل.pdf
325.5K
📚 | «چگونگی بازتاب مسئله فلسطین در ادبیات کودک» ✍️ گفتاری از: دکتر رقیه فاضل؛ پژوهشگر تربیت اسلامی 📝 برخی از محورهای اصلی: - چرا باید با کودک در مورد فلسطین گفت‌وگو کرد؟ - جنگ‌ها از کجا آغاز می‌شوند؟ - چگونه جنگ تمام می‌شود؟ - درباره جنگ به کودک چه بگوییم؟ 🔹 : اساتید، معلمین، نویسندگان، والدین و دغدغه‌مندان تربیتی 🔹 فرصتی برای مرور و تامل در مبانی فکری جهت فعالیت برای کودک و نوجوان 🇵🇸🇵🇸🇵🇸 ✅ واحد ادبیات کودک و نوجوان خانه هم‌بازی در راستای مسئولیت تاریخی خود برای مساله فلسطین، در کارگاهی با ارائه دکتر رقیه فاضل به مورخۀ ۲۶ مهر ۱۴۰۲ به بررسی چرایی و چگونگی بازتاب آن در ادبیات کودک پرداخت. محتوای کارگاه با همکاری مجمع اسلامی حبل‌الله به صورت جزوه مکتوب برای استفاده دغدغه‌مندان آماده شده است. 📌 قابل توجه نویسندگان محترم: اگر مبتنی بر نوع نگاه و جهت‌گیری خانه هم‌بازی موفق به خلق داستان یا شعر با محوریت فلسطین و جبهه مقاومت شدید، جهت چاپ و نشر (با حفظ حقوق مادی و معنوی صاحب اثر) برای ما ارسال کنید. 🔹 ارسال آثار در ایتا، بله، سروش و روبیکا: 🆔 @aftabgardan_baghche 🔘 همراه ما باشید: ☑️ @hablollahir ☑️ @hambazi_tv
✅ چگونه معنای شهادت را به دانش‌آموزان ابتدایی آموزش دهیم؟ ✍رقیه فاضل 🔻معلم کلاس اول بودند. دیروز با چشم‌های اشکبار می‌گفتند فردا را چکار کنیم؟ سوال‌های بچه‌ها، غم خودمان و... به نظرم برای کودک، امید دادن از همه مهم‌تر است. همان که حضرت آقا هم در پیام‌شان اشاره کردند که «سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت» و نیز فرمودند «جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند». انتقال این پیام استحکام، هم دلها را محکم میکند و هم وقتی دل محکم شد، ترس و امید و هیجان متعادل میشود و امکان عمل عقلانی بیشتر. اما چطور به کودک می‌توان این را گفت؟ حرف‌های زیادی هست. آنچه در گام اول باید مطرح شود، این است که کودک بداند لزوما هر ضربه‌ای، مهلک نیست و چه بسا می‌تواند زاینده و رشد دهنده باشد. وقتی بدانیم بعضی ضربه‌ها را میشود اینطور دید، می‌شود گفتگو کرد و مصداقی شهادت را و شهادت سید را هم بررسی کرد با گزاره‌ها و تجاربی از دل تاریخ و وقایع منطقه. اما اصل این مثال نقض که دل را محکم می‌کند را چطور باید روایت کرد؟ شاید تمثیل. پیشنهادم این بود که فردا یک گلدان با خودتان ببرید کلاس و از بچه‌ها بپرسید به نظرتان اگر شاخه‌ی این گل را ببُرم، گل می‌میرد؟ و بگذارید گفتگو در بگیرد و عملاً قلمه زدن را به بچه‌ها نشان داده‌اید؛ که گاهی یک شاخه بریده می‌شود، اما هم آن ساختار گل میتواند پایدار باشد و هم آن شاخه بریده شده، نمیرد، بلکه زنده باشد و باز ریشه بدهد و رشد کند و... «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ...». ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران قرار شد به چهل تا دانش‌آموز کلاسشان، قلمه هدیه بدهند، نذر شهید نصرالله... پی‌نوشت: تشبیه انسان و جامعه دینی به گیاه، از قرآن استنباط شده است، آنجا که در آیه ۲۹ سوره فتح میفرماید: «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ... كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ...» 〰〰〰〰〰〰 🌐 کانال رسمی فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان قم 👇 🌐https://eitaa.com/far_cfu
-1091690750_-1771585965.pdf
750.3K
♦️طرحنامه "سفارتخانه مقاومت" ♦️ویژه مدارس
🔸سرنوشت انقلاب را برایتان بگویم ... | در آینده ایران و اسرائیل، تقابل مستقیم خواهند داشت 🔸 📆 (این سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در جمع سپاه استان اصفهان - سال ١٣۶۵ هستش. یعنی حدود ۳۸ سال قبل) ⚔️ امروز در عالم دو ولایت مطرح است: «(ع) نسبت به مسلمانان خالص» و « برای مسلمانان ناخالص». هر دوی این ولایت‌ها درحال رشد هستند و باید هم رشد کنند. ببینید چه می‌خواهم بگویم! در این‌طرف، ولایت امام دارد سر بلند می‌کند. در آن‌طرف هم ولایت اسرائیل دارد سر بلند می‌کند. در این وسط، کسانی هستند که باید یا جذب این بشوند یا جذب آن بشوند. اگر هنوز جذب نشده‌اند، به‌خاطر این است که این دو ولایت هنوز به‌اندازۀ کافی به خودشان نرسیده‌اند. اسرائیل هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. نهضت امام هم هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. ⚔️ کسانی که با امام مخالفت می‌کنند، اینها می‌مانند تا اینکه بالاخره از زیر پرچم اسرائیل سر دربیاورند! چون در عالم، دو ولایت بیشتر نخواهد بود. منتها این دو ولایت، هنوز به حد کافی بزرگ نشده‌اند. در آینده، وقتی این دو کاملاً رشد بکنند، با یکدیگر خواهند شد؛ یعنی دیگر هیچ مملکتی، بین [نهضت] امام و اسرائیل واسطه و فاصله نخواهد بود. الان سوریه و لبنان واسطه هستند. در آینده، حکومت اسلامی و اسرائیل [ ] با هم اصطکاک پیدا خواهند کرد؛ یعنی ولایت اهل‌بیت(ع) یک طرف، یهود هم یک طرف! تمام کسانی که نمی‌توانند زیر بار یهود بروند، می‌بینند که چاره‌ای جز قبول ولایت اهل‌بیت(ع) ندارند. آن‌وقت، اهل‌بیت(ع) رشد می‌کنند. در این وضعیت است که تمام جوامع، جز یهودی‌صفتان، سراغ امام زمان(ع) می‌آیند و این مقدمۀ ظهور امام زمان(ع) خواهد شد. ⚔️ شما می‌پرسید: «چرا یهود، قطب مقابل ولایت اهل‌بیت(ع) است؟» در روایت داریم کسانی که با اهل‌بیت(ع) مخالفت کنند و بغض ایشان را داشته باشند، یهود این امت‌اند. زینب کبری(ع) در همین ایام محرم و صفر، در کوفه صحبت کرد. حضرت به اهل کوفه گفت: «ضربت علیکم الذلة و المسکنة»! یعنی همان‌چیزی را که قرآن به یهود نسبت داده، حضرت خطاب به کوفیان می‌گوید! اینجا مقصود از کوفیان، تنها اهل کوفه نیست. کوفه در آن روز، نمونه‌ای بوده برای تمام کسانی که امام حسین(ع) را ترک کردند. قرآن به یهود گفت: (ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْكَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ) و زینب کبری هم خطاب به کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، چنین گفت. امروزه هم، ، همان تجلّی ولایت اهل‌بیت(ع) است؛ آنهایی که ولایت فقیه را نپذیرفتند، ولایتشان به ولایت یهود منتهی خواهد شد! ⚔️ را برایتان گفتم تا اگر سختی‌ها و فشارهایی پیش آمد، بدانید کسی که بناست در صف اهل‌بیت(ع) باشد را تحت فشار قرار می‌دهند. این شخص اگر به درد اهل‌بیت(ع) نخورد، به صف دشمنان ایشان ملحق خواهد شد. در مقابل هم، بسیاری افراد از صف دشمنان بیرون می‌آیند و به صف شما می‌پیوندند. بدانید که صف انقلاب، این است و این مشکلات را دارد تا زمانی که جلوه پیدا بکند. 💠 کانال فتوحات عرفانی: @fotuhat ‌ ‌ ‌ ‌
🎉 ضمن عرض تبریک به مناسبت حمله‌ی شیرین امشب مون به تل آویو *در زمان انتشار اخبار جنگ، ما دستورالعملی رو برای نحوه برخورد با فرزندان آماده کردیم. این راهنما به ما کمک می‌کنه تا به بهترین شکل ممکن با احساسات و نگرانی‌های اونها برخورد کنیم و فضای امنی برای گفتگو فراهم کنیم.* 🌱 🧨 در این لحظات حساس و پر از غرور و حماسه و دلاوری برای اینکه کودکانمون هم احساس غرور و عزت رو داشته باشند و آسیبی نبینند، هنگام صحبت درباره حملات موشکی ایران به نکات زیر توجه کنید: *📌 از ایجاد رعب و وحشت خودداری کنید:* با آرامش و اطمینان صحبت کنید و از بیان جزئیات ترسناک و نگران‌کننده پرهیز کنید.🪴 *📌 با شادی و افتخار صحبت کنید:* با شوق و هیجان درباره دستاوردهای کشورمون صحبت کنید. بگید که ایران موفق شده موشک‌هایی بسازه که از کشورمون دفاع می‌کنند.🪷 *📌 احساس امنیت رو در کودکان تقویت کنید:* به اونها اطمینان بدید که همه چیز خوبه و ما در امنیت هستیم. تأکید کنید که کشور ما قوی ست و از ما محافظت می‌کنند.🌿 *📌 اخبار را با نگرش مثبت دنبال کنید:* هنگام تماشای اخبار، نگرش مثبت و خوشحالی داشته باشید. تا جای ممکن سعی کنید بچه ها رو غرق در اخبار نکنید و جدای از بچه ها اخبار را دنبال کنید و درباره اتفاقات جلوی بچه ها صحبت نکنید مگر اتفاقاتی که حس مثبت و موفقیت داشته باشه.✨️ از نشون دادن واکنش‌های اضطراب‌آور و ترس از جنگ و حمله اسرائیل در حضور کودکان خودداری کنید.🍀 *📌 به سؤالات کودکان پاسخ دهید:* اگر پرسیدند، با سادگی و صداقت پاسخ بدید. از کلمات امیدبخش استفاده کنید و نگرانی‌هاشون رو کاهش بدید.💐 *📌 از زبان مناسب استفاده کنید:* از کلمات مثبت و امیدوارکننده بهره ببرید. از بیان کلمات خشن یا تهدیدآمیز دوری کنید.🌹 *📌 الگوی مناسبی باشید:* رفتار و احساسات شما بر کودکان تأثیر مستقیم داره. آرامش و اعتماد به نفس رو در واکنش‌های خودتون نشون بدید.🌲 *📌 فعالیت‌های شاد انجام بدید:* بعد از دیدن اخبار، بچه ها رو به بازی یا فعالیت‌های سرگرم‌کننده دعوت کنید. این کار به کاهش استرس و نگرانی اون ها کمک می‌کنه.🪻 *📌 مراقب محتوای رسانه‌ای باشید:* از نمایش تصاویر یا فیلم‌های ترسناک در حضور کودکان پرهیز کنید. محتوایی رو انتخاب کنید که برای سن شون مناسب باشه.🌾 *📌 ارتباط تون رو با بچه ها حفظ کنید:* به کودکان اجازه بدید احساسات و نگرانی‌هاشون رو با شما در میان بذارن. به صحبت‌هاشون گوش بدید و اون ها رو حمایت کنید.🌻 *اگر ترس در کودکان ایجاد بشه، درمان اون می‌تونه بسیار دشوار باشه، پس دقت کنید.💡 حتی وقتی اخبار رو می‌بینید، با نگرش مثبت و خوشحالی اون رو دنبال کنید. این کار به کودکان کمک می‌کنه تا احساس آرامش داشته باشن و به آینده امیدوار باشن.🍃 بیاید با هم مراقب باشیم تا نسل آینده‌ مون با اعتماد به نفس و احساس امنیت و احساس دلاوری و مقاومت رشد کنه.* 📍نشر بدید تا دیگران هم از این مطالب مفید بهره ببرند. 🌐 *میرسبحان سادات | روانشناس:*
♦️امروز را از دست ندهید! سلام؛ امروز از ایام الله است. نماز جمعه امروز نمایش شکوه جبهه حق و ایجاد رعب در جبهه باطل است. معلمان و مدیران عزیز حتی المقدور با شاگردان و دانش آموزان حاضر شوند. حضور در نمازجمعه(بخوانید جمعیت) امروز از آن عبادت های دست جمعی است که ثواب همه برای همه نوشته می شود! بالاتر آن، عمل به تکلیف است. امروز روز آزمایش جبهه حق است. لقد رضی الله عن المومنین اذ یبایعونک تحت الشجره فعلم ما فی قلوبهم فانزل السکینه علیهم و اثابهم فتحا قریبا. امروز را از دست ندهیم!