🎦 #دوره_آموزش وظیفه جوان مومن انقلابی مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب
استاد : آیت الله عبدالکریم فرحانی
دیدگاه های امامین انقلاب اسلامی در حوزه جامعه سازی و تربیت برای فعالین و سیاستگذاران این حوزه بسیار جذاب خواهد بود. در این دوره ضمن تبیین دیدگاه های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) در حوزه فرهنگ و تربیت، نسبت طرح صالحین با این دیدگاه ها تبیین و بخشی از انتظارات ایشان از این طرح بیان خواهد شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4159
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
✅ #دوره_تربیتی_تشکیلاتی شهید پورهنگ
ویژه مسئولین طرح صالحین سراسر کشور
از آذر تا اسفند ۱۳۹۸
سرفصل ها :
1️⃣ تربیت محوری و آموزش محوری
2️⃣ تربیت در عرصه فعالیت
3️⃣ طرح گام دومی ها
4️⃣مبانی تربیتی مقام معظم رهبری
5️⃣ جریان شناسی تربیت در انقلاب اسلامی
و ...
.............
✅کانال مدرسه تربیت اسلامی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش رویکردهای استراتژی برای کودکان (۲) - ولایت مدار
استاد : استاد حسن عباسی
سرمایهی ایمان، زیربناییترین سرمایهی انسانی است. سرمایهی مادی، سرمایهی علمی، سرمایهی اجتماعی و هر نوع سرمایهی دیگر باید مبتنی بر سرمایهی ایمان باشند. بر این اساس، تصمیمسازی و اتخاذ استراتژی در هر حوزهای باید مبتنی بر جهتگیری ایمانی صورت بپذیرد و معطوف به افزایش سرمایهی ایمان باشد. از این منظر، تربیت تصمیمسازان و استراتژیستهای آینده منوط به نهادینه شدن ایمان در ایشان است. بنابراین، ضروری است از کودکی تربیت ایمانی در فرد آغاز شود، چرا که پایههای ایمان در قلب، از کودکی شکل میگیرد. در این دوره با رویکرد,ولایت مدار آشنا خواهید شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4193
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش تعلیم و تربیت اقتصادی؛ چیستی و چرایی
استاد : دکتر طه رمضانی
مساله تعلیم وتربیت اقتصادی یکی از دانش های مضاف در حوزه تربیت است. تربیت اقتصادی ثمرات فراوانی در ابعاد مادی و معنوی انسان داشته و منجر به ایجاد مهارت هایی مانند آموزش مدیریت مالی شخصی، مهارت پس انداز، مهارت سرمایه گذاری و … و همچنین فضائل اخلاقی مانند انفاق و ایثار و پرهیز از حرص و … می شود. در این دوره ضمن تبیین ضرورت پرداخت به تعلیم و تربیت اقتصادی با محورهای اصلی آن آشنا خواهید شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4228
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش برجک فرهنگی
استاد : حاج حسین یکتا
فضای انقلاب اسلامی امروز نیازمند خروش جدی فعالین تربیتی و انقلابیون فداکار برای نبرد در جنگ نرم می باشد. ایجاد انگیزه تربیتی برای آماده سازی جامعه مهدوی برای بسیاری از کنشگران از چالش های اساسی است. حاج حسین یکتا با تطبیق تاریخی، با بررسی وضعیت میدانی جبهه فرهنگی و تربیتی انقلاب اسلامی و با تبیین مبانی اندیشه اسلامی-انقلابی امامین انقلاب در صدد انگیزه سازی برای بخشی از فعالین تربیتی است.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4249
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
راهنمای ثبت نام دوره تربیت پورهنگ.docx
2.75M
✅ #دوره_تربیتی_تشکیلاتی شهید پورهنگ
ویژه مسئولین طرح صالحین سراسر کشور
از آذر تا اسفند ۱۳۹۸
چگونه در سایت عضو شویم؟
چگونه یک درس را انتخاب و در آن ثبت نام کنیم؟
روش استفاده از کد تخفیف رایگان چگونه است؟
.............
✅کانال مدرسه تربیت اسلامی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش گام های مقدماتی تربیت
استاد : حجت الاسلام و المسملین آرمانی
نقطه شروع فرآیند تربیت ارتباط با مخاطب است. چه بسا مربی توانمند و محتوای غنی که نمی تواند با متربی مرتبط گردیده و تاثیرگذار و رفتارساز باشد. چارچوب های ارتباط با متربی از مباحث این دوره می باشد. این دوره از سلسله مباحث پودمان توانمندسازی مربیان کانون های امام رضا(ع) بنیاد کرامت آستان قدس رضوی می باشد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4101
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش تربیت معنوی، اخلاقی و قرآنی در گام دوم انقلاب
استاد : حجت الاسلام و المسملین اسدپور
بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت نقشه راه امتداد اندیشه های امامین انقلاب و تحقق آرمان های ایشان در جامعه اسلامی است. تحلیل این بیانیه در ابعاد مختلف خود می تواند راهبردها و سیاست های جوانان مومن انقلابی را مشخص نموده و مبتنی بر آن مسیر تعالی جامعه طی گردد. یکی از ابعاد جدی بیانیه گام دوم که در یک نگاه متنی و فرامتنی قابل تحلیل است، بعد تربیتی و انسان سازی بیانیه می باشد. دوره ذیل بخشی از پودمان «تربیت و گام دوم انقلاب اسلامی» است که توسط معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج در شهر مقدس قم برگزار گردید.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4444
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش تربیت عقلانی
استاد : مهندس ناظمی نیا
اساسا، نباید بعد عقلانی را در عرض سایر ابعاد وجودی انسان تلقی کرد بلکه باید آن را تنها وجه مشخصه و ممیزۀ انسان از سایر موجودات و محور فعالیتهایی دانسته که انسانیت انسان را به ظهور میرساند. نیروی عقلانی،کامل و تام نیست بلکه باید در مسیر زندگی به کمال برسد. به بیان دیگر قوۀ عقلانی تربیتپذیر است یعنی«میتواند»و اساسا«باید»تربیت شود. بر این اساس باید از تربیت عقلانی سخن گفت؛ تربیتی که جهتگیری اصلی آن پرورش قوای عقلانی و توجه به بعد عقلانی شخصیت، چونان رکن اساسی همۀ ابعاد وجودی،آدمی است. سقراط در جهت تربیت انسانها، بنیاد هر بدکرداری را نادانی میدانست و میکوشید تا شخص را تا جایی که امکان دارد به سمت دانایی هدایت کند. در این دوره به صورت اجمالی با تربیت عقلانی آشنا خواهیم شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4496
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش رویکردهای استراتژی برای کودکان (۳) – معرفت مدار
استاد : حسن عباسی
به یقین میتوان گفت یکی از متغیرهای مهم در ایجاد نظام اجتماعی، معرفت آحاد آن جامعه است. بر اساس این تلقی، انسانها آنگونه زندگی میکنند که فکر میکنند. برای ساخت جامعه، باید فکرها را ساخت و معرفتها را اصلاح کرد. به عبارت دیگر، اصلاح رفتار، از رهگذر اصلاح اندیشه است. بنابراین یکی از رویکردهای اساسی و مبنایی برای ساخت جامعه و طرحریزی استراتژیک، «رویکرد معرفتمدار» است.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4555
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش تربیت سیستمی
استاد : مهندس وحید غمخوار
تربیت از مسائل و مشکلات پیچیده ای است که عناصر متعددی در آن نقش دارد و بخشی از آن عناصر، در نتیجهی اقداماتی بوده است که در گذشته در جهت اصلاح انجام شده است. رفع چنین مسائل و مشکلاتی به شدت سخت است و نتایج حاصل از راهکارهای مرسوم معمولا به قدری ضعیف هستند که بر سر چشمانداز حل اثربخش مسئله مانع ایجاد میکنند. یکی از مزایای مهم تفکر سیستمی، توانایی مواجههی اثربخش با این دست از مسائل و ارتقای تفکرات به سطحی است که منجر به کسب نتایجی مطلوب حتی در شرایط پیچیده و بغرنج میشود. در این دوره با نگاه سیستم وار به موضوع تربیت آشنا خواهید شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4538
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم
استاد : آیت الله سعیدی
بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت نقشه راه امتداد اندیشه های امامین انقلاب و تحقق آرمان های ایشان در جامعه اسلامی است. تحلیل این بیانیه در ابعاد مختلف خود می تواند راهبردها و سیاست های جوانان مومن انقلابی را مشخص نموده و مبتنی بر آن مسیر تعالی جامعه طی گردد. یکی از ابعاد جدی بیانیه گام دوم که در یک نگاه متنی و فرامتنی قابل تحلیل است، بعد تربیتی و انسان سازی بیانیه می باشد. دوره ذیل بخشی از پودمان «تربیت و گام دوم انقلاب اسلامی» است که توسط معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج در شهر مقدس قم برگزار گردید.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4785
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش آشنایی با تربیت و آموزش در سند ۲۰۳۰
استاد : رضایی
رهبران کشورهای عضو سازمان ملل، در سپتامبر 2015 در اجلاس عالیرتبه سازمان ملل تعهد کردند دستور کار جهانی توسعۀ پایدار 2030 را در سیاستگذاریهای کلان خود در سطح ملی از اول ژانویه سال 2016 اجرایی کنند، برایناساس در بخش اهداف آموزشی موضوع آموزش و یادگیری مادامالعمر باکیفیت، برابر و فراگیر برای همه با محوریت یونسکو تعیین شده که ایران نیز متعهد به اجرای آن است. مؤلفههای کلیدی در برنامه آموزش 2030 عبارتند از: برابری و فراگیر بودن، دسترسی برابر، عادلانه و باکیفیت، برابری جنسیتی، کیفیت آموزش و یادگیری مادام العمر. در این دوره به بررسی اهمیت سند فوق و همچنین تحلیل آن در حوزه آموزش آشنا خواهید شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4947
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش سازماندهی و محتوای گروه
استاد : حجت الاسلام نبی زاده
استاندارد و استانداردسازی یک سازوکار بسیار مهم جهت توسعه پایدار در حوزه های مختلف است. بنابراین تدوین استانداردها و پیادهسازی استانداردهای تدوین شده امری بسیار حیاتی برای نهادهای متولی ساختارهای انسانی و فعالیتی است. در دوره پیش رو با استانداردهای شکلی و محتوایی گروه های تربیتی صالحین در بسیج آشنا خواهید شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4947
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش تربیت مدرن
استاد : وحید غمخوار
افزایش ساعات تنهایی، نبود گروه همسالان و بازی های جمعی در پی تغییر الگوی فرزندآوری، تغییر سرگرمی های کودکانه از فعالیت های بدنی انرژی بر به بازی های مجازی و بسیاری دیگر از عوامل برخی از مظاهر زندگی مدرن است که تأثیر مستقیمی بر دنیای کودکان و نوجوانان گذاشته است. بر این اساس تربیت در بستر زمانه نیز اقتضائات خود را داشته و دارد. در این دوره با برخی الزامات و روش های تربیت در دنیای مدرن آشنا خواهید شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=5013
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش مساله شناسی در نظام تعلیم و تربیت
استاد : محمد آزین ( پژوهشگر و طراح نظام های فرهنگی تربیتی )
مسئله شناسى، مشخص نمودن صورت مسایل، طبقه بندى آنها و ترسیم چارچوبی از وضع موجود جهت نیل به آینده مطلوب و مورد انتظار مىباشد و از پراکنده کارى، سطحی نگرى، تک بعدى نگرى و نیز بلندپروازى هاى غیر واقع بینانه جلوگیری میکند. از این رو لازم است با درک صحیحی از چیستی مسائل و مشکلات، برای حل آنها چاره جویی کرد. در این بین توجه به مسائل در نظامات تعلیم و تربیت نیز به دلیل اهمیت محصول این نظامات که همانا انسان طراز انقلاب است از اهمیت دوچندانی برخوردار است. در این دوره که از کارگاه های جشنواره ایتات می باشد با روش های مساله شناسی آشنا خواهید شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=5094
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش رویکردهای استراتژی برای کودکان (۴) – امنیت مدار
استاد : حسن عباسی
امنیت حاصل توازن آسیب و تهدید است. نیازهای فرد یا جامعه نقاط آسیبپذیر وی هستند. تهدید، عدم پاسخگویی مناسب به نیاز است که ناامنی را ناشی میشود. تا زمانی که نیاز در انسان و جامعه وجود دارد، تهدید نیز وجود دارد. از این جهت، مسئلهی امنیت همزاد بشر بوده و با او همراه است. در این بین، استراتژی به عنوان علم بقاء جامعه، مسئول زدودن تهدیدهای وارده علیه جامعه و تأمین امنیت آن است. کسی که قدرت پاسخ به نیاز خود را نداشته باشد، در تصمیمسازی صحیح درمانده و بیچاره میگردد. از این رو، پس از تبیین رویکرد قدرتمدار در استراتژی برای کودکان، به تبیین رویکرد امنیتمدار پرداخته میشود.
تجربهی بشر در حوزهی امنیت تا کنون به چهار مکتب امنیتی رسیده است: آسیبمحور، تهدیدمحور، فرصتمحور، و موقعیتمحور. مکتب موقعیتمحور، به عنوان مکتب چهارم امنیتی، مکتب اختصاصی اسلامی – ایرانی است که محور اصلی مباحث در رویکرد امنیتمدار است. در این چهارچوب، یک استراتژیست و تصمیمساز، عموماً تهدید را به مثابه موقعیتی میبیند که با اتخاذ استراتژی صحیح و تصمیم درست، میتواند از آن دُرّ گرانبهایی بسازد. مانند صدف که با ترشح از ذات خود به تهدیدی چون سنگ، نه تنها آن تهدید را رفع میکند، بلکه ارزش آن را نیز ارتقاء بخشیده و سنگ را تبدیل به مروارید میکند.
🌐https://madresefeiz.com/?p=4528
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش تحلیلی بر مطالبات بیانیه گام دوم انقلاب
استاد : حجت الاسلام کمالی
بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت نقشه راه امتداد اندیشه های امامین انقلاب و تحقق آرمان های ایشان در جامعه اسلامی است. تحلیل این بیانیه در ابعاد مختلف خود می تواند راهبردها و سیاست های جوانان مومن انقلابی را مشخص نموده و مبتنی بر آن مسیر تعالی جامعه طی گردد. دوره ذیل بخشی از پودمان «تربیت و گام دوم انقلاب اسلامی» است که توسط معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج در شهر مقدس قم برگزار گردید.
🌐https://madresefeiz.com/?p=5257
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
معاونت تعلیم و تربیت استان سمنان با همکاری #مدرسه_تربیتی_فیض دومین مرحله توانمندسازی سرگروه های صالحین کودک و نوجوان را برگزار میکند.
علاقه مندانی که توسط مسئولین صالحین معرفی شده اند می توانند پس از عضویت در سایت مدرسه فیض به نشانی :
🌐 madresefeiz.com
در بسته آموزش ویژه این مرحله شرکت نمایند.
✅ ble.im/madresefeiz
✅ eita.com/madresefeiz
✅ t.me/madresefeiz
✅sapp.ir/madresefeiz
✅madresefeiz.com
سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس با همکاری #مدرسه_تربیتی_فیض اولین مرحله توانمندسازی مربیان طرح شهید #بهنام_محمدی را برگزار میکند.
علاقه مندانی که توسط معاونت تعلیم و تربیت معرفی شده اند می توانند پس از عضویت در سایت مدرسه فیض به نشانی :
🌐 madresefeiz.com
در بسته آموزش ویژه این مرحله شرکت نمایند.
✅ ble.im/madresefeiz
✅ eita.com/madresefeiz
✅ t.me/madresefeiz
✅sapp.ir/madresefeiz
✅madresefeiz.com
🎦 #دوره_آموزش ارزیابی تربیتی
استاد : حجت الاسلام جلیل علی نژاد
جایگاه نظارت و ارزیابی مستمر متربیان در یک گروه و تشکیلات به حدی است که برخی از صاحب نظران تربیت تشکیلاتی را چیزی جز نظارت نمی دانند. نظارت به معنی زیر نظر گرفتن رفتارها، کارها، یا اطلاعات، با هدف تاثیرگذاری، مدیریت، یا هدایت کردن آنها است. در این جلسه با ابعاد مختلف نظارت در گروه آشنا خواهید شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=5608
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش اعتکاف، کانون هدف یابی
استاد : حجت الاسلام والمسلمین دسمی
یكى از سنتهاى حسنه و مستحبات اسلامى كه پس از پیروزی انقلاب اسلامى احیاء گردید، سنت مبارك اعتكاف است. این سنت، در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانى طرفداران زیادی داشته و در مملکت اسلامى مورد توجه بوده است. اعتکاف در سنین دانش آموزی نیز به صورت خاص مورد توجه مجموعه های تربیتی است که خاطره خوشی را برای این سنین رقم می زند. در این دوره با ابعاد اعتکاف برای دانش آموزان آشنا می شوید.
🌐https://madresefeiz.com/?p=5758
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz
🎦 #دوره_آموزش آسیب شناسی تربیت گروهی
استاد : حجت الاسلام والمسلمین پاکباز
آسیبشناسی یعنی شناسایی عوامل تأثیر گذار منفی در اجرای هدف و مأموریت مورد انتظار. آسیب شناسی با تشخیص نقاط ضعف تفاوت دارد. نقص مانع کمال یک فعالیت میگردد اما آسیب نتیجه فعالیت را تغییر داده و منحرف میکند. به عنوان مثال: تشکیل حلقههای تربیتی در مسجد، تأثیر بسزایی در تربیت اعضای حلقهها خواهد داشت؛ برگزاری حلقه در حسینیه یک ضعف در عملکرد به شمار میرود. حال آنکه مشاهده فیملهای مضرّ در روند تربیتی توسط متربیان آسیب محسوب میشود. با شناسایی دقیق آسیبهای موجود و استفاده از راهکارهای مناسب رفع آنها، سیر تربیتی حلقهها، با صحت تداوم یافته و مانع انحراف از مسیر اصلی، میگردد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=5777
..............
🔴کانال مدرسه تربیتی فیض:
🆔 @madresefeiz