مدرسه تربیت اسلامی فیض
❌ لطفا جهاد تبیین انجام ندهید ❌ ✔️ وقتی که نمیدونیم از کجا و چطور باید شروع کرد⁉️ ✔️ مخصوصا اگر مخا
🔰 برخی از مهم ترین نیازها یا ابهامات و سوالات مخاطبین گرامی در حوزه جهاد تبیین که برا ما ارسال شده و قراره در موردش #فردا صحبت کنیم👇👇
🔸 طرق تبیین نسبت به نوجوانان ؟!
🔸 مبانی تبیین چیست؟
🔸از چه طریقی جهاد تبیین انجام دهم؟
🔸 الان توی وضعیت جامعه چگونه میتونیم مسائل مختلف رو تبیین کنیم و براش راه حلی پیدا کنیم؟
🔸 جریان سازی و تأثیرگذاری حداکثری خصوصا در بین نوجوانان ها و جوانها جذاب واثرگذار بودن خصوصا در مقابل دشمنی که به شدت مهندسی شده کار میکنه
🔸 چرامردم اینقدرمنفی گر هستن؟
🔸 اینکه باید جهاد تبیین را از کجا و چگونه آغاز کرد؟
🔸 "تکنیک ها و مهارت های روش تبیین فارغ از محتوای تبیینی چیست؟ لایه ها و سطوح فرهنگی جامعه را چگونه مبتنی بر کارویژه جهاد تبیین تحلیل کنیم."
🔸 نظام تبیین در مواجهه با تنوع موضوع و مخاطب؟
🔸 این که راهکار داده بشه به جای طرح مدام مسئله.
🔸 اینکه چه موضوعی برای قشر نوجوان، خوب است تبیین شود؟
🔸 "در تشکیلات ما جایگاه این امر مهم چگونه تعریف میشود؟ الزامات شناختی این امر در راهبرد نگاری آن چست؟"
🔸 چگونه تعالیم اسلامی در امورات زندگی فردی و اجتماعی عصر کنونی، قابل کاربرد می شود؟
🔰 شما هم می تونید سوالات، ابهام ها یا نیازتون رو با ما در میون بزارید تا تو رویداد #هزار_مشعل در موردش صحبت کنیم👇👇
https://formafzar.com/form/29uqt
⭕️ کفر متحرك به اسلام مى رسد، ولى اسلام راكد، پدر بزرگ كفر است!
🔹 هر كدام از ما در جايگاهى نشستهايم و برايمان چه در خانه و اداره و چه در محراب و منبر، اشتغال و فعاليتى است. گاه به آنچه امروز داريم، قانعايم و خيال مىكنيم همان نهايت و غايتى است كه مىتوانيم تأمين كنيم. اين در صورتى است كه به محدوديت در انسان معتقد باشيم و او را در محدودهاى متوقف كنيم.
🔸 اما اگر معتقد باشيم، انسان گرچه استعدادهايش محدود است، ولى با تركيب آنها نامحدود و بىنهايت مى شود، هيچ گاه جايگاهى را كه داريم نقطه آخر نخواهيم دانست؛ كه حروف الفبا در تركيب با هم بىنهايت كلمه و بىنهايت جمله به وجود مىآورند؛ استعدادهاى انسان هم در تركيب با يكديگر، بى نهايت استعداد مىآفرينند.
🔹 آدمى كه به ماهى چند هزار تومان حقوق و يك زن و بچه و برو بيايى و احيانا يك عنوان روشنفكرى و چند جلسه سخنرانى قانع است، ديگر چه مى خواهد؟! اگر به اين حد قانع باشد، طبيعى است كه حركتى نكند، طبيعى است كه در ركودش بگندد. اگر به طهارت آب پاك چشمه ها و اشك پاك ابرها هم كه باشد، مى گندد؛ كه گنديدن ضرورت است.
🔸 کفر متحرك به اسلام مى رسد، ولى اسلام راكد، پدر بزرگ كفر است. سلمان ها در حالى كه كافر بودند، #حركتشان آنها را به رسول منتهى كرد و زبيرها در حالى كه با رسول بودند، #ركودشان آنها را به كفر پيوند زد. كفرى كه با حركت ما همراه باشد، وحشتى ندارد. وحشت آنجايى است كه با ركودها پيوند خورده باشيم.
📚 حركت | ص ۱۲ | استاد علی صفاییحائری
📱معاونت روابط عمومی:
@feiz313
🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض:
https://eitaa.com/joinchat/36
🔴 #دوره_آفلاین اجرا و پیاده سازی استراتژی رو از دست ندید(صوت، فیلم و محتوای با کیفیت آماده شده) چون👇
[ ماها کلی ایده و برنامه ریزی خوب داریم اما تو اجرا، پیاده سازی و کنترلش به مشکل می خوریم!!😔]
تو عصر پیچیدگی ها فقط با #مهارت میشه به نتیجه رسید.مخصوصا اگه اون برنامه و ایده فرهنگی یا تربیتی باشه.
خیلی افراد و مجموعه های کشور تا بحال به ما #اعتماد کردن و #نتیجه گرفتن، پس شما هم می تونید رو کمک و تجربه ما حساب کنید🤝
🆔 کسب اطلاعات بیشتر👇
@poshtibanadmin
🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض:
https://eitaa.com/joinchat/3663200274C6970f55f3d
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
مدرسه تربیت اسلامی فیض
🔴 #دوره_آفلاین اجرا و پیاده سازی استراتژی رو از دست ندید(صوت، فیلم و محتوای با کیفیت آماده شده) چون
دوره اجرای استراتژی(2).pdf
حجم:
1.67M
✍ #چرا باید دوره آفلاین اجرا و پیاده سازی استراتژی رو از دست نداد؟!
[ #چرا کلی ایده و برنامه ریزی خوب داریم اما تو اجرا، پیاده سازی و کنترلش به مشکل می خوریم!!😔]
🆔 بعد از مطالعه در خدمتیم👇
@poshtibanadmin
🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض:
https://eitaa.com/joinchat/3663200274C6970f55f3d
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
▪️ حیات قلب❤️ در گریه است...
▪️و آن قتیل العبرات کشته شد تا ما بگرییم...
بزودی سلسله صوت های محرمی #نامیرای_رنج تولید شده در استودیو فیض در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت.
مدرسه تربیت اسلامی فیض
❌ لطفا جهاد تبیین انجام ندهید ❌ ✔️ وقتی که نمیدونیم از کجا و چطور باید شروع کرد⁉️ ✔️ مخصوصا اگر مخا
حمید درسیهزار مشعل_جهاد تبیین.mp3
زمان:
حجم:
50.04M
🎙 #صوت
🔸 رویداد #هزار_مشعل ۱
/ پرونده ویژه #جهاد_تبیین/
✔️ مختصات جهاد تبیین
✔️ آسیب شناسی عرصه تبیینی کشور
✔️ ارائه راهکارهای عملیاتی
🔸 با انتشار فایل شما نیز در نذر فرهنگی ما سهیم باشید(شرط استفاده)
🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض:
https://eitaa.com/joinchat/3663200274C6970f55f3d
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
نامیرای رنج ۱.mp3
زمان:
حجم:
4.04M
🎙 سلسله گفتارهای #نامیرای_رنج
▪️قسمت #اول؛👇
قلب او مومن، دماغش کافر است!
▪️مشکلِ اساسی مردمی که به حسین بن علی به قول گفتنی، گفتند بیا و ما هواتو داریم، ولی بعد درجا زدند و ایشون رو تنها گذاشتند، چی بود؟
▪️چی میشه قلب بر خلاف عقل کافر میشه؟
⌚️ زمان؛ ۴ دقیقه
🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض:
https://eitaa.com/joinchat/3663200274C6970f55f3d
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
#گزیده_کتاب
⚫️هدیه امام حسین علیهالسلام به امیرکبیر
◾️آیت الله اراکی:شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟
با لبخند گفت: خیر
سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟
گفت: نه
▪️با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟
جواب داد: هدیه مولایم حسین است!
گفتم: چطور؟
با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود!
از عطش #حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد. آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت:
به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در #برزخ، باشد تا در #قیامت جبران کنیم.
📚 منبع : کتاب آخرین گفتارها
🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض:
https://eitaa.com/joinchat/3663200274C6970f55f3d
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
#محرم #امام_حسین
خدا نیست اگر هم باشد (خروجی).mp3
زمان:
حجم:
2.07M
﷽
🎙سلسله گفتارهای #نامیرای_رنج
◾قسمت #دوم 👇
خدا نیست، اگر هم باشد ...!!
◾آیا ما با #امام_حسین هم خداییم؟
◾آیا ما همان خدایی را می پرستیم که حسین می پرستد؟
⌚️ زمان: ۲ دقیقه
📱معاونت روابط عمومی : @Feiz313
🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض:
https://eitaa.com/joinchat/3663200274C6970f55f3d
🔸🔹🔸🔹🔸
#گزیده_کتاب
بعد روضه #سهساله امام حسین، باباها مهربانتر میشوند...
🔹منطقهای در مغز مسئول مهربانی است. روانشناسان برای تمرین مهربانی به مادران توصیه میکنند که برای فرزندانشان داستانهایی را تعریف کنند که در آن به کسی ظلم شده باشد؛ در حین داستان، عاطفه کودک را پرورش دهید! به این صورت که مثلاً با آن کسی که به او ظلم شده همدردی کنید، مثلاً بگویید کاش من بودم و او را کمک میکردم، تا کودک نسبت به آن کسی که ظلم کرده است، تنفر پیدا کند.
با این کار بچهها مهربانتر میشوند. در مغز موادی ترشح میشود که شما را مهربانتر میکند...
🔸الله اکبر از این عاشورا که برای ما همه چیز دارد!
روضه یعنی تجسم مظلوم و ایجاد نفرت به ظالم با گوش دادن به یک داستان واقعی و نه خیالی!
🔹آزمایش گیلبرت برای تمرین مهربانی کجا و روضههای باصفای حضرت ارباب کجا؟!
آنها که این گنجینه را ندارند، از خودشان داستان درست میکنند و در حین آن مهربانی تولید میکنند: کاش آن نامرد را من میزدم و ...کاش بودم و یاری میکردم... الهی بمیرم برای آن کسی که سیلی خورد...
ولی ما روضه داریم...
🔸روضهای که تجسم میکنید و احساس شفقتآمیزتان را در طول یک قصه برای کودک رشد میدهید. هرجا ظلم شده تحریک عاطفه میکنید و احساس مهربانانه و حمایتگرانه کودک را با آن تقویت میکنید!
اثبات شده است انسانی که اینگونه در روز چند بار بگرید، مهربان میشود؛ مهربانِ مهربان!
🔹بعد روضه سهساله #امام_حسین ، باباها مهربانتر میشوند و رفتارشان بهتر میشود، بعد روضه جناب رباب، مادرها و به همین ترتیب کربلا برای هرکسی روضهای برای بااخلاقتر شدن دارد...
روضه یک تمرین مهربان شدن است؛ به شرطی که تجسم کنید.
📚برشی از کتاب روضه اصحاب چیست؟
حجت الاسلام علو
#محرم
🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض:
https://eitaa.com/joinchat/3663200274C6970f55f3d
🔸🔹🔸🔹🔸